abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 september 2005 @ 18:21:06 #1
33206 MrReaL
Mooi weer, mooi werk
pi_30893226
Aangezien ik hier redelijk vaak nieuwsberichten of opmerkingen tegenkom aangaande dit land, wil ik iedereen die eventueel vragen heeft hier een antwoord op proberen te geven. Momenteel bevind ik mij in de hoofdstad Kabul, als onderdeel van het F16 detachement ISAF. Hoewel het de uitleg en mening van 1 persoon is, kan ik wel antwoorden geven op algemene vraagstukken als "waarom wil defensie extra luchttransport hebben" etc...
  zaterdag 24 september 2005 @ 18:27:25 #2
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_30893455
ik ken iemand die er over 2 weken naartoe gaat in het kader van de grondbeveiliging van de nederlandse hangars daar.

ik vraag me wel eens af hoe veilig het daar nou eigenlijk is als je je op die basis of daarbuiten begeeft. al is een dergelijke vraag misschien meer geschikt voor GC ipv NWS. zijn er wel eens incidenten van gekke fundi's die de veiligheid bedreigen met gewerend of mortieraanvallen oid?
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_30893573
Me broertje (marechaussee) is afgelopen dinsdag vertrokken voor 4 maand naar Kabul vanaf Eindhoven. Mailt die vandaag dat er de 1ste 2 weken niks te doen is omdat ze nog geen voertuig hebben
Moeten ze zich zolang maar ff vermaken.
Lekker snoepreisje weer
  zaterdag 24 september 2005 @ 18:38:25 #4
33206 MrReaL
Mooi weer, mooi werk
pi_30893756
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 18:27 schreef -erwin- het volgende:
ik ken iemand die er over 2 weken naartoe gaat in het kader van de grondbeveiliging van de nederlandse hangars daar.

ik vraag me wel eens af hoe veilig het daar nou eigenlijk is als je je op die basis of daarbuiten begeeft. al is een dergelijke vraag misschien meer geschikt voor GC ipv NWS. zijn er wel eens incidenten van gekke fundi's die de veiligheid bedreigen met gewerend of mortieraanvallen oid?
Dan is de kans groot dat ik hem ken, maar dat ter zijde. Op Kabul, en alle overige bases is het best wel veilig. Ook buiten de poorten wel. Feit is en blijft, als ze echt kwaad willen zijn er zat opties om dit ook echt te doen. Bijkomend puntje, we zien er uit als amerikanen, dwz onze kleding etc

Mortieraanvallen heel af en toe, maar ook niet echt een dreiging. Vaak zijn het kinderstreken, voor de lol om het zo maar te zeggen. Want ze wijken vaak 8 km af, en zijn zeer geimproviseerd/....
  Moderator zaterdag 24 september 2005 @ 18:38:28 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_30893759
FOTO'S!!!!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 24 september 2005 @ 18:40:36 #6
33206 MrReaL
Mooi weer, mooi werk
pi_30893818
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 18:31 schreef VjenneKloetn het volgende:
Me broertje (marechaussee) is afgelopen dinsdag vertrokken voor 4 maand naar Kabul vanaf Eindhoven. Mailt die vandaag dat er de 1ste 2 weken niks te doen is omdat ze nog geen voertuig hebben
Moeten ze zich zolang maar ff vermaken.
Lekker snoepreisje weer
Mmmmz dan zit hij op het hoofdkwartier, niet het vliegveld... weet je zeker dat hij ind ehoofdstad zit, of nabij de hoofdstad?
pi_30893865
Hoe stonden de afghanen tegenover de verkiezingen?
En hoe graag willen ze dat de buitenlandse militairen vertrekken?
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_30893976
misschien zou er een militair subforum moeten komen. nu zie je vaak dat mensen uitwijken naar NWS, GC en C&H, waar het allemaal min of meer wel op zijn plaats zou zijn.

nederland is tenslotte betrokken bij meerdere oorlogen/vredeshandhavingen.
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_30894033
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 18:38 schreef MrReaL het volgende:

Mortieraanvallen heel af en toe, maar ook niet echt een dreiging. Vaak zijn het kinderstreken, voor de lol om het zo maar te zeggen. Want ze wijken vaak 8 km af, en zijn zeer geimproviseerd/....
hoe groot is die basis eigenlijk dan?
  zaterdag 24 september 2005 @ 18:49:21 #10
33206 MrReaL
Mooi weer, mooi werk
pi_30894056
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 18:38 schreef sp3c het volgende:
FOTO'S!!!!
Specifiek?
pi_30894082
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 18:49 schreef MrReaL het volgende:

[..]

Specifiek?
van de hangars zal je wel geen foto's mogen maken uitzicht vanaf holland house en de barakken zou cool zijn.
  zaterdag 24 september 2005 @ 18:51:42 #12
33206 MrReaL
Mooi weer, mooi werk
pi_30894123
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 18:42 schreef Overlast het volgende:
Hoe stonden de afghanen tegenover de verkiezingen?
En hoe graag willen ze dat de buitenlandse militairen vertrekken?
Merendeel van de bevolking is echt blij dat er hulp is, alleen Amerikanen weten ze nog niet te waarderen (niet zo raar) De verkiezingen zijn goed gegaan, wel heel anders dan in Nederland, stelt niet veel voor en zo corrupt als wat... maar het is een begin.

Kanidaten zijn oud criminelen, of grote landheren met belangen etc etc
  zaterdag 24 september 2005 @ 18:53:43 #13
33206 MrReaL
Mooi weer, mooi werk
pi_30894183
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 18:50 schreef electricity het volgende:

[..]

van de hangars zal je wel geen foto's mogen maken uitzicht vanaf holland house en de barakken zou cool zijn.
Ik zal d'r morgen werk van maken ok? Zit nu met mijn meisje in de chat. Moet ik ff foto's uitzoeken en uploaden nl....
  zaterdag 24 september 2005 @ 18:55:38 #14
33206 MrReaL
Mooi weer, mooi werk
pi_30894226
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 18:48 schreef electricity het volgende:

[..]

hoe groot is die basis eigenlijk dan?
Bij big brother hebben ze meer ruimte, en dan is dit kamp (KAIA) nog niet eens de kleinste...
pi_30894239
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 18:53 schreef MrReaL het volgende:

[..]

Ik zal d'r morgen werk van maken ok? Zit nu met mijn meisje in de chat. Moet ik ff foto's uitzoeken en uploaden nl....
prima. we willen wel daylight foto's natuurlijk. het is daar nu vast al diep in de nacht.
pi_30894254
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 18:46 schreef electricity het volgende:
misschien zou er een militair subforum moeten komen. nu zie je vaak dat mensen uitwijken naar NWS, GC en C&H, waar het allemaal min of meer wel op zijn plaats zou zijn.

nederland is tenslotte betrokken bij meerdere oorlogen/vredeshandhavingen.
Goed idee!
pi_30894290
Wat ik altijd al wil weten is, of ze Bin Laden wel willen of gaan pakken.

Ik wil ook weten wat de (dubbel)rol van de Pakistanen is. In hoeverre het waar is, dat Musharraf publiekelijk loopt te slijmen bij de Westerse jongens, maar in de praktijk met de Moejaheddin heult.
pi_30894303
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 18:56 schreef Lennart22 het volgende:

[..]

Goed idee!
  zaterdag 24 september 2005 @ 19:00:55 #19
33206 MrReaL
Mooi weer, mooi werk
pi_30894364
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 18:55 schreef electricity het volgende:

[..]

prima. we willen wel daylight foto's natuurlijk. het is daar nu vast al diep in de nacht.
21:30

(+4,5 GMT)
(+2,5 uur op NL)
pi_30894483
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 18:56 schreef Lennart22 het volgende:

[..]

Goed idee!
nieuw subforum: MIL
  zaterdag 24 september 2005 @ 19:06:47 #21
33206 MrReaL
Mooi weer, mooi werk
pi_30894550
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 18:58 schreef Chooselife het volgende:
Wat ik altijd al wil weten is, of ze Bin Laden wel willen of gaan pakken.

Ik wil ook weten wat de (dubbel)rol van de Pakistanen is. In hoeverre het waar is, dat Musharraf publiekelijk loopt te slijmen bij de Westerse jongens, maar in de praktijk met de Moejaheddin heult.
Bin Laden pakken willen ze zeker weten, maar het naarbuiten brengen van de vangst? Lijkt me niet! Grootste reden voor de Bush administratie.... het boegbeeld voor een groot defensie...

De andere vragen zijn me te politiek ingewikkeld....is ook heel veel speculatie... misschien iemand anders die hier meer van weet, linkjes?
pi_30894809
Interesting, MHI had laatst ook een nice rapport/artikel weer: Afghanistan Four Years On - An Assessment
quote:
In 2005, the situation in Afghanistan has progressed to the point where guarded optimism is justified. Unfortunately, the perception of the situation on the ground has become distorted through the prism of American partisan politics, particularly during the run-up to the 2004 election. The focus of this rhetoric was and remains issues related to narcotics production and a number of spin-off arguments related to it. Afghanistan is apparently no longer looked at as “another Vietnam”; now it is perhaps “another Colombia.”

Though the narcotics issue is critical to the future of Afghanistan, public discussion of it in American fora has overridden acknowledgment of other areas of success, areas which are in fact more important than any single issue and which will, in the long run, have a positive effect on counternarcotics operations in the region anyway. This article examines how the situation in Afghanistan has dramatically changed since 2003, and why. It will also suggest that there are new areas for concern which policymakers may wish to focus on beyond the currently salient narcotics problem.
  zaterdag 24 september 2005 @ 20:00:57 #23
129569 SpugendeLama
Hallowed are the Ori
pi_30896026
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 19:06 schreef MrReaL het volgende:

Bin Laden pakken willen ze zeker weten, maar het naarbuiten brengen van de vangst? Lijkt me niet! Grootste reden voor de Bush administratie.... het boegbeeld voor een groot defensie...
En dat weet je allemaal omdat je in Kabul een F16 mag poetsen, wat een wijsheid
I have an imaginary friend too. His name is loopy. He’s a polar bear who helps me fight crime.
pi_30896272
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 18:40 schreef MrReaL het volgende:

[..]

Mmmmz dan zit hij op het hoofdkwartier, niet het vliegveld... weet je zeker dat hij ind ehoofdstad zit, of nabij de hoofdstad?
Voor zover ik weet zit hij in Kabul. Net nog ff het boekje doorgelezen, maar daar kan ik niks in vinden. En op http://www.tfckmar.org/index.html kan ik ook niks vinden.
Maar hij vermaakt zich wel denk ik. Zal eens mailen of die foto's deze kant op wil sturen. Kan ik hier dan eventueel ook wel posten.
pi_30896327
ik vroeg me ook nog af hoe makkelijk het is om aan heroine/opium te komen daar. omdat ze dat allemaal verbouwen daar, zullen er vast wel mensen zijn die dat gebruiken. zeker die amerikanen die thuis nog geen jointje mogen roken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')