abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 16:21:19 #26
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31088282
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 15:04 schreef McCarthy het volgende:

[..]

nee, geld geven zodat echte stakkers kunnen inkopen.
Dus minder overheid
Ik begrijp je niet. Wat zeg je hier?

Je wilt een overheidslaag, die een bedrijf aanbesteedt, nog een laag, die dan de stakkers helpt, laag drie.

Schema:

Overheid
|
W
Bedrijf
|
W
"Stakkers"
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 17:52:53 #27
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31090731
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 16:21 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik begrijp je niet. Wat zeg je hier?

Je wilt een overheidslaag, die een bedrijf aanbesteedt, nog een laag, die dan de stakkers helpt, laag drie.

Schema:

Overheid
|
W
Bedrijf
|
W
"Stakkers"
nee joh

Overheid -> stakkers -> bedrijf

ipv

overheid -> "bedrijf" -> stakkers
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_31091091
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 17:52 schreef McCarthy het volgende:

nee joh

Overheid -> stakkers -> bedrijf

ipv

overheid -> "bedrijf" -> stakkers
Sinds wanneer werken bedrijven efficient als ze overheidsgeld in handen krijgen dan?
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 18:06:59 #29
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31091153
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 18:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Sinds wanneer werken bedrijven efficient als ze overheidsgeld in handen krijgen dan?
dat krijgen ze toch niet , de stakkers krijgen het geld.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 18:13:05 #30
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31091335
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 18:06 schreef McCarthy het volgende:

[..]

dat krijgen ze toch niet , de stakkers krijgen het geld.
Ik dacht dat jij daar tegen was?
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 18:21:25 #31
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31091600
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 18:13 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij daar tegen was?
niet geld voor ECHTE stakkers.

Dat is iets anders dan al die zogenaamde werklozen die wel zwart bij klussen.
pi_31091792
Klinkt goed in heel pure theorie. Alleen jammer dat je de praktijk volledig uit het oog verloren bent. Wat je wilt is niet mogelijk in een land zoals Nederland en er zijn er gelukkig maar heel weinig die het willen.
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 18:34:50 #33
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31091948
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 18:28 schreef marcb1974 het volgende:
Klinkt goed in heel pure theorie. Alleen jammer dat je de praktijk volledig uit het oog verloren bent. Wat je wilt is niet mogelijk in een land zoals Nederland e
why not?
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 18:39:50 #34
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31092085
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 18:21 schreef McCarthy het volgende:

[..]

niet geld voor ECHTE stakkers.

Dat is iets anders dan al die zogenaamde werklozen die wel zwart bij klussen.
Hoeveel werklozen klussen dan bij?
  zondag 2 oktober 2005 @ 11:52:19 #35
66825 Reya
Fier Wallon
pi_31108871
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 15:01 schreef McCarthy het volgende:

[..]

het grappige is dat juist NU de Overheid de onzekere factor is. Niet alleen in Nederland maar bijvoorbeeld ook in DuItsland.

Punt 2, ik had het dan ook over verzekeringen maar daar heb je misschien over heen gelezen.
Mwah, verzekeren is eigenlijk van eenzelfde soort orde als sparen. De accumulatie van passief geld in fondsen (in dit geval verzekeringsfondsen).

Overigens is de overheid inderdaad een bron van onzekerheid, maar als de overheid nu flink wat stappen terug zou zetten, zou er wellicht een schokgolf ontstaan die nog vele malen schadelijker is dan de onzekerheid die nu van de overheid uitgaat.
  zaterdag 26 november 2005 @ 01:33:56 #36
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32586397
quote:
Op woensdag 28 september 2005 15:46 schreef McCarthy het volgende:
Sommige mensen met wie ik discusieer hier kennen belangrijke begrippen als verzekering, sparen en investering NIET lijkt het wel.

Neem nou het argument waar iemand net mee aan kwam zetten. Ontslagversoepeling zou onzekerheid introduceren en dat is slecht en dus is ontslagversoepeling slecht. Hallo, al minimaal 300 jaar hebben we verzekeringen in de westerse wereld. Bedoeld om onzekerheden af te vangen.

Als het om onderwijs volgen gaat is het ook al veel huilie. Mensen zouden het niet kunnen betalen en daarom moet de overheid bijspringen. Gaat er dan echt geen lichtje branden dat je misschien kan gaan lenen. Dat heet een investering voor je toekomst. ABN heeft er notabene al een product voor: MasterLening

Het is verder wel handig als je zelf wat spaart zodat je niet bij de eerste beste tegenslag meteen bij de overheid of je werkgever moet aankloppen.
wat ik dus nogmaals wil benadrukken en misschien niet goed overkomt is dat bij dat lenen voor je opleiding ik er van uitgegaan ben dat de overheid zelf minder (!= niks, sneaky lefties die jullie zijn) aan hoger onderwijs uitgeeft en dus de belastingen verlaagt zodat je later dus niet de overheid "terugbetaalt" maar de bank.
pi_32590465
Volgens mij heb je ook in de VS door de overheid meegefinancierde leningen, en de beste studenten krijgen bijna allemaal wel op de een of andere manier een beurs uit het zeer uitgebreide privé-netwerk.

Als ik het me goed herinner kun je in de VS zelfs een flink deel van je schulden kwijtgescholden krijgen als je een tijd vrijwilligerswerk doet.
  Eindredactie Games zaterdag 26 november 2005 @ 11:41:48 #38
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_32591226
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 01:33 schreef McCarthy het volgende:

[..]

wat ik dus nogmaals wil benadrukken en misschien niet goed overkomt is dat bij dat lenen voor je opleiding ik er van uitgegaan ben dat de overheid zelf minder (!= niks, sneaky lefties die jullie zijn) aan hoger onderwijs uitgeeft en dus de belastingen verlaagt zodat je later dus niet de overheid "terugbetaalt" maar de bank.
was het verschil dan? dat westraks nog minder kunnen uitgeven en er minder BTW binnekomt en dan de belastingen weeromhoog kunnen

en verder was je topic kick onnodig
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_32591319
quote:
Commerciële partijen zijn niet verplicht leningen of verzekeringen te sluiten.
In zekere zin toch wel.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32593243
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:34 schreef McCarthy het volgende:

[..]

onzekerheid? Je hebt je net verzekerd
En jij hebt het over duur Nu betaal je vet veel tax. Als dat vervalt kan je die dure verzekeringen betalen. Got that?
[..]
och ja tuurlijk, als we eens met zn allen belasting verlaging eisen dan krijgen we die ook, want natuurlijk luistert regering Zalm 10+ naar de noden van de bevolking een topic openen op basis van veronderstellingen over klaagzieke lucaslinkselullen en een gulle oom Dagobert , hoe liberaal
ik heb een wijze les voor je , assumption is the mother of all fuckups
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
pi_32619989
ik voel een bash topic aankomen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_33222884
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 13:22 schreef Razz_Gul het volgende:
ik heb een wijze les voor je , assumption is the mother of all fuckups
Exact, en de aanname dat een grote peperdure overheid goed voor ons is zorgt dagelijks voor enorme fuckups in de zorg, de arbeidsmarkt, de woningmarkt, het openbaar vervoer, de veiligheid op straat etc. etc. etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')