Ahum. Weet je hoeveel mensen er roken?quote:Op zondag 25 september 2005 00:43 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, of iemand vegetarier wordt is iets wat iedereen voor zich moet bepalen. Maar als vlees echt zo slecht voor je zou zijn dan zou niet bijna de hele wereld bevolking vlees eten.
Ja, maar dat is bewezen slecht. Ben nog nooit een onderzoek tegen gekomen dat vlees slecht is. In vlees zitten zelfs essentiele bouwstoffen voor het menselijk lichaamquote:Op zondag 25 september 2005 09:09 schreef Toeps het volgende:
Ahum. Weet je hoeveel mensen er roken?
Die zgn. essentiële bouwstoffen heb ik al die jaren (11) niet gemist. En bij voldoende alternatieven, zoals deze er al jaren zijn en steeds meer ontwikkeld worden, waarom kiest men dan nog steevast datgene wat zoveel leed veroorzaakt?quote:Op zondag 25 september 2005 11:15 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is bewezen slecht. Ben nog nooit een onderzoek tegen gekomen dat vlees slecht is. In vlees zitten zelfs essentiele bouwstoffen voor het menselijk lichaam
Als melkkoe opgroeien is ook best onnatuurlijk. Normaal gesproken geeft een zoogdier alleen zo lang melk als ze een kind heeft (denk maar aan mensen). Maar een koe die blíjft maar uitgemolken worden omdat jij zonodig koeienpus moet drinkenquote:Op zondag 25 september 2005 11:33 schreef beestjuh het volgende:
Jullie woorden, imo enkel bedoeld om je eigen geweten te sussen raken mij nietWat mij wel raakt, is het pasgeboren kalfje wat ik van de week in de ogen keek, dicht tegen mammie aangeschurkt, haar eerste uren, zoals zoveel volgende, in vrijheid doorbrengend omdat zij mede dankzij mij, als biologische melkkoe mag opgroeien. Als het aan de meesten van jullie lag was zij in een donkere stal geboren en gestorven, en zou ze haar moeder of het zonlicht nooit hebben gekend.
Wat wil je nu hiermee zeggen? Dat beestjuh dieren slechter behandelt dan jou?quote:Op zondag 25 september 2005 11:38 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Als melkkoe opgroeien is ook best onnatuurlijk. Normaal gesproken geeft een zoogdier alleen zo lang melk als ze een kind heeft (denk maar aan mensen). Maar een koe die blíjft maar uitgemolken worden omdat jij zonodig koeienpus moet drinken
Ik acht niks verkeerd aan het tot op zekere hoogte gebruiken van dieren voor consumptie. Koeien lijden niet onder gemolken worden evenals een scharrelkip zijn onbevruchte ei niet zal missen, ook al is het inderdaad niet natuurlijk.quote:Op zondag 25 september 2005 11:38 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Als melkkoe opgroeien is ook best onnatuurlijk. Normaal gesproken geeft een zoogdier alleen zo lang melk als ze een kind heeft (denk maar aan mensen). Maar een koe die blíjft maar uitgemolken worden omdat jij zonodig koeienpus moet drinken
Aha, dus uitbuiting mag zolang een dier niet lijdt?quote:Op zondag 25 september 2005 11:46 schreef beestjuh het volgende:
Ik acht niks verkeerd aan het tot op zekere hoogte gebruiken van dieren voor consumptie. Koeien lijden niet onder gemolken worden evenals een scharrelkip zijn onbevruchte ei niet zal missen, ook al is het inderdaad niet natuurlijk.
Dat vind ik van niet. Maar we hebben het hiernu allemaal over de bio industire maar er is toch ook scharrelvlees?quote:Op zondag 25 september 2005 12:07 schreef ChrisJX het volgende:
Aha, dus uitbuiting mag zolang een dier niet lijdt?
Omdat het lekker isquote:Op zondag 25 september 2005 11:33 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Die zgn. essentiële bouwstoffen heb ik al die jaren (11) niet gemist. En bij voldoende alternatieven, zoals deze er al jaren zijn en steeds meer ontwikkeld worden, waarom kiest men dan nog steevast datgene wat zoveel leed veroorzaakt?
Voor mij nietquote:Vergeet ook niet dat vlees een luxe-product is.
Bron, stats en cijfers?quote:Het is niet slecht om één of twee keer per week een stukje vlees te eten, maar dagelijks, of zelfs bij elke maaltijd zoals zovele medelanders plegen te doen, is ongezond. Je wordt dikker en hebt meer en meer kans op verhoogd cholesterol en hart- en vaatproblemen.
We hebben het over al dan niet vlees eten, niet over de bioindustrie.quote:Voorts is en blijft de bio-industrie dieronwaardig. Weten jullie wel hoe je lapje kalfsvlees zo wit blijft? Enig idee wat het leven van een mestvarkentje inhoudt? Hoe je vette ganzenlever zo vet maakt?
Open er een topic over.quote:Dan wil ik nog niet eens beginnen over al die dieren die zinloos gedood worden wegens de mode, of wegens vivisectie, wederom negerend dat er voldoende alternatieven zijn.
Mmmmmquote:Jullie woorden, imo enkel bedoeld om je eigen geweten te sussen raken mij nietWat mij wel raakt, is het pasgeboren kalfje wat ik van de week in de ogen keek, dicht tegen mammie aangeschurkt, haar eerste uren, zoals zoveel volgende, in vrijheid doorbrengend omdat zij mede dankzij mij, als biologische melkkoe mag opgroeien. Als het aan de meesten van jullie lag was zij in een donkere stal geboren en gestorven, en zou ze haar moeder of het zonlicht nooit hebben gekend.
In mijn ogen nietquote:Op zondag 25 september 2005 12:12 schreef Martijn_77 het volgende:
Dat vind ik van niet. Maar we hebben het hiernu allemaal over de bio industire maar er is toch ook scharrelvlees?
Is dat dan niet slecht?
Wat voor manier van redeneren heb jij zeg?quote:Op zondag 25 september 2005 12:24 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
In mijn ogen niet
Maar als je biovlees niet wil eten omdat dieren slecht behandeld worden, moet je helemaal geen vlees eten. Een levend wezen doden om hem op te eten vind ik dan ook best een slechte behandeling...
slecht behandelen? meestal (en ja ik zeg meestal, want er zijn altijd uitzonderingen) hebben die beesten een goed leventje hoor, en worden ze niet bruut afgeslacht maar in laten slapen...quote:Op zondag 25 september 2005 12:26 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Wat voor manier van redeneren heb jij zeg?
Ow ik eet een krop sla, dus kan ik ook wel een koe opeten.
Ow ik eet een koe op, dus dan kan ik hem ook wel slecht behandelen.
Ow ik behandel een koe slecht, dus dan kan ik ook wel ...
quote:Op zondag 25 september 2005 12:26 schreef ondeugend het volgende:
Ik zou mijn stukje vlees toch echt niet willen missen... het is de beloning voor mij.
Het is te lekker.
Sterker nog, in regio´s van frankrijk waar men traditioneel veel werkt met boter, ganze en eendevet, confits en ganzelever, volvette kazen, in die regio´s ligt de levensverwachting boven de doorsnee van frankrijk.quote:
Je moet die post even in de context zien.quote:Op zondag 25 september 2005 12:38 schreef -AnneX- het volgende:
[..]
slecht behandelen? meestal (en ja ik zeg meestal, want er zijn altijd uitzonderingen) hebben die beesten een goed leventje hoor, en worden ze niet bruut afgeslacht maar in laten slapen...
1. we zeggen eigenlijk hetzelfdequote:Op zondag 25 september 2005 00:43 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, of iemand vegetarier wordt is iets wat iedereen voor zich moet bepalen. Maar als vlees echt zo slecht voor je zou zijn dan zou niet bijna de hele wereld bevolking vlees eten.
Ja..300.000 jaar geledenquote:Op zondag 25 september 2005 11:35 schreef senesta het volgende:
Volgens mij hoef je niet perse vlees te eten, een hoop voedingstoffen die je uit vlees haalt kun je ook uit andere voeding halen, noten e.d.
Volgens paleontologisch onderzoek was het gebit van de eerste mensen niet geschikt taai voedsel, zoals vlees, bladeren en taai fruit, maar vooral voor zacht fruit.
Mja. Dat kan best. Maar dat is ook weer 10.000 jaar geleden ofso...sindsdien zijn we verder geëvolueerd MET de tanden om vlees te eten.quote:de mens is in de ijstijd uit pure noodzaak vlees gaan eten, om niet uit te sterven.
En dat is dus niet waar.quote:mensen zijn van nature geen carnivoren.
Ik zou het bijna filosofisch gewauwel willen noemenquote:Wanneer we dieren doden om hen op te eten, doden zij uiteindelijk ons, omdat hun vlees cholesterol en verzadigd vet bevat, welke nooit bedoeld waren voor mensen, die van nature herbivoren zijn.
bron: Dr. William C. Roberts, Hoofdredacteur American Journal of Cardiology.
Ps: ik eet zelf ook vlees hoor.
Waarschijnlijk hebben mensen niet zoveel tegen vegetariërs omdat ze vegetariër zijn maar omdat er een select groepje zweverige sandalenvega's rondlopen die juist wat tegen vleeseters hebben en dat ook heel erg kenbaar moeten maken.quote:Op zondag 25 september 2005 22:04 schreef VliegendeVlieg het volgende:
Wat heeft iedereen toch zo onwijs tegen vegatariërs? Ik blijf me zelf echt de hele tijd verbazen over de verschillende reacties, ook die ik zelf krijg. Ik eet namelijk nu sinds een maand geen vlees meer en krijg echt de meest rare reacties erover, wat kan het jou nou schelen wat ik eet? En wat maakt het ooit uit of een mens van origine een vleeseter is of niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |