eRRR-Tieee | zaterdag 24 september 2005 @ 20:10 |
Heb dan eindelijk een auto gekocht!! volkswagen polo 1.6 hatchback uit 1996 km 126.000 Duurde ff en heb veel gezocht maar heb m dan toch eindelijk, tis toch wat leuker dan een peugeot 106 die ik bijna had gekocht!!! [ Bericht 12% gewijzigd door Tjabbo op 25-09-2005 22:58:09 ] | |
baskabel4 | zaterdag 24 september 2005 @ 20:11 |
das mooi.... | |
TheSwooshdockSaints | zaterdag 24 september 2005 @ 20:11 |
ten eerste wat is er zo boeiend aan een polo, ten tweede je paatje werkt niet | |
vosss | zaterdag 24 september 2005 @ 20:13 |
![]() | |
Ferryfan4ever | zaterdag 24 september 2005 @ 20:18 |
quote:ten eerste kan ik me goed voorstellen dat je heel blij bent als je een auto hebt gekocht ![]() en ten tweede kun je ook op de link klikken en dan doet het plaatje het wel ![]() leuk autootje hoor! ![]() ![]() | |
Peder | zaterdag 24 september 2005 @ 20:34 |
waarom geen golf? ![]() | |
Automatic_Rock | zaterdag 24 september 2005 @ 20:37 |
quote:Welja, maak het nog erger ![]() | |
eRRR-Tieee | zaterdag 24 september 2005 @ 20:37 |
quote:golfjes zijn ook leuk! rijden er alleen al zo godsveel van! van de polo ook hoor, daar niet van! maar gewoon leuke degelijke 1e auto voor mijn gevoel! | |
Klonk | zaterdag 24 september 2005 @ 20:38 |
waarom geen auto ![]() | |
Robbiej | zaterdag 24 september 2005 @ 20:39 |
Erg mooie keuze hoor.. mag ik zo vrij zijn om te vragen wat je er voor betaald hebt? groet, Rob. | |
eRRR-Tieee | zaterdag 24 september 2005 @ 20:43 |
quote:tnx, heb m voor 4250,- bij erkende dealer en niks mis mee (zul je net zien na 2 maanden dat ie uit elkaar flikkert) nee gewoon degelijke auto, en zelf komende tijd wat aan sleutelen en doen wordt het allemaal nog leuker! | |
Tomatenboer | zaterdag 24 september 2005 @ 20:44 |
Hij is helemaal niet nieuw! ![]() Persoonlijk vindt ik een Peug 106 veel leuker, veel origineler ook. Als je zolang gezocht hebt vindt ik niet dat je met iets bijzonders bent thuis gekomen, als je zolang hebt gezocht had je echt iets veel beters kunnen vinden dan een standaard uitgevoerde auto die je ook nog eens op iedere straathoek ziet, en waar geen mooie lijnen in zit. [ Bericht 37% gewijzigd door Tomatenboer op 24-09-2005 20:53:11 ] | |
Robbiej | zaterdag 24 september 2005 @ 20:46 |
quote:Opzich een net prijsje. ben je nog van plan er wat aan te gaan veranderen? zowel motorisch c.q optisch? daar is een Polo namelijk uitermate geschikt voor ![]() ![]() | |
MisterICE | zaterdag 24 september 2005 @ 20:51 |
*als je wilt bashen blijf je maar weg* [ Bericht 75% gewijzigd door Tjabbo op 25-09-2005 22:59:37 ] | |
MisterICE | zaterdag 24 september 2005 @ 20:52 |
*nee* [ Bericht 97% gewijzigd door Tjabbo op 25-09-2005 23:00:06 ] | |
MisterICE | zaterdag 24 september 2005 @ 20:53 |
*nee* [ Bericht 97% gewijzigd door Tjabbo op 25-09-2005 23:00:30 ] | |
Robbiej | zaterdag 24 september 2005 @ 20:53 |
quote:Hahaha wat een triangeljostie ![]() Sukkel. Moeilijk hé iemand zijn keuze respecteren..? je mocht willen dat je een dergelijk autootje had als dit. PAUPER! sry voor offtopic TS | |
Demarest | zaterdag 24 september 2005 @ 20:53 |
Ah! Lichtmetalen velgen. | |
dWc_RuffRyder | zaterdag 24 september 2005 @ 20:54 |
*niet bashen* [ Bericht 73% gewijzigd door Tjabbo op 25-09-2005 23:00:49 ] | |
ilona-scuderia | zaterdag 24 september 2005 @ 20:55 |
quote: | |
eRRR-Tieee | zaterdag 24 september 2005 @ 20:56 |
quote:wil der zeker veel aan gaan veranderen. daarom ook een polo want dat zie je veel minder rijden dan een opgefokte golf! tuurlijk ook leuk maar ff wat anders. motorisch nog ff wachten, gewoon beginnen met leuke velgjes en andere koplampen enz! Veel dealers bij mij in de buurt schreven deze goed aan en zou dus niks mis mee moeten zijn. heb proefrit gemaakt en lijkt allemaal in orde. altijd dealer onderhouden en altijd zijn beurten gehad! APK wordt verlengd en kan m dinsdag ophalen. | |
Robbiej | zaterdag 24 september 2005 @ 20:58 |
Oh netjes. Als ik je een suggestie mag geven. raad ik je op het begin een Powerfilter(c.q 50-80 ¤meuro¤) aan. een paar PK winst en deze maakt het geluid van je auto toch ff net ietsjes toffer (doch beschaafd) ![]() | |
Robbiej | zaterdag 24 september 2005 @ 20:58 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Tjabbo op 25-09-2005 23:01:36 (offtopic) ] | |
eRRR-Tieee | zaterdag 24 september 2005 @ 21:02 |
quote:jah daar zat ik ook al aan te denken! kost idd niet veel geld. maar veranderd daardoor ook het geluid van je auto?? dacht alleen je prestatie iets meer vooruit?? | |
Robbiej | zaterdag 24 september 2005 @ 21:03 |
quote:Genoeg offtopic denks? OT: Topic starter. nog ff een suggestie. als je gaat denken aan optisch. bedenk dan wel. heb je niet veel liever een motorisch knalbeest. die mensen laat denken dat het een standaard bakkie is. maar totdat ze naast je rijden. en jij het pedaal ff lekker intrapt. jij ze ver achter je laat? Persoonlijk zou ik eerst motorisch doen (Powerfilter, Sportuitlaat/sportspruitstuk/Chiptunen en het vliegwiel vervangen naar lichtere variant en als je nog iets verder wilt een Turbo en een sport versnellingsbak. en ga zo maar door.) Optisch kan altijd nog ![]() ![]() | |
Robbiej | zaterdag 24 september 2005 @ 21:04 |
quote:echt wel dat het je geluid van je auto veranderd hoor ![]() | |
eRRR-Tieee | zaterdag 24 september 2005 @ 21:06 |
quote:kheb hier te maken met een echte autokenner! ![]() | |
Tomatenboer | zaterdag 24 september 2005 @ 21:08 |
Die 1.6 heeft maar 75 pk ![]() ![]() ![]() ![]() My god, daar mag je flink wat motorisch aan vertimmeren wil je daar mensen mee verrassen ![]() Het is overigens een fabeltje dat je echt veel pk's kunt winnen met enkel een powerfiltertje en een andere uitlaat en spruitstuk. Vliegwiel, nokkenas en chiptuning werken al veel beter. Maar goed, laten we zeggen dat je bij deze Polo op max. 100 pk kunt komen ofzo? Moet je wel veel geld investeren. (Dan heb ik het niet over turbo's ed. hoor want dat kost helemaal een godsvermogen dan had je beter een andere auto kunnen kopen). | |
Robbiej | zaterdag 24 september 2005 @ 21:15 |
quote:Kijk en daar ga je de fout in. een polo 1.6 heeft rond de 80 PK. met deze polo kom je makkelijk boven de 100 pk uit. en ten 2e. de pk winst uit een andere uitlaat/cat-vervanger/spruitstuk/powerfilter zit je toch al gauw op de 15-20 pk winst. en een klein turbootje kost helemaal niet zo duur als jij constateerd. nokkenas/chiptuning is pas iets gevorderd. chiptunen kost overigens "maar" rond de 399,- all in. voor een polo 1.6 zo uit mn hoofd rond de 10 pk winst en zo'n 13 extra nM maargoed. je moet ook onthouden dat een polootje ook amper wat weegt. net 920 kg ofzo. en dan 100-110 pk hebben is echt netjes. | |
Bean. | zaterdag 24 september 2005 @ 21:33 |
Niet slecht. | |
baskabel4 | zondag 25 september 2005 @ 15:35 |
doet ie het nog? | |
yup | zondag 25 september 2005 @ 16:16 |
quote:Polo 1.6i heeft gewoon 75 pk hoor weet niet hoe jij aan 80 komt ![]() Verder kon TS imho voor de Polo 1.4i 16v DOHC gaan met 100 pk... Maar wel leuke auto verder. Voor die prijs kocht ik wat anders that's for sure ![]() 75 pk @ 4800 rpm ![]() Kon je beter een daisel halen ![]() | |
Robbiej | zondag 25 september 2005 @ 16:50 |
quote:Omdat de fabrieksopgave wel 75 PK is. maar uit ervaring weet ik dat als je een 1.6 Polo op een dyno zet. dat er standaard 80.4 PK uit komt. | |
hermandeperman | zondag 25 september 2005 @ 16:58 |
Altijd leuk, newbies. | |
Robbiej | zondag 25 september 2005 @ 17:10 |
![]() | |
errorken | zondag 25 september 2005 @ 17:39 |
Goede raad ,versleutel er niet te veel aan en steek dat geld in je zak. Kan je binne afzienbare tijd een auto kopen die frabieks af wél 100% naar je zin is. Een polo krijg je toch niet snel (toch niet voor het bedrag dat je eraan gegeven hebt opnieuw erin te pompen) en als je hem snel krijgt is het levens gevaarlijk. Krijg je hem 'mooi' dan blijft het een cheap looking sjonnie bak zonder stijl. | |
method21 | zondag 25 september 2005 @ 17:41 |
quote: ![]() Leuk voor je ... nette auto en zeker als het je eerste is ... nogmaals ![]() Je gaat er toch geen taartschep enzo opzetten ? | |
method21 | zondag 25 september 2005 @ 17:43 |
Hoooo even verder gelezen, jij wil die 1.6 gaan tunen, dat zou ik niet doen, voor dat geld had je een vr6 kunnen kopen. | |
Tjabbo | zondag 25 september 2005 @ 23:03 |
Het meeste offtopic is weg. Graag houden zo. ![]() | |
Tjabbo | zondag 25 september 2005 @ 23:06 |
En @ ts: Een powerfilter geeft vaak minder pk's als je het niet goed aanpakt omdat je warme lucht aanzuigt. Daarnaast zorgt een sportdemper soms/vaak voor minder tegendruk in je uitlaatsysteem en laat je auto daar nu net op gebouwd zijn. Dus weer verlies van pk's. En als je er al een beetje mee wint dan is het max. 5pk. Wel erg duur hoor, die extra pk's. Kortom: Lekker genieten van je autootje en niet teveel eraan doen. Voor tuning had je beter wat anders kunnen kopen. ![]() En veel plezier ermee ![]() | |
countblah | zondag 25 september 2005 @ 23:06 |
Feli, alleen tikkie teveel voor betaald ![]() | |
yup | zondag 25 september 2005 @ 23:16 |
quote:Wou geen rel veroorzaken zei daarom maar niks. Maar die pk's die er gepost worden kan je ook wel fantasie pk's noemen (heb het niet over die 80 pk) ![]() Dude om echt 25+ pk te halen met een atmo blokje ga je HEEL veel moeten verspijkeren... Echt veel... Kon je beter direct voor een gekke VR6 gaan, ik ben vandaag nog helemaal zoek gereden door zo een ding ![]() | |
Tjabbo | zondag 25 september 2005 @ 23:54 |
nee yup dat heet mickey mouse pk's. ![]() | |
ThaFreak | maandag 26 september 2005 @ 00:11 |
quote:1.6 8V met stage 1 turbokit zit pas op de 100/105 en dat wil jij eruit halen met een simpele cai en uitlaat ![]() ![]() | |
Robbiej | maandag 26 september 2005 @ 00:11 |
Jongens. Jullie hoeven het natuurlijk niet te geloven hoor. Ik deel alleen maar mijn ervaringen die ik gezien heb in mn beroep. | |
Robbiej | maandag 26 september 2005 @ 00:12 |
quote:Ik dacht dat we het over een 16v hadden? mijn fout dan.. | |
ThaFreak | maandag 26 september 2005 @ 00:27 |
quote: quote: ![]() die tweede quote kon ik niet laten..... ![]() wegens je ervaringen in je beroep moet je dan toch weten dat de 1.6 16v op 120pk zit | |
Mukie | maandag 26 september 2005 @ 00:44 |
quote: ![]() ik kon het niet laten ![]() | |
Five_Aces | maandag 26 september 2005 @ 01:13 |
Geen ervaringen met polo's tunen, maar at soort dingen hoevel niet extreem veel te kosten... andere nokkenas met meer openingstijd voor een VW heb je al voor 250 euro of zo van ebay. Powerfilters idd laten zitten is compleet flauwkul. Chippie kan je ook wel voor 100 euro van ebay krijgen en dan kom je al een heel eind. Tegendrukverhaaltje is maar ten dele waar. Je hebt door die tegendruk meer midrage koppel maar als je hoog in toeren komt dan gaat dit je hinderen. Is ook de reden dat de kat wegslopen en een absortiedemper het wel beter doen maar je moet hoger in toeren zitten. Als je een andere nokkenas gaat gebruiken merk je ook dat het beter werkt op die manier. Of het bij een polo erg zinvol is weet ik niet ik neem aan dat die geen 7000-8000 RPM draaien. Voor het butt dyno gevoel ga je achteruit omdat je minder midrangekoppel hebt., maar door het extra koppel op meer toeren ben je wel sneller. | |
BoJo | maandag 26 september 2005 @ 07:11 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Tjabbo op 26-09-2005 7:11 (We weten wat je van VW vindt) ] | |
WhiteAssNigga | maandag 26 september 2005 @ 07:58 |
quote:Ik kom regelmatig op het VW Polo forum, en 1 van de leden heeft een Polo 6N van 1999 als ik me niet vergis, en die heeft rond de 140pk. Lijkt me dus dat voor een 1.6 minstens zoveel vermogen haalbaar moet zijn.... | |
Mukie | maandag 26 september 2005 @ 08:31 |
ff wat lopen googlen: VOLKSWAGEN Polo 1.6 16v GTi 125 PK 1999 VW Polo van dit jaar: Verder zijn er de 1.2-12v met 65 pk, of een 1.4 16v met 75 of 100 pk en de 85 pk sterke 1.4 FSI-motor. Bron: VWsite Volkswagen Polo 1.6 van 1996 voor ¤ 3.100 tegenwoordig. 5-deurs, Hatchback 55 kW (75 pk) 4800tpm Volkswagen Polo 1.6 van 1996 voor ¤ 3.000 tegenwoordig. 3-deurs, Hatchback 55 kW (75 pk) 4800tpm Bron Autoweek | |
Tjabbo | maandag 26 september 2005 @ 08:37 |
quote: ![]() | |
Metro2005 | maandag 26 september 2005 @ 10:27 |
quote:Dat is nog flink wat centen voor zo'n relatief kleine wagen. Wat voor opties zitten er op? | |
Geitesollewok | maandag 26 september 2005 @ 16:20 |
Mooie auto, en verstandig om een degelijke auto te kopen voor dat geld. beter dan zo'n ragbak. | |
eRRR-Tieee | dinsdag 27 september 2005 @ 19:19 |
vandaag auto op gehaald! en rijdt gewoon helemaal goed, niks mis mee! gelukkig maar, kan altijd gebeuren op de rit naar huis :d | |
Robbiej | dinsdag 27 september 2005 @ 21:55 |
Nou. maak is wat fotootjes voor me ![]() ![]() | |
marruuuk | woensdag 28 september 2005 @ 04:04 |
ik dacht dat je een auto gekocht had? | |
remlof | woensdag 28 september 2005 @ 04:06 |
ik ga binnenkort ook een auto kopen! zal ik er dan ook een topic over maken als het zover is? wil men een poll? | |
marruuuk | woensdag 28 september 2005 @ 04:22 |
quote:zet in die poll maar vast een 1 bij nee voor mij | |
Tjabbo | woensdag 28 september 2005 @ 08:34 |
he marruuuk als je nou niet bij te dragen hebt, druk dan eens niet op 'invoeren' ![]() | |
PteV | donderdag 29 september 2005 @ 10:34 |
Ik had vroeger ook een polo'tje, leuke auto's hoor! 1 van de weinige dingen waar ik eigenlijk een hekel aan had was het lelijke groene licht op de tellerplaten. Maar gelukkig kun je dat redlijk eenvoudig aanpassen (je moet wel goed kunnen solderen, of iemand kennen die dat kan ![]() ![]() Brandstof- en temperatuurmeter lijken er niet duidelijk afleesbaar maar dat komt door de fotograaf ![]() | |
HPoi | donderdag 29 september 2005 @ 12:10 |
Volkswagen. Wie anders? ![]() ![]() ![]() | |
Robbiej | zaterdag 1 oktober 2005 @ 01:18 |
waar blijven de fotos? | |
remlof | zaterdag 1 oktober 2005 @ 02:57 |
quote:ik heb em, maar ik zal er maar geen topic over openen ![]() 't is een Fiat Tempra 1.6ie uit '93 | |
Herr.Flick | zaterdag 1 oktober 2005 @ 10:59 |
TS, proficiat met je auto, hopelijk heb je er veel plezier mee.![]() man wat zijn veel reakties hier triest.... érg triest! ![]() |