abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 september 2005 @ 12:10:13 #51
129273 erik.jansen101
Auto's moeten dood :)
pi_31023302
Zo, dat schoonmaakspul werkt supergoed zo te zien.
>> Ondertitel gewijzigd door FA, niet terugplaatsen.<<
pi_31023363
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:52 schreef tonks het volgende:

[..]

Wat is het merk, en waar koop je het?
Ik zal hem de link van dit topic even sturen
#geen
pi_31023384
Wat ik trouwens zo fijn vind van de nano is dat hij de batterij oplaadt terwijl hij aan de pc hangt
#geen
pi_31023438
quote:
Op donderdag 29 september 2005 12:11 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Ik zal hem de link van dit topic even sturen
Bedankt!
pi_31024145
quote:
Op donderdag 29 september 2005 12:12 schreef DuchessX het volgende:
Wat ik trouwens zo fijn vind van de nano is dat hij de batterij oplaadt terwijl hij aan de pc hangt
Wat ik zo jammer vind van de nano is dat je per se de batterij op moet laden, door hem aan een computer te hangen

Of zo'n dock erbij kopen voor 30¤

--

Even mn oom op pad gestuurd om in Amerika een nano voor me te kopen, voor 199$, oftewel 166¤. Dat scheelt nog meer dan die studentenkorting!

Nu hopen dat ze hem op voorraad hebben
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_31024464
Zeg, hoe zit dat moet de accesoires? Kun je ipod mini accesoires gewoon op je nano aansluiten? Er is een mini 6gb in de uitvergeef bij de bijenkorf, maar als die straks niet meer wordt gemaakt zal de accesoires stroom ook wel opdrogen.
pi_31040305
weet iemand een site in amerika ofzo die ze overzees willen opsturen. want vindt het toch een aardig verschil. 249 Dollar tegenover 259 Euro.
見なさい! 日本語!
pi_31040847
quote:
Op donderdag 29 september 2005 12:40 schreef Manneke_Pils het volgende:

[..]

Wat ik zo jammer vind van de nano is dat je per se de batterij op moet laden, door hem aan een computer te hangen
Of een USB lichtnet adapter van 15 euro bij de Dixons kopen
pi_31044340
quote:
Op donderdag 29 september 2005 21:46 schreef EvilWasp het volgende:

[..]

Of een USB lichtnet adapter van 15 euro bij de Dixons kopen
Doh!

Goede tip, dat ik daar zelf niet aan gedacht heb!
pi_31044417
goede tip idd

morgen maar met koopavond eentje aanschaffen

bedankt
pi_31045649
Of je koopt een powerd USBhub, stroom kabeltje er in en dan dock kabeltje er bij
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:34:14 #62
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_31047705
Hoi Fokkers!

Ik heb een vraagje over de Ipods in het algemeen en de Nano.

Heeft Apple een programma waarmee je een mp3'tje kleiner kunt maken? Wat is de naam van het nieuwe bestandje dan en hoeveel % is het ongeveer van een normale mp3?

Ik wil misschien een Nano kopen als ik over 2 weken naar San Antonio ga maar ik twijfel heel erg. Ben niet zo'n voorstander van Apple omdat ze geen wma's afspelen die bijna de helft zijn van een mp3. Heb hiervoor 2 Creative's gehad maar die zijn allebei stuk gegaan (bij de laatste had ik geen bon meer) in zo'n 6 maanden en vind de nieuwe Creative ook wel weer vet maar ben niet zo stom hem nog eens te kopen

Gegroet! Jojo!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_31049737
MP3's kleiner maken WMA

Waarom ga je nog een nano kopen? Koop anders maar gelijk zo'n brak blokkerding
quote:
Op donderdag 29 september 2005 21:32 schreef remondepemon het volgende:
weet iemand een site in amerika ofzo die ze overzees willen opsturen. want vindt het toch een aardig verschil. 249 Dollar tegenover 259 Euro.
Nounou, voor hij hier is heb je maarliefst 10 euro bespaard!
quote:
Op donderdag 29 september 2005 12:54 schreef stigchel het volgende:
Zeg, hoe zit dat moet de accesoires? Kun je ipod mini accesoires gewoon op je nano aansluiten? Er is een mini 6gb in de uitvergeef bij de bijenkorf, maar als die straks niet meer wordt gemaakt zal de accesoires stroom ook wel opdrogen.
Veel accesoires gaan niet werken, omdat er een stroom-ouput mist, en de koptelefoon plug op de onderkant zit.
pi_31049744
-dubbelpost-
pi_31050051
quote:
Op donderdag 29 september 2005 21:32 schreef remondepemon het volgende:
In Amerika zit de BTW er nog niet bij. En je hebt kans dat je invoerrechten moet betalen en dan zit je helemaal over de Nederlandse prijs heen.
pi_31050149
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 08:42 schreef Remzz het volgende:

[..]

In Amerika zit de BTW er nog niet bij. En je hebt kans dat je invoerrechten moet betalen en dan zit je helemaal over de Nederlandse prijs heen.
Is dat zoveel dan, die invoerrechten?

Mn oom zei dat hij in 20 jaar vliegen 1x gecontroleerd was, ik hoop niet dat nu net de tweede keer is, als het écht zo duur is
pi_31050171
Ik zou het eigenlijk niet weten, maar ik heb wel gehoort dat het flink wat is. Ik gok zo'n 50/100 euro.
pi_31050253
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 08:50 schreef Manneke_Pils het volgende:

[..]

Is dat zoveel dan, die invoerrechten?

Mn oom zei dat hij in 20 jaar vliegen 1x gecontroleerd was, ik hoop niet dat nu net de tweede keer is, als het écht zo duur is
Even snel hoor:
249 U.S. dollar = 206.707621 Euro
206.707621 * 1.19 = 245.982069

Voor die vijftien euro zou ik het niet doen.
pi_31050303
Ik wil de 2 GB, die hier 209¤ euro kost en daar 199$ oftewel: 166¤

43¤ is het dan al, en dat vind ik aantrekkelijk genoeg!

Het zit trouwens zo met de invoerrechten :
quote:
Invoer & Tax free shopping en BTW-teruggave Printversie
Invoer

U kunt goederen tot een waarde van EUR 175,00 belastingvrij importeren.
Waarde hoger? Dan moet u BTW te betalen over het gehele aankoopbedrag bij de Douane op Schiphol.
En het is 166 euro, dus ik heb ff dik geld bespaard
pi_31050346
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 09:02 schreef Manneke_Pils het volgende:
Ik wil de 2 GB, die hier 209¤ euro kost en daar 199$ oftewel: 166¤

43¤ is het dan al, en dat vind ik aantrekkelijk genoeg!

Het zit trouwens zo met de invoerrechten :
[..]

En het is 166 euro, dus ik heb ff dik geld bespaard
Heb je de fractuur al? Want volgensmij klopt jou sommetje niet helemaal.
Je bent de Amerikaanse belasting vergeten die je sowiezo moet betalen/
pi_31050349
Ik weet niet wat je bron is, maar dit is wat de douane zelf er van zegt:
quote:
Voor artikelen die u buiten de EU heeft gekocht, is vrijstelling van belasting mogelijk. Voor artikelen die u buiten de EU heeft gekocht, is vrijstelling van douanerechten en BTW mogelijk. Per zending geldt de vrijstelling van douanerechten en BTW slechts tot een waarde van ¤ 22. Is de waarde meer dan dit bedrag, dan betaalt u douanerechten en BTW over de totale waarde. De zending dient rechtstreeks, dus zonder bemiddeling van tussenhandelaren, te worden verzonden naar de door u aangegeven bestemming.
Verder heb je nog 3.5% douanerecht, maar lees dit maar even daarover:
quote:
Douanerechten zijn een EU-middel. Bij een verschuldigheid van niet meer dan ¤10 worden er geen douanerechten geheven.
Die hoef je dus niet te betalen

Je betaalt dus 196,94 euro 2 euro besparing + dat je nu een amerikaanse iPod hebt

Hoe het met de amerikaanse tax zit weet ik niet, want dat is afhankelijk per staat. Hoe het dan zit met online bestellen.. dat weet ik al helemaal niet
pi_31050548
Ik zat op schiphol.nl te kijken over dingen die je gewoon zelf invoert.

Hij besteld hem dus niet in Amerika, hij neemt hem mee (als ze er nog zijn, op voorraad..)

Hij betaald dus gewoon in Amerika met zn (amerikaanse) creditcard & stopt hem dan in zijn tas.

Dan kost het hem dus alleen het bedrag van de iPod & weet de douane niks ervan dat hij ingevoerd gaat worden, en dan hoeft hij verder toch ook niks extra's te betalen?

Zelfs als ze hem controleren zie ik nergens dat het hem iets kost, omdat het invoeren van dingen tot 175¤, gratis is....

Of zit ik nou helemaal mis?
pi_31050623
Ja ik weet het echt niet helemaal zeker, maar ik had gehoort dat de prijzen op de Amerikaanse Apple store. Zonder de landelijke BTW is. Dus dan zou de totale prijs op 166 + 19% uitkomen en dus boven de ¤175....
Misschien weet Geqxon hier meer van.
pi_31050909
Ff gemaild met Apple over de prijs van de Nano, als ik hem koop bij de shop in Indianapolis, hoeveel taxes er nog bovenop komen, ofdat 199$ daadwerkelijk de prijs is. Er staat dat er binnen 24u een antwoord komt, dus ik ben benieuwd
pi_31050915
Dat het invoeren van producten tot ¤175 gratis is, gaat denk ik alleen maar op voor de producten die je in "niemandsland" koopt, bij de tax-free shop (see-buy-fly). Met niemandsland bedoel ik dan dus de winkels tussen het inchecken in Nederland en het betreden van het andere land. Dit is dan dus ook alleen mogelijk bij vluchten naar het buitenland. (bij mijn vlucht New York > Los Angelos was dit dus niet mogelijk).

Met de douane zou het zo maar kunnen dat hij er zo doorheen loopt (dat is wat ik gelukkig had), of dat ze hem tegenhouden en heel zijn tas overhoop halen. Als je dan een nederlandse nationaliteit hebt, en met een Amerikaans product rondloopt dat tijdens het verblijf in Amerika uitgebracht is, dan heb je wel wat uit te leggen

De tax is overigens per staat regelt, dus de tax van Indiapolis is gelijk aan de tax van de staat Indiana (waar Indiapolis weer de hoofdstad van is)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')