abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30896294
Heb dan eindelijk een auto gekocht!!



volkswagen polo 1.6 hatchback
uit 1996
km 126.000

Duurde ff en heb veel gezocht maar heb m dan toch eindelijk, tis toch wat leuker dan een peugeot 106 die ik bijna had gekocht!!!

[ Bericht 12% gewijzigd door Tjabbo op 25-09-2005 22:58:09 ]
  zaterdag 24 september 2005 @ 20:11:43 #2
114609 baskabel4
lastig plassen met erectie...
pi_30896316
das mooi....
Bas heeft gesproken...
pi_30896322
ten eerste wat is er zo boeiend aan een polo, ten tweede je paatje werkt niet
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_30896368
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_30896493
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 20:11 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
ten eerste wat is er zo boeiend aan een polo, ten tweede je paatje werkt niet
ten eerste kan ik me goed voorstellen dat je heel blij bent als je een auto hebt gekocht
en ten tweede kun je ook op de link klikken en dan doet het plaatje het wel
leuk autootje hoor!
"Trust can kill you, or set you free"
  zaterdag 24 september 2005 @ 20:34:51 #6
105262 Peder
Pardon my French,Im Dutch
pi_30897015
waarom geen golf?
The best sex is suprise sex! ... unless you're in prison.
Definition of a slut: A girl who tries wearing a tampon, but it keeps falling out!
  zaterdag 24 september 2005 @ 20:37:11 #7
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_30897085
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 20:34 schreef Peder het volgende:
waarom geen golf?
Welja, maak het nog erger
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_30897099
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 20:34 schreef Peder het volgende:
waarom geen golf?
golfjes zijn ook leuk! rijden er alleen al zo godsveel van! van de polo ook hoor, daar niet van! maar gewoon leuke degelijke 1e auto voor mijn gevoel!
  zaterdag 24 september 2005 @ 20:38:45 #9
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30897134
waarom geen auto
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 24 september 2005 @ 20:39:03 #10
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_30897145
Erg mooie keuze hoor.. mag ik zo vrij zijn om te vragen wat je er voor betaald hebt?

groet,
Rob.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_30897289
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 20:39 schreef Robbiej het volgende:
Erg mooie keuze hoor.. mag ik zo vrij zijn om te vragen wat je er voor betaald hebt?

groet,
Rob.
tnx, heb m voor 4250,- bij erkende dealer en niks mis mee (zul je net zien na 2 maanden dat ie uit elkaar flikkert) nee gewoon degelijke auto, en zelf komende tijd wat aan sleutelen en doen wordt het allemaal nog leuker!
pi_30897331
Hij is helemaal niet nieuw!

Persoonlijk vindt ik een Peug 106 veel leuker, veel origineler ook.

Als je zolang gezocht hebt vindt ik niet dat je met iets bijzonders bent thuis gekomen, als je zolang hebt gezocht had je echt iets veel beters kunnen vinden dan een standaard uitgevoerde auto die je ook nog eens op iedere straathoek ziet, en waar geen mooie lijnen in zit.

[ Bericht 37% gewijzigd door Tomatenboer op 24-09-2005 20:53:11 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 24 september 2005 @ 20:46:48 #13
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_30897415
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 20:43 schreef eRRR-Tieee het volgende:

[..]

tnx, heb m voor 4250,- bij erkende dealer en niks mis mee (zul je net zien na 2 maanden dat ie uit elkaar flikkert) nee gewoon degelijke auto, en zelf komende tijd wat aan sleutelen en doen wordt het allemaal nog leuker!
Opzich een net prijsje. ben je nog van plan er wat aan te gaan veranderen? zowel motorisch c.q optisch? daar is een Polo namelijk uitermate geschikt voor . maar je hebt hem dus wel na laten kijken voordat je hem kocht? je weet het maar nooit met al die "erkende dealers" tegenwoordig
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  zaterdag 24 september 2005 @ 20:51:08 #14
87044 MisterICE
The Superstar Bum
pi_30897550
*als je wilt bashen blijf je maar weg*

[ Bericht 75% gewijzigd door Tjabbo op 25-09-2005 22:59:37 ]
Tell him the liberator who destroyed my property has realigned my perception.
  zaterdag 24 september 2005 @ 20:52:04 #15
87044 MisterICE
The Superstar Bum
pi_30897583
*nee*

[ Bericht 97% gewijzigd door Tjabbo op 25-09-2005 23:00:06 ]
Tell him the liberator who destroyed my property has realigned my perception.
  zaterdag 24 september 2005 @ 20:53:05 #16
87044 MisterICE
The Superstar Bum
pi_30897620
*nee*

[ Bericht 97% gewijzigd door Tjabbo op 25-09-2005 23:00:30 ]
Tell him the liberator who destroyed my property has realigned my perception.
  zaterdag 24 september 2005 @ 20:53:12 #17
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_30897627
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 20:51 schreef MisterICE het volgende:
Hahaha wat een pauperauto
Hahaha wat een triangeljostie

Sukkel. Moeilijk hé iemand zijn keuze respecteren..? je mocht willen dat je een dergelijk autootje had als dit.

PAUPER!

sry voor offtopic TS
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  zaterdag 24 september 2005 @ 20:53:50 #18
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_30897650
Ah! Lichtmetalen velgen.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_30897682
*niet bashen*

[ Bericht 73% gewijzigd door Tjabbo op 25-09-2005 23:00:49 ]
pi_30897710
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 20:34 schreef Peder het volgende:
waarom geen Toyota?
pi_30897746
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 20:46 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Opzich een net prijsje. ben je nog van plan er wat aan te gaan veranderen? zowel motorisch c.q optisch? daar is een Polo namelijk uitermate geschikt voor . maar je hebt hem dus wel na laten kijken voordat je hem kocht? je weet het maar nooit met al die "erkende dealers" tegenwoordig
wil der zeker veel aan gaan veranderen. daarom ook een polo want dat zie je veel minder rijden dan een opgefokte golf! tuurlijk ook leuk maar ff wat anders. motorisch nog ff wachten, gewoon beginnen met leuke velgjes en andere koplampen enz! Veel dealers bij mij in de buurt schreven deze goed aan en zou dus niks mis mee moeten zijn. heb proefrit gemaakt en lijkt allemaal in orde. altijd dealer onderhouden en altijd zijn beurten gehad! APK wordt verlengd en kan m dinsdag ophalen.
  zaterdag 24 september 2005 @ 20:58:00 #22
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_30897794
Oh netjes. Als ik je een suggestie mag geven. raad ik je op het begin een Powerfilter(c.q 50-80 ¤meuro¤) aan. een paar PK winst en deze maakt het geluid van je auto toch ff net ietsjes toffer (doch beschaafd)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  zaterdag 24 september 2005 @ 20:58:22 #23
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_30897808


[ Bericht 100% gewijzigd door Tjabbo op 25-09-2005 23:01:36 (offtopic) ]
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_30897960
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 20:58 schreef Robbiej het volgende:
Oh netjes. Als ik je een suggestie mag geven. raad ik je op het begin een Powerfilter(c.q 50-80 ¤meuro¤) aan. een paar PK winst en deze maakt het geluid van je auto toch ff net ietsjes toffer (doch beschaafd)
jah daar zat ik ook al aan te denken! kost idd niet veel geld. maar veranderd daardoor ook het geluid van je auto?? dacht alleen je prestatie iets meer vooruit??
  zaterdag 24 september 2005 @ 21:03:08 #25
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_30898009
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 21:00 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Op asfalt zie je 't toch niet ;:D: ;:D;d ;D:D: D: :d ;:D:D~~~``1!!
Genoeg offtopic denks?

OT:

Topic starter. nog ff een suggestie. als je gaat denken aan optisch. bedenk dan wel. heb je niet veel liever een motorisch knalbeest. die mensen laat denken dat het een standaard bakkie is. maar totdat ze naast je rijden. en jij het pedaal ff lekker intrapt. jij ze ver achter je laat?

Persoonlijk zou ik eerst motorisch doen (Powerfilter, Sportuitlaat/sportspruitstuk/Chiptunen en het vliegwiel vervangen naar lichtere variant en als je nog iets verder wilt een Turbo en een sport versnellingsbak. en ga zo maar door.)

Optisch kan altijd nog je ziet al genoeg optisch opgefokte auto's die voor geen meter presteren
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  zaterdag 24 september 2005 @ 21:04:18 #26
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_30898060
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 21:02 schreef eRRR-Tieee het volgende:

[..]

jah daar zat ik ook al aan te denken! kost idd niet veel geld. maar veranderd daardoor ook het geluid van je auto?? dacht alleen je prestatie iets meer vooruit??
echt wel dat het je geluid van je auto veranderd hoor er zit immers geen plastic bak omheen die het inlaat systeem dempt. het klinkt iets meer helder en "sportiever"
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_30898156
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 21:03 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Genoeg offtopic denks?

OT:

Topic starter. nog ff een suggestie. als je gaat denken aan optisch. bedenk dan wel. heb je niet veel liever een motorisch knalbeest. die mensen laat denken dat het een standaard bakkie is. maar totdat ze naast je rijden. en jij het pedaal ff lekker intrapt. jij ze ver achter je laat?

Persoonlijk zou ik eerst motorisch doen (Powerfilter, Uitlaat/Spruitstuk/Chiptunen/vliegwiel vervangen naar lichtere variant en als je nog iets verder wilt een Turbo en een sport versnellingsbak. en ga zo maar door.)

Optisch kan altijd nog
kheb hier te maken met een echte autokenner! jah daar heb je zeker gelijk in. altijd leuke reacties van mensen als het uiterlijk van de auto gewoon normaal basic is en je trapt m goed in en hij is weg! punt is alleen dat het allemaal geld kost en iedere 2 / 3 maanden pas iets nieuws erbij kan doen! maja heb ik maar geduld voor nodig!
pi_30898205
Die 1.6 heeft maar 75 pk

My god, daar mag je flink wat motorisch aan vertimmeren wil je daar mensen mee verrassen

Het is overigens een fabeltje dat je echt veel pk's kunt winnen met enkel een powerfiltertje en een andere uitlaat en spruitstuk. Vliegwiel, nokkenas en chiptuning werken al veel beter.

Maar goed, laten we zeggen dat je bij deze Polo op max. 100 pk kunt komen ofzo? Moet je wel veel geld investeren. (Dan heb ik het niet over turbo's ed. hoor want dat kost helemaal een godsvermogen dan had je beter een andere auto kunnen kopen).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 24 september 2005 @ 21:15:49 #29
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_30898471
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 21:08 schreef Tomatenboer het volgende:
Die 1.6 heeft maar 75 pk

My god, daar mag je flink wat motorisch aan vertimmeren wil je daar mensen mee verrassen

Het is overigens een fabeltje dat je echt veel pk's kunt winnen met enkel een powerfiltertje en een andere uitlaat en spruitstuk. Vliegwiel, nokkenas en chiptuning werken al veel beter.

Maar goed, laten we zeggen dat je bij deze Polo op max. 100 pk kunt komen ofzo? Moet je wel veel geld investeren. (Dan heb ik het niet over turbo's ed. hoor want dat kost helemaal een godsvermogen dan kun je net zo goed meteen een andere auto kopen).
Kijk en daar ga je de fout in. een polo 1.6 heeft rond de 80 PK. met deze polo kom je makkelijk boven de 100 pk uit. en ten 2e. de pk winst uit een andere uitlaat/cat-vervanger/spruitstuk/powerfilter zit je toch al gauw op de 15-20 pk winst. en een klein turbootje kost helemaal niet zo duur als jij constateerd.

nokkenas/chiptuning is pas iets gevorderd. chiptunen kost overigens "maar" rond de 399,- all in. voor een polo 1.6 zo uit mn hoofd rond de 10 pk winst en zo'n 13 extra nM maargoed. je moet ook onthouden dat een polootje ook amper wat weegt. net 920 kg ofzo. en dan 100-110 pk hebben is echt netjes.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_30899068
Niet slecht.
  zondag 25 september 2005 @ 15:35:52 #31
114609 baskabel4
lastig plassen met erectie...
pi_30917219
doet ie het nog?
Bas heeft gesproken...
pi_30918439
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 21:15 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Kijk en daar ga je de fout in. een polo 1.6 heeft rond de 80 PK. met deze polo kom je makkelijk boven de 100 pk uit. en ten 2e. de pk winst uit een andere uitlaat/cat-vervanger/spruitstuk/powerfilter zit je toch al gauw op de 15-20 pk winst. en een klein turbootje kost helemaal niet zo duur als jij constateerd.

nokkenas/chiptuning is pas iets gevorderd. chiptunen kost overigens "maar" rond de 399,- all in. voor een polo 1.6 zo uit mn hoofd rond de 10 pk winst en zo'n 13 extra nM maargoed. je moet ook onthouden dat een polootje ook amper wat weegt. net 920 kg ofzo. en dan 100-110 pk hebben is echt netjes.
Polo 1.6i heeft gewoon 75 pk hoor weet niet hoe jij aan 80 komt

Verder kon TS imho voor de Polo 1.4i 16v DOHC gaan met 100 pk...

Maar wel leuke auto verder. Voor die prijs kocht ik wat anders that's for sure

75 pk @ 4800 rpm

Kon je beter een daisel halen
  zondag 25 september 2005 @ 16:50:10 #33
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_30919545
quote:
Op zondag 25 september 2005 16:16 schreef yup het volgende:

[..]

Polo 1.6i heeft gewoon 75 pk hoor weet niet hoe jij aan 80 komt

Verder kon TS imho voor de Polo 1.4i 16v DOHC gaan met 100 pk...

Maar wel leuke auto verder. Voor die prijs kocht ik wat anders that's for sure

75 pk @ 4800 rpm

Kon je beter een daisel halen
Omdat de fabrieksopgave wel 75 PK is. maar uit ervaring weet ik dat als je een 1.6 Polo op een dyno zet. dat er standaard 80.4 PK uit komt.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_30919805
Altijd leuk, newbies.
  zondag 25 september 2005 @ 17:10:23 #35
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_30920088
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_30920822
Goede raad ,versleutel er niet te veel aan en steek dat geld in je zak. Kan je binne afzienbare tijd een auto kopen die frabieks af wél 100% naar je zin is. Een polo krijg je toch niet snel (toch niet voor het bedrag dat je eraan gegeven hebt opnieuw erin te pompen) en als je hem snel krijgt is het levens gevaarlijk. Krijg je hem 'mooi' dan blijft het een cheap looking sjonnie bak zonder stijl.
pi_30920888
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 20:37 schreef eRRR-Tieee het volgende:

[..]

gewoon leuke degelijke 1e auto voor mijn gevoel!


Leuk voor je ... nette auto en zeker als het je eerste is ... nogmaals

Je gaat er toch geen taartschep enzo opzetten ?
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
pi_30920941
Hoooo even verder gelezen, jij wil die 1.6 gaan tunen, dat zou ik niet doen, voor dat geld had je een vr6 kunnen kopen.
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
  zondag 25 september 2005 @ 23:03:49 #39
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_30930492
Het meeste offtopic is weg. Graag houden zo.
  zondag 25 september 2005 @ 23:06:17 #40
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_30930556
En @ ts:

Een powerfilter geeft vaak minder pk's als je het niet goed aanpakt omdat je warme lucht aanzuigt.
Daarnaast zorgt een sportdemper soms/vaak voor minder tegendruk in je uitlaatsysteem en laat je auto daar nu net op gebouwd zijn. Dus weer verlies van pk's.

En als je er al een beetje mee wint dan is het max. 5pk. Wel erg duur hoor, die extra pk's.
Kortom: Lekker genieten van je autootje en niet teveel eraan doen. Voor tuning had je beter wat anders kunnen kopen.

En veel plezier ermee
pi_30930570
Feli, alleen tikkie teveel voor betaald
We can sing and dance and we don't need pants
pi_30930871
quote:
Op zondag 25 september 2005 23:06 schreef Tjabbo het volgende:
En @ ts:

Een powerfilter geeft vaak minder pk's als je het niet goed aanpakt omdat je warme lucht aanzuigt.
Daarnaast zorgt een sportdemper soms/vaak voor minder tegendruk in je uitlaatsysteem en laat je auto daar nu net op gebouwd zijn. Dus weer verlies van pk's.

En als je er al een beetje mee wint dan is het max. 5pk. Wel erg duur hoor, die extra pk's.
Kortom: Lekker genieten van je autootje en niet teveel eraan doen. Voor tuning had je beter wat anders kunnen kopen.

En veel plezier ermee
Wou geen rel veroorzaken zei daarom maar niks.

Maar die pk's die er gepost worden kan je ook wel fantasie pk's noemen (heb het niet over die 80 pk)

Dude om echt 25+ pk te halen met een atmo blokje ga je HEEL veel moeten verspijkeren... Echt veel...

Kon je beter direct voor een gekke VR6 gaan, ik ben vandaag nog helemaal zoek gereden door zo een ding
  zondag 25 september 2005 @ 23:54:03 #43
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_30932067
nee yup dat heet mickey mouse pk's.
pi_30932620
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 21:15 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Kijk en daar ga je de fout in. een polo 1.6 heeft rond de 80 PK. met deze polo kom je makkelijk boven de 100 pk uit. en ten 2e. de pk winst uit een andere uitlaat/cat-vervanger/spruitstuk/powerfilter zit je toch al gauw op de 15-20 pk winst. en een klein turbootje kost helemaal niet zo duur als jij constateerd.

nokkenas/chiptuning is pas iets gevorderd. chiptunen kost overigens "maar" rond de 399,- all in. voor een polo 1.6 zo uit mn hoofd rond de 10 pk winst en zo'n 13 extra nM maargoed. je moet ook onthouden dat een polootje ook amper wat weegt. net 920 kg ofzo. en dan 100-110 pk hebben is echt netjes.
1.6 8V met stage 1 turbokit zit pas op de 100/105 en dat wil jij eruit halen met een simpele cai en uitlaat
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  maandag 26 september 2005 @ 00:11:49 #45
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_30932622
Jongens. Jullie hoeven het natuurlijk niet te geloven hoor. Ik deel alleen maar mijn ervaringen die ik gezien heb in mn beroep.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  maandag 26 september 2005 @ 00:12:54 #46
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_30932646
quote:
Op maandag 26 september 2005 00:11 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

1.6 8V met stage 1 turbokit zit pas op de 100/105 en dat wil jij eruit halen met een simpele cai en uitlaat
Ik dacht dat we het over een 16v hadden? mijn fout dan..
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_30932998
quote:
Op maandag 26 september 2005 00:12 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Ik dacht dat we het over een 16v hadden? mijn fout dan..
quote:
Op maandag 26 september 2005 00:11 schreef Robbiej het volgende:
Jongens. Jullie hoeven het natuurlijk niet te geloven hoor. Ik deel alleen maar mijn ervaringen die ik gezien heb in mn beroep.

die tweede quote kon ik niet laten.....
wegens je ervaringen in je beroep moet je dan toch weten dat de 1.6 16v op 120pk zit
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  maandag 26 september 2005 @ 00:44:22 #48
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_30933311
quote:
Op maandag 26 september 2005 00:27 schreef ThaFreak het volgende:

[..]


[..]


die tweede quote kon ik niet laten.....
wegens je ervaringen in je beroep moet je dan toch weten dat de 1.6 16v op 120pk zit

ik kon het niet laten
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  maandag 26 september 2005 @ 01:13:51 #49
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_30933877
Geen ervaringen met polo's tunen, maar at soort dingen hoevel niet extreem veel te kosten... andere nokkenas met meer openingstijd voor een VW heb je al voor 250 euro of zo van ebay. Powerfilters idd laten zitten is compleet flauwkul. Chippie kan je ook wel voor 100 euro van ebay krijgen en dan kom je al een heel eind.

Tegendrukverhaaltje is maar ten dele waar. Je hebt door die tegendruk meer midrage koppel maar als je hoog in toeren komt dan gaat dit je hinderen. Is ook de reden dat de kat wegslopen en een absortiedemper het wel beter doen maar je moet hoger in toeren zitten. Als je een andere nokkenas gaat gebruiken merk je ook dat het beter werkt op die manier. Of het bij een polo erg zinvol is weet ik niet ik neem aan dat die geen 7000-8000 RPM draaien.

Voor het butt dyno gevoel ga je achteruit omdat je minder midrangekoppel hebt., maar door het extra koppel op meer toeren ben je wel sneller.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_30935518
[ Bericht 100% gewijzigd door Tjabbo op 26-09-2005 7:11 (We weten wat je van VW vindt) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')