abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:24:15 #251
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_31506502
BIj rap wordt er tenminste nog gebruikt gemaakt van tekst, dance daarentegen....
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_31507692
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 00:15 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Dat jij een vooringenomen kwastje bent wat alle hiphop kritiekloos slikt weten we nu ook wel..

Ik vind niets cools aan een of andere over het paard getilde neger die zijn mic loopt onder te spugen en na een nummer al loopt te janken dat iedereen zijn handen in de lucht moet steken en klappen

Ik ben ver ver voor jouw tijd wel ns bij public enemy geweest in de jaap edenhal, dát was gewoon vet! Daar werd gewoon een live-act neergezet, zoals ook goede rockbands dat doen. De meeste hiphop kun je echter beter op cd horen, of eigenlijk beter helemaal niet
tuurlijk jonge, ik slik alles kritiekloos jij weet niet wat voor muziek ik heb dus ga niet zulke domme dingen roepen.

Als jij niets cool vindt aan een of andere over het paard getilde neger (hoezo over het paard getilt?) die zijn mic loopt onder te spugen (hoezo dat?) en na een nummer begint te janken dat je je handen in de lucht moet steken waarom ga je er dan heen? Als ik ga dan ga ik omdat ik de muziek van die gasten goed vind. en volgens mij ken je artiesten als J-Live niet eens dus hoe kan je er dan in godsnaam zo'n domme mening over hebben?
pi_31507746
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 09:03 schreef Tranceptor het volgende:
Zodra mensen het over dope hebben, zouden ze doorverwezen moeten worden naar de Jellinek wat mij betreft.
volgens je ondertitel ben jij hier de addict
pi_31508229
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:21 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

volgens je ondertitel ben jij hier de addict
Gelukkig niet aan muziek van mensen die niets anders kunnen dan tekst opzeggen in rijmpjes
pi_31508464
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:44 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Gelukkig niet aan muziek van mensen die niets anders kunnen dan tekst opzeggen in rijmpjes
ik ga er niet eens op in
pi_31508674
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:56 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

ik ga er niet eens op in

Zangers kunnen ook vrij weinig vind ik, vaak hebben ze tekstschrijvers of een band die de muziek maakt. In een paar gevallen kunnen ze zelf ook nog een instrument bespelen. Ik vind er eigenlijk hetzelfde van als zangers, met het verschil dat zangers ook nog beheersing over hun stem hebben.

Rappers kunnen gewoon muzikaal vrij weinig en daar is weinig tegen in te brengen denk ik. Daarnaast is de productie ook niet bepaald hoogstaand, met wellicht als bekende uitzondering Neptunes/Missy Elliott. Veel mensen zullen er echter geen Talib Kweli luisteren bijvoorbeeld, maar ook hij heeft maar een beperkt muzikaal vermogen. Ik vind het knap dat mensen goed met tekst zijn en daar een leuk rijmpje van kunnen bouwen, maar dat is slechts een onderdeel van muziek maken IMHO.
pi_31508800
ja tuurlijk, het moet wel icm met een dope beat zijn

Missy elliot en the neptunes vind ik trouwens niet echt hoogstaand maar dat is een kwestie van smaak.
  maandag 17 oktober 2005 @ 12:22:00 #258
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31508948
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:12 schreef jimjim1983 het volgende:
ja tuurlijk, het moet wel icm met een dope beat zijn

Missy elliot en the neptunes vind ik trouwens niet echt hoogstaand maar dat is een kwestie van smaak.
De beat moet dope en en de cuts fresh zijn idd

Neu, Missy Elliot.. alsjeblieft. Neptunes zijn commercieel goed bezig, maar 't boeit me voor geen meter.
pi_31508991
Ik hou overigens helemaal niet van Missy Elliott of rap in het algemeen, maar produktietechnisch doet ze soms interessante dingen.
  maandag 17 oktober 2005 @ 12:27:15 #260
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31509040
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:24 schreef Tranceptor het volgende:
Ik hou overigens helemaal niet van Missy Elliott of rap in het algemeen, maar produktietechnisch doet ze soms interessante dingen.
Vind je? Ik vind de beats niet veel soeps eigenlijk. Beats van bijvoorbeeld J-Zone, Madvillian en Edan daarentegen.. kippevel hoor
pi_31509085
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:27 schreef cosmick het volgende:

[..]

Vind je? Ik vind de beats niet veel soeps eigenlijk. Beats van bijvoorbeeld J-Zone, Madvillian en Edan daarentegen.. kippevel hoor
  maandag 17 oktober 2005 @ 12:34:05 #262
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_31509142
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:24 schreef Tranceptor het volgende:

"Hollaback Girl" straight fire. Hiphop op zijn best.
pi_31509173
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:34 schreef -Angel- het volgende:

[..]

pi_31509261
Dit is nu precies wat ik bedoel. De 'beats' of 'beat' van een nummer is het kloppend hart van een nummer zoals een drumset dat kan zijn in een goede hardrocktrack. Een drumstel alleen gaat echter al snel vervelen.

Mensen die houden van rap/hiphop hebben het altijd maar over vette beats (of die beats zo hard/vet zijn is een andere kwestie), maar in principe hebben we het hier over een zeer kale vorm van muziekmaken waarvoor een minimum aan muzikale begeleiding nodig is. Ik vind het nogal saai naar hiphop luisteren; 1 vrij repititieve 'beat' en een neger die erover heen ouwehoert. Nu is er inderdaad wel hiphop die wat verder gaat, maar het overgrote deel is gewoon niet meer dan een loop en een vent die eroverheen ouwehoert.
  maandag 17 oktober 2005 @ 12:42:48 #265
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31509283
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:34 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Ben je jezelf nu niet eens zat? Ik jou wel iig
pi_31509342
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:41 schreef Tranceptor het volgende:
Dit is nu precies wat ik bedoel. De 'beats' of 'beat' van een nummer is het kloppend hart van een nummer zoals een drumset dat kan zijn in een goede hardrocktrack. Een drumstel alleen gaat echter al snel vervelen.

Mensen die houden van rap/hiphop hebben het altijd maar over vette beats (of die beats zo hard/vet zijn is een andere kwestie), maar in principe hebben we het hier over een zeer kale vorm van muziekmaken waarvoor een minimum aan muzikale begeleiding nodig is. Ik vind het nogal saai naar hiphop luisteren; 1 vrij repititieve 'beat' en een neger die erover heen ouwehoert. Nu is er inderdaad wel hiphop die wat verder gaat, maar het overgrote deel is gewoon niet meer dan een loop en een vent die eroverheen ouwehoert.
niet mee eens. luister bijvoorbeeld maar eens hoe ze rappen bij Organized Konfusion. echt geniaal gewoon
  maandag 17 oktober 2005 @ 12:46:46 #267
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_31509348
quote:

Mensen die houden van rap/hiphop hebben het altijd maar over vette beats (of die beats zo hard/vet zijn is een andere kwestie), maar in principe hebben we het hier over een zeer kale vorm van muziekmaken waarvoor een minimum aan muzikale begeleiding nodig is. Ik vind het nogal saai naar hiphop luisteren; 1 vrij repititieve 'beat' en een neger die erover heen ouwehoert.
Dat klopt wel, alleen wat die mensen onderschatten dat het nog vrij moeilijk is om repititieve 'beat' te maken. Dat wordt vaak onderschat, dat doe je niet een, twee, drie. Dat geldt ook voor die neger die erover heen lult. Niet elke neger kan dat, en er zijn zelfs maar weinig die er zo in slagen dat iedereen hun album wil kopen.
  maandag 17 oktober 2005 @ 12:47:20 #268
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31509354
quote:
blabla kale beat
blablal neger
You got it. Een kale, vette beat, met een fijne lekkere groove. Er hoeft uiteraard niet persé geen neger overheen te rappen.

Da's hiphop. En jij houdt er niet van. Klaar
pi_31509631
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:47 schreef cosmick het volgende:

[..]

You got it. Een kale, vette beat, met een fijne lekkere groove. Er hoeft uiteraard niet persé geen neger overheen te rappen.

Da's hiphop. En jij houdt er niet van. Klaar
Mijn punt is niet dat ik er niet van hou, ik vind oldschool hiphop zelfs leuk naar te luisteren. Mijn punt is dat mensen rap-muziek stereotyperen omdat het zich leent voor stereotyperingen. In veel gevallen stelt het muzikaal weinig voor en ook een genre als punk is bijvoorbeeld vrij simpel te stereotyperen. Ik denk niet dat je raar moet opkijken dat mensen het stereotyperen.
pi_31509684
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:01 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Mijn punt is niet dat ik er niet van hou, ik vind oldschool hiphop zelfs leuk naar te luisteren. Mijn punt is dat mensen rap-muziek stereotyperen omdat het zich leent voor stereotyperingen. In veel gevallen stelt het muzikaal weinig voor en ook een genre als punk is bijvoorbeeld vrij simpel te stereotyperen. Ik denk niet dat je raar moet opkijken dat mensen het stereotyperen.
jawel want mensen stereotyperen het om de verkeerde redenen. het zou vrouwonvriendelijk zijn, ongeinspireerd en weet ik veel wat nog meer.
  maandag 17 oktober 2005 @ 13:09:07 #271
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31509817
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:01 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Oldschool hiphop luisteren is idd ook een van mijn hobbies . Mensen stereotyperen sowieso alles. Zij willen alles in hokjes kunnen plaatsen. Jij houdt van drum 'n bass? Zjin er veel mensen die hun mening over drum 'n bass baseren op Kosheen?

Het probleem wat ik heb, is dat mensen hun mening over hiphop vormen aan de hand van de dingen die zij op tv zien en op radio horen. Logisch natuurlijk. Maar kom dan niet aan met dat alle hiphop kut is en dat het alleen maar over bitches en goud gaat (ik bedoel jou niet, ik bedoel het in het algemeen).

En wat Angel al zei (wat een wjize woorden van 'm): een "dope' hiphopbeat maken is een kunst opzich. Je kunt natuurlijk makkelijk een reeds bestaande beat verknippen of, nog simpeler, loopen, maar om echt een fijne flow te krijgen...
pi_31509863
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:03 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

jawel want mensen stereotyperen het om de verkeerde redenen. het zou vrouwonvriendelijk zijn, ongeinspireerd en weet ik veel wat nog meer.
Een groot deel van de hiphop is ook vrouwonvriendelijk, materialistisch en wat meer. Er is inderdaad ook wel hiphop die politiek geengageerd is, oproept tot vrede en vrouwen beter afbeeldt, maar dat is een minderheid. Over het algemeen is hiphop een uitlaatklep voor een zichzelf als minderwaardig ziende, laag opgeleide bevolking met weinig kansen op de arbeidsmarkt. Een groep waarbij overleven een belangrijkere strategie is dan respect voor jan en alleman.

Daarnaast geeft het een afspiegeling van America en haar hypocrisie ten opzichte van een groot deel van blanke en zwarte bevolking weer die ik hier weinig plek vind hebben. Mensen kunnen zich er lastig mee identificeren en op een paar stoere mannetjes in Amsterdam-West na die zich gangster voelen staan zulke zaken mijlenver van de meeste mensen af.

Even terug op een 'dope' beat. Dat is in normale zin van elektronische muziek slechts de ondergrond van de rest van de muziek en gewoon niet zo heel lastig als je een redelijke producerskwaliteit kan laten zien. Ik ben het ermee eens dat het niet zo makkelijk is als mensen denken, maar ook niet zo moeilijk als sommigen hier beweren. Voor iemand met enige produceerervaring op muziekgebied is het vrij simpel werk.
pi_31509945
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:11 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Een groot deel van de hiphop is ook vrouwonvriendelijk, materialistisch en wat meer. Er is inderdaad ook wel hiphop die politiek geengageerd is, oproept tot vrede en vrouwen beter afbeeldt, maar dat is een minderheid. Over het algemeen is hiphop een uitlaatklep voor een zichzelf als minderwaardig ziende, laag opgeleide bevolking met weinig kansen op de arbeidsmarkt. Een groep waarbij overleven een belangrijkere strategie is dan respect voor jan en alleman. Daarnaast geeft het een afspiegeling van America en haar hypocrisie ten opzichte van een groot deel van blanke en zwarte bevolking weer die ik hier weinig plek vind hebben. Mensen kunnen zich er lastig mee identificeren en op een paar stoere mannetjes in Amsterdam-West na die zich gangster voelen staan zulke zaken mijlenver van de meeste mensen af.
je hoeft je toch ook niet te identificeren met de muziek die je luistert? het klinkt gewoon vet daarom luister ik het.
er is ook meer dan genoeg hip hop die niet vrouw-onvriendelijk is maar ook niet over politiek en wereldvrede gaat, zie A tribe called quest en the pharcyde.
quote:
Even terug op een 'dope' beat. Dat is in normale zin van elektronische muziek slechts de ondergrond van de rest van de muziek en gewoon niet zo heel lastig als je een redelijke producerskwaliteit kan laten zien. Ik ben het ermee eens dat het niet zo makkelijk is als mensen denken, maar ook niet zo moeilijk als sommigen hier beweren. Voor iemand met enige produceerervaring op muziekgebied is het vrij simpel werk.
het in elkaar zetten is vrij simpel idd, maar dat geldt voor bijna alle muzieksoorten eigenlijk wel. de kunst is het goed te laten klinken, of het dan simpel of moeilijk is om te maken maakt niets uit.
pi_31510005
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:16 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

je hoeft je toch ook niet te identificeren met de muziek die je luistert? het klinkt gewoon vet daarom luister ik het.
Ik heb het over stereotyperingen die komen omdat mensen zich er niet mee kunnen identificeren, er zit niets/weinig eigens in.
pi_31510070
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:19 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ik heb het over stereotyperingen die komen omdat mensen zich er niet mee kunnen identificeren, er zit niets/weinig eigens in.
ik denk dat die stereotyperingen meer komen door al die ongeinspireerde zooi op TMF enzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')