abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 26 september 2005 @ 19:03:37 #76
43556 miss_dynastie
pi_30949316
quote:
Op maandag 26 september 2005 18:58 schreef KreKkeR het volgende:
En je kind zelf voor alles laten werken wil absoluut niet zeggen dat het kind zo beter met geld om leert gaan dan wanneer je hem financieel steunt. Het omgekeerde kan zelfs het geval zijn, dat hangt helemaal af van zoveel andere variabelen.
Klopt, maar mijn persoonlijke ervaring is toch wel dat verreweg de meeste mensen meer gingen nadenken toen ze het geld van hun eigen krantenwijkje gingen uitgeven, dan toen ze het geld van pappie en mammie uitgaven. Maar het is absoluut geen garantie dat het goed gaat, weet ik ook wel.
pi_30949462
quote:
Op maandag 26 september 2005 13:49 schreef Gia het volgende:

Maar tuurlijk, het is reuze gemakkelijk om alles te regelen voor je kind tot hij 18 is en dan verwachten dat hij goed met geld om kan gaan!!! Zal wel werken!
werkt best goed idd

Ik ben daarvan 't levende voorbeeld
pi_30950038
quote:
Op maandag 26 september 2005 19:03 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Klopt, maar mijn persoonlijke ervaring is toch wel dat verreweg de meeste mensen meer gingen nadenken toen ze het geld van hun eigen krantenwijkje gingen uitgeven, dan toen ze het geld van pappie en mammie uitgaven. Maar het is absoluut geen garantie dat het goed gaat, weet ik ook wel.
Aan de andere kant hebben kinderen die al vroeg zelf werken vaak ook meer geld ter beschikking dan kinderen die het moeten doen met zakgeld. Dit terwijl de vaste lasten laag zijn omdat ze nog thuis wonen. In zo´n geval kunnen deze kinderen veel meer gewend te zijn te kopen wat ze willen dan de kinderen die het moeten doen met zakgeld.

Maar goed, dit verschilt echt per situatie, want los van het feit dat de hoogte en frequentie van het salaris/zakgeld hierbij ook een grote rol spelen, zijn er nog tig andere factoren in de opvoeding die hier ook invloed op hebben.

Ik haalde het voorbeeld alleen aan om te illustreren dat je niet simpelweg kan zeggen "dit is de beste manier van opvoeding" of "dit is de oorzaak voor veel van de huidige problemen in de maatschappij" zoals Phoenixjuh dus wel doet. Sterker nog, Phoenixjuh gaat daar zelfs nog wat verder mee, door topicstarter zijn toekomstig diploma te misgunnen.
Krekker is de bom!
  maandag 26 september 2005 @ 20:36:23 #79
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_30952451
Ondertussen krijgt het meerendeel van de posters een studie van 2000 euro betaald door hun ouders maar dat vergeten ze voor het gemak even
pi_30959700
Ik krijg 50 euro kleedgeld per maand, 10 euri zakgeld per week. Ben 16

Voor de rest werk ik wel, zo'n 10-20 uur per schoolweek, ligt er beetje aan hoeveel ik word ingeroosterd.
pi_30963759
Ik mag mijn stufi (ja, die 75 euro p/m) ervoor houden, maar daar moet eigenlijk alles (afgezien van verzekering en studie, zo verwend ben ik dan wee rwel) ook vanaf. Persoonlijk vind ik dat te weinig, maar voor aanvulling vind ik wel dat ik zelf moet zorgen. Ouders "horen" (indien mogelijk) zeker de studie te betalen, liefst ook verzekering etc, maar als je wat wilt voor jezelf zeg maar ,dan werk je dr maar voor. Zo zou ik mijn kinderen wel opvoeden in ieder geval.

En tering... 10 euro zakgeld in de week :S Mijn uiterste maximale zat op 10 GULDEN...
pi_30963781
Ow, en @TS... mijn moeder heeft destijds gekeken naar wat ik normaal in een jaar aan kleding nodig zou hebben, wat daar normaal (als zij zou betalen) aan uit zou worden gegeven, en dat heeft ze door 12 gedeeld. Toen er dus stufi kwam bleek dat ongeveer overeen te komen en is dat zeg maar tegen elkaar weggevallen. Misschien vor jullie ook een manier. Ik vind niet dat je omdat jet het via kleedgeld zlef moet gaan betalen dat je er dan op achteruit moet gaan. Je moet in principe kunnen kopen wat je anders zou krijgen.
pi_30964244
quote:
Op maandag 26 september 2005 20:36 schreef Het_Biertje het volgende:
Ondertussen krijgt het meerendeel van de posters een studie van 2000 euro betaald door hun ouders maar dat vergeten ze voor het gemak even
Dat viel me ook op, in mijn klas (2ejaars HBO) zitten veel mensen die de hele studie betaald krijgen door de ouders

Had er niet eens bij nagedacht dat dat ook nog kon
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_30978632
WTF moet je met nieuwe kleren elke 3 maanden?

Zal wel met 'mode' te maken hebben

Probeer eens 1 keer in de 2 jaar, is goedkoper hé
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')