abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31062772
Ik krijg een ethernet-modem. Als ik dan beide computers wil aansluiten, moet ik een switch kopen. Zo vertelde die mijnheer.

Dit is pas echt plug & play. Niks niet nieuwe hardware installeren. Ik douw de printer erin en hij doet het meteen.
pi_31062786
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 17:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik krijg een ethernet-modem. Als ik dan beide computers wil aansluiten, moet ik een switch kopen. Zo vertelde die mijnheer.

Dit is pas echt plug & play. Niks niet nieuwe hardware installeren. Ik douw de printer erin en hij doet het meteen.
totdat je net als bij windows een printer installeert die nog niet bekend was bij Apple en heb je hetzelfde probleem
pi_31062845
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 17:38 schreef het_fokschaap het volgende:
totdat je net als bij windows een printer installeert die nog niet bekend was bij Apple en heb je hetzelfde probleem
Deze printer is wel bekend. Maar bij Windows moet er ook als het apparaat wel bekend is, een installatie worden doorlopen. Hier hoef je helemaal niets te doen.
pi_31062847
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 16:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb dat ding al heel lang niet meer gebruikt en volgens mij doet 'ie het gewoon niet meer...
Ik weet natuurlijk niet waarvoor je je comp gebruikt, behalve Fok!, maar het is over het algemeen wel verstandig om zo nu en dan een backup te maken.
Kun je niet bij die vriendin een cd-tje branden? of leen een USB stick. Zo'n USB stick is trouwens niet duur, veel duurzamer als een floppy, en er gaat natuurlijk veel meer op, toch echt heel handig om te hebben of anders een mp3-spelertje. Ook erg prettig in de trein/bus en je kunt er ook data mee transporteren/opslaan.
  vrijdag 30 september 2005 @ 17:41:55 #255
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_31062848
nah dat valt eg wel mee onder osx
cker nooit op mac gewerkt?
pi_31062878
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 17:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Deze printer is wel bekend. Maar bij Windows moet er ook als het apparaat wel bekend is, een installatie worden doorlopen. Hier hoef je helemaal niets te doen.
mja, wees toch blij dat windows niet alle drivers geinstalleerd heeft als je die printer ook niet hebt
pi_31062895
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 17:41 schreef Godslasteraar het volgende:
Ik weet natuurlijk niet waarvoor je je comp gebruikt, behalve Fok!, maar het is over het algemeen wel verstandig om zo nu en dan een backup te maken.
Voornamelijk privégebruik. Belangrijke dingen voor school enzo zet ik vaak ergens online als backup.
quote:
Kun je niet bij die vriendin een cd-tje branden? of leen een USB stick. Zo'n USB stick is trouwens niet duur, veel duurzamer als een floppy, en er gaat natuurlijk veel meer op, toch echt heel handig om te hebben of anders een mp3-spelertje. Ook erg prettig in de trein/bus en je kunt er ook data mee trasporteren/opslaan.
Ik heb alleen even geen geld. Als ik weer geld heb, zal ik eens zo'n USB-stick kopen. OOk handig voor datatransport van hier naar mijn school e.d.
pi_31062902
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 17:43 schreef het_fokschaap het volgende:
mja, wees toch blij dat windows niet alle drivers geinstalleerd heeft als je die printer ook niet hebt
Laat mij even blij zijn, ja?
pi_31062905
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 17:41 schreef Asmooh het volgende:
je bedoelt dat je daar nooit een backup moet maken ?
pi_31062912
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 17:41 schreef Asmooh het volgende:
Wat valt 'eg' wel mee?
pi_31062916
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 17:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Laat mij even blij zijn, ja?
o ja, we zitten hier niet in WFL...hier mag je ongefundeerd blij zijn
pi_31062931
Ik heb ook gratis Apple-stickertjes erbij gekregen.
  vrijdag 30 september 2005 @ 17:52:16 #263
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_31063093
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 17:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

iCat!
Ik ga naar huis.
pi_31063123
quote:
pi_31063533
Ik heb al wat zitten klooien met het tekstverwerkingsprogramma. Ik kom er alleen niet achter hoe je dat venster kunt maximaliseren. Of kan dat niet?
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:13:37 #266
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_31063702
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb al wat zitten klooien met het tekstverwerkingsprogramma. Ik kom er alleen niet achter hoe je dat venster kunt maximaliseren. Of kan dat niet?
Een echte maximaliseerfunctie kent Mac OS niet. Maar het nut ervan ontgaat me ook altijd een beetje. Je kunt gewoon met de hand je venster zo groot maken als je zelf wil en fullscreen is meestal niet de nuttigste optie.
pi_31063743
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 17:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Voornamelijk privégebruik. Belangrijke dingen voor school enzo zet ik vaak ergens online als backup.
Zit er een DVD-brander in je Mac? maar goed, het hangt er ook vanaf wat je allemaal wil opslaan. Een frequent gebruiker van eMule zal niet genoeg hebben aan eeen online-backup. Die koopt met enige regelmaat hardisc's en grote hoeveelheden lege dvd's
quote:
Ik heb alleen even geen geld. Als ik weer geld heb, zal ik eens zo'n USB-stick kopen. OOk handig voor datatransport van hier naar mijn school e.d.
Geld heb je nooit genoeg van
Ik bedoelde eigenlijk alleen dat je er even één moet lenen om die driver over te zetten. Maar een USB stik is inderdaad bijzonder praktisch, óf dus een mp3 speler. Daar kun je vaak ook data opzetten, en is bijzonder prettig om je oren (en humeur) te beschermen tegen het gekakel in treinen en bussen

pi_31063867
quote:
Die moet je op je voorhoofd plakken, dat doen Apple-nerds echtwaar.
Er gaan zelfs geruchten dat een Apple gebruiker, naar het schijnt Aaargh!, een appel op zijn voorhoofd heeft laten tatoeëren
pi_31063936
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:13 schreef Tijn het volgende:
Een echte maximaliseerfunctie kent Mac OS niet. Maar het nut ervan ontgaat me ook altijd een beetje. Je kunt gewoon met de hand je venster zo groot maken als je zelf wil en fullscreen is meestal niet de nuttigste optie.
Het groter maken lukt me ook niet... Ik zie zeker iets over het hoofd... Verplaatsen lukt me wel, groter maken niet.
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:25:22 #270
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_31063976
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Het groter maken lukt me ook niet... Ik zie zeker iets over het hoofd... Verplaatsen lukt me wel, groter maken niet.
Rechtsonderin zit een speciaal blokje en daar kun je het venster zo groot trekken als je wil.
pi_31063982
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:15 schreef Godslasteraar het volgende:
Zit er een DVD-brander in je Mac? maar goed, het hangt er ook vanaf wat je allemaal wil opslaan. Een frequent gebruiker van eMule zal niet genoeg hebben aan eeen online-backup. Die koopt met enige regelmaat hardisc's en grote hoeveelheden lege dvd's
Ik download nooit materiaal. Daar ben ik nogal braaf in. Mede omdat ik gewoon geen echte muziekliefhebber ben. Ik heb 100 nummers op mijn PC staan en die staan er al weetikveel hoe lang. Komt zelden iets bij en wat erbij komt, haal ik van een betaalde site.
quote:
Geld heb je nooit genoeg van
Ik bedoelde eigenlijk alleen dat je er even één moet lenen om die driver over te zetten. Maar een USB stik is inderdaad bijzonder praktisch, óf dus een mp3 speler. Daar kun je vaak ook data opzetten, en is bijzonder prettig om je oren (en humeur) te beschermen tegen het gekakel in treinen en bussen
Ik luister graag naar gesprekken in de trein.

Maar ik laat dus die nieuwe modem gewoon komen.
pi_31064023
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:25 schreef Tijn het volgende:

[..]

Rechtsonderin zit een speciaal blokje en daar kun je het venster zo groot trekken als je wil.
Zie, ik zag gewoon iets over het hoofd. Thanks.
pi_31064494
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

....... Ik heb 100 nummers op mijn PC staan...
en ik 100 gb
quote:
Ik luister graag naar gesprekken in de trein.
waarom verbaast me dat nou niet
quote:
Maar ik laat dus die nieuwe modem gewoon komen.
Ook goed, genoeg te experimenteren voorlopig.
pi_31064669
Ik ga een Powerbook kopen echter twijfel ik nog tussen de 12",15" en 17".
Maandag ga ik met een vriend van me even langs Machouse Rotterdam om ze naast elkaar te zien
Een laptop had ik al een tijdje in de planning staan echter kan geen enkele x86 bedrijf mij bekoren qua kwaliteit,looks en garantie afhandeling.
pi_31067912
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:49 schreef Dementor het volgende:
Een laptop had ik al een tijdje in de planning staan echter kan geen enkele x86 bedrijf mij bekoren qua kwaliteit,looks en garantie afhandeling.
Voor makkelijk en snel ga je naar Dell.
Moet je zelf weten natuurlijk. Windows blijft mijn primaire systeem en in de toekomst doe ik er een Mac bij.
pi_31068263
Het geluid is puik.

Maar als een CD een beetje beschadigd is, gaat 'ie uit protest brommen.
pi_31069072
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:44 schreef SlimShady het volgende:

[..]

Voor makkelijk en snel ga je naar Dell.
Moet je zelf weten natuurlijk. Windows blijft mijn primaire systeem en in de toekomst doe ik er een Mac bij.
Ik heb een sterke desktop thuis staan, de powerbook is voor op school.
Aan dell heb ik een gigantische hekel sorry.
pi_31069211
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:17 schreef Dementor het volgende:

[..]

Ik heb een sterke desktop thuis staan, de powerbook is voor op school.
Aan dell heb ik een gigantische hekel sorry.
Te commercieel? Kan ik me voorstellen. Zelf stel ik mijn eigen systeem samen.
pi_31069261
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:20 schreef SlimShady het volgende:

[..]

Te commercieel? Kan ik me voorstellen. Zelf stel ik mijn eigen systeem samen.
Ik geef liever wat meer uit aan een systeem dat geheel uit goede componenten bestaat ja.
Garantie regel ik zelf wel (ik werk parttime in een computershop).
pi_31069487
Volgens mij is er dus echt iets mis met die CD-drive. Er bleef net een muziek-CD 'hangen' en ik moest de hele zooi uit- en weer aandoen voordat 'ie 'm wilde uitspugen.
pi_31070625
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Volgens mij is er dus echt iets mis met die CD-drive. Er bleef net een muziek-CD 'hangen' en ik moest de hele zooi uit- en weer aandoen voordat 'ie 'm wilde uitspugen.
Dat kan ook afhangen van de cd. Ik heb zelf een tijdje geleden een Plextor dvd speler in mijn comp. gezet. Maar die verslikt zich ook in sommige muziek cd's, die het vervolgens wél doen in mijn Pioneer dvd brander. Probeer andere cd's, als je last blijft houden, ja, dan heb je vermoedelijk een probleem.
pi_31070894
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:04 schreef Godslasteraar het volgende:
Dat kan ook afhangen van de cd. Ik heb zelf een tijdje geleden een Plextor dvd speler in mijn comp. gezet. Maar die verslikt zich ook in sommige muziek cd's, die het vervolgens wél doen in mijn Pioneer dvd brander. Probeer andere cd's, als je last blijft houden, ja, dan heb je vermoedelijk een probleem.
Ik wacht het eventjes af om te kijken hoe het gaat. Heb toch wel garantie. En er is al een notitie van gemaakt bij Apple. Als 'ie te vaak moeilijk doet, dan bel ik wel weer.
pi_31071811
Nu met het afspelen van Lord of the Rings geen enkel probleem. Die muziek-CD was nogal oud (zeker tien jaar oud), misschien dat het daaraan lag. Maar de DVD waar 'ie vanmiddag op haperde, was níet oud.
pi_31072859
De kleuren zijn trouwens prachtig. Wat een verschil met mijn (zeven jaar) oude monitor!
pi_31073786
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nu met het afspelen van Lord of the Rings geen enkel probleem. Die muziek-CD was nogal oud (zeker tien jaar oud), misschien dat het daaraan lag. Maar de DVD waar 'ie vanmiddag op haperde, was níet oud.
Tja, die Plextor van mij is nu een jaar oud, en heeft problemen met sommige cd's en dvd's. Ook dvd's die ik zelf heb gebrand, en wel met RW's. Mijn Pioneer DVD brander heeft daarentegen bijna nooit problemen, behalve met één vrij nieuwe cd, een cd die het wel probleemloos doet in mijn 18 jaar oude cd-speler. Die deed het dus ook niet in m'n plextor, toen heb ik die cd maar gedownload om hem toch in mp3 te hebben. En dat terwijl Plextor zo'n naam heeft, doet het verder prima, maar soms dus niet.
Eigenlijk is dat hele cd/dvd gebeuren een zooitje. Je moet ook nog eens in de gaten houden welk merk dvd's je koopt om te branden, sommigen doen het beter in de ene speler dan in de andere. Ben er een paar weken geleden achter gekomen dat ik TDK's -R moet hebben, en géén Ricoh's of Tayo's +R
En met die hele BluRay/HD-DVD gebeuren ziet het er niet beter uit
pi_31078412
Ik brand niets. Ik heb alleen maar originele DVD's.
pi_31080801
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 17:43 schreef het_fokschaap het volgende:
Dat doet Windows tegenwoordig toch ook? Volgens mij staan alle drivers al ergens in een hoekje, het verschil is dat ze op MacOS gebruiksklaar zijn en op Windows het systeem eerst nog heel trots moet melden dat 'ie je hardware gedetecteerd heeft en dat je een paar keer op Next moet drukken om de drivers op de goede plek te zetten en het apparaat aan de praat te krijgen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_31188022
Nog steeds lol met je Mac, of zit je op dat ADSL modem te wachten?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_31195681
Ik wacht nog op mijn modem. Zal wel vandaag of morgen komen. Intussen speel ik er af en toe wat mee. Is niet moeilijk om mee te leren werken, het is allemaal vrij simpel.
pi_31258975
Omdat Tiscali een fout had gemaakt en ik dat &*(%^#^&^& modem dus nog steeds niet heb, probeer ik nu toch die driver met een USB-stick over te zetten. Maar de computer geeft aan dat het een 'disk image file' is en als ik het probeer te openen, gebeurt er niets. De eerste keer gebeurde er wel iets zo leek het, maar hij is in elk geval niet geïnstalleerd, want hij herkent het modem niet als ik het inplug.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:21:16 #291
12221 Tijn