abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30848899
Jawel, de nieuwe DVD van Hawtin, naar mijn mening de technomeester van het moment zit er aan te komen.

Op de DVD zal komen te staan:
  • Dolby 5.1 mix van 96 minuten
  • Stereo mix van 96 minuten
  • Twee videopromo's
  • Een film over het project zelf
  • 30 minuten liveregistratie van Hawtin's optreden op TimeWarp in Duitsland

    De mix is gemaakt met ableton waardoor er constant 3 tot 6 tracks tegelijk zullen lopen. Op de DVD zul je meteen ook kunnen zien wanneer deze afzonderlijke tracks er in en uit gedraaid worden. De 5.1 mix zal is ook echt voor dolby gemaakt en zal dus van de mogelijkheden daarvan gebruik maken.

    Ik kan haast niet wachten op deze release. Ik verwacht er erg veel van en het is mooi om te zien hoe een man voor een groot deel verantwoordelijk is van de vooruitgang van een stroming. Ik denk dat deze dvd de lat voor de komende tijd weer flink wat hoger gaat zetten.

    De release staat gepland voor oktober/november.
  • niet de vervaarlijke schaduw
    met zijn dikke pens vol pistolen
    beiden ingevet als een locomotief onder nul
    pi_30849599
    Deze ga ik zeker halen, ben heel benieuwd ernaar. Dacht eigenlijk dat ie al voor eind september geplanned stond, maar dit is dus vertraagd?

    Ook wel cool dat er 30 minuten op staat van Timewarp. Mijn inziens het vetste feest van vorig jaar, met een meesterlijke set van Hawtin en later Villa erbij.
    Arguing over the Internet is like being in the Special Olympics. Even if you win, you’re retarded.
    pi_30850023
    Oktober/november staat er op z'n site. En timewarp was zeer tof.
    niet de vervaarlijke schaduw
    met zijn dikke pens vol pistolen
    beiden ingevet als een locomotief onder nul
      vrijdag 23 september 2005 @ 09:44:57 #4
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_30850170
    Ik zit ook al maanden uit te kijken naar dit vermeende meesterwerkje van halfgod Hawtin!
    quote:
    Ik denk dat deze dvd de lat voor de komende tijd weer flink wat hoger gaat zetten.
    Dat weet ik wel zeker
    Cop killer
    Kill all the cops tonight
    Kill them, cop killer
    Kill all the cops in sight
    pi_30850255
    Ik vind Hawtin niet echt de technomeester van dit moment. Dat had ik eerder 10 jaar geleden gezegd (Plastik man - musik). Maar ik kijk zeker naar zijn nieuwe werk uit. Het is ook alweer een paar jaar geleden (al zie ik op een site staan dat er nog een cd in 2003 is uitgebracht? Die ken ik niet).

    Maar dit is dus een mix set van Hawtin en niet zijn eigen nummers?

    De cd en dvd komt trouwens 1 november uit kwam ik net tegen in een ander forum.
    pi_30850362
    quote:
    Op vrijdag 23 september 2005 09:48 schreef harlingen het volgende:
    Ik vind Hawtin niet echt de technomeester van dit moment. Dat had ik eerder 10 jaar geleden gezegd (Plastik man - musik). Maar ik kijk zeker naar zijn nieuwe werk uit. Het is ook alweer een paar jaar geleden (al zie ik op een site staan dat er nog een cd in 2003 is uitgebracht? Die ken ik niet).
    Zijn sets zijn de laatste tijd niet ontzettend hoogstaand maar de technische ontwikkelingen die door hem en z'n pa ontwikkeld zijn, maken hem voor mij zo groot. En ik durf wel te zeggen dat Hawtin op dit moment een van de invloedrijkste personen is in de technowereld.
    quote:
    Maar dit is dus een mix set van Hawtin en niet zijn eigen nummers?
    Jup, maar dan weer DE9 stijl. Dus uitgeklede nummers zo gemixt dat ze een totaal nieuw geheel vormen.
    niet de vervaarlijke schaduw
    met zijn dikke pens vol pistolen
    beiden ingevet als een locomotief onder nul
    pi_30850418
    quote:
    Op vrijdag 23 september 2005 09:52 schreef LostFormat het volgende:
    Jup, maar dan weer DE9 stijl. Dus uitgeklede nummers zo gemixt dat ze een totaal nieuw geheel vormen.
    Ik kan niet wachten Eens zien of hij mijn mening kan herzien.
      vrijdag 23 september 2005 @ 14:39:08 #8
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_30857872
    quote:
    Op vrijdag 23 september 2005 09:52 schreef LostFormat het volgende:

    [..]

    En ik durf wel te zeggen dat Hawtin op dit moment een van de invloedrijkste personen is in de technowereld.
    Als je alleen al kijkt naar de invloed die hij gehad heeft in de technowereld, klassiekers als spastik of The loop samen met L.F.O. Labels als plus8 en Probe waar klassiekers als Public Energy - Three 'o three op uitgebracht zijn of F.U.S.E en Circuitbreaker, het wat nieuwere werk als Decks, efx & 909, DE9: closer to the edit, mijn persoonlijke heilige graal van de electronische muziek Plastikman - Consumed, andere vooruitstrevende minimal/acid plastikman releases, de ongeevenaarde concept series en natuurlijk Final Scratch.

    De beste man staat gewoon al 20 jaar aan de top, idd jammer z'n wat mindere setjes de laatste tijd maar er is gewoon geen techno-DJ/producer die zoveel experimentele, vooruitstrevende en tijdloze 'techno' gebracht en daardoor zoveel invloed gehad heeft als Richie Hawtin.
    Vandaar ook dat ik echt kwijlend zit te wachten op hopelijk een nieuwe meesterwerk
    Cop killer
    Kill all the cops tonight
    Kill them, cop killer
    Kill all the cops in sight
    pi_30869734
    Zijn sets zijn nog altijd erg vet vind ik. Ik heb sets gehoord uit 1992 en 1998 en dan is -ie toch een stuk vooruitgegaan. Misschien de laatste tijd weer wat minder maar een golfbeweging is juist heel natuurlijk.

    Ik zat toevallig Closer To The Edit te luisteren van de week en die blijft geniaal. Ik kan ook niet wachten totdat deze uitkomt. Ik ben vooral benieuwd naar de liveregistratie op Timewarp dat was echt één van mijn hoogtepunten dit jaar.
    “Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
    pi_30869809
    November staat hij trouwens in (vermoedelijk) de Paradiso vanwege zijn nieuwe tour.

    Ik ben er zeker bij!
    “Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
    pi_30877359
    yessss ben benieuwd!
      zaterdag 24 september 2005 @ 12:29:42 #12
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_30883398
    quote:
    Op vrijdag 23 september 2005 21:10 schreef teknomist het volgende:
    Zijn sets zijn nog altijd erg vet vind ik. Ik heb sets gehoord uit 1992 en 1998 en dan is -ie toch een stuk vooruitgegaan. Misschien de laatste tijd weer wat minder maar een golfbeweging is juist heel natuurlijk.

    Ik zat toevallig Closer To The Edit te luisteren van de week en die blijft geniaal. Ik kan ook niet wachten totdat deze uitkomt. Ik ben vooral benieuwd naar de liveregistratie op Timewarp dat was echt één van mijn hoogtepunten dit jaar.
    Closer to the edit is ook beter dan Decks, Efx & 909 IMHO ... hij is bij vlagen zo lekker dubby.
    Cop killer
    Kill all the cops tonight
    Kill them, cop killer
    Kill all the cops in sight
    pi_30890893
    quote:
    Op zaterdag 24 september 2005 12:29 schreef HAL9000S het volgende:

    [..]

    Closer to the edit is ook beter dan Decks, Efx & 909 IMHO ... hij is bij vlagen zo lekker dubby.
    Mwah, ik vind Closer to the edit technisch beter en qua muziek meer mijn stijl.
    Decks, EFX & 909 was meer percussie/detroit.
    “Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
    pi_30892579
    Richie Hawtin - DE9: Transitions

    DE9: Transitions From tinkering with his father's electronic equipment to religously taping The Wizard's mix shows on local Detroit radio and trying to get to grips with pal John Acquaviva's small home studio, Richie Hawtin is dreaming of the future yet again. More than 15 years after he began exploring new frontiers in electronic dance music, he is redefining the idea of what a DJ can be. From his stark techno tracks on the Plus-8 label to the spectral acid minimalism of his releases as Plastikman, Hawtin has always been, as he puts it, "searching for what's next". Now his new mix album, DE9: Transitions, has made another quantum leap of the imagination.

    DE9: Transitions has been realised in 5.1 surround sound, using the latest recording techology to create an immersive sonic experience: 95 minutes of altered perception. Hawtin has used Abelton Live and DigiDesign ProTools software to strip apart then reassemble his component tracks to make completely new compositions, combining multiple elements simultaneously into a constantly shifting collage of sound. Technique aside, DE9: Transitions is a powerful and compelling trip.

    This is the third in the DE9 series which began in 1999 with the fiery, angular rhythms of Decks, EFX & 909 ⤓ reflecting Hawtin's DJ sets using drum machines and effects as well as records ⤓ and continued in 2001 with the kinetic loop frenzy of DE9: Closer to the Edit. Over that period, he has refined his use of advanced technology to liberate himself from the more mundane tasks that DJs have to perform, enabling him to produce something that's far more richly-textured than the sound of needle on spinning vinyl.

    "DJing is more about performance now, it's verging on a live show, and part of the progression towards that is moving further and further away from turntable technology and the idea of mechanically mixing two records together," he explains. "We used to spend so much effort on getting records to stay in time with each other. But once you stop having to worry about that, you can really start thinking about what sounds work together, and you can get deeper into the structure of the mix."

    Vinyl fundamentalists might, he agrees, regard this as heresy. Even the superstar DJs of the international party circuit who've largely abandoned vinyl for more easily-portable CDs have gone nowhere near this far. Hawtin, typically, sees it as an opportunity: "The progressive people are thinking, if computer technologies automate one task, what can I now do better or what new task can I focus my attention on?" he says. "That's the big question behind all the DE9 CDs ⤓ what can I do now with the technology and how can I push in a new direction to further the experimentation and heighten the experience?"

    DE9: Transitions combines everything from original Hawtin productions to unreleased tracks straight from the studios of cutting-edge producers like Ricardo Villalobos, Marc Houle, Daniel Bell, Alex Under et al and adds flashes of classic techno moments including Robert Hood, K. Alexi, Sahko, Pan Sonic etc, which inspired him when he was a young clubber. But most of the tracks are fundamentally transformed from their original states. Some fade in and out over a period of minutes, others are reduced to one single sampled note. The on-screen read-out on the DVD version of DE9: Transitions illustrates that its smoothly shape-shifting outline, this is a remarkably complex project. In fact the tracks are so close to becoming entirely new compositions that Hawtin has made the decision to give them his own names.

    "It's taking a chance, doing a mix CD and giving the tracks my own titles representing what these pieces have become," he admits. "But I believe it's gone far enough that I can do that. Some people might get pissed about it; we'll see. The CD artwork plays with that, it's a picture of my face which is totally made up of these track names, so it shows you that although this is made by me, I'm no greater or lesser than the information I'm using."

    In 2003, after leaving Canada to spend a year in New York, he moved to Berlin ⤓ which has been the world's second techno city since the fall of the Wall opened up creative spaces in derelict buildings left abandoned by the march of history. It's an environment he's found genuinely inspiring.

    "I'd always wanted to move to Europe," he says. "I needed somewhere that was inspiring and where there were like-minded musicians and artists, somewhere you could still experiment with music and with life. Berlin is so liberal in so many different ways; there's an amazing club scene, there's a great development software tech scene, there are so many resources here for people who think different."

    Hawtin has sometimes been portrayed as some kind of scientist-intellectual figure within techno culture, partly because of his innovative use of music technology. And yet there's also something of the night about him. Berlin has amplified that, too. "I think I'm a little crazier now, perhaps I've let my hair down," he says (with a grin). "I've been dancing a lot, listening a lot, going to crazy parties with a bunch of really good friends ⤓ being part of the scene and really enjoying what I'm hearing."

    Hawtin was the force behind some truly twisted warehouse parties in the Detroit area in the 1990s, until a local clampdown cooled the ardour. He now does his own club nights in Berlin, although much of his time is taken up crossing contintents to play anywhere from 10,000-strong raves to tiny sweatboxes for 300 people.

    The Plus-8 label still releases records sporadically, but Hawtin's main label now is Minus, the nurturing environment for a new generation of minimalist techno composers and DJs. He has also done a number of projects which fall well outside the traditional role of the club DJ, such as the music he's composed for a choreographed piece which will form part of the opening ceremony of the Winter Olympics in Turin next year.

    Hawtin talks a lot about experimenting, but it would be incorrect to characterise him purely as some kind of electronic lab technician. What he does has a sharply defined purpose: "It would be so easy to make something so extreme and so out-there that people would say it was crazy and experimental, but they wouldn't really like it," he says. "As much as I like experimenting and pushing forward, I also like partying, so I'm always trying to find a way to communicate my furthest-out ideas in a way people can comprehend at this moment. It's forward thinking and futuristic but it's not far-fetched."

    He concludes with a phrase that sums up his mission: "I want to entertain people, but I want to take them somewhere they've never been before." DE9: Transitions certainly fits the bill.

    Out 10.31 - UK / 11.1 - USA
    “Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
    pi_30933096
    quote:
    Op vrijdag 23 september 2005 21:13 schreef teknomist het volgende:
    November staat hij trouwens in (vermoedelijk) de Paradiso vanwege zijn nieuwe tour.
    Is deze tour naar aanleiding van de DVD release?
    "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
    Last.fm
    pi_30941028
    Die ga ik aanschaffen!
    pi_30941280
    de dvd ga ik wel kopen
    een techno draaiende hawtin houd ik wel van
    alleen dat minimal gedoe van hem
    zal wel te ingewikkeld zijn
    pi_30951505
    MInimal ingewikkeld?
    pi_30951635
    Keilastig.
    niet de vervaarlijke schaduw
    met zijn dikke pens vol pistolen
    beiden ingevet als een locomotief onder nul
    pi_30956437
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 12:52 schreef DJ_WB het volgende:
    de dvd ga ik wel kopen
    een techno draaiende hawtin houd ik wel van
    alleen dat minimal gedoe van hem
    zal wel te ingewikkeld zijn
    Denk toch dat er veel minimal op zal staan.
    pi_30956477
    Ik heb al een preview gehoord op PF en dat was inderdaad minimal.
    niet de vervaarlijke schaduw
    met zijn dikke pens vol pistolen
    beiden ingevet als een locomotief onder nul
    pi_30957705
    waarom doet ie zo

    hijs veel leuker als ie techno draait en van het padje is zoals in ibiza
    pi_30973684
    ben benieuwd naar die dvd, de9 en consumed zijn vette albums van hawtin.
    pi_31172946
    Tracklist mix-cd:

    01. Welcomm (in)
    02. TZ Entry Point
    03. Adding And
    04. Subtracting
    05. Prebuild
    06. Seiltanzer
    07. Visioning
    08. We (all) Search
    09. Jupiter Lander
    10. Reduction And
    11. Seduction
    12. Minimal Master
    13. All 4 Du***
    14. Tonarzt
    15. The Tunnel
    16. Minimission
    17. Noch Nah ®
    18. Weiter Noch
    19. Where Is Mayday
    20. The Hole
    21. (D) Ecaying Beauty
    niet de vervaarlijke schaduw
    met zijn dikke pens vol pistolen
    beiden ingevet als een locomotief onder nul
    pi_31173761
    quote:
    Op vrijdag 23 september 2005 21:13 schreef teknomist het volgende:
    November staat hij trouwens in (vermoedelijk) de Paradiso vanwege zijn nieuwe tour.

    Ik ben er zeker bij!
    Kaartje is binnen, 10 november komt hij!
    pi_31181724
    “Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
    pi_31435538
    Review van de mixcd:
    quote:
    Richie Hawtin is dreaming of the future again. More than 15 years after he began exploring new frontiers in electronic dance music, he is redefining the idea of what a DJ can be. From his stark techno tracks on the Plus-8 label to the spectral acid minimalism of his releases as Plastikman, Hawtin has always been, as he puts it, "searching for what's next". Now his new mix album, DE9: Transitions, has made another quantum leap of the imagination.

    The promo copy we got here at the office only contains the CD, and not the 5.1 surround DVD. We have listened to the preview at Sonar though (several times) so can make quite an impression of what the total package will have to offer.

    The DE9 saga started in 1999 as "Decks, FX & 909" (what Hawtin was using in his Minus Orange-period). The latest episode has been created with Ableton Live and Pro Tools though, again making him push the technological possibilities of this era. My musical- and technological taste have always been very similar to Hawtin's, so I still play the first two editions in this series very often. This third edition doesn’t disappoint me in any way!

    The sleeve gives 21 track titles, but in facts it's probably over a hundred. As Hawtin says; the word "Transitions" has several meanings for him, one of them being the transition from one track to another. It is without a doubt impossible to hear when one track starts or ends, it's one big blend of clicks, hits, bits 'n beats. Everyone who has heard Hawtin play in past couple months has without a doubt heard gimmicks like "Research" (We All Search), "Seduction", "Noch Nah ®", the bubbling "Weiter Noch" and deep-looped "Where is Mayday". Closing this album is the absolutely stunning and beautiful "(D) Ecaying Beauty", what an end!

    It's too bad we don't have the DVD in yet, because that's suppose to contain an even longer mix and as said the 5.1 version. The sneak preview of the surround sound was truly amazing at Sonar, like being sucked into a virtual techno world without boundaries. Judging by the CD itself though we may draw the conclusion that Hawtin did it again. Where non-minimal-lovers will probably find "Transitions" a bit boring, for the fans it's a must have! Every time you listen to it you discover new sounds, layers and emotions.

    Our verdict: partyalarm
    Toffe relevante quote van een messageboard:
    quote:
    If anyone cares.

    friday oct 7th i had a chance to go to AES show in NYC at the javits center where hawtin did a "seminar" about the cd. ( as i said earlier )
    some key points that he noted some of you may find interesting are

    -he used over 500 songs to put together this album. -
    someone in the audience asked if he had found a way to easily "warp"(www.ableton.com) entire tracks. he said "nope and that it was a real pain in the ass" anyone who uses ableton knows what he means.
    -he obtained studio masters for 99% of tracks on cdunlike the previous cd which he said he spent more time de-clicking than anything.
    -he recorded 70-80% of all volume, panning, effects and eq automation LIVE. he noted that he wanted to keep fades human where they needed to be exept for obvious parts like a section in the cd he describes as "one track moving and mixing from front to back as the next track is moving and mixing from back to front" that he had to 'draw' in by hand
    -he said that the entire album is 128 bpm
    (that was shocking to me especially after listening alot allready.)
    -he mixed the album in 5.1 first then made a re-edited stereo version.
    -he said "the 16 bit/44.1 stereo version is inferior to the 24 bit/96k 5.1 version but he is happy with it."


    Now i havent listened to the 5.1 version yet. but i really have been enjoying this mix.
    Im a big fan so my opinion is not objective whatsoever.
    BUT i think its f&%king brilliant!

    he even includes an mp3 of the 96 min version on the data portion of the dvd and in the jacket it says "....hope you will be kind enough to use it for your own personal use"
    sorry for the rant im just inspired again.
    -Joe
    niet de vervaarlijke schaduw
    met zijn dikke pens vol pistolen
    beiden ingevet als een locomotief onder nul
      vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:32:08 #28
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_31437660
    Wtf 500 tracks?? Ik kan echt niet lang meer wachten! dit klinkt echt zo verschrikkelijk geil allemaal...
    Cop killer
    Kill all the cops tonight
    Kill them, cop killer
    Kill all the cops in sight
    pi_31441857
    Ik wil dat album... SNEL! .
    “Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
    pi_31564361
    Ik krijg em nu binnen . Ik ben erg benieuwd...

    Maar ik ga em toch wel kopen .
    “Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
      vrijdag 21 oktober 2005 @ 18:31:28 #31
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_31609359
    Een godsgruwelijk vet album dit!! Mixtechnisch werkelijk waar subliem en ook de platenkeus is uiteraard weer meer dan geniaal, deze ga ik ook zeker origineel halen
    Cop killer
    Kill all the cops tonight
    Kill them, cop killer
    Kill all the cops in sight
    pi_31611901
    quote:
    Op vrijdag 21 oktober 2005 18:31 schreef HAL9000S het volgende:
    Een godsgruwelijk vet album dit!! Mixtechnisch werkelijk waar subliem en ook de platenkeus is uiteraard weer meer dan geniaal, deze ga ik ook zeker origineel halen
    En wat een einde, damn .
    “Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
    pi_31621685
    ik heb alleen nog maar de cd versie gehoord en ik moet zeggen dat het best goed is. het nieuwtje is er wel af sinds de vorige de9. maar ik ga zeker voor het hele pakket inclusief de cd en dvd.
    pi_31625959
    Score op Beatfreax: 5.67 (18 votes)

    Belooft veel goeds.
    niet de vervaarlijke schaduw
    met zijn dikke pens vol pistolen
    beiden ingevet als een locomotief onder nul
    pi_31698692
    quote:
    Op vrijdag 21 oktober 2005 18:31 schreef HAL9000S het volgende:
    Een godsgruwelijk vet album dit!! Mixtechnisch werkelijk waar subliem en ook de platenkeus is uiteraard weer meer dan geniaal, deze ga ik ook zeker origineel halen
    Wat een held deze man.
    underground forever baby
    pi_31704274
    Hij valt mij tegen. Ik vind hem totaal niet bijzonder, ik krijg er een heel erg 13 in een dozijn gevoel bij. Het eerste stuk is echt bij om in slaap te vallen. Totaal spanningsloos. Halverwege komt'ie dan toch een beetje los en pakt de cd je dan weer wel een beetje beet. Maar het is zoals we al vaak van 'm gehoord hebben.
    niet de vervaarlijke schaduw
    met zijn dikke pens vol pistolen
    beiden ingevet als een locomotief onder nul
    pi_31834919
    tja hij zal echt niet ineens hardrock gaan maken.
    pi_31904231
    Interview: http://www.ilovetechno.be/downloads/richiehawtin.pdf

    Iemand de DVD al gezien?
    “Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
    pi_31906046
    quote:
    Op zaterdag 22 oktober 2005 13:46 schreef LostFormat het volgende:
    Score op Beatfreax: 5.67 (18 votes)

    Belooft veel goeds.
    Pak je ook wel een site met een ietwat kritische userbase erbij
    pi_31912716
    http://3voor12.vpro.nl/3v(...)ml?10617791+24691523

    Op de luisterpaal te beluisteren.
    niet de vervaarlijke schaduw
    met zijn dikke pens vol pistolen
    beiden ingevet als een locomotief onder nul
    pi_31922462
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 19:38 schreef Frank-NL het volgende:

    [..]

    Pak je ook wel een site met een ietwat kritische userbase erbij
    niets mis met kritisch toch
    pi_31934888
    niks mis met kritisch zijn maar zelf een oordeel vormen is voor sommige mensen best moeilijk. en TE kritisch zijn is ook niet goed. zeker niet als een oordeel nog geen dag na de release van een promo tot stand komt en op internet gepubliceerd word. soms duurt het maanden voor een album tot zijn volle wasdom komt. in dit geval is de nieuwe hawtin echt een plaat waar je voor in de stemming moet zijn. en niet iets wat je vlug vlug op een "middagje" mag beoordelen.
    pi_31935257
    Op BF heeft het zeer grote meerendeel zeker wel verstand van zaken. Over het algemeen kloppen de recensie en beoordelingen daar goed.
    niet de vervaarlijke schaduw
    met zijn dikke pens vol pistolen
    beiden ingevet als een locomotief onder nul
    pi_31935508
    ik lap de mening van BF aan mijn laars want dat zijn mensen die wel erg snel hun neus ergens voor ophalen. mensen die er prat opgaan dat zij die ene dj waar nog nooit iemand van gehoord heeft wel kennen. de techno-scene zit boordevol met dat soort puristen. mensen die zo bezig zijn met zichzelf en hoe hip hun smaak wel niet is dat ze soms vergeten gewoon even te luisteren. en om dus op een mening af te gaan die daar gepubliceerd word lijkt me dus niet slim. gewoon zelf een oordeel vormen en dan pas kijken wat anderen er van vinden. en ook voor je mening blijven staan. dat lijkt me veel eerlijker ten opzichte van degene die maanden tijd steekt in een project louter om iets te geks in elkaar te steken. zoals die nieuwe van hawtin. dat is gewoon een te gekke plaat/dvd/cd. en eigenlijk verbaasde het me niks dat op beatfreax deze plaat minder in de smaak viel. minimal is ten slotte niet meer zo nieuw als een tijdje terug. dus de "hip" factor is enigzins verminderd. ik vind hem gewoon goed. wat een ander ook denkt.
    pi_31935802
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 19:02 schreef rheingold het volgende:
    ik lap de mening van BF aan mijn laars want dat zijn mensen die wel erg snel hun neus ergens voor ophalen. mensen die er prat opgaan dat zij die ene dj waar nog nooit iemand van gehoord heeft wel kennen. de techno-scene zit boordevol met dat soort puristen. mensen die zo bezig zijn met zichzelf en hoe hip hun smaak wel niet is dat ze soms vergeten gewoon even te luisteren. en om dus op een mening af te gaan die daar gepubliceerd word lijkt me dus niet slim. gewoon zelf een oordeel vormen en dan pas kijken wat anderen er van vinden. en ook voor je mening blijven staan. dat lijkt me veel eerlijker ten opzichte van degene die maanden tijd steekt in een project louter om iets te geks in elkaar te steken. zoals die nieuwe van hawtin. dat is gewoon een te gekke plaat/dvd/cd. en eigenlijk verbaasde het me niks dat op beatfreax deze plaat minder in de smaak viel. minimal is ten slotte niet meer zo nieuw als een tijdje terug. dus de "hip" factor is enigzins verminderd. ik vind hem gewoon goed. wat een ander ook denkt.
    Zeg pipo, als je even naar boven scrollt dan kun je al lang lezen dat ik er een mening over gevormd heb. En ja, BF zit vol met puristen maar dat maakt hun beoordelingen niks minder waard. Ieder z'n ding.
    niet de vervaarlijke schaduw
    met zijn dikke pens vol pistolen
    beiden ingevet als een locomotief onder nul
    pi_31936130
    ho ho, ik bedoelde het verder niet persoonlijk dus voel je niet persoonlijk aangevallen alsjeblieft. als jij hem niet goed vind is dat je goed recht hoor. ieder zijn ding inderdaad. er word hier alleen verwezen naar BF en ik steek mijn mening over BF niet onder stoelen of banken. misschien is het juist wel een goed teken dat zij hem niet goed vinden. net zoals ik de mening van bijvoorbeeld pitchfork media soms wel erg neerbuigend vind. dat jij nou net die link naar BF maakte wil nog niet zeggen dat ik jou iets probeer op te dringen ofzo. en ik heet geen pipo
    pi_31951931
    maar je bent er wel één
    pi_31955079
    quote:
    Op vrijdag 4 november 2005 09:34 schreef Yorrit het volgende:
    maar je bent er wel één
    niets mis met kritisch toch????
    pi_31956332
    nee
    pi_31958219
    Het zijn wel een stelletje azijnpissers daar bij BF hoor .

    Getuige alleen al hoe hoog ze ons Post hier wause foto's van Villalobos-topic opnamen...
    “Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
      vrijdag 4 november 2005 @ 13:23:04 #51
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_31958269
    eh, link??
    Cop killer
    Kill all the cops tonight
    Kill them, cop killer
    Kill all the cops in sight
    pi_31958276
    quote:
    Op vrijdag 4 november 2005 13:21 schreef teknomist het volgende:
    Het zijn wel een stelletje azijnpissers daar bij BF hoor .

    Getuige alleen al hoe hoog ze ons Post hier wause foto's van Villalobos-topic opnamen...
    huh?
    linkie?
    pi_31958593
    Staat in het RV-topic geloof ik...
    “Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
    pi_31963877
    Door dat Villalobos topic kan ik de beste man alleen maar 10x meer waarderen nog.
    underground forever baby
    pi_31982725
    “Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
    pi_32101379
    Momenteel de 5.1 mix aan het luisteren en daar verbleekt de CD versie wel bij hoor... niet normaal
    pi_32102011
    Ik heb de DVD voor Sinterklaas gevraagd .
    “Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
    pi_32102702
    Hij knalt hier nu door een hele dikke surround set en het is echt niet normaal hoeveel werk dit geweest is zeg Het legt de lat wel behoorlijk hoog voor de toekomst. Enige minpuntje is dat het beeld erbij nogal saai is, daar hadden ze wat meer mee kunnen doen... maar het gaat om de muziek natuurlijk!
    pi_32108031
    zie je niet hoe die te werk gaat zoals Jeff Mills - Exhibitionist
    pi_32112041
    Er is wel een making of op de DVD waarin je 'm die 5.1 set ziet maken in protools in een supervette studio.
    pi_32206597
    Ik heb het gekocht en hij is werkelijk subliem.
    Heb de complete mix op dolby surround beluisterd en kreeg voortdurend kippevel! Van alle kanten wordt je bestormd met klanken, beats, subtiele veranderingen etc. wat in een vloeiend (ietwat duister) geheel samenvloeit.
    Echt netjes, echt heerlijk, echt Hawtin
    pi_32569982
    Hier het interview dat Richie Hawtin voor 3voor12 heeft gedaan naar aanleiding van zijn nieuwe album:

    http://3voor12.vpro.nl/3voor12/magazines/news/index.jsp?portals=2534202&magazines=10719222&news=25092371
    "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
    Last.fm
    pi_32900647
    DE9 is een perfect en zeer compleet album zowel muzikaal als qua vormgeving. ik kan niet anders zeggen.
    pi_33024446
    dikke cd inderdaad! heerlijk om bij weg te dromen... en over BF... ik kom er zelf ook zeer regelmatig en ik moet zeggen dat er inderdaad flink gezeikt kan worden daar, daar stoor ik me ook wel eens aan...
    ik kan meer met een beat dan de tandheelkunde met suiker...
      maandag 12 december 2005 @ 21:37:57 #66
    27663 B4ron
    Kuala Lumpur
    pi_33027523
    ici Richie Hawtin

    DE9 closer to the edit is de techno-bijbel wat mij betrefd...
    vind de sets vaak wat minder...
    Goedenmiddag, u kunt wel gaan
    pi_33433010
    Wat een ge-wel-dig album zeg

    echt heerlijk subtiel, golvend, damn wat lekker
    Lelijke @@p!
    Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
    pi_33462032
    op 5.1 dolby is echt meesterlijk
    kerstvrouw
      woensdag 28 december 2005 @ 14:17:44 #69
    56690 DaisyDuke
    In Coffee We Trust!
    pi_33469725
    Ja, briljante plaat! Eindigde ook hoog in mijn jaarlijst 2005!
    1,000,000 demons can't be wrong...
    pi_37487831
    er zit een DE9-lite bij de mixmag van de maand.
    pi_37488666
    quote:
    Op dinsdag 2 mei 2006 16:04 schreef rheingold het volgende:
    er zit een DE9-lite bij de mixmag van de maand.
    en dat houd in...........?
    pi_37488707
    quote:
    Op dinsdag 2 mei 2006 16:40 schreef Luni het volgende:

    [..]

    en dat houd in...........?
    News: richie hawtin mixes mix mag cd

    Richie Hawtin mixes Mix Mag CD The biggest and most wide spread dance magazine in the world Mix Mag offers a free, exclusively mixed CD with every issue. May 2006’s issue is done by Richie Hawtin; DE9 lite.

    Hawtin about the CD: “This CD was ultra-important to give people my viewpoint on what’s happening right now. This is a condensed version of what you get when you hear me play for eight hours”.

    The album (titled "Electronic Adventures") is a strong collection of the cream-of-the-cream in minimal land at the moment, ranging from our Dutch pride “2000 and one” to Troy Pierce to Sebo K to one of the higlights Alex Under’s “El Encuentro”. The complete tracklist:

    01. 2000 and One - Leaf 2
    02. Cosmic Sandwich - Man In A Box
    03. Sleeparchive - ACD-Voice
    04. Shane Berry - For A Moment
    05. Audio Werner - Trust
    06. Heartz 4 - Intimacy Girl
    07. Tadeo - Granade Granata
    08. Troy Pierce - 25 Bitches (remix by Gaiser)
    09. Fraktion - This Fever Works
    10. Lansley & Brocksieper - Popa Wheely
    11. Sebo K - Horizons
    12. Alex Under - El Encuentro
    13. Loco Dice - Seeing Through Shadows

    More information here.

    More info: www.mixmag.net

    http://www.beatfreax.com/(...)in_mixes_Mix_Mag_CD/
    “Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
    pi_37488889
    quote:
    Op dinsdag 2 mei 2006 16:42 schreef teknomist het volgende:

    [..]

    News: richie hawtin mixes mix mag cd

    Richie Hawtin mixes Mix Mag CD The biggest and most wide spread dance magazine in the world Mix Mag offers a free, exclusively mixed CD with every issue. May 2006’s issue is done by Richie Hawtin; DE9 lite.

    Hawtin about the CD: “This CD was ultra-important to give people my viewpoint on what’s happening right now. This is a condensed version of what you get when you hear me play for eight hours”.

    The album (titled "Electronic Adventures") is a strong collection of the cream-of-the-cream in minimal land at the moment, ranging from our Dutch pride “2000 and one” to Troy Pierce to Sebo K to one of the higlights Alex Under’s “El Encuentro”. The complete tracklist:

    01. 2000 and One - Leaf 2
    02. Cosmic Sandwich - Man In A Box
    03. Sleeparchive - ACD-Voice
    04. Shane Berry - For A Moment
    05. Audio Werner - Trust
    06. Heartz 4 - Intimacy Girl
    07. Tadeo - Granade Granata
    08. Troy Pierce - 25 Bitches (remix by Gaiser)
    09. Fraktion - This Fever Works
    10. Lansley & Brocksieper - Popa Wheely
    11. Sebo K - Horizons
    12. Alex Under - El Encuentro
    13. Loco Dice - Seeing Through Shadows

    More information here.

    More info: www.mixmag.net

    http://www.beatfreax.com/(...)in_mixes_Mix_Mag_CD/
    thanx! Waar is dat blad te verkrijgen, gewoon bij de Bruna?
    pi_37488996
    zal best
      dinsdag 2 mei 2006 @ 18:28:48 #75
    28553 jimjim1983
    Villalobos
    pi_37498129
    best een lekker cdtje. eerste nummer is trouwens van een nederlandse producer.

    [ Bericht 0% gewijzigd door rheingold op 02-05-2006 23:25:13 ]
      dinsdag 2 mei 2006 @ 23:19:24 #77
    28553 jimjim1983
    Villalobos
    pi_37498312
    ja vet is hij

    13 mei op inmotion met darko esser, shinedoe en le clic
    pi_37498470
    M.u.v. van nummer 2 en 10 ken ik alle nummers al, dus weet niet of me dit echt gaat boeien.
    “Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
    pi_37498673
    quote:
    Op dinsdag 2 mei 2006 23:26 schreef teknomist het volgende:
    M.u.v. van nummer 2 en 10 ken ik alle nummers al, dus weet niet of me dit echt gaat boeien.
    dat kan ik me dan weer voorstellen. ik kende er niks van.
    pi_37500431
    Nu moet ik dus zeggen dat ik de dvd nog niet in 5.1 heb geluisterd, maar laat ik dan de eerste zijn die zegt dat ie closer to the edit tof vind, transitions gewoonweg slechter.

    Het is absoluut geen slechte cd, alleen is ie er op het mix werk wat makkelijker vanaf gekomen. Dit doordat hij de nummers volledig kon gebruiken ipv slechts losse samples zoals bij closer to the edit. Bij closer to the edit heeft ie toen heel hard na moeten denken over hoe alles te plaatsen, wat het werkelijk een geweldige cd maakt die gewoonweg verschrikkelijk vet is. Transitions is daarin wat minder, en ik vind de cd (21 nummer versie) pas vanaf nummer 17 echt mooi worden, het einde is namelijk heel erg mooi.

    Maar ik heb de dvd dus nog niet op 5.1 gehoord
    pi_37501865
    transitions vind ik ook erg goed, ik draai ze allemaal met plezier, omdat ze zo van elkaar verschillen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')