abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31113234
Panagor is een van de zovele merken. Vaak zijn die lenzen niet eens zo duur en dus best een gokje waard. Gewoon proberen en testen.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_31114067
Hmja, je hebt ook nog Kiron, zijn ook wel goed. Verder zijn er nog bakken aan m42 objectieven die je met een cheap convertortje erop kan zetten (te krijgen bij rugift enzo)
  zondag 2 oktober 2005 @ 17:49:27 #53
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_31119607
Het is toch een Sigma 28mm geworden, met een Pentax ME Super camera er nog aanvast. En nog een standaardlens, zoomlens en flitser.
I am a black hole shitting into the void
pi_31125778
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 17:49 schreef Gimmick het volgende:
Het is toch een Sigma 28mm geworden, met een Pentax ME Super camera er nog aanvast. En nog een standaardlens, zoomlens en flitser.
zeker goede keuze, niets mis mee.
pi_31135210
Ik kom ook wat laat in de topic. Die OM met standaard object (= 50mm wat ongeveer het zicht gebied dekt en niet een uitvergroting of verkleining) is een goed. Met zo'n objectief heb je betere kwaliteit dan een zoom. Met deze camera kun je jaren plezier hebben.

Mocht je later toch een geavanceerde slr overwegen; Kies dan uit het Nikon of EOS Canon kamp waarvoor nog lenzen gemaakt worden. Zoom objectieven van oude generatie zijn niet altijd geweldig. Of als je echt messcherpe kwaliteit wilt voor grote afdrukken, kijk dan eens naar de TLR's (twin lens reflex camera's) Dat zijn van die opa cameras die je voor je buik hangt en bovenop kijkt wat je fotografeert. Meestal 100% handmatig lichtmeten en scherpstellen en film doordraaien. Yashica, Mamiya en Rollei zijn daar de betere merken van. Vooral een 2' hands Yashica tlr kost niet veel.
pi_31136769
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 02:25 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Ik kom ook wat laat in de topic. Die OM met standaard object (= 50mm wat ongeveer het zicht gebied dekt en niet een uitvergroting of verkleining) is een goed. Met zo'n objectief heb je betere kwaliteit dan een zoom. Met deze camera kun je jaren plezier hebben.

Mocht je later toch een geavanceerde slr overwegen; Kies dan uit het Nikon of EOS Canon kamp waarvoor nog lenzen gemaakt worden. Zoom objectieven van oude generatie zijn niet altijd geweldig. Of als je echt messcherpe kwaliteit wilt voor grote afdrukken, kijk dan eens naar de TLR's (twin lens reflex camera's) Dat zijn van die opa cameras die je voor je buik hangt en bovenop kijkt wat je fotografeert. Meestal 100% handmatig lichtmeten en scherpstellen en film doordraaien. Yashica, Mamiya en Rollei zijn daar de betere merken van. Vooral een 2' hands Yashica tlr kost niet veel.
waarschijnlijk krijg je dan wel apart formaat negatief, als je zo alternatief gaat kijken zou je ook een middenformaat kunnen nemen, zoals een Kiev, die zijn niet zo duur maar wel mooi
pi_31137287
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 07:51 schreef HansTheekrans het volgende:

[..]

waarschijnlijk krijg je dan wel apart formaat negatief, als je zo alternatief gaat kijken zou je ook een middenformaat kunnen nemen, zoals een Kiev, die zijn niet zo duur maar wel mooi
Een 6x6 is inderdaad heel mooi.
Zeker niet duur in de aanschaf, maar het ontwikkelen is vrij duur. Toch staat een dergelijke camera nog wel op mijn lijstje voor ooit. Ik heb er wel eens een in mijn handen gehad en het zijn echt heel mooie aparaatjes.
"So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
pi_31146661
120 rol ontwikkelen is niet zo duur, paar eurotjes.
pi_31146798
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:36 schreef HansTheekrans het volgende:
120 rol ontwikkelen is niet zo duur, paar eurotjes.
Het is wel duurder als het ontwikkelen en afdrukken (geen negatief scanner in bezit) van kleinbeeld foto's. Het wordt gauw te duur als je gewend bent dagelijks te fotograferen.
pi_31147689
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:41 schreef PoseidonVS het volgende:

[..]

Het is wel duurder als het ontwikkelen en afdrukken (geen negatief scanner in bezit) van kleinbeeld foto's. Het wordt gauw te duur als je gewend bent dagelijks te fotograferen.
chemo is niet zo duur. Simpele 120 rol is niet duur. Scanner kost ietwat. Maar resultaat blijft vet.
pi_31148825
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:16 schreef HansTheekrans het volgende:

[..]

chemo is niet zo duur. Simpele 120 rol is niet duur. Scanner kost ietwat. Maar resultaat blijft vet.
Helaas heb ik geen ruimte voor een doka.
Maar je hebt gelijk, hoe je het ook doet, het blijven prachtige foto's
pi_31149369
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 17:07 schreef PoseidonVS het volgende:

[..]

Helaas heb ik geen ruimte voor een doka.
Maar je hebt gelijk, hoe je het ook doet, het blijven prachtige foto's
mits goed gedaan hé, het blijft de fotograaf die een foto schiet.
pi_31163647
Ik zelf ben nog erg tevreden met mijn analoge Canon's (eos3 & eos100)
Bijna al mijn lensen passen zowel op deze als op mijn digitale (eos350)
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  FOK!fotograaf dinsdag 4 oktober 2005 @ 10:18:52 #64
73911 ultra_ivo
pi_31167942
Panagor is een van de vreemdmerk objectieven. Ik heb zelf geen ervaring met het merk. Maar als ik moet afgaan op de reputatie is de kwaliteit redelijk, niet super, niet beroerd.
pi_31172842
Bij mijn eerste camera, een Om-10, had ik zo'n goedkope Panagor 135mm.
Voorbeeld hiervan, scan, de foto zelf is wat scherper:

Te groot, ik weet het maar het is slechts 38 kb.
  FOK!fotograaf woensdag 5 oktober 2005 @ 13:15:07 #66
73911 ultra_ivo
pi_31202200
He, dat ziet er uit als het gebied waar ik nu zit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')