abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30882146
Literatuur is erg fijn om te lezen (of te hebben zodat bezoekers zien dat je iig niet van de straat bent), daarnaast kun je literatuur ook aanwenden voor allerhande praktische doeleinden. Iets dat helaas nog steeds in een taboesfeer verkeert.

Zo fungeert ten onzent de kloeke pil Laten wij bidden voor Owen Meany, ISBN 90 234 3859 0, van de populaire Noord-Amerikaanse veelschrijver John Irving als onderzetter voor de hapjespan. Het voert te ver om op deze plek uit te wijden over de relatieve voordelen van John Irvings Owen Meany tov Harry Mulisch' De ontdekking van de hemel, ISBN 90 234 7092 3, als onderzetter - het ligt hem vooral in de gladheid van Mulisch' kaft -, maar het beeld is helder, lijkt me. Zo heeft mijn monitor enige jaren gerust op The complete Oxford William Shakespeare, totdat de luxe box waarin Shakespeares noeste arbeid huisde onder het gewicht van de monitor langzaam uit zijn voegen barstte... Goed, als laatste voorbeeld wil ik jullie de avonturen van J.-P. Sartre's Walging niet onthouden. Het is een zwarte beertjepocket uit het jaar 1961 met opdracht van L. F. Céline (de auteur van Bagatelles pour un massacre), die in mijn bezit is gekomen na een illegale strooptocht door mijn moeders boekenkast. Welaan, deze niet onbeduidende, hoewel opmerkelijk ranke, existentialistische sleutelroman heeft geruime tijd mijn oude Indésit in balans gehouden toen 1 van de stelpootjes dolgedraaid was, aldus voorkomend dat de wasmachine tijdens het centrifugeren aan de wandel ging...

Dit zijn slechts enige voorbeelden, ik ben benieuwd of jullie ook al de praktische kant hebben ontdekt van de literatuur. Barst los.
I´m back.
  zaterdag 24 september 2005 @ 11:43:32 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_30882177
Volgens mij is David Irving een Brits historicus en is Owen meany geschreven door John Irving...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_30882213
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 11:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Volgens mij is David Irving een Brits historicus en is Owen meany geschreven door John Irving...
Sorry John idd, Freudian mistake... Kun je TT even aanpassen? .
I´m back.
  zaterdag 24 september 2005 @ 11:45:56 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_30882252
Ik zal de TT voor je wijzigen
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_30882266
Thanx.
I´m back.
  zaterdag 24 september 2005 @ 17:00:42 #6
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_30890838
Een van de belangrijkste boeken ooit geschreven, heeft meerdere malen voor mij een zeer belangrijke functie vervuld.....
Bij het reizen gebeurd het wel eens dat het hotelbed niet waterpas is. Gelukkig heeft het hotel daar altijd een oplossing voor: de bijbel, die doorvoor handig bijgeleverd wordt in het kastje naast het bed.
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_31023872
Ehm, ik wou eens een sjekkie draaien maar mn vloei was op. Toen heb ik een bijbelblaadje gebruikt. De vezelige rand die ontstond bij het scheuren, deed dienst als plakrand.
Ik werd misselijk, waarschijnlijk van de drukinkt.
pi_31166721
de bio van rodin-muze en beeldhouwster camille claudel (zeg maar de franse frida kahlo, erg populair bij dames van boven de 40), en geleend boek notabene, heeft lang gedient om mijn ikea kast gelijk te laten staanmet de vloer uit mijn begin 20ste eeuwse woning (want verzakt). toen ik boek moest teruggeven aan mijn tante van boven de 40 (zij en haar lefftijdgenotes hadden frida kahlo nog niet ontdekt), bleek camille een flink deuk in haar voorkant te hebben gekregen. mijn tegenwerping dat deze deuk haar tragische levensloop juist treffend illustreerde, verhielp niet dat ik de erfenis van mijn enige rijke familielid aan mijn neus voorbij zag lopen. hatsjie!

pi_31168712
Toen ik nog op de middelbare school zat, gebruikte ik sommige schoolboeken als tafeltennis batje. Nu ik op de universiteit zit, gaat dit niet meer
ik hou van hobby's
pi_31183675
Ik heb ook boeken die ik puur als boekensteun voor mijn andere, veel betere boeken gebruik. De Algemene Nederlandse Spraakkunst dient uitstekend voor dit doel. Aan de andere kant van de plank is het nooit gebruikte Puzzelwoordenboek voor de verandering eens een uitkomst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')