quote:
Op vrijdag 30 september 2005 08:02 schreef gammapooka het volgende:Ik ben gewoon nieuwsgierig, een erkende fokker is ook niet altijd een garantie voor een goede pup hoor.
Klopt, pech kan je altijd hebben maar veel uitzoeken nu kan je later een hoop schelen.
![]()
Bij een niet erkende fokker die pups zonder stamboom levert is de kans op ellende heel groot, vergeet niet dat het fokken van honden best een lucratieve bezigheid is.
![]()
Wil jij deze praktijken sponsoren omdat het je wat euro's scheelt?
![]()
Wij hebben zelf ook lange tijd gezocht naar een goede fokker voor onze hond (geen bull terrier maar Argentino) en uiteindelijk in Belgie gevonden.
Koste wat moeite maar nu hebben we dan wel een hond waarvan de afkomst bekend is, HD vrij etc. etc.
quote:
Ik wil gewoon weten of de stamboom nu wel of niet verplicht is
Je neemt zelf het risico he? Koop dan een poedel oid daar heb je nooit last mee.
Grootste probleem zit in je omgeving, vind iemand je hond "eng" en stapt die persoon naar de politie? Maak je borst maar nat.
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 08:22 schreef SocialDisorder het volgende:Stamboom is niet verplicht, maar het is wel de enige manier om zeker te weten dat de fokker niet illegaal is, je een pure Bull krijgt, dus geen vuil bloed van Staffords, Pits of Rottweilers erin, en je aan kan tonen dat het een Bull Terrier is en geen mismaakte pit.
Daar sluit ik me bij aan.
![]()
Denk even logisch na, waarom zou iemand die van het ras houdt, dit zuiver wil houden en louter gezonde honden wil fokken geen stamboom erbij kunnen leveren?
![]()
Beetje vreemd niet?