abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 september 2005 @ 19:15:47 #26
56864 Marty26
#Dislectisch Baggeren _O_
pi_30980536
quote:
op dinsdag 27 september 2005 17:50 schreef jagermaster het volgende:

[..]

de website?? (pagina kan niet worden weergegeven.
server van me provider is weer down gezeik dit is al de zoveelste keer...
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
pi_30980836
quote:
op dinsdag 27 september 2005 17:56 schreef jagermaster het volgende:

[..]

weet niet hoe het was... maar..
je hebt een dotted rand om de menuitems zitten. deze rand zit nog behoorlijk strak op de letters. zeker door de kleurstelling wordt het menu hierdoor minder lekker leesbaar.
dankje voor je reactie.

probleem opgelost: padding onder en boven ipv 1 px nu 2px komt de leesbaarheid idd ten goede.

menu bar haal ik later eventjes weg, omdat dat op elke pagina even verandeerd moet worden. komt nog, maar word aan gewerkt. de pijltjes idd links en recht zou een mogelijkheid zijn. hou het in gedadchte.

</html> komt ook nog, maar net zo als menu bar, later:d

dank u, en ga zo door
Mess with the best.... Die like the rest!!
www.fotoservice.tk
  dinsdag 27 september 2005 @ 21:14:21 #28
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_30981924
quote:
op dinsdag 27 september 2005 13:45 schreef marty26 het volgende:
http://portal.marty26.com
wat missen jullie nog aan deze site?.... ik ben er opzich wel tevreden over.
meschien nog wat andere menutjes hier en daar? nou ja brand los.
en ja de site is gebouwd in mambo
even snel een paar opmerkingen (niet veel tijd op dit moment)
- schaalbaarheid. wat ik zo snel merk is dat je een minimale resolutie van 11xx keer nog iets moet hebben om de website zonder horizontale scrolbalk te zien. het probleem wordt veroorzaakt door de header. heb geen code bekeken maar een oplossing zou zijn om het plaatje in css te plaats en de groene achtergrondkleur als het venster breder is daar bij te zetten.

(volgens mij is dit heel onduidelijk bedoel zoiets als .top {background-image: url(plaatje.jpg); background-color: green; height: xx; width: xx;} ) dat zoekding kan je dan rechts daarin uitlijnen. zodat het altjd zichtbaar is rechtsboven.

de rest van de website schaalt wel netjes mee.. neem aan da dat standaard mambo opmaak is wat je gebruikt aan code? met eigen kleurtjes?

op de eerste pagina heb je verschillende "boxjes" met verschillende onderwerpen bijvoorbeeld een stukje over hitmanpro een stukje over thunderbird. het is raadzaam om een iets duidelijker afscheiding te maken tussen de verschillende onderwerpen? misschien iets van een zelfde soort opmaak als de boxjes van de menu's??

zou de groene kleur iets harder maken. iets als het donkergroen links onder in de header. hierdoor worden de titels beter leesbaar maar vooral ook de mouseover bij het menu.

links to other stuff => friends
de opmaak ziet er hier heel massief uit en in contrast met de rest van de opmaak van de site. misschien iets subtielere grijstinten en een lichtgrijse rand om het geheel? de balk van de titel (web link) in de zelfde kleur als de balkjes met de titel van de andere boxjes links en rechts? zodat je een meer consistente opmaak krijgt??
Where's my fear???
pi_31109805
oke ik ben nog steeds met mijn site bezig en heb weer wat verbeteringen gemaakt.

naast de verbeteringen die hier staan heb ik nu ook:
* het linkerscherm mooier gemaakt met een veel kleinere achtergrond (deze 700 bytes, de vorige 18 kb.).
* het overzicht heb ik aangepast zodat het mooier oogt (naar mijn mening).
* bij de referrals heb ik de verkleinde screenshot afbeelding geoptimaliseerd en een link van gemaakt (alle verbeteringen hebben (met dezelfde hoeveelheid data en overzichtelijkheid) mijn website van 500 kb. naar 400 kb. gebracht in totaal).
* de beginpagina tekst aangepast waardoor het beter oogt.
* de link voor het aanmelden in de onderste tabel elke keer gestopt zodat het niet geheel onderaan de pagina staat en het lijkt mooier vind ik...
* verder zijn nu al mijn sitepaginas in principe goedgekeurd door de validatie van w3 behalve de bannerpagina en de overzichtpagina van de bedrijven (slechts doordat de link een niet geldig karakter bevat).

wat ik op dit moment het belangrijkste vind is de lay-out... ik kreeg te horen dat ik wat meer met photoshop moest werken om mijn lay-out wat mooier te maken. nu wil ik gewoon weten of jullie dit ook vinden of dat het wel zo gehouden kan worden. ik vind het zelf overzichtelijk zo en niet 'te druk' voor de ogen maar het gaat om de gebruikers... dat is mijn grootste zorg op dit moment.

het gaat om deze site.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2005 12:25:54 ]
  zondag 2 oktober 2005 @ 16:58:36 #30
46794 Berkery
Fat bastard
pi_31118296
quote:
op zondag 2 oktober 2005 12:25 schreef #ANONIEM het volgende:

wat ik op dit moment het belangrijkste vind is de lay-out... ik kreeg te horen dat ik wat meer met photoshop moest werken om mijn lay-out wat mooier te maken. nu wil ik gewoon weten of jullie dit ook vinden of dat het wel zo gehouden kan worden. ik vind het zelf overzichtelijk zo en niet 'te druk' voor de ogen maar het gaat om de gebruikers... dat is mijn grootste zorg op dit moment.

het gaat om deze site.
ik vind de kleurencombinatie niet zo mooi (maar da's een kwestie van smaak)

waar je wel wat aan moet doen is consequent zijn met je lettertype, het lettertype van het menu is nu niet dezelfde als die van de tekst. ik zie het menu in het voorkeur lettertype van mijn browser (arial) en de hoofdtekst in times new roman.

fonts met namen die uit meerdere woorden bestaan moet je trouwens quoten in je css, zo dus:

1font-family: "times new roman", arial, sans-serif

en de pagina is gewoon te breed, er zijn nog zat mensen die hun pc op een resolutie van 800*600 hebben.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_31140393
quote:
op zondag 2 oktober 2005 16:58 schreef berkery het volgende:
waar je wel wat aan moet doen is consequent zijn met je lettertype, het lettertype van het menu is nu niet dezelfde als die van de tekst. ik zie het menu in het voorkeur lettertype van mijn browser (arial) en de hoofdtekst in times new roman.
agree.. maar: ik moet zeggen dat ik de gekozen lettertypes sowieso niet mooi vind. op de eerste pagina staat de content allemaal in het vet. waarom?? ook zijn het geen 'lekkere' letters voor op internet, vind ik.
tipje: op www.bannergenerator.com kun je snel mooie buttons maken. je kunt na een beetje zoeken alle gratis buttons op een rij krijgen, het hoeft daar dus niets te kosten. misschien dat buttons die daar worden gemaakt, je site veel mooier maken. photoshop is dan niet nodig

aan de eigenaar van de site waar het nu over gaat, zou ik willen zeggen: experimenteer nog even verder met buttons en lettertypes. wie weet kom je ineens de perfecte button en het perfecte lettertype tegen. het verbeterd je website absoluut!
En toen was het verhaaltje uit...
  maandag 3 oktober 2005 @ 17:35:00 #32
39240 jagermaster
pi_31149594
quote:
op maandag 3 oktober 2005 11:41 schreef altf4 het volgende:

[..]

agree.. maar: ik moet zeggen dat ik de gekozen lettertypes sowieso niet mooi vind. op de eerste pagina staat de content allemaal in het vet. waarom?? ook zijn het geen 'lekkere' letters voor op internet, vind ik.
tipje: op www.bannergenerator.com kun je snel mooie buttons maken. je kunt na een beetje zoeken alle gratis buttons op een rij krijgen, het hoeft daar dus niets te kosten. misschien dat buttons die daar worden gemaakt, je site veel mooier maken. photoshop is dan niet nodig

aan de eigenaar van de site waar het nu over gaat, zou ik willen zeggen: experimenteer nog even verder met buttons en lettertypes. wie weet kom je ineens de perfecte button en het perfecte lettertype tegen. het verbeterd je website absoluut!
door de reclame zie ik niet bepaald welke venster ik moet hebben van de gene die opend.
Where's my fear???
pi_31153949
oeps... foutje... het is http://www.buttongenerator.com/
blech.. nu heb ik 'reclame' gemaakt voor een baggersite
En toen was het verhaaltje uit...
pi_31172459
quote:
op maandag 3 oktober 2005 20:02 schreef altf4 het volgende:
oeps... foutje... het is http://www.buttongenerator.com/
blech.. nu heb ik 'reclame' gemaakt voor een baggersite
ik klikte er al op en kon het inderdaad niet vinden. ik ga nog wel bezig met mijn site op de gebieden die jullie hebben genoemd maar eerst nog bezig met de inhoudelijke tekst zelf (faq e.d.).
pi_31670814
oke nu ondertussen 3 weken later...

ik heb mijn eigen domeinnaam met hosting en daarop mijn site
http://www.verdien-geld-snel.nl is de url.

veranderingen sinds 4 oktober 2005
* bijna al mijn pagina's zijn w3 goedgekeurd nu;
* de lay-out is veranderd;
* de website is slechts 634 kb. in totale omvang;
* afbeeldingen geoptimaliseert wat ongeveer 260 kb. scheelt;
* heel veel aan standaardisatie gedaan (alle programma's worden hetzelfde weergegeven);
* de code nog kritisch nagekeken naar fouten en overbodige zaken;
* teksten beter leesbaar gemaakt door andere achtergronden (egaal grijze gedeeltes);
* optimalisatie voor zoekmachines en een eigen domeinnaam.

wellicht negatief:
* ik gebruik nog steeds 'times new roman';
* ik gebruik nog steeds html en css en geen php...

mijn website op 5 oktober 2005

mijn website nu op 24 oktober 2005

ik heb geen screenshot van de programma-beschrijving gemaakt zie ik, wel jammer want daar heb ik ook veel aan veranderd. ik ben nu ook met mijn 2e website bezig (een zelfde soort website maar dan op een ander financieel gebied) en vraag me af welke dingen nog veranderd kunnen worden waardoor mijn site beter wordt...

alvast bedankt
(dit is toch geen spam lijkt me.. )
pi_31685755
quote:
op dinsdag 25 oktober 2005 01:08 schreef #ANONIEM het volgende:

http://www.verdien-geld-snel.nl is de url.

[...]

wellicht negatief:
* ik gebruik nog steeds 'times new roman';
behalve op de buttons, zie ook mijn commentaar van 2 oktober...
quote:
* ik gebruik nog steeds html en css en geen php...
of je wel of geen php gebruikt is voor een bezoeker van je site niet interessant. het kan voor jou als webmaster wel of niet handig zijn om het te gebruiken.

en de pagina is nog steeds te breed voor een resolutie van 800*600. zie ook dit linkje
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_31738473
ik heb mijn site net online gezet, de site draait op mijn eigen computer en daarom is deze bereikbaar van ongeveer 7.30 uur tot 23.00 uur.

ik heb een teller op mijn site gezet met daarop ook statistieken over browser en besturingssysteem. dit werkt (zover ik kan zien) goed. ik kan alleen niet testen of de teller een mac met safari ook regestreerd, simpelweg omdat ik geen mac heb.

nu is mijn vraag of iemand met een mac even naar mijn site wil gaan, dan kan ik zien of mijn teller goed werkt!

de url is: http://www.pronkmedia.nl/
Ja lekker!
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 01:54:49 #38
6598 Bigfoot
wind, waves & snow
pi_31745083
ik ben voor mijn huidige site een nieuw ontwerp aan het maken. ik ben hem namelijk helemaal zat, was er eigenlijk altijd al nooit over tevreden. maargoed nu iets nieuws dus. ik wil wel graag van jullie weten of jullie het mooi vinden en wat er anders kan.

ik heb het ontwerp nog niet omgezet in html dus jullie moeten het voorlopig even met een jpg doen.
screenshot

adres huidige site:
http://www.denhaag.rafael.nl/tieners/
Het is zo dat niemand van ons de werkelijkheid ziet. Wij interpreteren wat we zien en noemen dat de realiteit.
Kerk saai???
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:07:21 #39
39240 jagermaster
pi_31793330
quote:
op vrijdag 28 oktober 2005 01:54 schreef bigfoot het volgende:
ik ben voor mijn huidige site een nieuw ontwerp aan het maken. ik ben hem namelijk helemaal zat, was er eigenlijk altijd al nooit over tevreden. maargoed nu iets nieuws dus. ik wil wel graag van jullie weten of jullie het mooi vinden en wat er anders kan.

ik heb het ontwerp nog niet omgezet in html dus jullie moeten het voorlopig even met een jpg doen.
screenshot

adres huidige site:
http://www.denhaag.rafael.nl/tieners/
het is in ieder geval mooier dan de oude versie. ik weet het alleen niet helemaal met dat blauwe vlak waar welkom in staat. zou verder nog even kijken naar de rondingen links en rechts onder..
Where's my fear???
  zondag 6 november 2005 @ 15:07:37 #40
47631 iefow
I love lamp
pi_32025168
een paar vrienden en ik hebben het idee bedacht om eens met een startpagina op de proppen te komen die niet vol staat met dingen die je eigenlijk toch niet gebruikt. niet zoals startpagina.nl vet onduidelijk en veel te druk...

gewoon heel simpel, een searchengine, wat favorieten direct aanklikbaar en het laatste nieuws. niets meer en niets minder... maar we zijn nog niet helemaal tevreden. zo is o.a. de lay-out niet helemaal op en top en hebben we nog wat vraagtekens bij de gebruiksvriendelijkheid.
je kunt namelijk inloggen en hem helemaal invullen zoals je zelf wilt en dan blijf je ingelogd met een cookie.

in totaal zit er ongeveer 25 uur werk in ofzo en het is geschreven met php & mysql.

ik ben me bewust van het feit dat het "contact" ding niet werkt, maar dat komt omdat die php code nog niet klopt daaro..

en dit is m dan...

dus, wat denken jullie ervan? suggesties of dingen die echt niet relaxed zijn?

[ Bericht 6% gewijzigd door iefow op 06-11-2005 15:09:23 (nog wat vergeten) ]
*o/*
  maandag 7 november 2005 @ 10:11:39 #41
39240 jagermaster
pi_32049482
quote:
op zondag 6 november 2005 15:07 schreef iefow het volgende:
een paar vrienden en ik hebben het idee bedacht om eens met een startpagina op de proppen te komen die niet vol staat met dingen die je eigenlijk toch niet gebruikt. niet zoals startpagina.nl vet onduidelijk en veel te druk...

gewoon heel simpel, een searchengine, wat favorieten direct aanklikbaar en het laatste nieuws. niets meer en niets minder... maar we zijn nog niet helemaal tevreden. zo is o.a. de lay-out niet helemaal op en top en hebben we nog wat vraagtekens bij de gebruiksvriendelijkheid.
je kunt namelijk inloggen en hem helemaal invullen zoals je zelf wilt en dan blijf je ingelogd met een cookie.

in totaal zit er ongeveer 25 uur werk in ofzo en het is geschreven met php & mysql.

ik ben me bewust van het feit dat het "contact" ding niet werkt, maar dat komt omdat die php code nog niet klopt daaro..

en dit is m dan...

dus, wat denken jullie ervan? suggesties of dingen die echt niet relaxed zijn?
geen overzicht wat het is, je kan niet meer links dan het aantal hokjes wat er zijn invullen, je kan geen meerdere groepen kiezen. links toevoegen via verander instellingen is onduidelijk verzin er een andere naam voor. vind het erg een "google" layout. vind het dus zelf erg weinig functionaliteit hebben
Where's my fear???
pi_32054310
quote:
op zondag 6 november 2005 15:07 schreef iefow het volgende:
wat jagermaster zegt en verder:
de horizontale scrollbar is overbodig (de tabellen voor fok!frontpage nieuws en tweakers.net kunnen gemakkelijk kleiner zodat het mooi zonder scrollbar erop past).
sommige tekens die gebruikt worden, worden niet ondersteund (charset in de meta tags?)
je opent de pagina's (rabobank e.d.) in je eigen venster... je website is dan dus weg
te weinig informatie... maar ga er vanuit dat jullie nog wel links gaan toevoegen...
het registratie en login scherm staan helemaal op zichzelf... waarom niet daaronder nog de rest van de index pagina?
  maandag 7 november 2005 @ 14:21:20 #43
47631 iefow
I love lamp
pi_32056458
quote:
op maandag 7 november 2005 13:09 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

wat jagermaster zegt en verder:
de horizontale scrollbar is overbodig (de tabellen voor fok!frontpage nieuws en tweakers.net kunnen gemakkelijk kleiner zodat het mooi zonder scrollbar erop past).
sommige tekens die gebruikt worden, worden niet ondersteund (charset in de meta tags?)
je opent de pagina's (rabobank e.d.) in je eigen venster... je website is dan dus weg
te weinig informatie... maar ga er vanuit dat jullie nog wel links gaan toevoegen...
het registratie en login scherm staan helemaal op zichzelf... waarom niet daaronder nog de rest van de index pagina?
thanks voor de kritieken, daar gaan we even mee aan de slag!
wat jullie zeggen van dat het niet meteen duidelijk is waar de site voor is, dat klopt, daar wordt hard aan gewerkt, want dat wilden we in combinatie met een logo linksboven duidelijk maken...

on the scrollbar comment: dat had ik nog niet eens opgemerkt, bij mij past 't mooi in 1 scherm..

het hele idee is om een startpagina te maken, ik weet niet of het dan erg wenselijk is om alles in een nieuw scherm te openen... ik kan me voorstellen dat het handig is als je meerdere rssfeeds wil bekijken.. waarschijnlijk dat we daar ook wel een geschikte oplossing voor kunnen vinden

bedankt voor de reacties iig, ik zal nog wel eens posten als we in een wat verder stadium zijn

[ Bericht 1% gewijzigd door iefow op 07-11-2005 14:22:36 (typo) ]
*o/*
pi_32061109
ik ben vrolijk verder gegaan met mijn site. ik heb nu een teller gemaakt die verschillende statistieken vastlegt. nu vraag ik me af of er hier nog mensen zijn met niet nederlandse internet providers.

als iemand met een buitenlandse internet provider a.u.b even mijn site wil bezoeken dan kan ik checken of mijn teller goed werkt.

andere opmerkingen / reacties op mijn site zijn natuurlijk ook welkom.

het adres is: http://www.pronkmedia.nl/ .
Ja lekker!
pi_32062198
www.samkieboom.nl

dat is mijn site/weblog ding.
zelf gemaakt in kladblok,alleen het script heb ik van een andere site gedownload en verder

uitgebreid.
ik wil graag weten wat jullie ervan vinden.
pi_32254094
kick
  maandag 14 november 2005 @ 11:48:20 #47
56864 Marty26
#Dislectisch Baggeren _O_
pi_32254314
goeie site lekker simpel ik zou alleen die strepen op de achtergrond weghalen die zijn echt vervelend... maar dat is persoonlijk dan he.
en dat verplaatsen van de midden pagina... is beetje vreemd maar wel leuk opzich.
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
  maandag 14 november 2005 @ 19:03:38 #48
39240 jagermaster
pi_32265766
quote:
op maandag 7 november 2005 17:40 schreef wickerman het volgende:
www.samkieboom.nl

dat is mijn site/weblog ding.
zelf gemaakt in kladblok,alleen het script heb ik van een andere site gedownload en verder

uitgebreid.
ik wil graag weten wat jullie ervan vinden.
heb nog maar 9 minuten dus niet veel tijd om het echt heel uitgebreid te doen
de achtergrond van deze site komt vrij druk over. dit is het gevolg van donkere/harde strepen. zeker in combinatie met een wat wazigere tekst wordt de aandacht te veel getrokken naar de strepen in plaats van naar de tekst.

de header ziet eruit of het te veel details bevat voor een te kleine weergave. misschien iets meer details laten verdwijnen en/of de naam meer naar voren laten komen? door bijvoorbeeld een rand (dacht aan de kleur wit van de rand van de boxjes) om de letters heen te laten komen.

de rand om de rechterbox met weblogitems is op sommige plaatsen dikker dan op andere. vind dit zelf niet mooi, zou zorgen dat dit overal even dik is en dat de dikte ook overeenkomt met de dikte van de rand in de andere boxjes.

waarom een ellelang leeg stuk onderaan? probeer het te fixen met css dat dit automatisch schaalt, dat ziet er namelijk een stuk strakker uit.

column => zorg voor af en toe een wit regel, leest een stuk prettiger. zeker omdt hier de tekst wat langer is zou ik aanraden de kleur van het lettertype wat donkerder te maken waardoor je mere contrast krijgt met de achtergrond waardoor het prettiger leest.
als je een andere column kiest uit het lijstje links (wat in niet gecentreerd zou weergeven maar gewoon links uitgelijnd) verdwijt de kop "column".

triple r => hele donkere achtergond maakt het niet prettig om de tekst te lezen.. zou er voor zorgen dat er iets meer ruimte komt tussen de tekst en de kaders.
het boxje randy's rariteiten rubriek. vul hieronder je vraag in: past niet in de stijl van de rest van de pagina. ook hier geld dat het helemaal met het door laten lopen van de pagina verder dan nodig is dat dat af te raden is.

met pictures geef je onderaan aan met een streepje onder een cijfer welke pagina actief is. zou dit omdraaien, de gene die gekozen kunnen worden een streepje en de gene die getoond wordt geen streepje. dit omdat het voor mensen bekend is dat iets met een lijntje eronder vaak een link is.

search, tekst in button is slecht leesbaar en zou het boxje omhoog halen zodat dezeop gelijke hoogte begint als de boxjes aan de rechterkant.

code
probeer iets meer te doen met css en niet met de tag <font>

en toen was me tijd alweer ruim op..
Where's my fear???
pi_32269857
quote:
op maandag 14 november 2005 19:03 schreef jagermaster het volgende:

[..]

waarom een ellelang leeg stuk onderaan? probeer het te fixen met css dat dit automatisch schaalt, dat ziet er namelijk een stuk strakker uit.
euhh ja zover ben ik nog niet met mijn html/css/php skills
maar bedankt voor je reactie, heb al een paar andere dingen aangepast, zoals die strepen op de achtergrond.
  dinsdag 15 november 2005 @ 00:54:09 #50
47631 iefow
I love lamp
pi_32276332
dat klopt van die strepen, zonder strepen is het een stuk aangenamer naar je site kijken.

ik zou misschien die login wat hoger doen, ik moet nu naar beneden scrollen om te kunnen zien dat ik me kan registreren en inloggen... weet niet of dat echt een persoonlijke mening is maar misschien toch nuttig om te melden, verder ziet er okay uit

ik heb hetzelfde met die html/css/php skills dan zien dingen er toch niet helemaal top uit terwijl je ze wel goed bedoelt, komt vast in orde
*o/*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')