Deze man, één van mijn grootste journalistieke ergernissen, is sinds begin 2002 hoofdredacteur van Metro. Gelukkig houdt hij het over het algemeen bij die functie, zodat zijn manier van werken en schrijven voor de lezers van het gratis krantje verborgen blijven, maar zo nu en dan vindt hij het nodig om zelf een redactionele bijdrage te leveren. Vaak zijn dat columns (als Dijkgraaf ergens een mening over heeft, moet die column meteen inclusief foto op de voorpagina zag ik laatst) of artikelen over ICT e.d. Vaak zijn die laatste stukjes ook nog eens pure reclame voor een produkt of fabrikant.
Nou valt daar nog mee te leven, het zou zelfs vermakelijk kunnen zijn. WARE HET NIET dat Dijkgraaf het nodig vindt om
elk stuk dat hij schrijft in zo'n stijl te schrijven, dat alle journalistieke alarmbellen bij mij gaan rinkelen. God, wat is het verwerpelijk hoe hij om de twee zinnen een opmerking tussen haakjes zet, hoe hij veelvuldig gebruik maakt van drie puntjes (...) aan het eind van een zin of zelfs artikel, hoe hij ellenlange zinnen maakt waar eigenlijk niets instaat... Wanneer houdt het op??
In het topic
Metro-redacteur en zijn "big brother column" staan een paar voorbeelden van Dijkgraafs stijl, in dit geval de BB-columns die hij sinds een tijdje dagelijks schrijft. Ik zal de komende tijd opletten of er meer van D. in de krant staat, en dat in dit topic bijplaatsen. Ik ben toch niet de enige die zich eraan ergert?
[ Bericht 0% gewijzigd door ImPrEzA op 24-09-2005 00:11:14 ]