Ik krijg 50 euro per maand aan kleedgeld, ik ben 19 en een thuiswonende wo-studente, maar ik doe dan ook 2 studies en haal netjes al m'n studiepunten, ik werk niet, omdat dit van m'n moeder niet mag. Jij werkt er natuurlijk nog wel bij. Plus, een deel van dat kleedgeld gaat op aan printkosten en zo voor de studie. Ik houd niet bij hoe veel dat is, maar we weten allemaal denk ik wat dat allemaal zo'n beetje kost, nu bijna alles electronisch gaat.
Ik krijg daarnaast nog zakgeld (belkosten a 4 euro p/m, dansavonden a 2 euro p/wk, training a 3 euro p/wk, koffie en heel soms eten op school (6-7 euro p/wk), drankjes bij de dansavonden (wat meer een uitgaanskarakter draagt dan echt sporten), makeup, m'n religie, cadeautjes voor verjaardagen e.d.), maar dat is omdat ik het huishouden thuis doe, omdat m'n moeder en haar vriend daar te fokking lui voor zijn. Ik vertelde laatst aan iemand dat m'n moeder alleen pannekoekken en macaroni kan maken, die avond kwam ik thuis, en had m'n moeder een hele pan macaroni laten verkolen... Ze had de batterijtjes uit de rookmelder moeten halen. Ik vermoed dat jij thuis niet ZO veel doet.
25 euro per maand is weinig, maar op zich kun je je dan nog best presentabel kleden. Alleen merkkleding kun je dan wel vergeten - je zult dan toch echt naar de C&A tegen het einde van de vlaggetjesweken (30-50-60% korting) moeten. En verder, tsja, wat heb je echt nodig, 1 paar zomerschoenen, 1 paar winterschoenen (liefst allebei in 't zwart zodat het overal bij past) en 1 paar sportschoenen. Dat is best te doen hoor. Of je gaat gewoon wat meer werken. Dan kan het zijn dat je een hobby moet laten vallen. Of je bespaart op een of andere grote kostenpost. Maar 't is kiezen of delen.
De stufi komt wel op m'n rekening, maar dat is maar 1600 per jaar, het collegegeld is 1496, en aan boeken heb ik alleen het eerste semester al 450 euro besteed (2 studies is duurder in boeken, niet in collegegeld) Hoe ik dat met de rest van de boeken ga doen weet ik nog niet. Waarschijnlijk vakantiewerk.
[ Bericht 29% gewijzigd door Sessy op 26-09-2005 01:16:37 ]