Ik begrijp je niet. Wat zeg je hier?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 15:04 schreef McCarthy het volgende:
[..]
nee, geld geven zodat echte stakkers kunnen inkopen.
Dus minder overheid
nee johquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik begrijp je niet. Wat zeg je hier?
Je wilt een overheidslaag, die een bedrijf aanbesteedt, nog een laag, die dan de stakkers helpt, laag drie.
Schema:
Overheid
|
W
Bedrijf
|
W
"Stakkers"
Sinds wanneer werken bedrijven efficient als ze overheidsgeld in handen krijgen dan?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:52 schreef McCarthy het volgende:
nee joh
Overheid -> stakkers -> bedrijf
ipv
overheid -> "bedrijf" -> stakkers
dat krijgen ze toch niet , de stakkers krijgen het geld.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 18:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sinds wanneer werken bedrijven efficient als ze overheidsgeld in handen krijgen dan?
Ik dacht dat jij daar tegen was?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 18:06 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dat krijgen ze toch niet , de stakkers krijgen het geld.
niet geld voor ECHTE stakkers.quote:
why not?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 18:28 schreef marcb1974 het volgende:
Klinkt goed in heel pure theorie. Alleen jammer dat je de praktijk volledig uit het oog verloren bent. Wat je wilt is niet mogelijk in een land zoals Nederland e
Hoeveel werklozen klussen dan bij?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 18:21 schreef McCarthy het volgende:
[..]
niet geld voor ECHTE stakkers.
Dat is iets anders dan al die zogenaamde werklozen die wel zwart bij klussen.
Mwah, verzekeren is eigenlijk van eenzelfde soort orde als sparen. De accumulatie van passief geld in fondsen (in dit geval verzekeringsfondsen).quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 15:01 schreef McCarthy het volgende:
[..]
het grappige is dat juist NU de Overheid de onzekere factor is. Niet alleen in Nederland maar bijvoorbeeld ook in DuItsland.
Punt 2, ik had het dan ook over verzekeringen maar daar heb je misschien over heen gelezen.
wat ik dus nogmaals wil benadrukken en misschien niet goed overkomt is dat bij dat lenen voor je opleiding ik er van uitgegaan ben dat de overheid zelf minder (!= niks, sneaky lefties die jullie zijn) aan hoger onderwijs uitgeeft en dus de belastingen verlaagt zodat je later dus niet de overheid "terugbetaalt" maar de bank.quote:Op woensdag 28 september 2005 15:46 schreef McCarthy het volgende:
Sommige mensen met wie ik discusieer hier kennen belangrijke begrippen als verzekering, sparen en investering NIET lijkt het wel.
Neem nou het argument waar iemand net mee aan kwam zetten. Ontslagversoepeling zou onzekerheid introduceren en dat is slecht en dus is ontslagversoepeling slecht. Hallo, al minimaal 300 jaar hebben we verzekeringen in de westerse wereld. Bedoeld om onzekerheden af te vangen.
Als het om onderwijs volgen gaat is het ook al veel huilie. Mensen zouden het niet kunnen betalen en daarom moet de overheid bijspringen. Gaat er dan echt geen lichtje branden dat je misschien kan gaan lenen. Dat heet een investering voor je toekomst. ABN heeft er notabene al een product voor: MasterLening
Het is verder wel handig als je zelf wat spaart zodat je niet bij de eerste beste tegenslag meteen bij de overheid of je werkgever moet aankloppen.
was het verschil dan? dat westraks nog minder kunnen uitgeven en er minder BTW binnekomt en dan de belastingen weeromhoog kunnenquote:Op zaterdag 26 november 2005 01:33 schreef McCarthy het volgende:
[..]
wat ik dus nogmaals wil benadrukken en misschien niet goed overkomt is dat bij dat lenen voor je opleiding ik er van uitgegaan ben dat de overheid zelf minder (!= niks, sneaky lefties die jullie zijn) aan hoger onderwijs uitgeeft en dus de belastingen verlaagt zodat je later dus niet de overheid "terugbetaalt" maar de bank.
In zekere zin toch wel.quote:Commerciële partijen zijn niet verplicht leningen of verzekeringen te sluiten.
och ja tuurlijk, als we eens met zn allen belasting verlaging eisen dan krijgen we die ook, want natuurlijk luistert regering Zalm 10+ naar de noden van de bevolkingquote:Op donderdag 29 september 2005 10:34 schreef McCarthy het volgende:
[..]
onzekerheid? Je hebt je net verzekerd![]()
En jij hebt het over duurNu betaal je vet veel tax. Als dat vervalt kan je die dure verzekeringen betalen. Got that?
[..]
Exact, en de aanname dat een grote peperdure overheid goed voor ons is zorgt dagelijks voor enorme fuckups in de zorg, de arbeidsmarkt, de woningmarkt, het openbaar vervoer, de veiligheid op straat etc. etc. etc.quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:22 schreef Razz_Gul het volgende:
ik heb een wijze les voor je , assumption is the mother of all fuckups
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |