zeker goede keuze, niets mis mee.quote:Op zondag 2 oktober 2005 17:49 schreef Gimmick het volgende:
Het is toch een Sigma 28mm geworden, met een Pentax ME Super camera er nog aanvast. En nog een standaardlens, zoomlens en flitser.
waarschijnlijk krijg je dan wel apart formaat negatief, als je zo alternatief gaat kijken zou je ook een middenformaat kunnen nemen, zoals een Kiev, die zijn niet zo duur maar wel mooiquote:Op maandag 3 oktober 2005 02:25 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Ik kom ook wat laat in de topic. Die OM met standaard object (= 50mm wat ongeveer het zicht gebied dekt en niet een uitvergroting of verkleining) is een goed. Met zo'n objectief heb je betere kwaliteit dan een zoom. Met deze camera kun je jaren plezier hebben.
Mocht je later toch een geavanceerde slr overwegen; Kies dan uit het Nikon of EOS Canon kamp waarvoor nog lenzen gemaakt worden. Zoom objectieven van oude generatie zijn niet altijd geweldig. Of als je echt messcherpe kwaliteit wilt voor grote afdrukken, kijk dan eens naar de TLR's (twin lens reflex camera's) Dat zijn van die opa cameras die je voor je buik hangt en bovenop kijkt wat je fotografeert. Meestal 100% handmatig lichtmeten en scherpstellen en film doordraaien. Yashica, Mamiya en Rollei zijn daar de betere merken van. Vooral een 2' hands Yashica tlr kost niet veel.
Een 6x6 is inderdaad heel mooi.quote:Op maandag 3 oktober 2005 07:51 schreef HansTheekrans het volgende:
[..]
waarschijnlijk krijg je dan wel apart formaat negatief, als je zo alternatief gaat kijken zou je ook een middenformaat kunnen nemen, zoals een Kiev, die zijn niet zo duur maar wel mooi
Het is wel duurder als het ontwikkelen en afdrukken (geen negatief scanner in bezit) van kleinbeeld foto's. Het wordt gauw te duur als je gewend bent dagelijks te fotograferen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:36 schreef HansTheekrans het volgende:
120 rol ontwikkelen is niet zo duur, paar eurotjes.
chemo is niet zo duur. Simpele 120 rol is niet duur. Scanner kost ietwat. Maar resultaat blijft vet.quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:41 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Het is wel duurder als het ontwikkelen en afdrukken (geen negatief scanner in bezit) van kleinbeeld foto's. Het wordt gauw te duur als je gewend bent dagelijks te fotograferen.
Helaas heb ik geen ruimte voor een doka.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:16 schreef HansTheekrans het volgende:
[..]
chemo is niet zo duur. Simpele 120 rol is niet duur. Scanner kost ietwat. Maar resultaat blijft vet.
mits goed gedaan hé, het blijft de fotograaf die een foto schiet.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:07 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Helaas heb ik geen ruimte voor een doka.
Maar je hebt gelijk, hoe je het ook doet, het blijven prachtige foto's
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |