Oh, dat is het zeker wel. Maar het heeft wel wat eisen. Het zijn geen lichte paketten in ieder gevalquote:Op zondag 25 september 2005 15:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik dacht dat Mac juist zeer geschikt was voor dat soort dingen.
Je kan er serieus over nadenken. Alles wat je nodig hebt is er. Op een fatsoenlijke webcam support na, dat kun je eigenlijk maar beter vergeten. Dat komt wel, kan wel, maar is nou niet echt van joepie.quote:Op zondag 25 september 2005 15:49 schreef Vince-E het volgende:
even een vraagje... ik heb nooit echt op een mac gewerkt (enige is wanneer ik via VNC inlog op een mac om websites te testen), maar de laatste tijd vind ik ze toch wel erg mooi worden. Zeker diegene die de TS heeft gekocht, zou mooi staan ergens in de woonkamer ofzo
Maar om alleen als decoratie te dienen is die toch iets te duur voor..
Zelf gebruik ik dus winXP, prive als voor mijn werk. Een tijdje terug heb ik even Ubuntu Linux gehad naast mijn XP, gewoon om te kijken of het werkt. En het werkt op zich prima, voor privé gebruik dan.
Echter voor mijn werk, gebruik ik heel vaak de Macromedia studio, en dat is dus iets wat ik echt niet kan missen. Voor prive zou ik ook graag video kunnen bewerken in een rap tempo, en gebruik kunnen maken van webcam...
Kan ik er serieus over denken om eens een mac aan te schaffen, of zou het zonde van het geld zijn?
Voor het bewerken van de vakantie video is final cut pro lichtelijk overkill, zeker gezien de prijs. Maar voor dat soort dingen heb je dan weer iMovie.quote:Op zondag 25 september 2005 16:05 schreef Willaaam het volgende:
Verder sja, videobewerken is buitengewoon veel beter op een mac (ja, dat vind ik, final cut pro is de shit, als je iets anders fijner vind is dat mij ook best)
De laatste keer dat ik keek was er nog steeds een IE versie voor de Mac.quote:Op zondag 25 september 2005 16:05 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Je kan er serieus over nadenken. Alles wat je nodig hebt is er. Op een fatsoenlijke webcam support na, dat kun je eigenlijk maar beter vergeten. Dat komt wel, kan wel, maar is nou niet echt van joepie.
Verder sja, videobewerken is buitengewoon veel beter op een mac (ja, dat vind ik, final cut pro is de shit, als je iets anders fijner vind is dat mij ook best), macromedia studio is er gewoon, je gaat wel internet explorer missen.
Niet omdat safari een slechte browser is, maar wel omdat internet explorer dat is. En jou websites zullen met dat brakke stuk ellende moeten werken, dus dat wordt veel remote desktoppen of virtual pc draaien.
Dat is niet alleen een oude versie, maar het is ook een compleet andere render engine. Bepaalde render bugs/quirks in IE/win32 zitten niet in IE/Mac en omgekeerd.quote:Op zondag 25 september 2005 16:12 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik keek was er nog steeds een IE versie voor de Mac.
Ah, hetzelfde dus wat ze met Office gedaan hebbenquote:Op zondag 25 september 2005 16:19 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Dat is niet alleen een oude versie, maar het is ook een compleet andere render engine. Bepaalde render bugs/quirks in IE/win32 zitten niet in IE/Mac en omgekeerd.
Ik ben juist blij met m'n Mac omdat ik veel van m'n Windows software erop kan draaien. Met een Linux of BSD heb je wel het voordeel van een veiliger en betrouwbaarder systeem, maar ik zou software als Reason en Cubase ontzettend missen en het daarom nooit installeren op een systeem wat ik serieus zou willen gebruiken. Op m'n Mac heb ik dat nadeel niet, maar wel de voordelen van een Unix systeem.quote:Op zondag 25 september 2005 12:33 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Je hebt waarschijnlijk veel mensen die te veel gehecht zijn aan alle software die ze in Windows konden draaien. Die ga je dan te veel missen als je die opeens niet meer kunt gebruiken.
Om heel eerlijk te zijn: de mac versie van Office werkt tot nu toe wel naar behoren. Het zal vast niet perfect zijn, maar het wekt al minder irritatie op dan de Windows versie en dat zegt bij mij best veelquote:Op zondag 25 september 2005 16:34 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Yep, dat tuig bij MS kan blijkbaar niet eens een cross-platform render engine schrijven. Ik vraag me af wat er nu precies in zit dat zo diep op het OS inhaakt dat ze de boel niet konden porten naar MacOS.
Er is ook echt geen enkele Mac-user die IE gebruikt. Ik weet niet eens of het nog wel standaard bij OSX wordt geleverd sinds ze Safari hebben.quote:Op zondag 25 september 2005 16:37 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Over IE zou ik het niet durven zeggen.
Ik kreeg het niet bij mijn installatie en Installatie CD's.quote:Op zondag 25 september 2005 16:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is ook echt geen enkele Mac-user die IE gebruikt. Ik weet niet eens of het nog wel standaard bij OSX wordt geleverd sinds ze Safari hebben.
Ja hoor. Safari is wel iets sneller dan Firefox voor m'n gevoel. Opera is tegenwoordig trouwens ook gratis verkrijgbaar en daar is ook een MacOSX-versie van. Dus keuze zat voor een fatsoenlijke browser.quote:Op zondag 25 september 2005 16:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Firefox is toch ook verkrijgbaar voor de Mac? Ik vind IE echt helemaal niets en FF erg fijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |