abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2076153
Zit nu even niet in mijn appartement in Groningen, maar heb jij (als je ook NRC-abo bent) het magazine ontvangen?
quote:
Bezorging M gehinderd

In sommige delen van het land, waaronder de regio Amsterdam, zijn er problemen met de verspreiding van het maandblad M.

Een aantal lezers loopt de kans bij de zaterdagkrant geen M aan te treffen. Via de lezersservice op 0800 0323 kunt u zaterdag tot 16.45 een exemplaar van M nabestellen. De lezersservice is vanaf maandag weer geopend tot 19.45 uur. De directie biedt z'n verontschuldigingen aan voor het veroorzaakte ongemak.
Directie NRC Handelsblad BV

lekker bevordelijk voor de persvrijheid zeg, jammer dat er een tekort is aan bezorgers anders anders zouden ze dit niet flikken.
en dat alleen voor dit:

zaterdag 3 november 2001 @ 17:19:28 #2
17965 Jomanda
We are all together now...
pi_2076199
Werkweigering=Ontslag

Maar in dit geval natuurlijk niet, want het zijn moslims. Dus dan mag het. Het blad zal wel beledigend voor hun geloof/cultuur/moeder/overleden opa zijn....

Gezeik met die islam altijd...

Straalt u via uw beeldscherm in! Kom maar, en breng uw hoofd dicht bij het beeldscherm!
pi_2076209
De mensen die geweigerd hebben dit blad te bezorgen, moeten ontslagen worden.
  Redactie Frontpage zaterdag 3 november 2001 @ 17:24:12 #4
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2076235
Waarom lees ik nergens dat het om Islamitische bezorgers gaat?
pi_2076241
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 17:24 schreef SunChaser het volgende:
Waarom lees ik nergens dat het om Islamitische bezorgers gaat?
was net op de radio. De directie van NRC wil zijn vinger niet branden ofzo?
  zaterdag 3 november 2001 @ 17:25:28 #6
8369 speknek
Another day another slay
pi_2076248
Het probleem van bezorgers is dat er nou niet bepaald een overvloed aan is. Overigens is dit geen probleem als je zelf bezorger bent (). Maar inderdaad ze moeten ontslagen worden.
Nou vraag ik me trouwens ook af of ik die M heb gehad (alhoewel wij een niet onleuk blond meisje als bezorgster hebben).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 3 november 2001 @ 17:27:01 #7
17965 Jomanda
pi_2076262
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 17:24 schreef Lynch het volgende:

[..]

was net op de radio. De directie van NRC wil zijn vinger niet branden ofzo?

Nee, je zou de waarheid maar eens zeggen...
Straalt u via uw beeldscherm in! Kom maar, en breng uw hoofd dicht bij het beeldscherm!
pi_2076278
Wat een onzin zeg. Wat zijn ze weer snel op hun teentjes getrapt. Iedere link met de islam is per definitie natuurlijk beledigend, racistisch en discriminerend bedoeld. Dit zegt wel weer genoeg over die bezorgers.
Tel daar de uitlatingen van wat imam's bij op en wat krijg je: haat tegen islamieten. En dan vinden ze het nog gek ook.

Als er een foto van een vliegtuig dat een WTC toren ramt op staat bellen ze zeker aan om het trots te overhandigen...

Ontslaan die gasten.

zaterdag 3 november 2001 @ 17:32:50 #9
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_2076310
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 17:28 schreef 6502 het volgende:
En dan vinden ze het nog gek ook.
Dat vind ik, als 'we' in jou perceptie zijnde, in ieder geval ook gek. Maar is het dom om te vragen wat die plaat nu eigenlijk betekent? Is het de voorkant van de Koran ofzo?
  Redactie Frontpage zaterdag 3 november 2001 @ 17:35:51 #10
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2076329
De voorkant van de koran. Is dat niet een beetje goedkoop willen scoren als NRC?
pi_2076343
Zijn ze toch nog ergens goed voor.
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
  zaterdag 3 november 2001 @ 17:38:39 #12
2764 Trainspotter
pi_2076350
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 17:35 schreef SunChaser het volgende:
De voorkant van de koran. Is dat niet een beetje goedkoop willen scoren als NRC?
Mwoah, op zijn hoogst arrogant om je supplement aan een geloofsboek gelijk te stellen.

[Dit bericht is gewijzigd door Trainspotter op 03-11-2001 17:39]

zaterdag 3 november 2001 @ 17:39:47 #13
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_2076362
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 17:13 schreef Lynch het volgende:
lekker bevordelijk voor de persvrijheid zeg,
Hoezo? Is die in gevaar of zo?
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_2076367
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 17:37 schreef Calella het volgende:
Zijn ze toch nog ergens goed voor.
wie?
  zaterdag 3 november 2001 @ 17:40:39 #15
17965 Jomanda
pi_2076369
quote:
?

Zou het misschien in de bijlage M over de islam gaan?

En dan nog, is dit een excuus om werk te weigeren?

pi_2076374
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 17:39 schreef links234 het volgende:

[..]

Hoezo? Is die in gevaar of zo?

ja, als het NRC zijn bezorgers en dus een deel van zijn winst wil behouden, publiceren ze dit soort dingen in de toekomst niet meer. En dan is beperkend voor het NRC.
  zaterdag 3 november 2001 @ 17:42:27 #17
10188 links234
pi_2076385
Overigens lees ik in de quote nergens ook maar een woord over werkweigering.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_2076396
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 17:38 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Mwoah, op zijn hoogst arrogant om je supplement aan een geloofsboek gelijk te stellen.

daar gaat het niet om, de pers mag arrogant zijn. Het is trouwens helemaal niet zo dat het NRC suggereert dat het supplement van dezelfde kwaliteit als de koran is, dat is niet de intentie van de omslag geweest. De pers MOET provoceren en zich kritisch opstellen. Als bezorger moet je je niet bemoeien met de inhoud, je bent aangenomen om die kant door de bus te douwen en als dat met opzet niet gebeurt dien je ontslagen te worden.
  zaterdag 3 november 2001 @ 17:46:02 #19
2764 Trainspotter
pi_2076406
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 17:41 schreef Lynch het volgende:

[..]

ja, als het NRC zijn bezorgers en dus een deel van zijn winst wil behouden, publiceren ze dit soort dingen in de toekomst niet meer. En dan is beperkend voor het NRC.

Ik denk dat die bezorgers het blaadje best hadden willen bezorgen als de voorkant anders was. Of beschik jij over bronnen die bevestigen dat bezorgers de kranten pas bezorgen nadat ze de inhoud ervan hebben gescand op mogelijk negatieve uitlatingen ten aanzien van de islam?
  zaterdag 3 november 2001 @ 17:48:10 #20
2764 Trainspotter
pi_2076419
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 17:44 schreef Lynch het volgende:

[..]

daar gaat het niet om, de pers mag arrogant zijn. Het is trouwens helemaal niet zo dat het NRC suggereert dat het supplement van dezelfde kwaliteit als de koran is, dat is niet de intentie van de omslag geweest. De pers MOET provoceren en zich kritisch opstellen. Als bezorger moet je je niet bemoeien met de inhoud, je bent aangenomen om die kant door de bus te douwen en als dat met opzet niet gebeurt dien je ontslagen te worden.

Sorry, ik had de moeten toevoegen blijkbaar. Ik ben het verder wel met je eens, al kan ik me de beweegredenen van de bezorgers wel begrijpen. Een standje lijkt me verder wel voldoende.
pi_2076424
Die imam ofzo die nu op radio 1 is wil morgen (zondag?) een rectificatie in de krant. De hoofdredactuer gaat daar niet mee accoord. Duidelijk is dat het NRC/PCM zich niet kan permitteren om de bezorgers op de vingers te tikken omdat ze dan weer veel geld kwijt zijn aan werving. Moslimjongeren zijn nou eenmaal een van de weinige groepen die zich niet te min voelen om kranten te bezorgen en om 6 uur op te staan.
  zaterdag 3 november 2001 @ 17:52:22 #22
10188 links234
pi_2076456
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 17:48 schreef Lynch het volgende:
Die imam ofzo die nu op radio 1 is wil morgen (zondag?) een rectificatie in de krant. De hoofdredactuer gaat daar niet mee accoord. Duidelijk is dat het NRC/PCM zich niet kan permitteren om de bezorgers op de vingers te tikken omdat ze dan weer veel geld kwijt zijn aan werving. Moslimjongeren zijn nou eenmaal een van de weinige groepen die zich niet te min voelen om kranten te bezorgen en om 6 uur op te staan.
Klopt, en dan heb je het oude vraag-aanbod dingetje weer, en dus dikke vette pech voor het NRC.

zaterdag 3 november 2001 @ 17:54:00 #23
15098 El-Lupe
Sick of you!
pi_2076467
Staat de inhoud van de 'M' trouwens wel op hun site?
Geef mijn taartpunt maar aan Pim!
pi_2076492
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 17:46 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Ik denk dat die bezorgers het blaadje best hadden willen bezorgen als de voorkant anders was.

ja, het is alleen niet aan hen om voor honderduizenden abonees te bepalen wat ze wel of niet te mogen zien. Ze worden er niet voor betaald te censureren. Het is GEEN aanval op de koran of de Islam. Als het de voorkant van de bijbel was hadden ze er vast geen probleem mee gehad (of wel?).
quote:
Of beschik jij over bronnen die bevestigen dat bezorgers de kranten pas bezorgen nadat ze de inhoud ervan hebben gescand op mogelijk negatieve uitlatingen ten aanzien van de islam?
Blijkbaar bezorgen ze al niet voor alleen een afbeelding van de koran, of er negatieve uitlatingen over de Islam instonden weet ik niet. Maar zou dit ook gebeuren met Pim Fortuyn op de voorkant? Dat is dan pas echt gevaarlijk.
pi_2076519
Is er ook een indicatie van om hoeveel bezorgers dit gaat ? In het bericht staat 'een aantal' en er wordt hier in het topic gedaan alsof het een landelijke actie is.

Overigens is er wel degelijk sprake van werkweigering als een werknemer zijn hoofdtaak weigert uit te voeren. Een bezorger die dus niet wil bezorgen heeft zich schuldig gemaakt aan werkweigering.

Redactie Frontpage zaterdag 3 november 2001 @ 18:02:57 #26
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2076535
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 17:40 schreef Jomanda het volgende:

Zou het misschien in de bijlage M over de islam gaan?

ja, dat begrijp ik ook nog wel hoor.
  zaterdag 3 november 2001 @ 18:07:27 #27
8369 speknek
Another day another slay
pi_2076569
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 17:46 schreef Trainspotter het volgende:
Ik denk dat die bezorgers het blaadje best hadden willen bezorgen als de voorkant anders was. Of beschik jij over bronnen die bevestigen dat bezorgers de kranten pas bezorgen nadat ze de inhoud ervan hebben gescand op mogelijk negatieve uitlatingen ten aanzien van de islam?
Nee, maar ze zullen het ongetwijfeld wel gelezen hebben. Er wordt over de moslim wereld gediscussieerd door Arabisten. Heel interessant, maarja discussie over de Islam mag natuurlijk niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_2076570
Als er een bijbel op de voorkant staat en in het blad niet Het Woord Gods wordt verkondigd zullen er ook wel een paar bezorgers afvallen.
pi_2076589
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 18:07 schreef Lurky het volgende:
Als er een bijbel op de voorkant staat en in het blad niet Het Woord Gods wordt verkondigd zullen er ook wel een paar bezorgers afvallen.
Dat is het verschil tussen moslims en nederlandse christenen. Wij lezen de krant eerst en dan geven we een mening.
  zaterdag 3 november 2001 @ 18:14:09 #30
572 Sniper
Gull Catcher
pi_2076596
Lekker ander werk laten zoeken. Opzoutuh!!!!
  Redactie Frontpage zaterdag 3 november 2001 @ 18:16:39 #31
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2076612
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 18:13 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat is het verschil tussen moslims en nederlandse christenen. Wij lezen de krant eerst en dan geven we een mening.

Wij? Nogal arrogant om te spreken namens de hele Christelijke gemeenschap.
pi_2076629
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 18:16 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat de gemiddelde nederlandse christen niet een mening vormt door een plaatje alleen. Sorry als ik arrogant over kwam.
  zaterdag 3 november 2001 @ 18:19:09 #33
17965 Jomanda
pi_2076630
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 17:42 schreef links234 het volgende:
Overigens lees ik in de quote nergens ook maar een woord over werkweigering.
Dus is het geen werkweigering?
pi_2076631
typisch hamburgermoslims... je kent ze wel
  zaterdag 3 november 2001 @ 18:19:47 #35
10188 links234
pi_2076633
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 18:14 schreef Sniper het volgende:
Lekker ander werk laten zoeken. Opzoutuh!!!!
Dan heeft het NRC volgende week een groot probleem. Want d'r zijn niet zoveel bezorgers, hè?
pi_2076642
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 18:16 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ik kan me ook nog wel wat incidenten met christenen en marketing uitingen voor de geest halen. De RCC heeft nogal eens wat posters laten weghalen omdat ze grievend zouden zijn voor christenen.

En ik kan me ook nog de internationale verontwaardiging herinneren toen Beneton een stervende AIDS patient als Christus afgebeeld gebruikte.

[Dit bericht is gewijzigd door HiZ op 03-11-2001 18:21]

zaterdag 3 november 2001 @ 18:20:35 #37
10188 links234
pi_2076643
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 18:19 schreef Koos Voos het volgende:
typisch hamburgermoslims... je kent ze wel
Ja, wonen bij bosjes in de VAE. Toch?
  zaterdag 3 november 2001 @ 18:21:54 #38
8369 speknek
Another day another slay
pi_2076649
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 18:20 schreef links234 het volgende:
Ja, wonen bij bosjes in de VAE. Toch?
Links234 leest ook de NRC?
pi_2076654
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 18:20 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik kan me ook nog wel wat incidenten met christenen en marketing uitingen voor de geest halen. De RCC heeft nogal eens wat posters laten weghalen omdat ze grievend zouden zijn voor christenen.

En ik kan me ook nog de internationale verontwaardiging herinneren toen Beneton een stervende AIDS patient als Christus afgebeeld gebruikte.

Verontwaardiging ja, en als ze mohammed hadden beledigd was er een fatwa uitgesproken.
  zaterdag 3 november 2001 @ 18:23:42 #40
10188 links234
pi_2076657
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 18:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Links234 leest ook de NRC?

Ja, is dat zo gek? Koop de krant los, btw.
  zaterdag 3 november 2001 @ 18:24:23 #41
17965 Jomanda
pi_2076662
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 18:07 schreef speknek het volgende:
Heel interessant, maarja discussie over de Islam mag natuurlijk niet.
De spijker op z'n kop
pi_2076664
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 18:13 schreef gelly het volgende:
O ja? Voor je een algemeen beeld van Christenen vormt zal je toch eerst eens naar al die strenge fundamentalistische groepjes moeten kijken. De model-christen bestaat niet. Er zijn erbij die hun kinderen niet eens naar school laten gaan en tv en radio verbieden. En O ja op zondag wordt daar niet gefietst: ook niet als je bezorger bent!

Wie zegt dat de M-krantenbezorgers analphabeet zijn?
Wat stond er in die M: ik neem aan dat de bezorgde bezorgers er een aanleiding voor hadden maar welke?

pi_2076671
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 18:24 schreef Lurky het volgende:

[..]

O ja? Voor je een algemeen beeld van Christenen vormt zal je toch eerst eens naar al die strenge fundamentalistische groepjes moeten kijken. De model-christen bestaat niet. Er zijn erbij die hun kinderen niet eens naar school laten gaan en tv en radio verbieden. En O ja op zondag wordt daar niet gefietst: ook niet als je bezorger bent!

Wat stond er in die M: ik neem aan dat de bezorgde bezorgers er een aanleiding voor hadden maar welke?

Volgens mij was het enige dat er een afbeelding van de koran op de voorkant stond.
  zaterdag 3 november 2001 @ 18:31:48 #44
572 Sniper
Gull Catcher
pi_2076712
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 18:24 schreef Lurky het volgende:

[..]

Analfabeet wellicht, geeneens een gek idee. Ze zochten gewoon weer een reden om te zieken. Zeker niks anders te doen. Als ik maandag weiger mijn werk te doen mag ik ook vertrekken. Ontslaan maar!
pi_2076816
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 18:31 schreef Sniper het volgende:
Als ik maandag weiger mijn werk te doen mag ik ook vertrekken. Ontslaan maar!
*offtopic* haha daar is t je natuurlijk om te doen: geen ontslag gekregen is geen uitkering! Slim van je.

Maar voor t over uitkeringen gaat en alle onredelijke opmerkingen losbarsten: NRC-bezorgen betaald erg slecht en je krijgt er geen uitkering voor als je stopt.

NRC is van oudsher een slechtbezorgde krant: ook al in tijd dat het nog Handelsblad heete en een Marokkaan een exotische bezienswaardigheid was!

pi_2076862
ze zijn gewoon een koude oorlog begonnen...

uit protest geen shoarma meer eten ?

zaterdag 3 november 2001 @ 18:59:23 #47
17965 Jomanda
pi_2076864
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 18:50 schreef Lurky het volgende:

[..]

*offtopic* haha daar is t je natuurlijk om te doen: geen ontslag gekregen is geen uitkering! Slim van je.

Maar voor t over uitkeringen gaat en alle onredelijke opmerkingen losbarsten: NRC-bezorgen betaald erg slecht en je krijgt er geen uitkering voor als je stopt.

NRC is van oudsher een slechtbezorgde krant: ook al in tijd dat het nog Handelsblad heete en een Marokkaan een exotische bezienswaardigheid was!

Oh in dat geval is het okay dat de muzelmannen werk weigeren.
  zaterdag 3 november 2001 @ 19:09:43 #48
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_2076933
Voor de goede orde:

er is geen sprake van werkweigering, want bezorgers van kranten zijn niet in dienst van de krant die ze bezorgen.
Ze worden door de depothouders of agenten van de krant betaald op basis van het aantal kranten dat ze bezorgen.
In dit geval zullen de bezorgers die de krant niet rondbrachten ( en het betreft dus een hele kleine groep van alle bezorgers) dus gewoon nog minder, van de toch al schamele vergoeding die ze voor bezorgen krijgen, ontvangen.

Overigens is het geen wonder dat een groot deel van de krantenbezorgers allochtoon zijn, want voor het geld dat er tegenover staat zijn slechts heel moeilijk Nederlandse jongeren te interesseren.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 3 november 2001 @ 19:18:07 #49
17965 Jomanda
pi_2076992
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 19:09 schreef golfer het volgende:
Voor de goede orde:

er is geen sprake van werkweigering, want bezorgers van kranten zijn niet in dienst van de krant die ze bezorgen.
Ze worden door de depothouders of agenten van de krant betaald op basis van het aantal kranten dat ze bezorgen.
In dit geval zullen de bezorgers die de krant niet rondbrachten ( en het betreft dus een hele kleine groep van alle bezorgers) dus gewoon nog minder, van de toch al schamele vergoeding die ze voor bezorgen krijgen, ontvangen.

Dus eigenlijk zijn ze goed bezig? Deze niet bezorgende bezorgers?
quote:
Overigens is het geen wonder dat een groot deel van de krantenbezorgers allochtoon zijn, want voor het geld dat er tegenover staat zijn slechts heel moeilijk Nederlandse jongeren te interesseren.
Oh. Ik dacht dat het kwam door de etnische samenstelling van de jeugd in b.v. Amsterdam.

[Dit bericht is gewijzigd door Jomanda op 03-11-2001 19:20]

zaterdag 3 november 2001 @ 19:18:13 #50
10188 links234
pi_2076993
Ik dacht dat de meeste islamofoben eigenlijk wel blij zouden zijn. Ik bedoel, zo'n moslim die iets in je brievenbus gooit; Je zal maar ziek worden na het lezen van de zaterdagskrant.
  zaterdag 3 november 2001 @ 19:22:43 #51
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_2077042
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 19:18 schreef Jomanda het volgende:

Dus eigenlijk zijn ze goed bezig? Deze niet bezorgende bezorgers?

Waar schreef ik dat?
Voor een kloon met de naam Jomanda moet lezen toch niet zo moeilijk zijn, zeker het tussen de regels lezen moet je toch makkelijk afgaan?

Maar je vind het blijkbaar belangrijker om je xenofobe gevoelens weer eens de loop te laten?

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 3 november 2001 @ 19:28:22 #52
17965 Jomanda
pi_2077093
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 19:22 schreef golfer het volgende:

Maar je vind het blijkbaar belangrijker om je xenofobe gevoelens weer eens de loop te laten?

Xenofoob? Omdat ik het afkeur dat bezorgers niet bezorgen?
Doe eens uitleggen?
  zaterdag 3 november 2001 @ 19:31:31 #53
572 Sniper
Gull Catcher
pi_2077115
quote:
Wat is "een groot deel" : 50%, 80%? Gaarne onderbouwing van deze stelling.
  zaterdag 3 november 2001 @ 19:33:11 #54
8369 speknek
Another day another slay
pi_2077127
quote:
Nouja, moet je nou weer generaliseren? Ik heb ook bijna drie jaar lang folders rond gebracht! Is toevallig een heel eervol beroep!
  zaterdag 3 november 2001 @ 19:35:11 #55
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_2077147
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 19:31 schreef Sniper het volgende:

Wat is "een groot deel" : 50%, 80%? Gaarne onderbouwing van deze stelling.

Ik zal je proberen maandag, als ik weer op mijn werk bij de krant zit, de exacte percentages te vertellen.
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 3 november 2001 @ 19:41:11 #56
17965 Jomanda
pi_2077182
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 19:35 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik zal je proberen maandag, als ik weer op mijn werk bij de krant zit, de exacte percentages te vertellen.

En de etnische samenstelling van de leeftijdsgroep die deze blaadjes rondbrengt is natuurlijk ook in beschouwing genomen?
  zondag 4 november 2001 @ 15:01:02 #57
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_2081644
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 17:48 schreef Lynch het volgende:Moslimjongeren zijn nou eenmaal een van de weinige groepen die zich niet te min voelen om kranten te bezorgen en om 6 uur op te staan.
Domme opmerking, NRC Handelsblad is een avondblad. dus ze hoeven niet op 6 uur op te staan.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_2081732
Is er inmiddels al meer bekend over de beweegredenen van die bezorgers? Ik heb het magazine gisteren gelezen en de inhoud is niet schokkend of provocerend. Het lijkt mij dat de weerstand voornamelijk komt doordat op de voorkant van M het heilige boek (de koran) staat afgebeeld en dat wordt misschien opgevat als schennis?

Ik denk niet dat het echt veel zin heeft je druk te maken over zoiets. Het is vervelend voor abonnees die hun magazine er niet bij hebben gekregen, maar is het zo erg dat er mensen zijn voor wie de koran het woord van Allah is, en die er moeite mee hebben als deze, in hun ogen, oneerbiedig wordt gebruikt als afbeelding voor een magazine?

god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_2081828
quote:
Op zondag 04 november 2001 15:01 schreef evert het volgende:

[..]

Domme opmerking, NRC Handelsblad is een avondblad. dus ze hoeven niet op 6 uur op te staan.

nog dommere opmerking: bezorgers van het NRC doen vaak 's ochtends de Volkskrant en Trouw etc. erbij, weet je wel, PCM?
  zondag 4 november 2001 @ 15:30:50 #60
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_2081883
quote:
Op zondag 04 november 2001 15:25 schreef Lynch het volgende:

[..]

nog dommere opmerking: bezorgers van het NRC doen vaak 's ochtends de Volkskrant en Trouw etc. erbij, weet je wel, PCM?

weet jij hoeveel mensen beiden doen? zijn er verdomd weinig. vraag de cijfers maar eens bij pcm op.
probleem is namelijk dat er nauwelijks avondbladen meer zijn. in a'dam wel vaak samen parool en nrc. rotterdam het rd en nrc. maar daar buiten nauwelijks, bijna allee regionale dagbladen zijn ochtend geworden. bovendien is de verspreiding van bijv. volkskrant net als het nrc buiten de grote steden absoluut gezien zeer gering.
pi_2081998
quote:
Op zondag 04 november 2001 15:30 schreef evert het volgende:

[..]

weet jij hoeveel mensen beiden doen? zijn er verdomd weinig. vraag de cijfers maar eens bij pcm op.
probleem is namelijk dat er nauwelijks avondbladen meer zijn. in a'dam wel vaak samen parool en nrc. rotterdam het rd en nrc. maar daar buiten nauwelijks, bijna allee regionale dagbladen zijn ochtend geworden. bovendien is de verspreiding van bijv. volkskrant net als het nrc buiten de grote steden absoluut gezien zeer gering.

daar heb ik geen cijfers van maar dat doet niks aan mijn punt af: veel bezorgers zijn allochtoon. Of ze het NRC of de Volkskrant bezorgen of misschien zelfs allebei de kranten is irrelevant.
  † In Memoriam † zondag 4 november 2001 @ 17:07:22 #62
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_2082679
quote:
Ze liggen gewoon in boekwinkels hoor, met een door de uitgeverij bedachte voorkant.

Is dus niets heiligs aan. Ook de tekst mag verspreid worden.

Wat ik me afvraag waarom komen die jochies erop, helemaal vanzelf of zijn ze daartoe aangezet?

Wat mij betrefd gewoon ontslaan, de anderen kunnen iets grotere wijken krijgen en dus meer geld.
En in het bezorgerschap zit gewoon een flink verloop. Wel is het een boodschap die aan zal komen dat je voor werkweigeren ontslagen kan worden.

Hebben ze zonder er iets voor te betalen toch iets geleerd

The future is after you
  zondag 4 november 2001 @ 18:47:00 #63
572 Sniper
Gull Catcher
pi_2083444
quote:
Op zondag 04 november 2001 17:07 schreef otaku-san het volgende:

Hebben ze zonder er iets voor te betalen toch iets geleerd

Iets leren hmm, je schat deze mannetjes hoog in.

Het van polical correctness stijf staande Nederland kennende zal het er wel op uit draaien dat NRC excuus aanbiedt aan deze gekwetste zieltjes.

pi_2084889
Door de gekozen voorkant lijkt de M op de Koran. Er staat een rij prachtige billen op de pagina's 58,59, misschien is dat een te zondige inhoud. En dan nog die advertentie van de wijnbeurs op bladzijde 43. Zouden dat de bezwaren zijn? Het rondetafelgesprek "De staat,de jihad en de islam" bevat niets beledigends, ik kan me niet voorstellen dat er daarom werkgeweigerd is.
Wat is de reden?
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_2085189
Las ergens dat het gaat om de koranteksten die zijn afgebeeld.
Deze teksten komen na lezen in de vuilnisbak of bij het oudpapier terecht, daar zouden de bezorgers problemen mee hebben.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil.[br][br]I don't believe in your god(s).[br][br]The islam is a hype.
pi_2086848
quote:
Op zondag 04 november 2001 21:23 schreef DemonBox het volgende:
Las ergens dat het gaat om de koranteksten die zijn afgebeeld.
Deze teksten komen na lezen in de vuilnisbak of bij het oudpapier terecht, daar zouden de bezorgers problemen mee hebben.
daar gaat het idd om. Snap wel dat ze er een probleem mee zouden kunnen hebben. aan de andere kant slaan ze wel erg door met die gedachte, het is gewoon je werk en moet je verder niet zeuren. het is niet dat we ze vragen het NRC of de bijlage te lezen. Dit soort acties gaan erg ten koste van mijn begrip voor dat geloof.
  zondag 4 november 2001 @ 23:19:41 #67
10188 links234
pi_2086965
quote:
Op zondag 04 november 2001 23:11 schreef fisico het volgende:

[..]

daar gaat het idd om. Snap wel dat ze er een probleem mee zouden kunnen hebben. aan de andere kant slaan ze wel erg door met die gedachte, het is gewoon je werk en moet je verder niet zeuren. het is niet dat we ze vragen het NRC of de bijlage te lezen. Dit soort acties gaan erg ten koste van mijn begrip voor dat geloof.

Neuh, ik kan me dat dan juist voorstellen. Geloof is een principekwestie. Als men voor een paar centen per maand z'n geloof laat vallen is men geen goede gelovige. Christenen hoefden in de romeinse tijd ook alleen maar Jezus te verloochenen om niet voor de leeuwen gegooid te worden, tenslotte.
  maandag 5 november 2001 @ 01:47:26 #68
15145 Raaf
Enjoy life!
pi_2088001
Wat een belachelijke situatie zeg!
Het lijkt hier onderhand wel of de moslims de baas worden in dit land.
"Ik heb geen zin om dat te bezorgen omdat het mij niet zint" Het moet toch niet gekker worden! Dit is gewoon indirect propaganda voeren.
pi_2088084
quote:
Op maandag 05 november 2001 01:47 schreef Raaf het volgende:
Je zou pas recht van spreken hebben indien de moslims zouden afdwingen dat op de voorpagina's van alle uitgaves van M de Koran stond afgebeeld, en daar gehoor aan zou worden gegeven.
Wat is precies het nut van de afbeelding van de Koran op de voorpagina van M?
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_2088132
quote:
Op maandag 05 november 2001 02:05 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Je zou pas recht van spreken hebben indien de moslims zouden afdwingen dat op de voorpagina's van alle uitgaves van M de Koran stond afgebeeld, en daar gehoor aan zou worden gegeven.

Het 'nut' heeft nergens iets mee te maken. Als we voortaan puclicaties gaan filteren op basis van 'nut', zijn we nog wel even bezig vrees ik.
During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
pi_2088299
quote:
Op zondag 04 november 2001 23:19 schreef links234 het volgende:

[..]

Neuh, ik kan me dat dan juist voorstellen. Geloof is een principekwestie. Als men voor een paar centen per maand z'n geloof laat vallen is men geen goede gelovige. Christenen hoefden in de romeinse tijd ook alleen maar Jezus te verloochenen om niet voor de leeuwen gegooid te worden, tenslotte.

De islam is sinds die tijd niet veel veranderd hè? Geen wonder dat er zoveel verzet is tegen de islamitisering.
pi_2088334
quote:
"Ik heb geen zin om dat te bezorgen omdat het mij niet zint" Het moet toch niet gekker worden! Dit is gewoon indirect propaganda voeren.
Bedoel je zoiets?

maandag 5 november 2001 @ 06:57:55 #73
17965 Jomanda
pi_2088341
quote:

[..]

maandag 5 november 2001 @ 07:29:03 #74
10188 links234
pi_2088378
quote:

Is dat erg dan?
pi_2088388
quote:
Op maandag 05 november 2001 07:29 schreef links234 het volgende:

[..]

Is dat erg dan?

Lijkt me alleen vervelend als degene die uien en bruine bonen heeft gegeten en zijn sluitspier niet helemaal onder controle heeft pal voor jou aan het bidden is.
  maandag 5 november 2001 @ 07:41:44 #76
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_2088392
quote:
Op maandag 05 november 2001 05:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

De islam is sinds die tijd niet veel veranderd hè? Geen wonder dat er zoveel verzet is tegen de islamitisering.

* Dr.Nikita aanraadt zijn geschiedenisboekje weer eens ter hand te nemen.

De Islam is ontstaan na het Romeinse Rijk dat de Christenen voor de leeuwen wierp.

We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  maandag 5 november 2001 @ 07:44:29 #77
10188 links234
pi_2088394
quote:
Op maandag 05 november 2001 07:41 schreef SilkTie het volgende:

[..]

* Dr.Nikita aanraadt zijn geschiedenisboekje weer eens ter hand te nemen.

De Islam is ontstaan na het Romeinse Rijk dat de Christenen voor de leeuwen wierp.

Kniesoor die daar op let!
  maandag 5 november 2001 @ 09:33:00 #78
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_2088567
quote:
Op maandag 05 november 2001 07:44 schreef links234 het volgende:

[..]

Kniesoor die daar op let!

Yep, maar ik ben nu eenmaal een entofornicoloog.
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_2088696
quote:
Op maandag 05 november 2001 07:41 schreef SilkTie het volgende:

[..]

* Dr.Nikita aanraadt zijn haar geschiedenisboekje weer eens ter hand te nemen.

Veel verder is de islam ook niet gekomen sinds die tijd.
  maandag 5 november 2001 @ 10:03:14 #80
10188 links234
pi_2088713
quote:
Op maandag 05 november 2001 10:00 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Welke islam? Die van amerikaanse moslims, of die van de iraanse? Of die van de bosnische, of de mauretanische? Of van de moslims uit indonesie of van de moslims die al generaties in west-europa wonen?
pi_2088884
quote:
Op maandag 05 november 2001 10:03 schreef links234 het volgende:

[..]

Welke islam? Die van amerikaanse moslims, of die van de iraanse? Of die van de bosnische, of de mauretanische? Of van de moslims uit indonesie of van de moslims die al generaties in west-europa wonen?

Gezien vanuit de problemen die we hier hebben vind ik het niet bepaald aanwinst.
pi_2088896
quote:
Op maandag 05 november 2001 09:33 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Yep, maar ik ben nu eenmaal een entofornicoloog.

Aha..... Een verbasterde mierenneuker.
  maandag 5 november 2001 @ 10:43:52 #83
10188 links234
pi_2088913
quote:
Op maandag 05 november 2001 10:40 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Gezien vanuit de problemen die we hier hebben vind ik het niet bepaald aanwinst.

Wat bedoel je? Het niet bezorgen van de krant? Ik zie de link niet helemaal met mensen uit de filippijnen. Of je moet natuurlijk beweren dat ze allemaal hetzelfde geloof hebben. En fillipino's in Manilla zullen ook geen NRC bezorgen. Maar het lijkt me nogal gezocht.
  maandag 5 november 2001 @ 10:46:36 #84
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_2088941
quote:
Op maandag 05 november 2001 10:00 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

De Islam heeft eerst een bloeiperiode gehad. Zonder de Islam hadden we nu geen wiskunde gehad, geen scheikunde, geen grammatica, geen overlevering van de Griekse literatuur en wijsbegeerte etc. etc. etc.

Ook de middeleeuwse bouwwerken uit de Islamitische perioden in de diverse delen van de wereld zijn van een indrukwekkende schoonheid waar het Muiderslot bij in het niet valt.

Deze hoogstaande cultuur hebben ze helaas niet kunnen vasthouden, de Christelijke wereld heeft de fakkel overgenomen met de Verlichting, ontdekkingsreizen naar de West en de Oost, en kolonisatie van werelddelen (waarbij niet meer dan eens de plaatstelijke religies, zowel mono- als polytheistisch, als minderwaardig werd onderdrukt).

Je kan de Islam niet afdoen als een grote, maar achterlijke religie. Dat dit door een zooitje mullah's en andere volks(mis)leiders nu zo verworden lijkt te zijn, mag je niet anachronistisch op de hele geschiedenis projecteren.

Binnen iedere stroming van welke overtuiging dan ook (of het nu om religie of politiek gaat) heb je mensen die de boel in het Stenen Tijdperk willen schoppen en mensen die vooruit willen komen.

Excuses voor de ongewilde geslachtsverandering.

pi_2089153
quote:
Op maandag 05 november 2001 10:43 schreef links234 het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Het niet bezorgen van de krant? Ik zie de link niet helemaal met mensen uit de filippijnen. Of je moet natuurlijk beweren dat ze allemaal hetzelfde geloof hebben. En fillipino's in Manilla zullen ook geen NRC bezorgen. Maar het lijkt me nogal gezocht.

Het geloof in de islam is overal ter wereld hetzelfde, alleen de interpretatie verschilt nogal.
Of er nou een afbeelding van de koran of de bijbel in een krant staat mag niet uitmaken, je verhuurt jezelf voor de bezorging ongeacht de inhoud. Kortom, je behoort je werk te doen waar je voor bent ingehuurd.
  maandag 5 november 2001 @ 11:21:53 #86
10188 links234
pi_2089210
quote:
Op maandag 05 november 2001 11:15 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Het geloof in de islam is overal ter wereld hetzelfde, alleen de interpretatie verschilt nogal.
Of er nou een afbeelding van de koran of de bijbel in een krant staat mag niet uitmaken, je verhuurt jezelf voor de bezorging ongeacht de inhoud. Kortom, je behoort je werk te doen waar je voor bent ingehuurd.

Bevel is bevel?

Ik ben systeembeheerder, en soms wil mijn baas (of degene hoger in de boom) dat ik inbreuk maak op de privacy van gebruikers. Ik weiger dat. Principekwestie. Al heeft hij honderd keer gelijk, en staat hij honderd keer in z'n recht, ik doe het nog steeds niet.

Verder ga ik niet in over de interne aangelegenheden van het NRC. Het zal me jeuken of ze ontslagen worden of niet. Het zal wel bij een officiele waarschuwing blijven. Het NRC kan het zich niet veroorloven om bezorgers kwijt te raken.

pi_2089238
quote:
Op maandag 05 november 2001 10:46 schreef SilkTie het volgende:

[..]

De Islam heeft eerst een bloeiperiode gehad. Zonder de Islam hadden we nu geen wiskunde gehad, geen scheikunde, geen grammatica, geen overlevering van de Griekse literatuur en wijsbegeerte etc. etc. etc.

Ook de middeleeuwse bouwwerken uit de Islamitische perioden in de diverse delen van de wereld zijn van een indrukwekkende schoonheid waar het Muiderslot bij in het niet valt.

Deze hoogstaande cultuur hebben ze helaas niet kunnen vasthouden, de Christelijke wereld heeft de fakkel overgenomen met de Verlichting, ontdekkingsreizen naar de West en de Oost, en kolonisatie van werelddelen (waarbij niet meer dan eens de plaatstelijke religies, zowel mono- als polytheistisch, als minderwaardig werd onderdrukt).

Je kan de Islam niet afdoen als een grote, maar achterlijke religie. Dat dit door een zooitje mullah's en andere volks(mis)leiders nu zo verworden lijkt te zijn, mag je niet anachronistisch op de hele geschiedenis projecteren.

Binnen iedere stroming van welke overtuiging dan ook (of het nu om religie of politiek gaat) heb je mensen die de boel in het Stenen Tijdperk willen schoppen en mensen die vooruit willen komen.

Leerzaam en interessant stukje, maar hebben we nu in de huidige tijd niet te maken met een beperking die de islam juist oplegt?
quote:
Excuses voor de ongewilde geslachtsverandering.
pi_2089342
quote:
Op maandag 05 november 2001 11:21 schreef links234 het volgende:

[..]

Bevel is bevel?

Ik ben systeembeheerder, en soms wil mijn baas (of degene hoger in de boom) dat ik inbreuk maak op de privacy van gebruikers. Ik weiger dat. Principekwestie. Al heeft hij honderd keer gelijk, en staat hij honderd keer in z'n recht, ik doe het nog steeds niet.

Als je baas, mits hij de privacyrechten niet schendt, je de zak geeft staat hij wettelijk in zijn volste recht.
quote:
Verder ga ik niet in over de interne aangelegenheden van het NRC. Het zal me jeuken of ze ontslagen worden of niet. Het zal wel bij een officiele waarschuwing blijven. Het NRC kan het zich niet veroorloven om bezorgers kwijt te raken.
Mij interesseert de afwikkeling verder ook niet, de discussie gaat toch over dat het terrecht werkweigering is of niet, in ieder geval zijn de bezorgers niet aangenomen voor de functie van censurist.
pi_2089398
In de Volkskrant staat dat enige duizenden abonnees de bijlage niet ontvangen hebben.

Ik vind het nogal een domme actie van de bezorgers, zo maken ze de kloof alleen maar groter. De afbeelding op de voorzijde van het magazine is alleen maar een illustratie, het is héél vergezocht te veronderstellen dat de bijlage verward zou kunnen worden met de Koran zelf.

Misschien hadden ze een mini-burqa over de bijlage heen kunnen trekken

"The messiah will only come when he is no longer needed" - Kafka
  maandag 5 november 2001 @ 11:46:23 #90
17965 Jomanda
pi_2089403
quote:

[..]

Is dat erg dan?

Tenzij je graag verplicht een baard wil dragen, 5 maal per dag wil bidden, besneden wilt worden en je 'Amsterdamse tolerantie' kwijt wil raken niet nee.
Kan je het wel shaken met die coffeeshops.
  maandag 5 november 2001 @ 13:17:54 #91
15145 Raaf
Enjoy life!
pi_2089843
quote:

[..]

Maakt dat wat uit dan ?
Het is toch totaal de omgekeerde wereld dat minderheidsgroeperingen in dit land gaan bepalen wat er al dan niet gepubliceert/dan wel mag mogen worden verspreid ?
pi_2090011
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 17:48 schreef Lynch het volgende:
Moslimjongeren zijn nou eenmaal een van de weinige groepen die zich niet te min voelen om kranten te bezorgen en om 6 uur op te staan.
Geloof me, om de NRC te bezorgen hoef je niet om 6 uur op te staan . En ik was vroeger ook niet te beroerd om te NRC te bezorgen, alleen had ik altijd wel een gruwelijke hekel aan die bijlages want daar zakte je fiets zo ongeveer van in elkaar.

Is er hier misschien een moslim die kan uitleggen waarom een foto van jullie mooie boek een belediging is? Dat ontgaat mij een beetje, ik heb toch ook niets tegen een plaatje van een bijbel?

Verder zou ik ook wel eens willen weten om hoeveel bezorgers het gaat, maar als er "enige duizenden" abonnees geen M hebben ontvangen zijn het "enige tientallen" bezorgers. (uitgaande van gemiddeld 100 kranten per man)

Be careful what you wish...You just might get it.
  maandag 5 november 2001 @ 13:41:59 #93
15145 Raaf
Enjoy life!
pi_2090026
quote:

[..]

Is dat erg dan?

Nee hoor.
Gooi je Hawaii bloussen maar vast in de zak van max ,die heb je immers toch niet meer nodig.
Ook je vriendin kan haar sexy korte rokjes inleveren want dat werkt aanstotelijk. Maar wees niet bang! ze krijgt er een prachtige hoofddoek of desgewenst sluier voor terug.
Als je homo,s in je kenissenkring hebt:Organiseer maar vast een afscheidsdiner want die gaan voor lange tijd de cel in.
Om 6 uur moet je trouwens niet schrikken als je ineens Arabies gegalm uit luidsprekers over de straten hoort galmen:Dat is de imam die jou en je hele buurt verzoekt op je knieen voor Allah te bidden. Deze man zal trouwens een nieuwe prominente rol in je bestaan gaan innemen maar dat leer je nog wel als je al dan niet onder dwang bekeert bent.
Tot slot: Vanaf opstaan tot weer in je bed: Alla,s wil=wet!
Veel plezier!

[Dit bericht is gewijzigd door Raaf op 05-11-2001 13:44]

maandag 5 november 2001 @ 13:42:55 #94
10188 links234
pi_2090036
quote:
Op maandag 05 november 2001 11:46 schreef Jomanda het volgende:

[..]

Tenzij je graag verplicht een baard wil dragen, 5 maal per dag wil bidden, besneden wilt worden en je 'Amsterdamse tolerantie' kwijt wil raken niet nee.

Ebn dat allemaal door het niet bezorgen van de zaterdagbijlage.
  maandag 5 november 2001 @ 14:00:47 #95
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_2090191
quote:
Op maandag 05 november 2001 13:40 schreef ButcherBird het volgende:

[..]

.
Is er hier misschien een moslim die kan uitleggen waarom een foto van jullie mooie boek een belediging is? Dat ontgaat mij een beetje, ik heb toch ook niets tegen een plaatje van een bijbel?

In mijn ogen is het geen belediging. Hooguit een misverstand. Het is waarschijnlijk mooi bedoeld en niet bedoeld om moslims te kwetsen maar de voorkant insinueert dat het blad de Heilige Koran zelf is. Onbedoeld misschien, maar voor moslims is dat niet zo fijn. Zij zien de Heilige koran het liefst in het geheel, zonder misverstanden.
Beetje duidelijk?

BTW. als ik bezorger van het NRC was geweest had ik waarschijnlijk wel de krant bezorgd, maar wel mijn beklag ingediend bij de krant.

Laatste kans.....
  maandag 5 november 2001 @ 14:00:50 #96
262 Re
Kiss & Swallow
pi_2090192
quote:
Op maandag 05 november 2001 13:41 schreef Raaf het volgende:

[..]

Nee hoor.
Gooi je Hawaii bloussen maar vast in de zak van max ,die heb je immers toch niet meer nodig.
Ook je vriendin kan haar sexy korte rokjes inleveren want dat werkt aanstotelijk. Maar wees niet bang! ze krijgt er een prachtige hoofddoek of desgewenst sluier voor terug.
Als je homo,s in je kenissenkring hebt:Organiseer maar vast een afscheidsdiner want die gaan voor lange tijd de cel in.
Om 6 uur moet je trouwens niet schrikken als je ineens Arabies gegalm uit luidsprekers over de straten hoort galmen:Dat is de imam die jou en je hele buurt verzoekt op je knieen voor Allah te bidden. Deze man zal trouwens een nieuwe prominente rol in je bestaan gaan innemen maar dat leer je nog wel als je al dan niet onder dwang bekeert bent.
Tot slot: Vanaf opstaan tot weer in je bed: Alla,s wil=wet!
Veel plezier!

En dat allemaal na aanleiding van werkweigering... dit zoort dingen in de media speelt wel lekker in op de onderbuikgevoelens
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 5 november 2001 @ 14:01:24 #97
17965 Jomanda
pi_2090199
quote:
Op maandag 05 november 2001 13:42 schreef links234 het volgende:

[..]

Neen, het ging over of het erg zou zijn als moslims de macht in NL over zouden nemen.
  maandag 5 november 2001 @ 14:03:25 #98
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_2090221
quote:
Op maandag 05 november 2001 11:46 schreef Jomanda het volgende:

[..]

Wil ik
quote:
Weg met de coffeeshops!
Laatste kans.....
  maandag 5 november 2001 @ 14:44:13 #99
15145 Raaf
Enjoy life!
pi_2090635
quote:
Op maandag 05 november 2001 14:03 schreef SilverSpirit het volgende:

[..]

Wil ik
[..]

Weg met de coffeeshops!

weg met jou!
  maandag 5 november 2001 @ 14:57:01 #100
10188 links234
pi_2090771
quote:
Op maandag 05 november 2001 14:44 schreef Raaf het volgende:

[..]

weg met jou!

O, dus jij bent zo'n linkse blower die de hele tijd knetterstoned met z'n gitaartje onder een boom zit en ouwehoert tegen dovenetels en andere geitewolgewassen? En je wilt de jeugd nog aan de drugs helpen ook?
pi_2090775
quote:

[..]

Wil ik

Absoluut tegen alle onnatuurlijke misvormingen zoals besnijdenis en tegen elke verplichting nu en in de toekomst die door een geloof kan worden opgelegd.
quote:
Weg met de coffeeshops!
Van mij mogen ze weg.
En ze mogen van mij alle vormen van geloven afschaffen, brengt niks dan ellende.
  maandag 5 november 2001 @ 15:07:17 #102
17965 Jomanda
pi_2090870
quote:
Op maandag 05 november 2001 14:57 schreef links234 het volgende:

[..]

O, dus jij bent zo'n linkse blower die de hele tijd knetterstoned met z'n gitaartje onder een boom zit en ouwehoert tegen dovenetels en andere geitewolgewassen? En je wilt de jeugd nog aan de drugs helpen ook?

Ik dacht dat jij niet vies was van een dampje op z'n tijd?
pi_2090876
quote:
Op maandag 05 november 2001 14:57 schreef links234 het volgende:

[..]
(Over Raaf:)

En z'n wiet haalt-ie bij de coffeeshop op de hoek, gerund door een allochtoon, zodat hij daarna hier kan komen mekkeren over het door hem geconstateerde 'feit' dat alle buitenlanders drugsdealers zijn.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  maandag 5 november 2001 @ 15:10:30 #104
17965 Jomanda
pi_2090899
quote:

[..]

Wil ik

Ik niet.
Een baard is vies, staat lelijk en prikt.
quote:
Weg met de coffeeshops!
Weg met jou!
pi_2091206
quote:
Op maandag 05 november 2001 15:10 schreef Jomanda het volgende:

[..]

Ik niet.
Een baard is vies, staat lelijk en prikt.
[..]

Een man zonder baard, is als een vrouw met.
During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
  maandag 5 november 2001 @ 16:28:18 #106
10188 links234
pi_2091753
Storm in een glas water:

www.nrc.nl

quote:
AMSTERDAM, 5 NOV. Enkele islamitische krantenbezorgers in Amsterdam hebben zaterdag geweigerd het maandelijks verschijnende magazine van NRC Handelsblad te bezorgen. Zij maakten bezwaar tegen het omslag van het kleurenmagazine, waarop de koran was afgebeeld.

Dit gebeurde bij vier agentschappen in Amsterdam, waardoor ongeveer vier- à vijfduizend abonnees het magazine mogelijk niet hebben ontvangen. De afdeling lezersservice van de krant heeft ongeveer 150 klachten gekregen van mensen die het niet hadden gekregen. Zaterdagmiddag heeft het distributiebedrijf van PCM Uitgevers veel van de problemen al ondervangen.

Abonnees of winkels die het nummer niet ontvingen krijgen het vandaag bij de reguliere bezorging alsnog. Per agentschap werken gemiddeld dertig bezorgers.

De omslagfoto verwijst naar een artikel in M, waarin zes arabisten met elkaar in debat gaan over de rol van de islam en de vraag in hoeverre deze gepolitiseerd is. De foto betreft de voorkant van een koran uit Beiroet, daterend van 1984. Volgens Hans Jansen, universitair docent Arabisch in Leiden, is de islamitische wet onduidelijk over het afbeelden van koranteksten. ,,In de wet staat dat teksten uit de koran niet weggegooid mogen worden, ze moeten worden begraven of ingemetseld. Maar er is geen algemeen islamitisch gebod dat door iedereen gevolgd wordt.''

Volgens hoofdredacteur F. Jensma van NRC Handelsblad heeft de redactie niet tevoren beseft dat een omslag met een reproductie van de koran problemen zou veroorzaken. Hij pleit voor het 'in proportie zien' van wat volgens hem een 'incident' is. ,,Het gaat om relatief weinig kranten die niet zijn bezorgd.'' Volgens Jensma is het onmogelijk om een krant te maken die nooit iemand kwetst. Van lezers heeft de redactie tot nu toe geen enkele negatieve reactie op het omslag gekregen.

Volgens F. Hutson, directeur Distributie, heeft de weigering M rond te brengen het Distributiecentrum 'enkele honderden guldens' schade berokkend. ,,Er gebeurt ook wel eens iets met een auto die kranten vervoert.''

pi_2091833
quote:
Op maandag 05 november 2001 16:28 schreef links234 het volgende:
Storm in een glas water:

www.nrc.nl
[..]

Het zijn gewoon schijtbakken van de NRC.
  maandag 5 november 2001 @ 16:36:30 #108
10188 links234
pi_2091864
quote:
Op maandag 05 november 2001 16:35 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Het zijn gewoon schijtbakken van de NRC.

Mwoah, gezien het feit dat het om hun krant gaat, denk ik dat ze gewoon beter op de hoogte waren dan de gemiddelde fok!ker.
  maandag 5 november 2001 @ 16:39:04 #109
572 Sniper
Gull Catcher
pi_2091891
Ik neem aan dat die "enkele honderden guldens" op de bezorgers verhaald worden?
  maandag 5 november 2001 @ 16:41:43 #110
10188 links234
pi_2091937
quote:
Op maandag 05 november 2001 16:39 schreef Sniper het volgende:
Ik neem aan dat die "enkele honderden guldens" op de bezorgers verhaald worden?
Geen idee, zoek dat zelf maar even uit:
quote:
Via e-mail, post, fax en telefoon

Het e-mailadres van de redactie van NRC Handelsblad is nrc@nrc.nl. De Internetredactie is via web@nrc.nl bereikbaar.

Het e-mailadres waar u terecht kunt met vragen over bezorging, abonnementen etc. is lezersservice@pcmuitgevers.nl. Voor een snelle verwerking raden wij echter aan gebruik te maken van de verschillende invulformulieren die u vindt in dit servicegedeelte van de site.

Natuurlijk is NRC Handelsblad ook per post en telefoon te bereiken:

Redactie

Marten Meesweg 35
Postbus 8987
3009 TH Rotterdam
Tel 010 - 406 6111
Fax 010 - 406 6967

Redactie Amsterdam

Herengracht 545-549
Postbus 3372
1001 AD Amsterdam
Tel 020 - 535 2300
Fax 020 - 5352355

Redactie Den Haag

Parkstraat 19
Postbus 909
2501 CX Den Haag
Tel 070 - 3118300
Fax 070 - 361 5139

Afdeling Lezersservice

(Voor abonnementen, verhuizingen, vakantieregeling, bezorging)
Openingstijden: maandag t/m vrijdag van 8.00 uur tot 20.00 uur.
Zaterdag van 10.00 uur tot 15.00 uur.
Antwoordnummer 92310
3009 XD Rotterdam
Tel 0800 - 0323
Fax 010 - 406 6979
E-mail: lezersservice@pcmuitgevers.nl.

Centrale Documentatie

Postbus 8751
3009 AT Rotterdam

Bezoekadres:
Marten Meesweg 35
3068 AV Rotterdam

Tel 0800 - 0323
Fax 010 - 406 6999

Helpdesk

Mail naar helpdesk@nrcnet.nl.
Telefoon: 0900-6724357 - 1 gulden (0,45 euro) per minuut.

Adverteren

NRC Handelsblad, Afdeling Advertenties
Postbus 8985
3009 TE Rotterdam
Tel 010 - 406 62 00
Fax 010 - 406 69 66

pi_2092086
quote:
Op maandag 05 november 2001 16:36 schreef links234 het volgende:

[..]

Mwoah, gezien het feit dat het om hun krant gaat, denk ik dat ze gewoon beter op de hoogte waren dan de gemiddelde fok!ker.

Gezien het feit dat financiële zaken belangrijker zijn, dan maar toegeven aan dwingelandjes, excuses aanbieden, misverstandje, sorry hoor dat we jullie zieltje hebben gekrenkt, maar ja, we zijn nog niet geïntegreerd in jullie cultuur. Heb geduld..............
  maandag 5 november 2001 @ 16:54:40 #112
10188 links234
pi_2092128
quote:
Op maandag 05 november 2001 16:51 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Gezien het feit dat financiële zaken belangrijker zijn, dan maar toegeven aan dwingelandjes, excuses aanbieden, misverstandje, sorry hoor dat we jullie zieltje hebben gekrenkt, maar ja, we zijn nog niet geïntegreerd in jullie cultuur. Heb geduld..............

Ow, dus je gelooft et bericht van het NRC niet? Waarom maak je je dan zo druk om het niet bezorgen van die krant?
pi_2092231
quote:
Op maandag 05 november 2001 16:54 schreef links234 het volgende:

[..]

Ow, dus je gelooft et bericht van het NRC niet? Waarom maak je je dan zo druk om het niet bezorgen van die krant?

Ik plaats mijn twijfels over hun eerlijkheid. Druk maken om bezorging? Nee hoor, maar wel de ontwikkelingen hier in NL dat minderheden steeds meer hun wil proberen op te leggen.
  maandag 5 november 2001 @ 17:27:05 #114
10188 links234
pi_2092508
quote:
Op maandag 05 november 2001 17:01 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik plaats mijn twijfels over hun eerlijkheid.

Omdat je geen gelijk krijgt? Sjongejonge, triest. Laat me raden, je leest het objectieve nieuws verzorgt door de Telegraaf?
pi_2092949
quote:
Op maandag 05 november 2001 17:27 schreef links234 het volgende:

[..]

Omdat je geen gelijk krijgt? Sjongejonge, triest. Laat me raden, je leest het objectieve nieuws verzorgt door de Telegraaf?

Triest vind ik dat de NRC door de knieën gaat voor de opinie van een minderheid vanwege financiële belangen.

Inderdaad lees ik o.a. óók De Telegraaf. Wat is daar mis mee? oooooh.. je bedoelt dat ze wat minder doekjes op de zere plek leggen of het nieuws opblazen? Voor filteren heb ik geen censuur nodig en van struivogelpolitiek hou ik niet zo.

maandag 5 november 2001 @ 18:25:42 #116
16988 Luis
Altijd in de pels ..
pi_2093017
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 17:28 schreef 6502 het volgende:
Wat een onzin zeg. Wat zijn ze weer snel op hun teentjes getrapt. Iedere link met de islam is per definitie natuurlijk beledigend, racistisch en discriminerend bedoeld.
Och, het bekende verhaaltje.
Jammer dat veel mensen in dit land niet de echte betekenis kennen van de beladen begrippen " racisme", "discriminatie" etc.
Ze zouden dit eens moeten lezen:

http://members.home.nl/wwetzels

Misschien dat ze dan wat meer gevoel voor de werkelijke en echte betekenis krijgen in plaats van de door politiek correcten verkrachtte versie.

[b]Andersdenken hoeft niet, zélf denken wél.[/b][url] http://www.democrates.net[/url]
  maandag 5 november 2001 @ 18:29:51 #117
6167 WarriorNL
Life is short
pi_2093047
quote:
Op maandag 05 november 2001 11:21 schreef links234 het volgende:

[..]

Bevel is bevel?

Klopt, echter het ging de bezorgers om een afbeelding. Het artikel was niet pro of contra. Je mening (weigering van bezorging) baseren op een afbeelding gaat m.i. wat te ver.
Los daarvan is en blijft het werkweigering, men is ingehuurd voor de bezorging en dat heeft niets met de inhoud te maken.
  maandag 5 november 2001 @ 19:03:36 #118
10188 links234
pi_2093361
quote:
Op maandag 05 november 2001 18:14 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Triest vind ik dat de NRC door de knieën gaat voor de opinie van een minderheid vanwege financiële belangen.

Dat beweer jij. Op de voorpagina van het NRC staat dat het om een paar mensen gaat in Amsterdam. Jij beweert dat het NRC daarover liegt. Tja, ik denk van niet. Het NRC is bij mijn weten nou niet bepaald "een of ander geitewollensokkerig links krakersblad dat alles maar onder het mom van de communistische multikul goed lult" om het eens in de terminologie van een aantal fok!figuren te zeggen.

-edit typvaut-

[Dit bericht is gewijzigd door links234 op 05-11-2001 19:07]

maandag 5 november 2001 @ 19:05:23 #119
16988 Luis
Altijd in de pels ..
pi_2093382
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 19:18 schreef links234 het volgende:
Ik dacht dat de meeste islamofoben eigenlijk wel blij zouden zijn.
Islamofoben ? Zijn er dan ook islamofielen, behalve de aanhangers van deze politieke doctrine dan ?

En waarom zijn die mensen dan islamofiel ? Dat verwacht je toch niet van een weldenkende Westerling die een middeleeuwse beschaving op zich aan ziet stormen ?
Leg eens uit .........

[b]Andersdenken hoeft niet, zélf denken wél.[/b][url] http://www.democrates.net[/url]
  maandag 5 november 2001 @ 19:09:37 #120
16988 Luis
Altijd in de pels ..
pi_2093445
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 19:22 schreef golfer het volgende:

Waarbij natuurlijk de vraag blijft wat voor een samenleving uiteindelijk beter is: xenofobie of xenofilie....
Vooral voor een samenleving die het moet zien te redden op slechts 34.000 km2 .....zo'n 275 maal kleiner dan de VS...
  maandag 5 november 2001 @ 19:12:26 #121
16988 Luis
Altijd in de pels ..
pi_2093483
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 19:28 schreef Jomanda het volgende:
Xenofoob? Omdat ik het afkeur dat bezorgers niet bezorgen?
Doe eens uitleggen?
Dat had je nou net niet moeten vragen. Xenofielen hebben de vervelende eigenschap dat ze logische vragen niet kunnen beantwoorden met logische argumenten.
pi_2093492
De Volkskrant van vandaag:
quote:
[....] Sommige bezorgers hebben hem niet geleverd, anderen hebben de voorpagina en het artikel van het blad afgescheurd [....]
Als alleen de voorkant een probleem was hadden sommigen natuurlijk niet ook het artikel van het blad afgescheurd.
Keeping an eye on the world going by my window.
  maandag 5 november 2001 @ 19:18:38 #123
16988 Luis
Altijd in de pels ..
pi_2093538
quote:
Is dat erg dan?
Voor domme mensjes zoals jij uiteraard niet. Die verdienen immers niks beters.
Helaas voor jou zijn er toch nog een hele boel Nederlanders die de Shari'a niet zo zien zitten.
En vreemd: het worden er steeds meer ...
  maandag 5 november 2001 @ 19:19:16 #124
15098 El-Lupe
Sick of you!
pi_2093547
quote:
Op maandag 05 november 2001 19:09 schreef Luis het volgende:

[..]

Waarbij natuurlijk de vraag blijft wat voor een samenleving uiteindelijk beter is: xenofobie of xenofilie....

Geen van beide.

Een samenleving die bestaat uit mondige burgers die vooral zelf blijven nadenken en zich verder door geen enkele goedkope propagandist een rad voor ogen laten draaien, DAT lijkt mij vooralsnog het meest wenselijk...

[Dit bericht is gewijzigd door El-Lupe op 05-11-2001 19:22]

Geef mijn taartpunt maar aan Pim!
  maandag 5 november 2001 @ 19:20:23 #125
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_2093564
quote:
Op maandag 05 november 2001 19:12 schreef Luis het volgende:

Xenofielen hebben de vervelende eigenschap dat ze logische vragen niet kunnen beantwoorden met logische argumenten.

Kan je deze stelling even met logische argumenten onderbouwen?
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 5 november 2001 @ 19:22:57 #126
16988 Luis
Altijd in de pels ..
pi_2093594
quote:
Op maandag 05 november 2001 10:40 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nou, de multikulofielen in dit kleine landje noemen het zelfs een "verrijking".
Overigens doen ze dat alleen als ze er ver weg van wonen.
In de 4 grote steden hoor je deze kreet niet zo vaak meer ...
  maandag 5 november 2001 @ 19:27:51 #127
16988 Luis
Altijd in de pels ..
pi_2093646
quote:
Op maandag 05 november 2001 13:42 schreef links234 het volgende:

[..]

Je hebt verdomd goed in de gaten dat de discussie nu iets verder gaat dan het NRC bezorgen.
Wellicht ontbreekt het je nu aan argumenten om een zinvolle reactie te geven ?
  maandag 5 november 2001 @ 19:28:41 #128
8369 speknek
Another day another slay
pi_2093656
Een woordvoeder van een Nederlandse Moslimorganisatie keurde de actie goed, omdat heilige teksten van de Koran niet zomaar in de oud papierbak mochten verdwijnen.
Ik vraag me nu af wat die arme jongens met die 200 Ms aanmoeten.
  maandag 5 november 2001 @ 19:28:58 #129
10188 links234
pi_2093659
quote:
Op maandag 05 november 2001 19:27 schreef Luis het volgende:
Wellicht ontbreekt het je nu aan argumenten om een zinvolle reactie te geven ?
Nee, het onbreekt me aan tijd om te wachten op iets zinnigs van jou.
  maandag 5 november 2001 @ 19:29:10 #130
8369 speknek
Another day another slay
pi_2093664
Oh btw, het is de NRC
  maandag 5 november 2001 @ 19:31:18 #131
10188 links234
pi_2093688
quote:
Op maandag 05 november 2001 19:29 schreef speknek het volgende:
Oh btw, het is de NRC
Maar het NRC Handelsblad
  maandag 5 november 2001 @ 19:33:54 #132
10188 links234
pi_2093726
quote:
Op maandag 05 november 2001 19:18 schreef Luis het volgende:

[..]

Voor domme mensjes zoals jij uiteraard niet. Die verdienen immers niks beters.
Helaas voor jou zijn er toch nog een hele boel Nederlanders die de Shari'a niet zo zien zitten.
En vreemd: het worden er steeds meer ...

ik zie de link tussen de sharia en het NRC niet echt eigenlijk. Kun je me die uitleggen?
pi_2093728
quote:
Op maandag 05 november 2001 19:03 schreef links234 het volgende:

[..]

Dat beweer jij.

Ik beweer niets, ik concludeer.
quote:
Op de voorpagina van het NRC staat dat het om een paar mensen gaat in Amsterdam. Jij beweert dat het NRC daarover liegt.
Lezen..... Ik beweer niets, ik heb mijn twijfels.
quote:
Tja, ik denk van niet. Het NRC is bij mijn weten nou niet bepaald "een of ander geitewollensokkerig links krakersblad dat alles maar onder het mom van de communistische multikul goed lult" om het eens in de terminologie van een aantal fok!figuren te zeggen.

-edit typvaut-

Sja, wat jij denkt is jouw zaak.
Als het om geld gaat is niemand te vertrouwen.
  maandag 5 november 2001 @ 19:44:07 #134
572 Sniper
Gull Catcher
pi_2093845
quote:
Op maandag 05 november 2001 19:28 schreef speknek het volgende:
Een woordvoeder van een Nederlandse Moslimorganisatie keurde de actie goed
Droevig.

Dat ze door dit soort uitspraken nog wat meer olie op het alles verterende vuur gooien ontgaat ze waarschijnlijk. Of misschien ook wel niet.

Ontslaan en schade verhalen. Kunnen ze voor hun zakcentje bij de McEvil burgers gaan bakken.

maandag 5 november 2001 @ 19:53:56 #135
10188 links234
pi_2093962
quote:
Op maandag 05 november 2001 19:44 schreef Sniper het volgende:

Ontslaan en schade verhalen.

Dat lijkt me een zaak van PZ, denk je niet?
  maandag 5 november 2001 @ 20:24:21 #136
8369 speknek
Another day another slay
pi_2094337
quote:
Op maandag 05 november 2001 19:31 schreef links234 het volgende:
Maar het NRC Handelsblad
Dat klopt, maar als je Handelsblad er niet achtervoegt, is het 'de' NRC.
pi_2095423
quote:
Op maandag 05 november 2001 19:13 schreef Thelonious het volgende:
De Volkskrant van vandaag:
[..]

Als alleen de voorkant een probleem was hadden sommigen natuurlijk niet ook het artikel van het blad afgescheurd.

Hier wil ik toch een nuance aanbrengen: in het artikel stonden nog meer illustraties van en uit de Koran, dus het wil niet zeggen dat ze het (geschreven) artikel afkeurden of zelfs maar gelezen hebben!
pi_2096061
quote:
Op maandag 05 november 2001 19:28 schreef speknek het volgende:
Een woordvoeder van een Nederlandse Moslimorganisatie keurde de actie goed, omdat heilige teksten van de Koran niet zomaar in de oud papierbak mochten verdwijnen.
Ik vraag me nu af wat die arme jongens met die 200 Ms aanmoeten.
hergebruiken voor nieuwe kranten, open haard mee aansteken (doen wij af en toe met papier als blokjes op zijn) alles wat dus wel mag van allah zeg maar want dat is niet weggooien
pi_2096252
Ze zullen ze vast niet inmetselen
pi_2096452
Zou Haselhoef hem bezorgd hebben, denk je?

..............Voor 5000 piek misschien wel!

pi_2098593
quote:
Op maandag 05 november 2001 14:00 schreef SilverSpirit het volgende:

[..]

In mijn ogen is het geen belediging. Hooguit een misverstand. Het is waarschijnlijk mooi bedoeld en niet bedoeld om moslims te kwetsen maar de voorkant insinueert dat het blad de Heilige Koran zelf is. Onbedoeld misschien, maar voor moslims is dat niet zo fijn. Zij zien de Heilige koran het liefst in het geheel, zonder misverstanden.
Beetje duidelijk?

Duidelijk. Al vind ik het ietsje vergezocht.
Be careful what you wish...You just might get it.
pi_2101358
Werken voor je geld verdomme!!!
  dinsdag 6 november 2001 @ 16:55:58 #143
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_2102614
Voor de meeste moslims is het helemaal geen probleem.

Waarschijnlijk alleen maar voor een paar in een identiteitscrisis verkerende Marokkaanse 4e generatiejongens hier in A'dam-West, die zelf nooit in staat zullen zijn de NRC te lezen.

Koranfascisme bedankt Islam
pi_2106773
quote:
Op maandag 05 november 2001 19:44 schreef Sniper het volgende:

[..]

Droevig.

Dat ze door dit soort uitspraken nog wat meer olie op het alles verterende vuur gooien ontgaat ze waarschijnlijk. Of misschien ook wel niet.

Ontslaan en schade verhalen. Kunnen ze voor hun zakcentje bij de McEvil burgers gaan bakken.

Door zo'n houding houdt jij het zogenaamde 'allesverterende vuur' anders ook aardig in stand. Er was trouwens helemaal geen sprake van goedkeuren, die meneer toonde slechts begrip voor de actie. Dat is iets heel anders. Overigens misschien ook een aardige tip voor jou: met iets meer begrip en inlevingsvermogen zouden dit soort zaken helemaal geen probleem hoeven zijn.

Zoals ik me al eerder in dit topic afvroeg: wat is er precies zo verkeerd aan dat voor bepaalde mensen de koran een heilig boek is, het woord van Allah? Waarom is het zo erg dat het hen verdriet doet dat dit woord oneerbiedig gebruikt wordt? Wie doen zij daar precies kwaad mee?

dinsdag 6 november 2001 @ 23:35:56 #145
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_2107023
waar is de grens?
hebben wij ook respect voor de bladenman die weigert de leesmap te bezorgen waar de Playboy in zit?
of voor de postbode die de PABO catalogus weigert te verspreiden?
  dinsdag 6 november 2001 @ 23:38:55 #146
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_2107051
quote:
Op dinsdag 06 november 2001 23:12 schreef RaisinGirl het volgende:

[..]

Door zo'n houding houdt jij het zogenaamde 'allesverterende vuur' anders ook aardig in stand. Er was trouwens helemaal geen sprake van goedkeuren, die meneer toonde slechts begrip voor de actie. Dat is iets heel anders. Overigens misschien ook een aardige tip voor jou: met iets meer begrip en inlevingsvermogen zouden dit soort zaken helemaal geen probleem hoeven zijn.

Zoals ik me al eerder in dit topic afvroeg: wat is er precies zo verkeerd aan dat voor bepaalde mensen de koran een heilig boek is, het woord van Allah? Waarom is het zo erg dat het hen verdriet doet dat dit woord oneerbiedig gebruikt wordt? Wie doen zij daar precies kwaad mee?

Ik heb moeite om hier nog serieus op in te gaan.

Krijg jij morgen je krant nog in de bus?
Weet je dat ZEKER?

pi_2107075
quote:
Op dinsdag 06 november 2001 23:38 schreef machteld het volgende:

[..]

Ik heb moeite om hier nog serieus op in te gaan.

Want?
quote:
Weet je dat ZEKER?
Nee.
  dinsdag 6 november 2001 @ 23:47:16 #148
10188 links234
pi_2107132
quote:
Op dinsdag 06 november 2001 23:38 schreef machteld het volgende:
Weet je dat ZEKER?
Als je je krant niet krijgt, bel je de klachtenlijn. Dan krijg je je krant nabezorgd. Is de verantwoordelijkheid van degene die het uitdeelpunt runt.
  dinsdag 6 november 2001 @ 23:51:08 #149
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_2107179
quote:
Op dinsdag 06 november 2001 23:47 schreef links234 het volgende:

[..]

Als je je krant niet krijgt, bel je de klachtenlijn. Dan krijg je je krant nabezorgd. Is de verantwoordelijkheid van degene die het uitdeelpunt runt.

Wie moet ik voor wat bellen?
Doe toch niet zo naief svp!
  dinsdag 6 november 2001 @ 23:55:58 #150
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_2107241
quote:
Op dinsdag 06 november 2001 23:41 schreef RaisinGirl het volgende:
Nee.
Waar zou dat aan kunnen liggen?

Een blote dame op pagina 3?
Mag dat van de moslimhooligans?

dinsdag 6 november 2001 @ 23:56:19 #151
10188 links234
pi_2107246
quote:
Op dinsdag 06 november 2001 23:51 schreef machteld het volgende:

[..]

Wie moet ik voor wat bellen?

De krant. Die hebben een telefoonnummer dat je kunt bellen als je klachten hebt over de bezorging. Dan krijg je je krant in de loop van de dag nageleverd. Echt waar. Kijk maar in het colofon, daar staat dat nummer wel ergens.
pi_2107253
quote:
Op dinsdag 06 november 2001 23:51 schreef machteld het volgende:

[..]

De kans is natuurlijk aanwezig dat Bin Laden hier achter zit.
Als jij je enveloppen openmaakt, doe je dan wel handschoenen aan en een mondkapje voor?
  dinsdag 6 november 2001 @ 23:57:49 #153
10188 links234
pi_2107265
quote:
Op dinsdag 06 november 2001 23:56 schreef RaisinGirl het volgende:

[..]

De kans is natuurlijk aanwezig dat Bin Laden hier achter zit.
Als jij je enveloppen openmaakt, doe je dan wel handschoenen aan en een mondkapje voor?

Precies, enge moslims die van alles in je brievenbus stoppen. Siddert en beeft!
  dinsdag 6 november 2001 @ 23:58:33 #154
10188 links234
pi_2107273
quote:
Op dinsdag 06 november 2001 23:57 schreef links234 het volgende:

[..]

Dan is het eigenlijk wel goed dat ze die krant niet bezorgen eigenlijk.

Scheelt weer een kuurtje.

woensdag 7 november 2001 @ 00:06:18 #155
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_2107377
quote:
Op dinsdag 06 november 2001 23:57 schreef links234 het volgende:

[..]

Ik vind jou pas echt eng
  woensdag 7 november 2001 @ 00:07:15 #156
10188 links234
pi_2107391
quote:
Op woensdag 07 november 2001 00:06 schreef machteld het volgende:

[..]

Ik vind jou pas echt eng

Hoezo? Ik bezorg de post niet hoor. En ook geen kranten.
  woensdag 7 november 2001 @ 00:11:16 #157
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_2107439
quote:
Op woensdag 07 november 2001 00:07 schreef links234 het volgende:

[..]

Hoezo? Ik bezorg de post niet hoor. En ook geen kranten.

Kun je mij dan wel garanderen dat ik de post bezorgd krijg waar ik om gevraagd heb? En niet een dag of een jaar later?

Daar wil je blijkbaar niet voor instaan

woensdag 7 november 2001 @ 00:13:49 #158
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_2107478
Het gaat al een tijdje nergens meer over en zeker niet meer over die aktie van die 10 bezorgers in Amsterdam, dus einde oefening.
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')