Ja hij had er wel zin anquote:Op dinsdag 27 september 2005 09:57 schreef Dr_Morreau het volgende:
Ik vraag me af of dit projectje indertijd nog door Pim Fortuijn is opgestart![]()
Daarom zouden de commissies wiens taak het is om dit soort shit aan te kopen voor de helft uit (blijkbaar meestal gestoorde) kunst-experts moeten bestaan, en voor de helft uit (normale) burgers, want daar wordt deze meuk tenslotte voor aangeschaft, eigenlijk....quote:Op dinsdag 27 september 2005 10:01 schreef buzzer het volgende:
wel enorm zonde van het geld natuurlijk, wat je niderdaad veel beter kunt besteden aan gezondheidszorg, onderwijs, jeugdwerk etc etc...
en de subsidiekranen maar dichtdraaien
Niet waarquote:Op dinsdag 27 september 2005 10:13 schreef Cart_man het volgende:
Dat ding hoort in amsterdam te staan, niet in Rotterdam.
quote:
't was een VVD wethouder volgens mij die dit ding heeft uitgezocht... denk dat ie toch wat raar aangekeken wordt door z'n collega's nuquote:Op dinsdag 27 september 2005 10:12 schreef Dr_Morreau het volgende:
[..]
Daarom zouden de commissies wiens taak het is om dit soort shit aan te kopen voor de helft uit (blijkbaar meestal gestoorde) kunst-experts moeten bestaan, en voor de helft uit (normale) burgers, want daar wordt deze meuk tenslotte voor aangeschaft, eigenlijk....
Of ons allebei 140.000 euro.quote:Op dinsdag 27 september 2005 10:34 schreef thefunny het volgende:
twee-honderd-tachtig-duizend euro?? Wtf, ze hadden elke nederlander hiervan 280.000 gedeeld door 15.000.000 = 1,8 eurocent kunnen geven!
quote:Op dinsdag 27 september 2005 11:44 schreef Intxaurraga het volgende:
En wat stelt het dan wel voor?
quote:Op dinsdag 27 september 2005 10:52 schreef missC het volgende:
ik hoor niemand over het statement dat de kunstenaar wilde maken; de verspilling door de consumptiemaatschappij.
Alleen de hele puritense zeikdiscussie er omheen maakt het als kunstwerk al de moeite waard. Er wordt nu al jaren met dat beeld geschoven, en volgens mij is er inmiddels meer geld aan vergaderingen over het beeld besteed, dan dat het beeld zelf heeft gekost.quote:Op dinsdag 27 september 2005 11:23 schreef LostFormat het volgende:
Ik vind het een tof kunstwerk en een aanwinst voor de stad Rotterdam. Jammer dat hij nu weggestopt is in Boijmans.
Dat is zijn DingDongquote:Op dinsdag 27 september 2005 12:14 schreef SamStar het volgende:
dat ding aan zn linkerrhand lijkt net of ie zich aan het rukken is
Precies, het beeld zelf is in zijn opzet al geslaagd.quote:Op dinsdag 27 september 2005 12:16 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Alleen de hele puritense zeikdiscussie er omheen maakt het als kunstwerk al de moeite waard. Er wordt nu al jaren met dat beeld geschoven, en volgens mij is er inmiddels meer geld aan vergaderingen over het beeld besteed, dan dat het beeld zelf heeft gekost.
Dat is waar.quote:Op dinsdag 27 september 2005 12:16 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Overigens: Wat alle schreeuwers over de kosten even gemakshalve vergeten is dat het in Nederland wettelijk is vastgelegd dat een bepaald percentage van overheidsbestedingen moet worden besteed. Ik zie dan eerlijk gezegd liever een beetje gedurfd beeld dan de zoveelste berg nietszeggend oud roest.
Dit vind ik erg krom geredeneerd... Jij zegt dus dat we perse, wettelijk gezien, een gigantische berg geld uit moeten geven aan kunst, zelfs als het onzin is waar 95% van degenen die er financieel voor opdraaien van over hun nek gaan?quote:Op dinsdag 27 september 2005 12:16 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Overigens: Wat alle schreeuwers over de kosten even gemakshalve vergeten is dat het in Nederland wettelijk is vastgelegd dat een bepaald percentage van overheidsbestedingen moet worden besteed. Ik zie dan eerlijk gezegd liever een beetje gedurfd beeld dan de zoveelste berg nietszeggend oud roest.
Nederlander... nou dit wordt denk ik mooi alleen door de Rotterdammer betaald... dus iedere rotterdammer betaalt 280.000/598.000 = ongeveer 0,47 cent!quote:Op dinsdag 27 september 2005 10:34 schreef thefunny het volgende:
twee-honderd-tachtig-duizend euro?? Wtf, ze hadden elke nederlander hiervan 280.000 gedeeld door 15.000.000 = 1,8 eurocent kunnen geven!
Inderdaad.quote:Op dinsdag 27 september 2005 15:48 schreef Dr_Morreau het volgende:
[..]
Dit vind ik erg krom geredeneerd... Jij zegt dus dat we perse, wettelijk gezien, een gigantische berg geld uit moeten geven aan kunst, zelfs als het onzin is waar 95% van degenen die er financieel voor opdraaien van over hun nek gaan?
Ik stem zeker geen PvdA, nooit gedaan ook. En als je deze wet veranderd wil zien: schrijf een brief naar BZ zou ik zeggen. Want je kunt natuurlijk wel lekker makkelijk gaan zitten zeiken op de PvdA, maar ook het huidig kabinet lijkt me niet van plan om die wetgeving aan te passen.quote:Laat me raden: jij stemt zeker PVDA? Zou het niet ook een optie zijn om gewoon minder geld uit te geven aan dit soort shit, en de keus meer aan de burger te laten dan aan een stel duidelijk geflipte kunstbobo´s?
Ik ben al aan het typen....quote:Ik stem zeker geen PvdA, nooit gedaan ook. En als je deze wet veranderd wil zien: schrijf een brief naar BZ zou ik zeggen. Want je kunt natuurlijk wel lekker makkelijk gaan zitten zeiken op de PvdA, maar ook het huidig kabinet lijkt me niet van plan om die wetgeving aan te passen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |