abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 september 2005 @ 21:23:09 #1
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_30954093
gatver een collega weet sinds vandaag dat de open wondjes en korstjes op haar kin( in een week van een puistje tot een zwerende korst ontwikkeld)een zeer besmettelijke krentebaard is...en nu zijn we allemaal panisch...je kan t al krijgen van dezelfde handdoek niezen kopjes etc...help ik voel iets op mn kin... :')
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_30954209

maandag 26 september 2005 @ 21:27:33 #3
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_30954255
quote:
Op maandag 26 september 2005 21:26 schreef wunderbaum het volgende:

[afbeelding]
dat bedoel ik!!!!!!!!!!!lees:panisch!!!
  maandag 26 september 2005 @ 21:28:06 #4
90397 koning_leeuw
De Afrikaanse vlakte.
pi_30954270
ik heb het ook ooit is gehad, is inderdaad behoorlijk besmettelijk. maar na wat poedertjes van de dokter en een weekje thuis blijven van school was het weer weg.
pi_30954280
quote:
Op maandag 26 september 2005 21:26 schreef wunderbaum het volgende:

[afbeelding]
Bah zeg, dat ziet er niet fris uit...
pi_30954389
Ja, dat heb ik ook gehad! Op de basisschool! Ik helemaal blij, hoefde twee weken niet mee te doen met schoolzwemmen
pi_30954406
Ik heb het ook eens gehad.. ik had het van m'n broer gekregen... was echt niet prettig. Zalf gekregen en was zo weer weg...

elke keer als ik een handdoek gebruikte, moest die gelijk de was in om verspreiding te voorkomen.
  maandag 26 september 2005 @ 21:35:05 #8
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_30954519
Impetigo (Krentenbaard)
Impetigo is een kinderziekte, die niet gevaarlijk is, betrekkelijk gemakkelijk geneest en geen blijvende gevolgen nalaat. Het gaat namelijk om een oppervlakkige huidinfectie, waardoor eerst een roode plek ontstaat, waarop een puist verschijnt, die gaat etteren, waarna een vuile geelbruine korst op die plaats ontstaat. De kinderen zien er dan zeer onsmakelijk uit. De aandoening komt meestal in het gezicht voor, doch kan ook aanwezig zijn op andere deelen van het lichaam, ook op het hoofd. Er bestaat een vorm de impetigo contagiosa, die besmettelijk is en veroorzaakt wordt door streptococcen. In enkele dagen echter is deze ziekte door een goede behandeling te overwinnen. Een andere vorm wordt veroorzaakt door den staphylococcus, wordt daarom genoemd impetigo staphylogenes, en komt meer voor bij volwassenen en dan op behaarde plaatsen. Ichtyolzalf is een goed middel en ook inspuiting met gedoode staphylococcenculturen. Een nog onaangenamere ziekte is impetigo herpetiformis, die gelukkig zeldzaam is en bij zwangeren voorkomt. De geslachtsdelen worden dan bedekt met groote slappe blazen, maar die breiden zich daarna over het geheele lichaam uit. De kinder-impetigo wordt ook wel krentenbaard genoemd en is ook gemakkelijk te genezen met witte precipitaatzalf, een kwikzalf.

Bron
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  maandag 26 september 2005 @ 21:36:03 #9
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_30954557
Schopje naar LIF voor normale reacties.
Direct wat offtopic reacties verwijderd.
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  maandag 26 september 2005 @ 21:40:24 #10
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_30954714
quote:
Op maandag 26 september 2005 21:35 schreef Mukie het volgende:
Impetigo (Krentenbaard)

Bron
heb er zelf al vanalles over gelezen op internet maar zijn veel verschillende verhalen en vormen, zij heeft 1 van de ergste vormen, met antibiotica etc...ze wil ook gewoon komen werken maar ik wil haar liever veilig thuis houden haha, ben toch haar baas dus ik stuur haar gewoon naar huis:kind je ziet er niet uit, dat kan echt niet in een winkel
pi_30954812
quote:
Op maandag 26 september 2005 21:36 schreef Mukie het volgende:
Schopje naar LIF voor normale reacties.
Direct wat offtopic reacties verwijderd.
Nu haal je mijn geheel gemeende reactie weg, maargoed je zult het wel beter weten dan een huisarts
pi_30955344
Ik heb het ook.. een week al ofzo.. Maar nie zo erg als op die foto's.. Gelijk zalfje gehaald bij de huisdokter, het is bijna weg
  maandag 26 september 2005 @ 22:25:05 #13
102800 PallominnoXIII
Ik haat mijn nickname.
pi_30956261
quote:
Op maandag 26 september 2005 21:58 schreef Cornerman het volgende:
Ik heb het ook.. een week al ofzo.. Maar nie zo erg als op die foto's.. Gelijk zalfje gehaald bij de huisdokter, het is bijna weg
Zelfde, gewoon een zooi puisten aan de linkerkant
pi_30957402
Een beetje weerstand is nooit weg in zulke gevallen. Mijn moeder werkt dagelijks tussen de peuters met uiteenlopende wildgroei op en om hun mond en heeft nog nooit een krentebaard of andersoortig ongewenst relief in de buurt van haar mond gehad.

Je loopt het niet zomaar op.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_54628667
Kick!!

Goed, wel een beetje oud topic, maar toch...

Vandaag bij de dokter geweest en blijkt dat ik krentenbaard in m'n oor heb, echt te vaag. Maar goed, lees dus overal dat het zo besmettelijk is, maar ik loop er al een aantal weken mee rond (wilde niet naar de doktere, dacht dat het vanzelf wel over zou gaan) en niemand in mijn omgeving heeft het gekregen. Iemand enig idee hoe dit zit?
pi_54635357
Bleh, zolang ik het maar niet heb of krijg!:D
xD
  donderdag 15 november 2007 @ 21:55:56 #17
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_54636461
Aan dit topic wilde ik eik niet herinnerd worden
  donderdag 15 november 2007 @ 21:57:21 #18
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_54636509
Ik heb het ook wel eens gehad als kind. Het ziet er verdorie uit alsof er iemand een sigaret op je heeft uit zitten drukken
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_54636637
quote:
Op donderdag 15 november 2007 21:57 schreef Nembrionic het volgende:
Ik heb het ook wel eens gehad als kind. Het ziet er verdorie uit alsof er iemand een sigaret op je heeft uit zitten drukken

Jakkes, zo pijnlijk ziet het er inderdaad uit.
Mijn maag heeft wel even genoeg gehad vandaag na het bomenman topic.

Sterkte topickicker, hoop voor je dat het niet zo pijnlijk is als dat het eruit ziet.
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
Je bent nu officieel een crimineel
pi_54636859
Toch even gezocht, ookal zal je dat natuurlijk zelf ook wel hebben gedaan.
Bij krentenbaard heeft men het over de huid, neus en mond maar niet over de oren. Heb je in ieder geval wel een antibiotica kuur meegekregen?

Vraag hoe je eraan komt doet er niet zoveel toe, zie er maar snel vanaf te komen.
pi_54638665
Ja, heb dat inderdaad zelf ook gevonden, en daarom is het ook zo raar. Maar ja, dokter zei echt dat het krentenbaard is, en het klopt ook met hoe het eruit ziet enzo. Heb inderdaad antibiotica gehad en een zalfje. Dankzij de zalf ziet het er nu al beter uit. En na overleg met de chef van mijn werk, leek het verstandiger om even thuis te blijven gezien het besmettings gevaar, al verwacht ik niet dat iemand een vinger in m'n oor steekt...
pi_54638981
quote:
Op donderdag 15 november 2007 23:21 schreef mirannie het volgende:
Ja, heb dat inderdaad zelf ook gevonden, en daarom is het ook zo raar. Maar ja, dokter zei echt dat het krentenbaard is, en het klopt ook met hoe het eruit ziet enzo. Heb inderdaad antibiotica gehad en een zalfje. Dankzij de zalf ziet het er nu al beter uit. En na overleg met de chef van mijn werk, leek het verstandiger om even thuis te blijven gezien het besmettings gevaar, al verwacht ik niet dat iemand een vinger in m'n oor steekt...
Ik weet ook niet hoe het overgedragen wordt maar heb wel gelezen dat het enorm besmettelijk is.
Fijn dat je antibiotica en waarschijnlijk ook zinkzalf hebt gekregen.

Ga maar lekker genieten van je vrije dagen. Filmpje kijken, beetje fokken, erg ziek zal je er niet van zijn. Hoop wel voor je dat het geen pijn doet, want het ziet er verdomde pijnlijk uit bij het jochie hierboven.

Beterschap!
pi_54639306
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 85% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 15:03:40 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_54639503
quote:
Op donderdag 15 november 2007 21:55 schreef zwartedoos het volgende:
Aan dit topic wilde ik eik niet herinnerd worden
Heb je het toch gekregen dan?
pi_54639578
Dat is echt zó goor !
X
X
X
pi_54639617
quote:
Op donderdag 15 november 2007 23:53 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Heb je het toch gekregen dan?
Scherp!
  donderdag 15 november 2007 @ 23:58:50 #27
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54639658
je zou er een quarantainekamer voor inrichten
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_54641316
Iedereen met een krentenbaard moet dood.
pi_54642998
Doet het trouwens ook pijn of jeukerig??
pi_54643929
Het doet geen pijn, het jeukt alleen wel heel erg. En nee, ziek ben ik er niet van, ondanks dat ik wel wat koorts heb, maar van koorts heb ik nog nooit last gehad.
Ben eigenlijk wel blij dat het in m'n oor zit, want als ik inderdaad plaatjes zie van mensen die het in het gezicht hebben, word ik bijna ziek, ziet er echt vies uit. Mijn oor moet je ook niet te lang na kijken, maar gelukkig valt het niet zo op.
En nog steeds denk ik niet dat het zo heel besmettelijk is. M'n scharrel heeft nergens last van en ook mijn dochter niet. En ik heb het dus al een paar weken zonder dat ik wist wat het was.
pi_54645821
Ik had deze teringzooi een paar weken geleden ook . Begon op de knokkel van m'n wijsvinger (die zag er fakking vuil uit en leek wel alsof het een huge blaar was), op een gegeven moment had ik ook wat plekken in m'n nek en daarna 2 kleine plekjes op m'n voorhoofd. Dus ja, het is nogal besmettelijk. Nu, een paar weken verder is 't zo goed als weg, maar toch nog niet helemaal. Duurt nogal lang.

Zo'n grote plek als dat kind op de foto is het bij mij in ieder geval niet geweest. Gelukkig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')