![]()
Dit stuk vond ik in het gastenboek op de site van Hollywood Boulevard:
Even dit. Hoe de dood van Andre uitgebuit is was tegen zijn wens in. Hij wilde testamentair vastgelegd zijn as boven Noordwijk in een vuurpijl afgeschoten zien, vlakbij het hotel Huis ter Duin waar hij steeds vaker verbleef vanwege de echtscheidingsperikelen met zijn toekomstige ex. Andre was daar een geliefde gast en klapte vaak uit de school. De band die hij in dat hotel met een aantal medewerkers had werd steeds hechter. Het hotel werd zijn tweede huis, misschien wel zijn eerste, wanneer de druk van zijn huwelijk en terugkerende echtscheidingsdreiging te groot werd. Zijn laatste wens was Noordwijk, in intieme kring, zonder spektakel en uitgezongen te worden door zijn vaste bandleider en vriend. Dat Rachel die laatste wens een draai heeft gegeven toont beslist niet van respect. Begrijpelijk, in Noordwijk wist men veel en wel beter, dat staat niet in het boek... Voor wie het nog niet weet, de laatste wens van Andre is alsnog in vervulling gegaan. Een deel van zijn as is met 1 vuurpijl afgeschoten om 00.00 uur in de nacht van donderdag op vrijdag te Noordwijk. In bijzijn van dochter Natalie & zoon Melvin. Met de Blues erbij. Daarna is er nagepraat in het geliefde hotel waar de eenzame uren gesleten werden. Precies zoals Andre wilde, precies zoals het hoorde. Dat getuigt van werkelijk respect. Het ritueel op de pier van Hoek van Holland, live uitgezonden, was te genant voor woorden. Het leek een handeling die zo snel mogelijk afgeraffeld moest worden. Bij de negende vuurpijl leek het voor mevrouw Rachel al snel voldoende te zijn en draaide zij zich van de sterrenhemel af om zich met rasse schreden te begeven naar de kolonne van fotografen om haar oprechte verdriet met een groothoeklens voor eeuwig vast te kunnen laten leggen.Geen seconde van bezinning of letterlijk in alle rust stilstaan bij het afschieten van de as van Andre, gevangen in een sterrenregen. Grote schrik dan ook, toen nadat zij Andre voor de zoveelste keer de rug had toegekeerd, verstijfd stil bleef staan door de klap van de laatste 'vergeten' vuurpijl. Alsof er een boodschap door Andre werd afgegeven; Want zij belazerde mij zette voor poen mijn laaste wens opzij gelukkig is dat nu voorgoed voorbij ja ik weet ze belazerd mij Nu zit ik hierboven ze hebben hier zelfs ook een kroeg van de Engelen krijg ik bier genoeg "Hoe was het vuurwerk", was alles wat Jezus vroeg wat Jezus vroeg Ook zij belazerde mij zette voor Euro's mijn laatste wens opzij wachtte nog niet eens voor die 10 op rij ze belazerde mij ze belazerde mij Ooit staat ze voor me dan zeg ik haar wat jij met dat vuurwerk deed net als je boek dat klopte voor geen reet je beweerde, waar ik zelf niets van weet niets van weet Ja jij bedonderde mij voor jou geen plaats hierboven aan mijn zij rot hier maar op het is voorgoed voorbij want ik ben, hier eindelijk vrij Schrijf maar je eigen lied tot dat ieder je herkent en ziet dat is die handelaarster in verdriet die weduwevrouw, maakt geld van rouw maakt geld van rouw! *************** C.Right text G.L.B. alias P. Smeets *************** Geweldig Andre, hoe jij je laatste woord nam door die laatste pijl; Zie haar ware gezicht, ze kan nog niet eens tot 10 tellen... **************************************************
--------------------------------------------------------------------------------