abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31343673
Haai,

Even een korte samenvatting van mij
Het spirituele boeit mij al van kinds af aan.. heb dankbaar al het een en ander mogen mee maken.
Erg interessant.. ben vooral op zoek naar mijzelf in de positieve zin en ben sinds vorig jaar begonnen met een Japanse vechtsport. <-- geloof het of niet maar het spirituele komt hier ook bij kijken.
Ik doe aan Ninpo Bujutsu.. hier leer met je lichaam en geest in balans te zijn.
Dit gaat onzettend ver als je jaren zou trainen.
Voor de mensen die niet weten wat het is.. (einddoel is Ninja)

Oh ja ben 25 jr en geniet ontzettend van het leven.
Wordt mij steeds meer bewust van alle dingen die om mij heen gebeuren.
Ik ben in iedergeval op weg en dat doet mij goed
pi_31370566
Ok. gaattie

Ik kan me vinden in de onderschriften van MarMar en Enyalius, onder de noemer beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Voor de rest zie ik mezelf als iemand die altijd erg zoekende is geweest maar die nu de puzzelstukjes beetje bij beetje weer vind. Ik wist nooit waar ik precies moest zoeken en zocht dan ook op veel plaatsen. Veel plaatsen waar ik veel van geleerd heb, waar ik veel levenservaring heb opgadaan

Als ik vond vond ik nooit tevredenheid, het was nooit genoeg, dit was niet het uiteindelijke, dat kon het niet zijn. Ik mistte altijd wat, altijd was er dat verlangen. Ik zocht het eerst op psychologische grond, waar was het misgegaan, waar was ik anders dan anderen, kon ik niet gewoon mijn ding doen en niet zeuren verder?

Wou ik juist anders zijn, was ik anders? of beeldde ik het me in (de waarheid ligt waarschijnlijk in allemaal)
Nu weet ik dat het er niet toe doet, iedereen is verschillend, iedereen zit in een andere fase van zijn geestelijke evolutie. Mensen veroordelen doe ik dan ook al lang niet meer. Mensen hebben gewoon een andere achtergrond en kunnen op en bepaalde manier niet anders handelen dan dat ze doen. Alles wat ze doen is toch wel goed als ze het zelf willen. Het leven is eeuwig en de ervaring is heilig. Juist van je fouten en misstappen leer je. Daar is het leven voor bedoeld.

Zelf ben ik dus bij spiritualiteit gekomen omdat dat de enige ware stap voor mij is (wat de oorzaken ook mogen zijn, ik hoop ze ooit eens te vinden): Iedere actie die de mens verder brengt in geestelijke evolutie. Niet de vergankelijkheid van de aarde en zijn ontdekkingen, maar de eeuwigheid van het leven en al zijn geheimen, zowel buiten mij om als in mijn omgeving en ik mijzelf. Daar probeer ik de nieuwe wetenschap te vinden. Al weet ik wel wat het gaat betekenen: Veel onbegrip van mensen, mensen die je nog minder gaat interesseren omdat je ziet dat ze als ze het ware in een andere klas zitten e.d.

Maar deze stap die ik besloten heb te nemen was de enig mogelijke. Het moest er altijd al van komen, ik was altijd al geinteresseerd in de achterliggende reden, in het onbekende, in de vrijheid, in het hebben van afwijkende denkbeelden op veel gebieden >>.

De puzzelstukjes vallen gelukkig steeds meer in elkaar en ik begin veel verbanden te zien in mijn leven na het opdoen van informatie uit door mij 'gefilterde' bronnen. Zo won ik bijvoorbeeld vroeger altijd kleurwedstrijden door tekeningen niet op de gewone manier in te kleuren, maar door in de boom o.i.d zelf allemaal kleurtjes en patroontjes te verwerken. Geen idee waar ik het vandaan had.
Zon voorbeeld opzich zegt niet zoveel, maar alle voorbeelden die ik mezelf de laatste tijd herrinner zeggen des te meer. Ik ben dan ook gaan geloven in het lot, of laat ik beter zeggen, in de paradox van het leven. Er is, en er is niet, twee tegenstrijdige waarheden op een en hetzelfde moment. Lees eens boeken van N.D. Walsh daarvoor als indicatie.

Interesse heb ik in het occulte, gnostiek, oude egypte, spiritualiteit, esoterie, filosofie, psychologie, eenheidsgedachte, de paradox, astrale (hele rimram) en in de schoonheid van het leven die ik vind ik de natuur, in muziek (!!)en vormen van kunst, waarin ik de mens zie die op een bepaalde manier probeert te zijn zoals ze ooit was maar daar nog lang niet is aangekomen.
Niks haalt het namelijk bij de oorspronkelijke creatie van de natuur, die is perfect, zeker als haar geweld losbarst, onweer, regen, ongerepte gebieden, mist: ik vind het prachtig.

De rest komen jullie wel te weten uit mijn posts. Zolang ik hier nog denk te leren en tijd heb zal ik zeker blijven postten, en dat is denk ik nog wel een redelijke tijd

Trouwens heb ik bewondering voor zoekende mensen. Het gros wil de antwoordden gewoon nog niet weten, er zal een bepaald soort afwijking zijn in hun denkbeeld, vrijzinnig, open minded nadenken .. moeilijk hoor naja kan bezig blijven met zijken, das niet de bedouling ntuurlijk (maar daar zal ik binnenkort eens een topic over beginen)
Bewondering in het bijzonder heb ik voor Enyalius. Ik hoop ooit, op mijn eigen weg, een zelfde soort kennis en ervaringen op te doen.

Tot slot nog een paar citaaties:

- Water zal, als je er niet in roert, helder worden.
- Zij, die weten en voelen dat ze een zijn met god hoeven zich niet te bewijzen aan anderen.
- Wat het verschil is tussen samenlevingen en tussen wezens binnen deze samenlevingen is dat wat ze als genot defenieren.
- Een vis kan er alleen achter komen, wat het betekent een waterdier te zijn,
als hij op het droge ligt. (in betrekking tot alles waar het betrekking op kan hebben)

[ Bericht 71% gewijzigd door cognito_1987 op 12-10-2005 13:52:20 ]
Nostra operatio est naturam mutation
  woensdag 12 oktober 2005 @ 01:28:59 #28
38316 BoomSmurf
pi_31374382
* BoomSmurf zal dan ook maar een kleine samenvatting van zichzelf geven...

Ik ben 24 jaartjes jong en ben nog altijd een veel bijwerkende student en dat zal nog wel even zo blijven, ben nu met m'n tweede beta-opleiding bezig. Aardig wetenschappelijk aangelegd zou je kunnen denken, maar dat valt reuze mee. Ik vind op zich dat dingen wel bewezen moeten worden maar ik sluit niets uit en hou dus altijd een 'open mind' (anders ontdek je tenslotte ook nooit iets ) Als ik het voor mezelf kan bewijzen ben ik er vaak al blij genoeg mee zelfs. Serieus ben ik in het echt ook maar zeer sporadisch. Ik lees heel veel van truth maar reageer eigenlijk zelden of ik moet het echt erg interressant vinden. Fok! al vele jaren (onder verschillende namen weliswaar, maar altijd maar één tegelijk ) maar ben geen echte 'Fok!ker' (als in, ik hang niet al te veel rond en ken weinig tot geen fokkers). Ben zelfs meer een Tweaker eigenlijk, maar ik kan die arrogantie / 'ik weet het beter' / 'jij bent een noob' achtige sfeer daar niet hebben

En nu, weet je nog niks
Am-Ende! | Tree huggin' hippiesmurf | Ik doe niet aan zelf avatars maken, dus ik jat de jouwe! Elke refresh een andere.
BoomSmurf's Avatar Plagiaat Pleger Pagina Gallery Dinges v1.0!
pi_31374746
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 01:28 schreef BoomSmurf het volgende:
* BoomSmurf zal dan ook maar een kleine samenvatting van zichzelf geven...

En nu, weet je nog niks
Hahaha
Al eens een carriere in de politiek overwogen??
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  woensdag 12 oktober 2005 @ 12:28:13 #30
38316 BoomSmurf
pi_31381333
Eigenlijk wel ja Maar dan sta je weer in de spotlight en moet je weer een eigen partij beginnen (want ze zijn allemaal broekhoest momenteel) etc etc. Nee, dan lees ik liever truth
Am-Ende! | Tree huggin' hippiesmurf | Ik doe niet aan zelf avatars maken, dus ik jat de jouwe! Elke refresh een andere.
BoomSmurf's Avatar Plagiaat Pleger Pagina Gallery Dinges v1.0!
  donderdag 13 oktober 2005 @ 01:13:37 #31
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_31399253

[ Bericht 100% gewijzigd door merlin693 op 13-10-2005 12:31:44 ]
pi_31624858
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 01:13 schreef merlin693 het volgende:
Wat stond hier? Ik ben niet nieuwsgierig hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')