1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | border-left: 1px SOLID; border-right: 1px SOLID; border-bottom: 1px SOLID; border-top: 1px SOLID; border-color: #CAE4F7; background-color: #4584CB; text-align: center; font-weight: bold; } |
1 2 3 | <td class="cel"><a href="http://www.hapsieflapsie.nl">Home</a></td> ... |
ik had nooit wat gehoord van display tot kort, en nu word ik dr opeens mee dood gegooid overalquote:Op maandag 6 maart 2006 23:16 schreef SuperRembo het volgende:
:hover werkt in IE alleen op links, dus niet op bijvoorbeeld een td. Verder kan je met css ook niet aangeven dat als je met je muis over de <a> gaat, dan dan de kleur van de <td> moet wijzigen.
Wat je wel zou kunnen doen is de <a> display:block geven, om er voor te zorgen dat de link net zo groot wordt als de <td>.
Asl je dat niet wil dan heb je javascript nodig.
Met display:block wordt het inderdaad heel klein en das niet de bedoeling. Nouja, dan kan het dus niet met css. Bedankt in ieder geval.quote:Op maandag 6 maart 2006 23:16 schreef SuperRembo het volgende:
:hover werkt in IE alleen op links, dus niet op bijvoorbeeld een td. Verder kan je met css ook niet aangeven dat als je met je muis over de <a> gaat, dan dan de kleur van de <td> moet wijzigen.
Wat je wel zou kunnen doen is de <a> display:block geven, om er voor te zorgen dat de link net zo groot wordt als de <td>.
Asl je dat niet wil dan heb je javascript nodig.
1 2 3 | color: Purple; } |
IE is er inderdaad niet blij mee...:quote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:40 schreef Berkery het volgende:
[ code verwijderd ]
Zie ook http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/selector.html - met de opmerking dat de meeste niet werken in IE...
dit bedoel je?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 12:31 schreef Tijn het volgende:
CSS kent de overflow-property voor content die groter is dan z'n box. Als je voor betreffende box deze op "scroll" zet, zou het moeten werken toch? Of op "auto", dan krijg je alleen een scrollbar als de content ook daadwerkelijk groter is, in plaats van altijd.
en dat werkt ook voor de <body> tag en alles wat er dan onder valt? want het is eigenlijk een <td> uit een tabel die niet scrollt..quote:Op vrijdag 10 maart 2006 12:42 schreef Tijn het volgende:
Ja.
dat had ik eerst, maar IE trok dat nietquote:Op vrijdag 10 maart 2006 12:48 schreef Tijn het volgende:
Oh het zijn tables. Misschien kun je er beter divs van maken dan.
Float beide elementen left. Dan komen ze naast elkaar te staan.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 12:45 schreef markiemark het volgende:
eeuhmm nee al geprobeerd.. het is zo dat als ik het width element toe voeg, dat hij dan ineens onder elkaar gaat staan ondanks de float: left; eigenschap die ik mee geef aan de linker div..
zelfs als ik de divs's instel op width: 10px; komen ze onder elkaar te staan, terwijl de container div 500pox breed is...
Voeg een display: block; aan je css toe, tenminste als je een top en left meegegeven hebt.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 12:45 schreef markiemark het volgende:
eeuhmm nee al geprobeerd.. het is zo dat als ik het width element toe voeg, dat hij dan ineens onder elkaar gaat staan ondanks de float: left; eigenschap die ik mee geef aan de linker div..
zelfs als ik de divs's instel op width: 10px; komen ze onder elkaar te staan, terwijl de container div 500pox breed is...
Bij mij is de achtergrond grijs in IE, omdat deze geen transparantie bij PNG ondersteundquote:Op dinsdag 14 maart 2006 21:53 schreef qu63 het volgende:
niet helemaal CSS, maar ik hoop toch een antwoord te krijgen.. op www.ahrenstravel.nl staat aan de bovenkant een logo. dat logo heb ik gemaakt in paint shop pro. achtergrondkleur is #FFCC66 (255,204,102), diezelfde kleur gebruik ik over de hele pagina. In FireFox gaat alles goed, maar Internet Explorer maakt van mijn mooie plaatje een andere kleur!volgens mn colorpicker extensie is dat #FFC65B(255, 198, 91)
enig idee wat ik er aan kan doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |