Ok. gaattie
Ik kan me vinden in de onderschriften van MarMar en Enyalius, onder de noemer beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Voor de rest zie ik mezelf als iemand die altijd erg zoekende is geweest maar die nu de puzzelstukjes beetje bij beetje weer vind. Ik wist nooit waar ik precies moest zoeken en zocht dan ook op veel plaatsen. Veel plaatsen waar ik veel van geleerd heb, waar ik veel levenservaring heb opgadaan
Als ik vond vond ik nooit tevredenheid, het was nooit genoeg, dit was niet het uiteindelijke, dat kon het niet zijn. Ik mistte altijd wat, altijd was er dat verlangen. Ik zocht het eerst op psychologische grond, waar was het misgegaan, waar was ik anders dan anderen, kon ik niet gewoon mijn ding doen en niet zeuren verder?
Wou ik juist anders zijn, was ik anders? of beeldde ik het me in (de waarheid ligt waarschijnlijk in allemaal)
Nu weet ik dat het er niet toe doet, iedereen is verschillend, iedereen zit in een andere fase van zijn geestelijke evolutie. Mensen veroordelen doe ik dan ook al lang niet meer. Mensen hebben gewoon een andere achtergrond en kunnen op en bepaalde manier niet anders handelen dan dat ze doen. Alles wat ze doen is toch wel goed als ze het zelf willen. Het leven is eeuwig en de ervaring is heilig. Juist van je fouten en misstappen leer je. Daar is het leven voor bedoeld.
Zelf ben ik dus bij spiritualiteit gekomen omdat dat de enige ware stap voor mij is (wat de oorzaken ook mogen zijn, ik hoop ze ooit eens te vinden): Iedere actie die de mens verder brengt in geestelijke evolutie. Niet de vergankelijkheid van de aarde en zijn ontdekkingen, maar de eeuwigheid van het leven en al zijn geheimen, zowel buiten mij om als in mijn omgeving en ik mijzelf. Daar probeer ik de nieuwe wetenschap te vinden. Al weet ik wel wat het gaat betekenen: Veel onbegrip van mensen, mensen die je nog minder gaat interesseren omdat je ziet dat ze als ze het ware in een andere klas zitten e.d.
Maar deze stap die ik besloten heb te nemen was de enig mogelijke. Het moest er altijd al van komen, ik was altijd al geinteresseerd in de achterliggende reden, in het onbekende, in de vrijheid, in het hebben van afwijkende denkbeelden op veel gebieden >>.
De puzzelstukjes vallen gelukkig steeds meer in elkaar en ik begin veel verbanden te zien in mijn leven na het opdoen van informatie uit door mij 'gefilterde' bronnen. Zo won ik bijvoorbeeld vroeger altijd kleurwedstrijden door tekeningen niet op de gewone manier in te kleuren, maar door in de boom o.i.d zelf allemaal kleurtjes en patroontjes te verwerken. Geen idee waar ik het vandaan had.
Zon voorbeeld opzich zegt niet zoveel, maar alle voorbeelden die ik mezelf de laatste tijd herrinner zeggen des te meer. Ik ben dan ook gaan geloven in het lot, of laat ik beter zeggen, in de paradox van het leven. Er is, en er is niet, twee tegenstrijdige waarheden op een en hetzelfde moment. Lees eens boeken van N.D. Walsh daarvoor als indicatie.
Interesse heb ik in het occulte, gnostiek, oude egypte, spiritualiteit, esoterie, filosofie, psychologie, eenheidsgedachte, de paradox, astrale (hele rimram) en in de schoonheid van het leven die ik vind ik de natuur, in muziek (!!)en vormen van kunst, waarin ik de mens zie die op een bepaalde manier probeert te zijn zoals ze ooit was maar daar nog lang niet is aangekomen.
Niks haalt het namelijk bij de oorspronkelijke creatie van de natuur, die is perfect, zeker als haar geweld losbarst, onweer, regen, ongerepte gebieden, mist: ik vind het prachtig.
De rest komen jullie wel te weten uit mijn posts. Zolang ik hier nog denk te leren en tijd heb zal ik zeker blijven postten, en dat is denk ik nog wel een redelijke tijd
Trouwens heb ik bewondering voor zoekende mensen. Het gros wil de antwoordden gewoon nog niet weten, er zal een bepaald soort afwijking zijn in hun denkbeeld, vrijzinnig, open minded nadenken .. moeilijk hoor naja
![]()
kan bezig blijven met zijken, das niet de bedouling ntuurlijk (maar daar zal ik binnenkort eens een topic over beginen)
Bewondering in het bijzonder heb ik voor Enyalius. Ik hoop ooit, op mijn eigen weg, een zelfde soort kennis en ervaringen op te doen.
Tot slot nog een paar citaaties:
- Water zal, als je er niet in roert, helder worden.
- Zij, die weten en voelen dat ze een zijn met god hoeven zich niet te bewijzen aan anderen.
- Wat het verschil is tussen samenlevingen en tussen wezens binnen deze samenlevingen is dat wat ze als genot defenieren.
- Een vis kan er alleen achter komen, wat het betekent een waterdier te zijn,
als hij op het droge ligt. (in betrekking tot alles waar het betrekking op kan hebben)
[ Bericht 71% gewijzigd door cognito_1987 op 12-10-2005 13:52:20 ]