abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 28 september 2005 @ 18:37:20 #1
43556 miss_dynastie
pi_31004950
is er een babydolfijntje geboren

Nog maar een keertje de foto's van Jolene

Lief
  woensdag 28 september 2005 @ 18:45:21 #2
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_31005221
nogmaals het heugelijke nieuws
quote:
Op woensdag 28 september 2005 18:15 schreef Nonneke het volgende:
daar was ik weer eens, heb ut zo druk lately

Maargoed wat ik even vertellen wou......... Ik ben vanmiddag rond een uurtje of 4 ooggetuige geweest van de geboorte van een dolfijntje
Tis alleen nog even spannend of hij/zij (geslacht (voorlopig) nog niet bekend) het gaat halen, het kwam verkeerd om, Dolfijnen worden geboren met de staart eerst, dan floept de rest eruit en dan gelijk hup naar boven ademhalen, maar deze kwam dus eerst met de neus Na zeker een uur (misschien zelfs langer) het neusje naar binnen en buiten zien floepen kwam het er toch maar uit
Echt een geweldig mooi gezicht, morgen weer fijn de cam mee, eens proberen of Moeder Maaike beetje rustig wil zwemmen voor me zodat ik dr verse baby op de foto kan zetten

*zet beschuit met blauwe en roze muisjes neer voor iedereen*
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_31005672
dan ligt er op de aanrecht
1 stuks zalm
1 doos champignons
1 beker creme fraiche
1 courgette

en wat jat mevrouw van de aanrecht?
de champignons!

het is ook zo'n verschrikkelijke muts soms
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_31005785
Die foto's van een stuntpoepende Smek De filmpjes zijn ook erg leuk, die kwispelende staart van Casper ! Ik ben zelf echt van de kleine hondjes, grote vind ik een beetje eng soms. Gisteren op spreekuur zaten er een enorme Newfoundlander, een soort Mastiff, een enorm nerveuze Rottweiler die helemaal over haar toeren zat te hijgen, een kruising Amerikaanse Pitbull die steeds zat te piepen (en van zijn baas op zijn donder kreeg), en nog een kleine terrierkruising die helemaal over de rooie ging als één van die grote honden in de buurt kwam. Ik ben altijd al zenuwachtig als ik met mijn beestjes naar de dierenarts moet, en dit hielp niet echt.

Leuke katten Jolene ! Die eerste foto in die wasmand

Ik hoop maar dat alles goed komt met de babydolfijn, andersom geboren worden klinkt best ernstig onder water.
quote:
Op woensdag 28 september 2005 18:05 schreef Uhmmie het volgende:
hmm dat modden ziet er wel interessant uit

maareh.. waarom mag er niet gefokt worden met dEus?
Met dEUS mag niet gefokt worden omdat zijn vader uit Scandinavie geimporteerd is, en zijn eigenaren niet willen dat jan-en-alleman met zijn nakomelingen gaan fokken terwijl zij het werk en het geld erin hebben gestoken om die lijn hier te krijgen. Het leek er trouwens ook even op dat dEUS zijn balletjes niet goed indaalden, dat is een erfelijke afwijking waar niet mee gefokt mag worden, maar de dierenarts dacht er gisteren toch twee te voelen. Dat was een hele opluchting, testikelweefsel in de buik kan makkelijk kanker veroorzaken, en tijdens de castratie had dan zijn buik opengemoeten om dat balletje te zoeken. (ik kan me zo goed overal zorgen over maken)

Hij wilde vanmiddag trouwens niet meer eten, daarnet heb ik er met moeite een beetje vlees ingekregen door het met mijn vinger te voeren. De dierenarts zei dat ik het nog maar een dagje moet afwachten. dEUS heeft vandaag helemaal niks gedaan, alleen op bed liggen slapen (en een beetje gillen wanneer Flynn bovenop hem sprong om te spelen). Af en toe was hij een beetje koud, dan kroop ik met hem en een kruikje onder de dekens. Het is even afwachten nu.
pi_31005791
Wat ontzettend gaaf Nonneke!!!

Ik ben net met Obelix naar de dierenarts geweest, want zijn poot bungelde er ineens bij! zijn pootje is gebroken, hij is nu ingetaped. En dat moet ie 14 dagen zo houden en elke dag wat pijnstiller... arme obelix....

fotootjes van de patient

pi_31005877
quote:
Op woensdag 28 september 2005 18:58 schreef Uhmmie het volgende:
dan ligt er op de aanrecht
1 stuks zalm
1 doos champignons
1 beker creme fraiche
1 courgette

en wat jat mevrouw van de aanrecht?
de champignons!

het is ook zo'n verschrikkelijke muts soms
Ach ja, ik kan me voorstellen dat het erger is wanneer je er achter komt dat ze je zalm ergens lekker heeft zitten verorberen.
  woensdag 28 september 2005 @ 19:22:32 #7
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_31006480
quote:
Op woensdag 28 september 2005 19:01 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik hoop maar dat alles goed komt met de babydolfijn, andersom geboren worden klinkt best ernstig onder water.
[..]
Uhuh, andersom zegmaar (zoals het hoort) kandie nog ademen, en als het eruit floept neemt de moeder het mee naar boven om te ademen. Nu kwamdie steeds met zn neus naar buiten, geen idee hoe dat dan werkt, maar de trainers zeiden dat het niet zeker was of alles wel goed zou komen

zo moet het dus;

hoop ook dat alles goed komt, zou het zo triest vinden iedereen zo 'meegeleefd' met de moeder dolfijn vanmiddag, je kan niks doen alleen maar kijken en ze was zoooo moe dat kon je gewoon aan dr zien. Toe dan meisje persen en weer die rondjes neusje floepte weer naar binnen and so on. Een van de trainers 'Als het zo geboren wordt RUSTIG niet klappen of gillen of gek doen' dolfijntje wordt uiteindelijk geboren YEAAAAAAAAAAAAYYYYY mensen zo voorspelbaar
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 28 september 2005 @ 19:24:35 #8
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_31006555
quote:
Op woensdag 28 september 2005 19:02 schreef inkie1010 het volgende:
Wat ontzettend gaaf Nonneke!!!

Ik ben net met Obelix naar de dierenarts geweest, want zijn poot bungelde er ineens bij! zijn pootje is gebroken, hij is nu ingetaped. En dat moet ie 14 dagen zo houden en elke dag wat pijnstiller... arme obelix....

fotootjes van de patient

[afbeelding]

[afbeelding]
Obelix tis ook altijd wat he kerel doe maar lekker rustig aan, en zeg maar tegen Piet dattie lief moet zijn voor je Extra worteltjes ! Asterix zegt Beterschap
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_31008240
het schiet niet op met al die beestjes hier

hoop dat dEus ook niets ernstigs heeft toch

maar ik heb met abby ook fokverbod zegmaar
dus vroeg me af wat bij jou de reden was
bij mij overigens meer erfelijke aanleg waarom het niet mag.. maar ok
sommige dingen wil je ook niet doorgeven aan kittens.. dat moet ik ook toegeven
jobensaskia.nl
pi_31010325
Spin, de handstand van Smek

Jolene, wat een mooitjes

Nonneke, wat leuk dat je de geboorte van de dolfijn heb gezien

dEUS, ik hoop dat je je weer snel beter voelt....

Obelix manneke toch, pootje gebroken ........
pi_31019174
Een nieuw dolfijntje ik hoop dat hij/zij het haalt.

Obelix, wat zielig.

Ik vind zelf die foto voor het raam ook heel mooi die hangt dus vergroot in huis.
Verder zijn ze gewoon mijn lieverds
pi_31021076
Dolfijnen, de zachte liefste goudeerlijke beesten die er op de aardkloot zijn

Geweldige beesten zijn dat. Ik zou zo graag een keer met ze willen zwemmen
pi_31023728
*Bijgelezen*
pi_31029519

De prins op de erwt

Blotebillenkop, door het verharen. De kraag groeit weer aan in de komende tijd
pi_31030120
ik wilde jullie deze mooie foto *kuch*man*kuch*
niet onthouden:
And the druids turn to stone...
pi_31030407
Aaah lief kissa !
De prins op de erwt
  donderdag 29 september 2005 @ 18:09:20 #17
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_31033137
hier weer even baby nieuws
HET IS EEN MEISJE !!!!!!!!!!
Alles gaat goed met dr We kregen vandaag een extra nieuwsbrief, zal um ff overtypen
quote:
Geboortegolf in Dolfijnendelta !

Tuimelaardolfijn Maaike is gister om 16:06 bevallen van een Jong ! Het is een meisje en het gaat goed met moeder en dochter.

Een tuimelaardolfijn wordt normaal gesproken met zijn/haar staart eerst geboren. Bij deze geboorte is het jonge dolfijntje mer haar hoofd eerst geboren ! Ook bij de geboorte van Spetter eerder dit jaar was dit het geval. Het is wel heel erg toevallig dat dit bij twee van de drie jongen in de Odiezee gebeurd is.

Een dolfijn ademt door het blaasgat boven op het hoofd. Als het hoofdje eerst geboren wordt maakt dat de bevalling extra spannend. Het is niet de bedoeling dat het jong al wil ademhalen voor het geboren is, gelukkig ging de bevalling erg snel.

Er zwemmen dus nu drie kleine tuimelaar dolfijnen in de winterbaai van de Dolfijnendelta. En er is zelfs nog een 4e dolfijn op komst. Ook tuimelaardolfijn Lucy zal binnenkort bevallen van een jong.

Op de site van het Dolfinarium kunnen mensen stemmen op hun favoriete naam voor de jonge dolfijn.

Zoals bij elke geboorte van een tuimelaar dolfijn is de eerste periode een spannende tijd. Het jong is de eerste periode na de bevalling erg kwetsbaar. Met de twee andere jongen in Dolfijnendelta, Spetter en Rocco gaat het erg goed. Je kunt nu helemaal goed zien hoeveel ze al gegroeid zijn.

Maaike en haar jong worden goed in de gaten gehouden. De trainers letten onderandere op het gedrag, de ademhaling en het zogen
Op de site van Dolfinarium zelf (www.dolfinarium.nl) staat dus meer info over het jong, en je kan meeverzinnen voor een naam !

Nog 2 foto's van de site;

eigen foto's zijn onderweg
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_31033317
quote:
Op donderdag 29 september 2005 18:09 schreef Nonneke het volgende:
hier weer even baby nieuws
HET IS EEN MEISJE !!!!!!!!!!
Alles gaat goed met dr We kregen vandaag een extra nieuwsbrief, zal um ff overtypen
[..]

Op de site van Dolfinarium zelf (www.dolfinarium.nl) staat dus meer info over het jong, en je kan meeverzinnen voor een naam !

Nog 2 foto's van de site;
[afbeelding]
[afbeelding]

eigen foto's zijn onderweg
.

pi_31033521
Leuk Nonneke
pi_31033596
nonneke: hoe werkt dat zogen dan bij dolfijnen?
wist heel niet dat "vissen" dat ook konden
jobensaskia.nl
  donderdag 29 september 2005 @ 18:40:31 #21
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_31033834
quote:
Op donderdag 29 september 2005 18:29 schreef Uhmmie het volgende:
nonneke: hoe werkt dat zogen dan bij dolfijnen?
wist heel niet dat "vissen" dat ook konden
Dolfijnen zijn dan ook geen vissen maar Zoogdieren

even van site gejat;

Tijdens het zogen legt het jong zijn tong om de tepel van de moeder. Het jong heeft geen zuigreflex, de moeder spuit de melk in de bek van het jong. Na ongeveer 3 maanden begint het jong met vis te spelen en langzamerhand ook te eten.
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_31034285
Wat leukkkkkk Tante Nonneke
  donderdag 29 september 2005 @ 18:58:11 #23
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_31034328
quote:
Op donderdag 29 september 2005 18:56 schreef Bluezz het volgende:
Wat leukkkkkk Tante Nonneke
Over tante Nonneke gesproken Mn Ex is toevallig gister ook bevallen, maar dan van een kereltje, Dylan heettie Wel leuk allebei op dezelfde dag Snellllll op kraamvisite met mn mini Nike's
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_31034897
Wat leuk Nonneke!!! En wat een lief klein dolfijnenmeisje!!!
pi_31044603
quote:
Op donderdag 29 september 2005 18:40 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Dolfijnen zijn dan ook geen vissen maar Zoogdieren

even van site gejat;

Tijdens het zogen legt het jong zijn tong om de tepel van de moeder. Het jong heeft geen zuigreflex, de moeder spuit de melk in de bek van het jong. Na ongeveer 3 maanden begint het jong met vis te spelen en langzamerhand ook te eten.
vandaar de " om vissen
maar okn me er weinig bij voorstellen dus
jobensaskia.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')