tuurlijk jonge, ik slik alles kritiekloosquote:Op maandag 17 oktober 2005 00:15 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dat jij een vooringenomen kwastje bent wat alle hiphop kritiekloos slikt weten we nu ook wel..
Ik vind niets cools aan een of andere over het paard getilde neger die zijn mic loopt onder te spugen en na een nummer al loopt te janken dat iedereen zijn handen in de lucht moet steken en klappen![]()
Ik ben ver ver voor jouw tijd wel ns bij public enemy geweest in de jaap edenhal, dát was gewoon vet! Daar werd gewoon een live-act neergezet, zoals ook goede rockbands dat doen. De meeste hiphop kun je echter beter op cd horen, of eigenlijk beter helemaal niet
volgens je ondertitel ben jij hier de addictquote:Op maandag 17 oktober 2005 09:03 schreef Tranceptor het volgende:
Zodra mensen het over dope hebben, zouden ze doorverwezen moeten worden naar de Jellinek wat mij betreft.
Gelukkig niet aan muziek van mensen die niets anders kunnen dan tekst opzeggen in rijmpjesquote:Op maandag 17 oktober 2005 11:21 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
volgens je ondertitel ben jij hier de addict![]()
ik ga er niet eens op inquote:Op maandag 17 oktober 2005 11:44 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Gelukkig niet aan muziek van mensen die niets anders kunnen dan tekst opzeggen in rijmpjes
quote:
De beat moet dope en en de cuts fresh zijn iddquote:Op maandag 17 oktober 2005 12:12 schreef jimjim1983 het volgende:
ja tuurlijk, het moet wel icm met een dope beat zijn
Missy elliot en the neptunes vind ik trouwens niet echt hoogstaand maar dat is een kwestie van smaak.
Vind je? Ik vind de beats niet veel soeps eigenlijk. Beats van bijvoorbeeld J-Zone, Madvillian en Edan daarentegen.. kippevel hoorquote:Op maandag 17 oktober 2005 12:24 schreef Tranceptor het volgende:
Ik hou overigens helemaal niet van Missy Elliott of rap in het algemeen, maar produktietechnisch doet ze soms interessante dingen.
quote:Op maandag 17 oktober 2005 12:27 schreef cosmick het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind de beats niet veel soeps eigenlijk. Beats van bijvoorbeeld J-Zone, Madvillian en Edan daarentegen.. kippevel hoor
"Hollaback Girl" straight fire. Hiphop op zijn best.quote:Op maandag 17 oktober 2005 12:24 schreef Tranceptor het volgende:
Ik hou overigens helemaal niet van Missy Elliott of rap in het algemeen, maar produktietechnisch doet ze soms interessante dingen.
quote:Op maandag 17 oktober 2005 12:34 schreef -Angel- het volgende:
[..]
"Hollaback Girl" straight fire. Hiphop op zijn best.
Ben je jezelf nu niet eens zat? Ik jou wel iigquote:Op maandag 17 oktober 2005 12:34 schreef -Angel- het volgende:
[..]
"Hollaback Girl" straight fire. Hiphop op zijn best.
niet mee eens. luister bijvoorbeeld maar eens hoe ze rappen bij Organized Konfusion. echt geniaal gewoonquote:Op maandag 17 oktober 2005 12:41 schreef Tranceptor het volgende:
Dit is nu precies wat ik bedoel. De 'beats' of 'beat' van een nummer is het kloppend hart van een nummer zoals een drumset dat kan zijn in een goede hardrocktrack. Een drumstel alleen gaat echter al snel vervelen.
Mensen die houden van rap/hiphop hebben het altijd maar over vette beats (of die beats zo hard/vet zijn is een andere kwestie), maar in principe hebben we het hier over een zeer kale vorm van muziekmaken waarvoor een minimum aan muzikale begeleiding nodig is. Ik vind het nogal saai naar hiphop luisteren; 1 vrij repititieve 'beat' en een neger die erover heen ouwehoert. Nu is er inderdaad wel hiphop die wat verder gaat, maar het overgrote deel is gewoon niet meer dan een loop en een vent die eroverheen ouwehoert.
Dat klopt wel, alleen wat die mensen onderschatten dat het nog vrij moeilijk is om repititieve 'beat' te maken. Dat wordt vaak onderschat, dat doe je niet een, twee, drie. Dat geldt ook voor die neger die erover heen lult. Niet elke neger kan dat, en er zijn zelfs maar weinig die er zo in slagen dat iedereen hun album wil kopen.quote:Op maandag 17 oktober 2005 12:41 schreef Tranceptor het volgende:
Mensen die houden van rap/hiphop hebben het altijd maar over vette beats (of die beats zo hard/vet zijn is een andere kwestie), maar in principe hebben we het hier over een zeer kale vorm van muziekmaken waarvoor een minimum aan muzikale begeleiding nodig is. Ik vind het nogal saai naar hiphop luisteren; 1 vrij repititieve 'beat' en een neger die erover heen ouwehoert.
You got it. Een kale, vette beat, met een fijne lekkere groove. Er hoeft uiteraard niet persé geen neger overheen te rappen.quote:
Mijn punt is niet dat ik er niet van hou, ik vind oldschool hiphop zelfs leuk naar te luisteren. Mijn punt is dat mensen rap-muziek stereotyperen omdat het zich leent voor stereotyperingen. In veel gevallen stelt het muzikaal weinig voor en ook een genre als punk is bijvoorbeeld vrij simpel te stereotyperen. Ik denk niet dat je raar moet opkijken dat mensen het stereotyperen.quote:Op maandag 17 oktober 2005 12:47 schreef cosmick het volgende:
[..]
You got it. Een kale, vette beat, met een fijne lekkere groove. Er hoeft uiteraard niet persé geen neger overheen te rappen.
Da's hiphop. En jij houdt er niet van. Klaar
jawel want mensen stereotyperen het om de verkeerde redenen. het zou vrouwonvriendelijk zijn, ongeinspireerd en weet ik veel wat nog meer.quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:01 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Mijn punt is niet dat ik er niet van hou, ik vind oldschool hiphop zelfs leuk naar te luisteren. Mijn punt is dat mensen rap-muziek stereotyperen omdat het zich leent voor stereotyperingen. In veel gevallen stelt het muzikaal weinig voor en ook een genre als punk is bijvoorbeeld vrij simpel te stereotyperen. Ik denk niet dat je raar moet opkijken dat mensen het stereotyperen.
Oldschool hiphop luisteren is idd ook een van mijn hobbiesquote:Op maandag 17 oktober 2005 13:01 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Mijn punt is niet dat ik er niet van hou, ik vind oldschool hiphop zelfs leuk naar te luisteren. Mijn punt is dat mensen rap-muziek stereotyperen omdat het zich leent voor stereotyperingen. In veel gevallen stelt het muzikaal weinig voor en ook een genre als punk is bijvoorbeeld vrij simpel te stereotyperen. Ik denk niet dat je raar moet opkijken dat mensen het stereotyperen.
Een groot deel van de hiphop is ook vrouwonvriendelijk, materialistisch en wat meer. Er is inderdaad ook wel hiphop die politiek geengageerd is, oproept tot vrede en vrouwen beter afbeeldt, maar dat is een minderheid. Over het algemeen is hiphop een uitlaatklep voor een zichzelf als minderwaardig ziende, laag opgeleide bevolking met weinig kansen op de arbeidsmarkt. Een groep waarbij overleven een belangrijkere strategie is dan respect voor jan en alleman.quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:03 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
jawel want mensen stereotyperen het om de verkeerde redenen. het zou vrouwonvriendelijk zijn, ongeinspireerd en weet ik veel wat nog meer.
je hoeft je toch ook niet te identificeren met de muziek die je luistert? het klinkt gewoon vet daarom luister ik het.quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:11 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Een groot deel van de hiphop is ook vrouwonvriendelijk, materialistisch en wat meer. Er is inderdaad ook wel hiphop die politiek geengageerd is, oproept tot vrede en vrouwen beter afbeeldt, maar dat is een minderheid. Over het algemeen is hiphop een uitlaatklep voor een zichzelf als minderwaardig ziende, laag opgeleide bevolking met weinig kansen op de arbeidsmarkt. Een groep waarbij overleven een belangrijkere strategie is dan respect voor jan en alleman. Daarnaast geeft het een afspiegeling van America en haar hypocrisie ten opzichte van een groot deel van blanke en zwarte bevolking weer die ik hier weinig plek vind hebben. Mensen kunnen zich er lastig mee identificeren en op een paar stoere mannetjes in Amsterdam-West na die zich gangster voelen staan zulke zaken mijlenver van de meeste mensen af.
het in elkaar zetten is vrij simpel idd, maar dat geldt voor bijna alle muzieksoorten eigenlijk wel. de kunst is het goed te laten klinken, of het dan simpel of moeilijk is om te maken maakt niets uit.quote:Even terug op een 'dope' beat. Dat is in normale zin van elektronische muziek slechts de ondergrond van de rest van de muziek en gewoon niet zo heel lastig als je een redelijke producerskwaliteit kan laten zien. Ik ben het ermee eens dat het niet zo makkelijk is als mensen denken, maar ook niet zo moeilijk als sommigen hier beweren. Voor iemand met enige produceerervaring op muziekgebied is het vrij simpel werk.
Ik heb het over stereotyperingen die komen omdat mensen zich er niet mee kunnen identificeren, er zit niets/weinig eigens in.quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:16 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
je hoeft je toch ook niet te identificeren met de muziek die je luistert? het klinkt gewoon vet daarom luister ik het.
ik denk dat die stereotyperingen meer komen door al die ongeinspireerde zooi op TMF enzo.quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:19 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik heb het over stereotyperingen die komen omdat mensen zich er niet mee kunnen identificeren, er zit niets/weinig eigens in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |