Update, op veler verzoek
![]()
Het was ongeveer een maand geleden dat ik Henk/Mick/Nick/Alejandro wederom besloot definitief uit mijn hoofd c.q. leven te zetten, dit was ongeveer onderdeel geworden van een wekelijks ritueel. Ik moest altijd denken aan de columns van Peter van Straaten, waarin Agnes in hoofdstuk 26 besloot dat het nu
echt echt echt afgelopen was met Arthur, een nieuw leven brak aan, een leven zonder drank, sigaretten en most of all: zonder Arthur!. Hoofdstuk 27: Agnes werd wakkker naast Arthur...etc
Dit bood mij nog enige troost in de zin dat ik dus nog altijd als onderwerp voor een zeurkalender oid kon gaan dienen...mijn bestaan zou niet
helemaal onopgemerkt voorbij gaan..
Anyway, het kloek besluit was (wederom) genomen, directe aanleiding was een intiem samenzijn op zaterdag, waarop meneer zondag, na het tapas eten doodleuk verkondigde dat ik die avond maar niet bij hem moest slapen, want anders werd het weer "zo'n gewoonte" (
![]()
)
(ik-->driftaanval, ditmaal zonder strijkijzers) en zowaar, er stond een date gepland met een onschuldige toevallige niet geheel onaantrekkelijke voorbijganger die niet wist waar hij in verwikkeld raakte...hey, I was moving on!
Dit blijde nieuws zat ik dus in de kroeg
Het Zwerende Lidje tegen een vriendinnetje te verkondigen. Henk zat aan de overkant en zodra ik mijn hielen probeerde te lichten werd ik op de voet gevolgd met het verzoek een hapje te gaan eten. Ach, waarom ook niet, wat kan het voor kwaad, zou je denken
![]()
Zo gezegd zo gedaan, en we bestelden een salade van eendenborst, overgoten met een vieze wijn die naar appelsap smaakte, maar dat doet er niet echt toe verder, maar help me herinneren dat ik in de "3 vrienden" niet meer aan de chardonnay begin, en toen begon Henk met een semi-blij gezicht en een gemaakt lachje te blaten: "Goh! Heb je nu een vriend?!!!"
Waarop ik verkondigde dat dat niet het geval was maar dat ik wel iemand was tegengekomen die ik erg leuk vond etcetera. Dit natuurlijk terwijl ik onderwijl zoveel mogelijk probeerde om niet te verdrinken in de ogen van Henk
![]()
Hierop begon meneer te blaten "DAT VIND IK DUS HELEMAAL NIET LEUK!!!"
Ik zei hem koeltjes dat ik me er wat van aan zou trekken als ik ook maar enigzins de indruk zou hebben dat hij het serieus zou menen, maar dat dat nu niet echt het geval was.
Toen kregen we weer de afdeling zielig doen "Ja, maar als ik jou helemaal zou aanbidden dan zou jij me toch niet meer moeten
![]()
"!!!
Ik heb even gegaapt en me verder verdiept in mijn derde glas quarante-tres, dat leek me verstandiger (zo erg was het dus al).
Goed. Eenmaal thuisgekomen ging ik natuurlijk weer malen, en in een opwelling van nuchterheid (met een vleugje melodrama, want he, het is ik!) heb ik een brief met al mijn grieven geschreven, dat ik niet meer kon, dat ik niet zo door kon gaan omdat ik hem maar niet kon vergeten, dat ik toch echt verder ging, dan maar met een man die niet 'snachts flamenco met me danst, kortom, een echte
afscheidsbrief met nog wat dingen die ik niet hier post, maar het was duidelijk geloof ik.
Omdat mijn printer stuk was heb ik de brief op flop opgeslagen en door zijn bus gegooid.
Ik was wel een beetje zenuwachtig maar ik vond dat ik er goed aan had gedaan.
Dezelfde avond krijg ik een smsje van Henk: "Heb jij een computer die het doet!?"
![]()
Aangezien ik het niet echt zag zitten om op mijn eigen bank te zitten met Henk ernaast die op mijn computer mijn afscheidsbrief aan hem leest heb ik hem geopperd de brief de volgende dag maar op kantoor te lezen, met een kopje koffie...
En nu ga ik slapen, ik typ de rest morgen wel, want er komt nog een heel stuk!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.