abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30841089

Niet iedereen is het gegeven om goedlopende texten en dito vergelijkingen en metaforen te construeren, maar soms maken bepaalde scribenten het wel erg bont. Vergelijking in TT kwam ik onlangs tegen op een bepaalde site, waarvan deelnemers nogal een hoge dunk van zichzelf hebben, maar waarop je niettemin texten kunt ontwaren waarbij "het lachen je nader staat dan het huilen". Ze zijn nl. daarnaast ook niet te beroerd om menig cliché te verkrachten. Een cliché is sws een zwaktebod; als een bepaalde auteur denkt dit gebrek te kunnen compenseren door gebruik van lelijke metaforen dan "keert de wal het schip"... Deze topic gaat over verkeerd gebruikte clichés en lelijke metaforen dus niet over taalfouten... Verzamel ze hier en huiver...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 23-09-2005 00:00:06 ]
I´m back.
pi_30842031
Oke
pi_30842569
Zonder mijn reactie is het topic als een kerstboom zonder ballen.
nuff said.
pi_30843253
Och, schaadt het niet dan baat het niet. .
  vrijdag 23 september 2005 @ 09:44:44 #5
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_30850166
quote:
Op donderdag 22 september 2005 23:10 schreef Knoekie het volgende:
Oke
de vorm siert de eenvoud
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_30850911
Klaar met kamperen?

Ik dacht, ik ga hier een boeiend stukje lezen over de gevoelens en dramatische campervaringen van Ryan (lugubere pop met lege handen), maar nee....

Nou ja, volgende keer beter, hè!
pi_30851891
oeh, allegorieën
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_30852706
Dat is 'toevallig' een site waar lucida op actief is?
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_30852851
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 11:24 schreef RaisinGirl het volgende:
Dat is 'toevallig' een site waar lucida op actief is?
Jij herkent de hand van de meester?
I´m back.
pi_30870854
quote:
Op donderdag 22 september 2005 22:47 schreef Ryan3 het volgende:

Niet iedereen is het gegeven om goedlopende texten en dito vergelijkingen en metaforen te construeren, maar soms maken bepaalde scribenten het wel erg bont. Vergelijking in TT kwam ik onlangs tegen op een bepaalde site, waarvan deelnemers nogal een hoge dunk van zichzelf hebben, maar waarop je niettemin texten kunt ontwaren waarbij "het lachen je nader staat dan het huilen". Ze zijn nl. daarnaast ook niet te beroerd om menig cliché te verkrachten. Een cliché is sws een zwaktebod; als een bepaalde auteur denkt dit gebrek te kunnen compenseren door gebruik van lelijke metaforen dan "keert de wal het schip"... Deze topic gaat over verkeerd gebruikte clichés en lelijke metaforen dus niet over taalfouten... Verzamel ze hier en huiver...
Het meer geoefende lezertje daarentegen heeft dit soort Ryanneske trucjes natuurlijk al lang in de smiezen – waarvan acte.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zaterdag 24 september 2005 @ 10:10:13 #11
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_30880320
Ik las pas ergens hier op fok dat "linkse partijen met alle winden meehuilen"

Vond het wel een leuke combinatie van
-met alle winden meewaaien
-mee huilen met de wolven

Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_30884276
Deze meester dus RG:
quote:
[...] nooit waren zijn bewegingen stijver, dan toen hij juist de sprong van het genie probeerde na te springen.
.
I´m back.
pi_30888280
Een beetje zielig dit.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_30889798
quote:
Een cliché is sws een zwaktebod;
Dat is een cliche.
pi_31000939
quote:
Niet iedereen is het gegeven om goedlopende texten en dito vergelijkingen en metaforen te construeren,
Nee verdomme daar zeg je wat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')