quote:
Op zaterdag 5 november 2005 15:21 schreef Stpan het volgende:Ik eet liever vlees dan vis, vlees is diervriendelijker, milieuvriendelijker en oh ja, lekkerder. Verder schreeuwt mijn lichaam om vitaminen B.
Ik moet zeggen dat ik met een vegetarisch huisgenootje heb samengewoond en heb geleerd dat je ook best lekker zonder vlees kunt eten. Dus ik eet niet meer elke dag vlees, maar 4 a 5x per week, maar dat heeft niets met principe te maken, meer voor de afwisseling.
Tuurlijk kan je lekker eten zonder vlees. Het is geen must, het is 'anders'.
Wat je over vis zegt ben ik het niet mee eens (buiten dat stukje over smaak). Viseters leven langer, want vis is gezonder. Verder hebben vissen (in zee) een vrij leven, dus dat lijkt me de ultieme "scharrel". Net zoals bv. reewild. Lekker en eerlijk! De dodingsmethoden van vis zijn nog niet je-van-het, maar in viskwekerij wordt er druk onderzoek naar gedaan. Ook naar viskweekmethoden die weinig belasting voor milieu en andere dieren geven. Ik denk dat de viskweek de toekomst heeft. Vis groeit beter dan vlees en is bij kweek nu al minder belasting voor milieu dan vlees.
En als ik nu mag kiezen naar minder goede dodingsmethode, afgezet tegen een vrij leven daarvoor vergeleken met een opfokleven en een betere dodingsmethode, dan heeft het eerste mijn voorkeur. Schiet de bossen maar leeg!