Post hier gewoon je eigen korte verhaaltjes, ze mogen over alles gaan.. maximaal 1 a4'tje groot..
En geef commentaar op deze stukken
![]()
Ik zal wel beginnen:
Vrijdagavond, een stilte hangt over het dorpje heen.
Af en toe raast er een auto voorbij, maar ze kijkt niet op..
Rustig zit ze aan de tafel, haar hoofd voorover gebogen, haar handen rustend op haar kin.
Het zou een schilderij kunnen zijn, dit plaatje, geschilderd door een kunstenaar met een fijn oog voor details.
Het groen van haar ogen, groen als gras, als je goed kijkt kun je ze zien schitteren, maar alleen als je heel goed kijkt
haar wimpers die de sierlijkste bewegingen maken , en die o zo perfecte rondingen van dr lippen
Het perfecte plaatje zit hier aan deze tafel, ze zit hier, maar toch zit ze voorover gebogen
De deurbel gaat.. Het luide lawaai die de deurbel produceert een galm door het lege huis heen
Leeg, want veel spullen heeft ze niet, ze heeft het niet zo op materialistische dingen, luxe is aan haar niet besteed.
Langzaam schuift ze haar handen van haar kin af, en legt ze op de tafel neer.
Ze staat op, en loopt met haar perfecte rondingen naar de voordeur toe, waar ik die avond voor zou staan.
Door het glas heen zie ik haar aankomen, met haar indringende blik kijkt ze me aan als ze de deur geopend heeft.
Die blik, het heeft iets magisch, iets bovennatuurlijks.. Ik raak even van m'n stuk en vergeet bijna waarvoor ik eigenlijk kwam.
'''Heeft u misschien een kopje suiker voor me? vraag ik vriendelijk aan haar.. , in alle drukte was ik het helemaal vergeten te halen.
''Maar natuurlijk zegt ze, en staat een paar tellen later weer voor me, met het kopje suiker in haar handen.
Hartstikke bedankt zeg ik, en loop het huis ernaast weer binnen. We zijn immers buren .
De dagen daarop zag ik haar weer zitten
Ik was bezig met de planten in me tuin, maar mn bleek gleed steeds af, naar het huis naast de mijne
Naar die tafel in dat bijna lege huis, waar die prachtige vrouw weer zat.
Net als vrijdagavond zat ze er weer in di ezelfde houding: rustig, haar hoofd voorover gebogen, met haar handen rustend op haar kin
Ik moest even in mn eigen droomwereld zijn geweest, toen ik mijn schep uit m'n handen liet vallen..
Op dat moment keek ze op, en voor de tweede keer deze week keken haar prachtige ogen rechtstreeks de mijne aan..
En het was toen dat ik me dat ene ding afvroeg.. zou ze weten wat voor een uniek persoon ze eigenlijk wel niet is?
Als ze dat toch eens zou weten...
zou ze dan nog met haar hoofd voorover achter die tafel zitten?
Of zou ze rechtovereind stralen van geluk...