Misschien hadden de Fransen een stuk lager gestaan zonder die geniën. Zonder een blanco is het moeilijk om hier oordelen over te geven.quote:Op vrijdag 23 september 2005 19:56 schreef McCarthy het volgende:
Kortom: een complete wanprestatie van al die zogenaamde genien. Zelfs de slimste mensen kunnen een land dus niet opstuwen in de vaart der volkeren.
quote:Op woensdag 9 november 2005 14:40 schreef thabit het volgende:
Frankrijk is een voorbeeld van een rechts land met veel bureaucratie. Daarom is het daar zo'n zooitje.
Conservatief zijn ze wel, maar rechts in de zin van een kleine overheid en veel marktwerking toch echt niet.quote:Op woensdag 9 november 2005 16:42 schreef Chewie het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Sorry moest echt hard lachen maar Frankrijk een rechts land noemen is domweg lachwekkend.
Nee zeker niet en vergeet de absurde macht van de vakbonden niet.quote:Op woensdag 9 november 2005 16:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Conservatief zijn ze wel, maar rechts in de zin van een kleine overheid en veel marktwerking toch echt niet.
Ze hebben er landbouwsubsidies, ze pakken oorzaken van problemen niet aan, ze zijn behoorlijk nationalistisch. Buiten dat heb ik, na een paar keer in Frankrijk geweest te zijn, ook vrij sterk het idee dat de Fransman niet bepaald maatschappelijk bewust is. Veel rechtser kun je niet worden lijkt me.quote:Op woensdag 9 november 2005 16:42 schreef Chewie het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Sorry moest echt hard lachen maar Frankrijk een rechts land noemen is domweg lachwekkend.
Nationalistisch is niet per definitie rechts en maatschappelijk betrokken niet per definitie links.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:05 schreef thabit het volgende:
[..]
Ze hebben er landbouwsubsidies, ze pakken oorzaken van problemen niet aan, ze zijn behoorlijk nationalistisch. Buiten dat heb ik, na een paar keer in Frankrijk geweest te zijn, ook vrij sterk het idee dat de Fransman niet bepaald maatschappelijk bewust is. Veel rechtser kun je niet worden lijkt me.
De SP heeft realiteitszin. In Nederland zijn ook dezelfde verschijnselen aanwezig die het geweld in Frankrijk veroorzaken.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:12 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nationalistisch is niet per definitie rechts en maatschappelijk betrokken niet per definitie links.
Noem jij de SP nu ook rechts omdat ze angstzaaien?![]()
Hou toch op man, volgens Marijnissen woon ik in zo'n achterstandsbuurt.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:15 schreef thabit het volgende:
[..]
De SP heeft realiteitszin. In Nederland zijn ook dezelfde verschijnselen aanwezig die het geweld in Frankrijk veroorzaken.
Wilders heeft dit ook gezegd.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:20 schreef Chewie het volgende:
Ik durf te wedden dat als een Wilders of 1 van de regeringsfracties dit gezegd hadden dit wel gezien zou worden als angstzaaierij.
En was dat wel angstzaaien? Ik vind het overigens van beide angstzaaierij en een zeer gebrekkige kennis van wat er in een stad/op straat leeft (zeker ernstig voor de SP die van zichzelf vind altijd te weten wat er leeft op straat), heb alleen deze uitspraak van Wilders gemist.quote:
en jij bent een voorbeeld van iemand die niet weet waar hij over praatquote:Op woensdag 9 november 2005 14:40 schreef thabit het volgende:
Frankrijk is een voorbeeld van een rechts land met veel bureaucratie. Daarom is het daar zo'n zooitje.
Wilders en de SP hebben vandaag vragen gesteld.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:42 schreef Chewie het volgende:
[..]
En was dat wel angstzaaien? Ik vind het overigens van beide angstzaaierij en een zeer gebrekkige kennis van wat er in een stad/op straat leeft (zeker ernstig voor de SP die van zichzelf vind altijd te weten wat er leeft op straat), heb alleen deze uitspraak van Wilders gemist.
Even on topic.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:17 schreef McCarthy het volgende:
[..]
en jij bent ene voorbeeld van iemand die niet weet waar hij over praat
Vragen is geen angstzaaien, hoe de SP dit gisteren naar buiten bracht wel zeker met de uitlating dat de situatie in Nederland vergelijkbaar is met die in Frankrijk. Wat een pertinente leugen is en waarmee de SP als partij van de straat duidelijk mee door de mand is gevallen.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:18 schreef Floripas het volgende:
Waarom is het angstzaaierij om e vragen hoe de regering zou reageren als hier de vlam in de pan zou slaan?
Het enige verschil is is dat Nederlanders minder nationalistisch zijn. Voor een klein land als de onze heeft Nederland meer beroemde schilders voort gebracht dan Frankrijk, ook worden de Nederlandse schrijver internationaal ook zeer gewaardeerd.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:23 schreef Floripas het volgende:
Wat Frankrijk wel veel sterker heeft dan Nederland, is een eigen cultuur, en gevoel voor eigen cultuur. Grote kunstenaars, zangers, filmmakers en schrijvers uit continentaal Europa zijn opvallend vaak Frans. Dat heeft wel te maken met die ferme educatieve basis, denk ik.
ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat frankrijk met duitsland altijd al tot de meest bevolkingrijkste landen van europa heeft gehoord.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat Frankrijk wel veel sterker heeft dan Nederland, is een eigen cultuur, en gevoel voor eigen cultuur. Grote kunstenaars, zangers, filmmakers en schrijvers uit continentaal Europa zijn opvallend vaak Frans. Dat heeft wel te maken met die ferme educatieve basis, denk ik.
jij bent zeker geen genie met je "slimme" opmerkingenquote:Dat de academie ver af staat van de werkelijkheid kun je bijna overal wel stellen: "Amerika. Zoveel Nobelwinnaars, zoveel Ivy League, en toch miljoenen mensen onder de armoedegrens".
Nederland heeft geen fieldsmedaillewinnaars voortgebracht, iets wat zelfs Belgie wel gelukt is.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:41 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het enige verschil is is dat Nederlanders minder nationalistisch zijn. Voor een klein land als de onze heeft Nederland meer beroemde schilders voort gebracht dan Frankrijk, ook worden de Nederlandse schrijver internationaal ook zeer gewaardeerd.
Maar wel 11 Nobel prijs winnaars, het is maar waar je waarde aan hecht.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:55 schreef thabit het volgende:
Nederland heeft geen fieldsmedaillewinnaars voortgebracht, iets wat zelfs Belgie wel gelukt is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |