Nouja, je kan een slechtere vergelijking treffen, niet?quote:Op maandag 3 oktober 2005 19:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ja, Hare, we weten dat je een nieuw woord hebt geleerd, je moet het niet in elke post gaan gebruiken. Je lijkt wel Joey uit Friends.
Waarom stem je er dan wel op.quote:Op maandag 3 oktober 2005 22:30 schreef Hare het volgende:
Spartacus, Lawrence of Arabia en Throne of Blood en Braveheart zou ik toch echt geen oorlogsfilms kunnen noemen, maar ala, ik weet ook niet meer wat ik met dit tournooitje aanmoet![]()
Wat ik zeg. Ik weet ook niet meer wat ik met dit tournooitje aanmoet.quote:Op maandag 3 oktober 2005 23:39 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Waarom stem je er dan wel op.
Throne of Blood kan ik in meegaan, dat is gewoon een vertolking van Shakespeare.
Maar Lawrence of Arabia gaat over niks meer en minder dan hoe de WO I in het midden-oosten werd uitgevochten. Dat hierbij de persoon van T.E. Lawrence centraal staat is allleen maar logisch gezien de rol die de man in de ontwikkelingen heeft gespeeld.
Braveheart zit ook bordevol veldslagen en gaat over de opstand van de Schotten tegen de Engelsen.
Spartacus heb ik niet gezien.
Misschien een shock voor je, maar er waren ook oorlogen voor de WO II. Oorlogen waar men (nog) geen tanks enz. hadden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:55 schreef Hare het volgende:
[..]
Wat ik zeg. Ik weet ook niet meer wat ik met dit tournooitje aanmoet.
En waarschijnlijk heb ik gewoon een beetje ander beeld als oorlog als jij. Er is in mijn ogen toch wel een duidelijk verschil tussen een Platoon of Saving Private Ryan en Braveheart of Lawrence of Arabia. Die laatste 2 zie ik niet als oorlogsfilmsfilms. De ene gaat over de opstand van een groep mensen de laatste heeft een aantal veldslagen. Dat is voor mij nog geen oorlog.
Wel duh! De 1e Wereld Oorlog hequote:Op dinsdag 4 oktober 2005 11:53 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Misschien een shock voor je, maar er waren ook oorlogen voor de WO II. Oorlogen waar men (nog) geen tanks enz. hadden.![]()
Omdat die niet genomineerd is.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:04 schreef Hare het volgende:
[..]
Wel duh! De 1e Wereld Oorlog he
Maar goed, mag ik dan vragen waarom Gladiator niet in de lijst voorkomt? Dan zul je dat vast ook een oorlogsfilm vinden?
Juist, je zegt het zelf al: een subplot.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:11 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Omdat die niet genomineerd is.
En Nee, omdat die echt focust op het leven van één man en zijn weg naar de top. En de oorlog echt een hele minimale rol heeft. Itt tot Braveheart en Lawrence waar de oorlog een vele grotere rol speelt in het verhaal. In die films is de oorlog echt een subplot naast het grote verhaallijn over het leven van die twee mannen.
Wat is het dan? Een uit de hand gelopen burenruzie?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:15 schreef Hare het volgende:
Een oorlogsfilm is voor mij een film waar oorlog centraal staat en niet alleen ergens met een subplotje wordt afgerangeerd. En nogmaals, ik noem het gedoe wat er speelt in Lawrence en Braveheart geen oorlog.
Als gezegd: Braveheart is meer een veldslag en Lawrence of Arabia een opstand.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Wat is het dan? Een uit de hand gelopen burenruzie?
En subplotje? Dan kun je ook zeggen dat Silence of the Lambs een drama is over een jonge vrouw die zichzelf zoekt en probeert in het reine te komen met de trauma's van het verleden. En daar wordt dan nog één of ander subplotje bijgesleept over een seriemoordenaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |