Nou, dan zal ik mezelf ook even voorstellen, in en of op zijn geheel in truthstijl..
Ik ben Bibi, een halfgare koter van zoveel lentes jong. Ok, lamaar. Nu serieus..nogmaals
![]()
.
Ik ben Bibi, een halfgare, vage meid van zoveel lentes jong. Het ene moment bloedjeserieus, het andere moment zo onserieus als weet niet wat. Zo speels als een net geboren katje en het ander moment zo serieus als een vrouw van in de 80. Ik schommel er merendeels ietwat tussenin, wat ook mijn tegenstrijdige aard soms verklaart. Speelsheid <-> serieusheid, een vloek soms
![]()
. Wel eentje waar je, hoop ik tenminste, wijzer van wordt.
De één noemt mij naïef, de ander anders, eigenlijk ben ik zowat van alles genoemd. Veelal de woorden lief. Maar het schijnt dat ik ook zeer fel kan zijn, vaak tegen de mensen om wie ik geef
![]()
. Raar maar waar. Toch ben ik op één of andere manier opengebroken en heb daardoor vele verschillende facetten van mezelf leren kennen. Met voor mij maar één doel: mezelf zijn als compleet, geheel en volledig mens. Zoals de maan met zijn donkere kanten, heb ik de lichtere kanten kunnen waarderen en viceversa. Allemaal nodig ergens, vermoed ik.
Om van jong, naïef meisje uit te kunnen groeien tot een uilskuiken
![]()
.
Ok, flauw. Het mooie van het leven vind ik iig dat je elke dag weer leert, over jezelf, anderen etc.
Mijn schoolloopbaan willen jullie niet weten, want die is lang
![]()
.
Ik ben eens als onschuldige puber begonnen op de mavo, toen mbo, havo (jaja, lekkere omswitch, dacht 'heb je altijd wat aan, meerdere kanten uit etc', hou niet van gebonden te zijn aan één iets, en dus ook met richtingen waarschijnlijk, zal wel een watermankwaal zijn, mijn ascendant. Dus de havo, die op mijn dooie gemak, want ondertussen leer ik nog zoveel bij en vond ik andere dingen ook zo interessant, behaald.
En overigens wat docenten ontmoet, waaronder één docente (Nederlands), die iets in mij zag op één of andere vage manier. Ik werd overspoeld met achten, waarschijnlijk omdat ik de 'komst van Joachim Stiller' zo enthousiast aan het vertellen was en nog in de tram het eind aan het uitlezen was. Want alles op laatste moment doen, is mij ook niet vreemd. En haalde mijn examen, niks geleerd in hoeverre je dat kan leren, met een 9. Toen kwam het hbo, het MIM, gezien ik, ja dat zal jullie niet verbazen, van schrijven hou.
Echter, zoals ik al zei, hou ik van breedheid, en toen de studie op een gegeven moment, moest ik ook nog beseffen, toch wat
![]()
werd, overgestapt. En inmiddels zit ik op de uni, met, het zal jullie niet verbazen, één van de breedste studies die ik kiezen kon. Iets met sociaal en iets met de wereld. Wereldwijd dus en tevens komt er ook een partijtje sociologie aanbod.
Overigens wou ik vroeger altijd parapsycholoog worden, en dat terwijl ik uit een uiterst nuchtere familie kom. Al is mijn oma bijna een heks te noemen, gezien zij koffiedikt leest etc. Maargoed, van je familie moet je het hebben, zeggen ze weleens. Tevens woont zij, net als mijn tante die van astrologie etc houdt en dit ook altijd leest, in het zuiden van Europa. Ik krijg dan ook vaak van mijn nuchtere familie of mams te horen 'je had kind van je tante moeten/kunnen zijn'. Zij heeft zelf nooit kinderen kunnen krijgen. En tevens verklaart dit toch misschien hoe bepaalde trekjes overslaan enzo of ofzo.
Voor de rest ben ik op liefdesgebied vaak een kluns, is mijn vrijheid mij lief, ga ik door het vuur voor mensen waar ik om geef, maar laat ik tevens mensen zo vallen die in mijn ogen oneerlijk zijn of anders heb ik zoiets van
![]()
. Ook hou ik van tantra, en vind ik het spel der liefde, of botweg, vrijen met en op het spel der energieën één van de mooiste (en natuurlijk lekkerste) dingen die er zijn. Uitstellen is mij niet vreemd, en het ervaren van een overweldigende climax, misschien wel daarmee mijn doel. Dansen vind ik daarbij dus ook zalig.
En over orgasmes gesproken, dit weekend een geestelijk orgasme (weer eens en goed ook) ervaren door te dansen, door muziek. En had het idee dat het werd opgemerkt ook nog, oeps
![]()
, naja schijt. Ik en nog iemand die ik niet kon, althans even in de muziek misschien dan en achter mij stond, hadden genoten en toen ging ik weer over in mijn usual mood. Gewoon dansen zoals de massa meestal doet dus
![]()
. Al kan ik het meestal niet laten, opzwepen, misschien ook in vele facetten, of ik nou alleen in de duinen even ben met een mp-3 speler op mijn kop of in één of andere foute tent maar met zeer goeie muziek.
Voor de rest kan ik zoveel meer vertellen, gezien ik mezelf aardig ken, al snap ik soms geen jojo van mezelf. Schrijven kan ik iig soms niet laten, dat is iig één ding wat soms zeker is. Soms heb ik er ook geen zin in. Maargoed, voor de rest heb ik niet echt een hokje voor mezelf, gezien ik soms overal in pas, bij hoor en soms ook nergens. Maar misschien omdat ik nergens thuishoor, voel ik mezelf soms ook weer overal thuis. Vaag dus. Laten we het daar maar op houden.
En voordat dit op een contactadvertentie gaat lijken, stop ik maar
![]()
.
Humor heb ik dus ook niet
![]()
.
Getekend,
Bibi: steenbok, ascendant waterman, venus in vissen
![]()
, maan in maagd (nog meer
![]()
), etc etc.