abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30928767
nou ik ben een thuiswonende hbo student, eerder kreeg ik het bankpasje van mijn ouders mee als ik kleren nodig had, ik ging eens in de 2-3 maanden kleren kopen meestal zo rond de 150 euro, ik werk 2 x in de week 8 uur per week. voor de rest zit ik op College of ben met mijn sport bezig ( Bodybuilding/fitness).

Nou wil mijn moeder ipv eens in de zoveel tijd het pasje mee te geven mij kleedgeld geven zon 25 euro per maand.

Nou vraag i kme af of dit veel of weinig is ... volgens mij wel weinig of ik heb het helemaal verkeerd en moet ik blij zijn dat ik geld krijg.

Waarschijnlijk krijgen ene hoop van jullie helemaal niks. wat zou een gemiddelde 20 jarige thuiswonende student als hij kleedgeld krijgt moeten krijgen? minimaal?
you be dead
Remember me in heaven
pi_30928828
Dit moet gewoon een grap zijn.
pi_30928848
Helemaal geen kleedgeld, regel dit lekker zelf zeg
stupidity has become as common as common sense was before
pi_30928862
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:12 schreef Tjalle het volgende:
nou ik ben een thuiswonende hbo student, eerder kreeg ik het bankpasje van mijn ouders mee als ik kleren nodig had, ik ging eens in de 2-3 maanden kleren kopen meestal zo rond de 150 euro, ik werk 2 x in de week 8 uur per week. voor de rest zit ik op College of ben met mijn sport bezig ( Bodybuilding/fitness).

Nou wil mijn moeder ipv eens in de zoveel tijd het pasje mee te geven mij kleedgeld geven zon 25 euro per maand.

Nou vraag i kme af of dit veel of weinig is ... volgens mij wel weinig of ik heb het helemaal verkeerd en moet ik blij zijn dat ik geld krijg.

Waarschijnlijk krijgen ene hoop van jullie helemaal niks. wat zou een gemiddelde 20 jarige thuiswonende student als hij kleedgeld krijgt moeten krijgen? minimaal?
ik denk dat niet niemand van 20 jaar nog kleedgeld krijgt, en hoeveel het anders zou zijn? beetje moeilijk te zeggen. Maar het zal dan wel 100 euro per maand zijn, in iedergeval genoeg om uberhout un kleding stuk van te kopen anders stelt het ook niks voor.

ik krijg niks trouwens.
sorry voor al m'n typfouten
pi_30928864
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:14 schreef Croupouque het volgende:
Dit moet gewoon een grap zijn.
pi_30928874
lees ik het goed: werk je 16 uur in de week ?

Nou toen ik nog thuis woonde en geld ging verdienen moest ik kostgeld betalen en kleedgeld kreeg ik niet meer
soms als mijn mams in een goede bui was, kreeg ik nog wel eens wat maar ik betaalde verder alles zelf
pi_30928920
ik vroeg me gewoon af wat het gemiddelde zou zijn en kan ik er wat aan doen dat mijn ouders vrijgevig zijn. ziektekosten schoolgeld betaal ik allemaal zelf en kost me ook flink wat duiten meeste geld wat ik verdien gaat daarna toe. ben blij met iedere toegift en niet meteen lopen zeiken van dat ik dat zelf moet regelen want daar wordt ik scheitziek van reageer dan niet.!!!
you be dead
Remember me in heaven
pi_30928952
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:15 schreef IrisVrede het volgende:
lees ik het goed: werk je 16 uur in de week ?

Nou toen ik nog thuis woonde en geld ging verdienen moest ik kostgeld betalen en kleedgeld kreeg ik niet meer
soms als mijn mams in een goede bui was, kreeg ik nog wel eens wat maar ik betaalde verder alles zelf
nee 8 uur in de week typo sorry
you be dead
Remember me in heaven
pi_30929135
sluit het topic maar hier krijg je toch geen normale antwoorden Mij zie je hier niet meer Terug !!!

tabe
you be dead
Remember me in heaven
pi_30931083

Ga werken kneus in plaats van je handje op te houden bij mammie en pappie!
pi_30931149
Volgens mij ben je een verwend nest.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_30931156
haha 25 euro, dan kan je 1 in de 4 maanden een normale broek kopen

en ik krijg al vanaf me 18de geen kleding of geld meer van me ouders, sloeber
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  zondag 25 september 2005 @ 23:43:04 #13
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_30931742
Haha, kleedgeld op je 20e.

Je zit thuis al op de zak van je ouders te teren en dan nog klagen dat je te weinig kleedgeld krijgt.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_30931942
quote:
Op zondag 25 september 2005 23:24 schreef ondeugend het volgende:
Volgens mij ben je een verwend nest.
agree..

en TS: je had dit kunnen verwachten
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_30932189
Het is in mijn ogen vrij normaal dat je als student financieel wordt ondersteund door je ouders.
Kleedgeld klinkt wel wat apart als je 20 bent, maar aangezien ts zelf zijn studie en ziektekosten betaalt vind ik hem niet bepaald verwend!

Wat het gemiddelde is weet ik niet, ik weet wel dat ikzelf alle studie- en verzekeringskosten betaald krijg met daarnaast E100 per maand extra!
(Ja, ik ben verwend )
Plaats hier uw quasi-diepe quote, bij voorkeur in een vreemde taal.
pi_30933315
lol i moest kostgeld betalen inplaats van dat ik kleedgeld kreeg
  maandag 26 september 2005 @ 00:50:15 #17
8369 speknek
Another day another slay
pi_30933433
Ik krijg geloof ik vijfendertig euro per maand toelage en m'n ouders betalen de studie. Als je dat omrekent zou je dus moeten corrigeren voor studiekosten. Wel heb ik met m'n studie niet zo heel veel tijd om te werken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_30933474
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
  maandag 26 september 2005 @ 00:54:11 #19
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_30933514
Niks.
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_30933627
Dit is gewoon te triest voor woorden. 20 jaar en dan nog met twee handen aan je ouders vragen om geld. Hoe diep kan je wel niet gezonken zijn. Je wilt op je 30ste zeker ook nog kleedgeld hebben. Ik hoop dat jij je HBO diploma nooit haal, dat zal je eens leren om te werken! Wat een loser.
pi_30933654
pi_30933678
Ik krijg 50 euro per maand aan kleedgeld, ik ben 19 en een thuiswonende wo-studente, maar ik doe dan ook 2 studies en haal netjes al m'n studiepunten, ik werk niet, omdat dit van m'n moeder niet mag. Jij werkt er natuurlijk nog wel bij. Plus, een deel van dat kleedgeld gaat op aan printkosten en zo voor de studie. Ik houd niet bij hoe veel dat is, maar we weten allemaal denk ik wat dat allemaal zo'n beetje kost, nu bijna alles electronisch gaat.

Ik krijg daarnaast nog zakgeld (belkosten a 4 euro p/m, dansavonden a 2 euro p/wk, training a 3 euro p/wk, koffie en heel soms eten op school (6-7 euro p/wk), drankjes bij de dansavonden (wat meer een uitgaanskarakter draagt dan echt sporten), makeup, m'n religie, cadeautjes voor verjaardagen e.d.), maar dat is omdat ik het huishouden thuis doe, omdat m'n moeder en haar vriend daar te fokking lui voor zijn. Ik vertelde laatst aan iemand dat m'n moeder alleen pannekoekken en macaroni kan maken, die avond kwam ik thuis, en had m'n moeder een hele pan macaroni laten verkolen... Ze had de batterijtjes uit de rookmelder moeten halen. Ik vermoed dat jij thuis niet ZO veel doet.

25 euro per maand is weinig, maar op zich kun je je dan nog best presentabel kleden. Alleen merkkleding kun je dan wel vergeten - je zult dan toch echt naar de C&A tegen het einde van de vlaggetjesweken (30-50-60% korting) moeten. En verder, tsja, wat heb je echt nodig, 1 paar zomerschoenen, 1 paar winterschoenen (liefst allebei in 't zwart zodat het overal bij past) en 1 paar sportschoenen. Dat is best te doen hoor. Of je gaat gewoon wat meer werken. Dan kan het zijn dat je een hobby moet laten vallen. Of je bespaart op een of andere grote kostenpost. Maar 't is kiezen of delen.

De stufi komt wel op m'n rekening, maar dat is maar 1600 per jaar, het collegegeld is 1496, en aan boeken heb ik alleen het eerste semester al 450 euro besteed (2 studies is duurder in boeken, niet in collegegeld) Hoe ik dat met de rest van de boeken ga doen weet ik nog niet. Waarschijnlijk vakantiewerk.

[ Bericht 29% gewijzigd door Sessy op 26-09-2005 01:16:37 ]
pi_30933833
Ik ben 22 doe een HBO studie en betaal alles zelf.
Ik moet zelfs nog kostgeld betalen.....

(moet er wel bijzeggen dat ik ook de maximum aanvullende beurs krijg welke neerkomt op +- 270 studiefinanciering de maand)
Do what you love, love what you do!
  maandag 26 september 2005 @ 01:14:16 #24
8369 speknek
Another day another slay
pi_30933882
Kan het gebash een beetje minderen?
Kleedgeld klinkt inderdaad een beetje sneu, maar voor iemand die z'n eigen studie betaalt is een toelage van z'n ouders heel normaal. Let wel, de meeste mensen krijgen hun studie betaald door hun ouders.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_30934057
Dus je werkt verd*mme 8 uurtjes per week, en de rest van de week zit je op college of je gaat fitnessen? Wat voer jij in godsnaam uit. Ik werk 20-30 uren per week en studeer ook nog eens aan de universiteit, en dan heb ik nog tijd voor sport en dat soort dingen. Maar jij hebt al te druk met je zielige 8 uurtjes per week. Blijkbaar ga je in de zomervakantie ook nog eens 6 weken op vakantie, omdat werken te zwaar voor je is. Voor niks gaat de zon op, blijf maar op je luie reet zitten en wachten totdat je geld krijgt van je ouders.

En inderdaad, wat kan jij nou doen dat jouw ouders zo vrijgevig zijn (25 euro per maand is blijkbaar vrijgevig). Nou ik kan je vertellen wat je kan doen! Om te beginnen: niet zo zielig doen om meer te vragen aan je ouders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')