ten eerste kan ik me goed voorstellen dat je heel blij bent als je een auto hebt gekochtquote:Op zaterdag 24 september 2005 20:11 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
ten eerste wat is er zo boeiend aan een polo, ten tweede je paatje werkt niet
golfjes zijn ook leuk! rijden er alleen al zo godsveel van! van de polo ook hoor, daar niet van! maar gewoon leuke degelijke 1e auto voor mijn gevoel!quote:
tnx, heb m voor 4250,- bij erkende dealer en niks mis mee (zul je net zien na 2 maanden dat ie uit elkaar flikkert) nee gewoon degelijke auto, en zelf komende tijd wat aan sleutelen en doen wordt het allemaal nog leuker!quote:Op zaterdag 24 september 2005 20:39 schreef Robbiej het volgende:
Erg mooie keuze hoor.. mag ik zo vrij zijn om te vragen wat je er voor betaald hebt?
groet,
Rob.
Opzich een net prijsje. ben je nog van plan er wat aan te gaan veranderen? zowel motorisch c.q optisch? daar is een Polo namelijk uitermate geschikt voorquote:Op zaterdag 24 september 2005 20:43 schreef eRRR-Tieee het volgende:
[..]
tnx, heb m voor 4250,- bij erkende dealer en niks mis mee (zul je net zien na 2 maanden dat ie uit elkaar flikkert) nee gewoon degelijke auto, en zelf komende tijd wat aan sleutelen en doen wordt het allemaal nog leuker!
Hahaha wat een triangeljostiequote:
wil der zeker veel aan gaan veranderen. daarom ook een polo want dat zie je veel minder rijden dan een opgefokte golf! tuurlijk ook leuk maar ff wat anders. motorisch nog ff wachten, gewoon beginnen met leuke velgjes en andere koplampen enz! Veel dealers bij mij in de buurt schreven deze goed aan en zou dus niks mis mee moeten zijn. heb proefrit gemaakt en lijkt allemaal in orde. altijd dealer onderhouden en altijd zijn beurten gehad! APK wordt verlengd en kan m dinsdag ophalen.quote:Op zaterdag 24 september 2005 20:46 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Opzich een net prijsje. ben je nog van plan er wat aan te gaan veranderen? zowel motorisch c.q optisch? daar is een Polo namelijk uitermate geschikt voor. maar je hebt hem dus wel na laten kijken voordat je hem kocht? je weet het maar nooit met al die "erkende dealers" tegenwoordig
jah daar zat ik ook al aan te denken! kost idd niet veel geld. maar veranderd daardoor ook het geluid van je auto?? dacht alleen je prestatie iets meer vooruit??quote:Op zaterdag 24 september 2005 20:58 schreef Robbiej het volgende:
Oh netjes. Als ik je een suggestie mag geven. raad ik je op het begin een Powerfilter(c.q 50-80 ¤meuro¤) aan. een paar PK winst en deze maakt het geluid van je auto toch ff net ietsjes toffer (doch beschaafd)
Genoeg offtopic denks?quote:Op zaterdag 24 september 2005 21:00 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Op asfalt zie je 't toch niet ;:D:;:D;d ;D:D: D: :d ;:D:D~~~``1!!
echt wel dat het je geluid van je auto veranderd hoorquote:Op zaterdag 24 september 2005 21:02 schreef eRRR-Tieee het volgende:
[..]
jah daar zat ik ook al aan te denken! kost idd niet veel geld. maar veranderd daardoor ook het geluid van je auto?? dacht alleen je prestatie iets meer vooruit??
kheb hier te maken met een echte autokenner!quote:Op zaterdag 24 september 2005 21:03 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Genoeg offtopic denks?
OT:
Topic starter. nog ff een suggestie. als je gaat denken aan optisch. bedenk dan wel. heb je niet veel liever een motorisch knalbeest. die mensen laat denken dat het een standaard bakkie is. maar totdat ze naast je rijden. en jij het pedaal ff lekker intrapt. jij ze ver achter je laat?
Persoonlijk zou ik eerst motorisch doen (Powerfilter, Uitlaat/Spruitstuk/Chiptunen/vliegwiel vervangen naar lichtere variant en als je nog iets verder wilt een Turbo en een sport versnellingsbak. en ga zo maar door.)
Optisch kan altijd nog
Kijk en daar ga je de fout in. een polo 1.6 heeft rond de 80 PK. met deze polo kom je makkelijk boven de 100 pk uit. en ten 2e. de pk winst uit een andere uitlaat/cat-vervanger/spruitstuk/powerfilter zit je toch al gauw op de 15-20 pk winst. en een klein turbootje kost helemaal niet zo duur als jij constateerd.quote:Op zaterdag 24 september 2005 21:08 schreef Tomatenboer het volgende:
Die 1.6 heeft maar 75 pk![]()
![]()
![]()
My god, daar mag je flink wat motorisch aan vertimmeren wil je daar mensen mee verrassen
Het is overigens een fabeltje dat je echt veel pk's kunt winnen met enkel een powerfiltertje en een andere uitlaat en spruitstuk. Vliegwiel, nokkenas en chiptuning werken al veel beter.
Maar goed, laten we zeggen dat je bij deze Polo op max. 100 pk kunt komen ofzo? Moet je wel veel geld investeren. (Dan heb ik het niet over turbo's ed. hoor want dat kost helemaal een godsvermogen dan kun je net zo goed meteen een andere auto kopen).
Polo 1.6i heeft gewoon 75 pk hoor weet niet hoe jij aan 80 komtquote:Op zaterdag 24 september 2005 21:15 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Kijk en daar ga je de fout in. een polo 1.6 heeft rond de 80 PK. met deze polo kom je makkelijk boven de 100 pk uit. en ten 2e. de pk winst uit een andere uitlaat/cat-vervanger/spruitstuk/powerfilter zit je toch al gauw op de 15-20 pk winst. en een klein turbootje kost helemaal niet zo duur als jij constateerd.
nokkenas/chiptuning is pas iets gevorderd. chiptunen kost overigens "maar" rond de 399,- all in. voor een polo 1.6 zo uit mn hoofd rond de 10 pk winst en zo'n 13 extra nM maargoed. je moet ook onthouden dat een polootje ook amper wat weegt. net 920 kg ofzo. en dan 100-110 pk hebben is echt netjes.
Omdat de fabrieksopgave wel 75 PK is. maar uit ervaring weet ik dat als je een 1.6 Polo op een dyno zet. dat er standaard 80.4 PK uit komt.quote:Op zondag 25 september 2005 16:16 schreef yup het volgende:
[..]
Polo 1.6i heeft gewoon 75 pk hoor weet niet hoe jij aan 80 komt![]()
Verder kon TS imho voor de Polo 1.4i 16v DOHC gaan met 100 pk...
Maar wel leuke auto verder. Voor die prijs kocht ik wat anders that's for sure
75 pk @ 4800 rpm![]()
Kon je beter een daisel halen![]()
quote:Op zaterdag 24 september 2005 20:37 schreef eRRR-Tieee het volgende:
[..]
gewoon leuke degelijke 1e auto voor mijn gevoel!
Wou geen rel veroorzaken zei daarom maar niks.quote:Op zondag 25 september 2005 23:06 schreef Tjabbo het volgende:
En @ ts:
Een powerfilter geeft vaak minder pk's als je het niet goed aanpakt omdat je warme lucht aanzuigt.
Daarnaast zorgt een sportdemper soms/vaak voor minder tegendruk in je uitlaatsysteem en laat je auto daar nu net op gebouwd zijn. Dus weer verlies van pk's.
En als je er al een beetje mee wint dan is het max. 5pk. Wel erg duur hoor, die extra pk's.
Kortom: Lekker genieten van je autootje en niet teveel eraan doen. Voor tuning had je beter wat anders kunnen kopen.
En veel plezier ermee
1.6 8V met stage 1 turbokit zit pas op de 100/105 en dat wil jij eruit halen met een simpele cai en uitlaatquote:Op zaterdag 24 september 2005 21:15 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Kijk en daar ga je de fout in. een polo 1.6 heeft rond de 80 PK. met deze polo kom je makkelijk boven de 100 pk uit. en ten 2e. de pk winst uit een andere uitlaat/cat-vervanger/spruitstuk/powerfilter zit je toch al gauw op de 15-20 pk winst. en een klein turbootje kost helemaal niet zo duur als jij constateerd.
nokkenas/chiptuning is pas iets gevorderd. chiptunen kost overigens "maar" rond de 399,- all in. voor een polo 1.6 zo uit mn hoofd rond de 10 pk winst en zo'n 13 extra nM maargoed. je moet ook onthouden dat een polootje ook amper wat weegt. net 920 kg ofzo. en dan 100-110 pk hebben is echt netjes.
Ik dacht dat we het over een 16v hadden? mijn fout dan..quote:Op maandag 26 september 2005 00:11 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
1.6 8V met stage 1 turbokit zit pas op de 100/105 en dat wil jij eruit halen met een simpele cai en uitlaat![]()
![]()
quote:Op maandag 26 september 2005 00:12 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Ik dacht dat we het over een 16v hadden? mijn fout dan..
quote:Op maandag 26 september 2005 00:11 schreef Robbiej het volgende:
Jongens. Jullie hoeven het natuurlijk niet te geloven hoor. Ik deel alleen maar mijn ervaringen die ik gezien heb in mn beroep.
quote:Op maandag 26 september 2005 00:27 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
[..]
![]()
die tweede quote kon ik niet laten.....![]()
wegens je ervaringen in je beroep moet je dan toch weten dat de 1.6 16v op 120pk zit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |