ok, waar houden ze dan verder rekening mee bij het wel of niet accepteren van iemand?quote:Op donderdag 22 september 2005 11:46 schreef Lod het volgende:
Ze vragen toch geen bankafschrift om te kijken wat je inkomen is? Ze vragen een afschrift zodat ze zeker weten dat dat het juiste adres is. (waar de rekening heen moet).
Telfort laat een derde partij toetsen (EDR), en die risico analyse is inderdaad mede op basis van je postcode/ buurt en je eigen schulden achtergrond.quote:Op donderdag 22 september 2005 11:47 schreef -moi- het volgende:
ik ben 2 jaar terug wel afgewezen bij telfort, toen was ik 18, zat in het eerste jaar van het WO.
maar wat zouden de criteria zijn? misschien ook de buurt waar je woont?
Hoezo raar? Ik neem aan de je snapt dat JIJ meebetaalt aan de schade die Telfort/Vodafoon/.... lijdt door klanten die niet betalen?quote:Op donderdag 22 september 2005 12:08 schreef JohnDDD het volgende:
wtf? er is serieus een mogelijkheid dat men iemand niet accepteert als abonnementshouder van een mobiel abonnement? RAAR
ja precies! waar zou dat aan liggen... zal toch niet zo maar natte vingerwerk zijn ofzo?quote:Op donderdag 22 september 2005 12:12 schreef TeleluvR het volgende:
Vodafone: Bij mij geen probleem, vriendin afgewezen (gek genoeg hebben wij dezelfde financiele 'status')
Ik heb wel eens het maffe verhaal gehoord dat ze kijken naar adresgegevens en niet naam...quote:Op donderdag 22 september 2005 12:31 schreef -moi- het volgende:
[..]
ja precies! waar zou dat aan liggen... zal toch niet zo maar natte vingerwerk zijn ofzo?
ik sta gelukkig niet negatief geregistreerd bij het BRK dus daarop kunnen ze me niet afwijzen
ik weet niet, meestal is er toch gewoon een mogelijkheid om deurwaarders af te sutren op dat soort liedenquote:Op donderdag 22 september 2005 12:11 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Hoezo raar? Ik neem aan de je snapt dat JIJ meebetaalt aan de schade die Telfort/Vodafoon/.... lijdt door klanten die niet betalen?
Minder dubieuze debiteuren = minder kosten = lager abonnementskosten voor jou.
En dat is de grote truuk: Waarom je bent afgewezen krijg je dus nooit te horen...!quote:Op donderdag 22 september 2005 13:03 schreef -moi- het volgende:
nou lekker dan.. als ik afgewezen word zal ik zeker wel even navragen waar t aan gelegen heeft..
ik weet dat het een paar jaren terug wel gedaan werd door KPN, mijn zus wou namelijk toen een abbo via hun nemen, maar dat kon niet omdat iemand in onze straat (jaja zo breed word het gedaan) een betalingsachterstand had.quote:Op donderdag 22 september 2005 12:59 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik heb wel eens het maffe verhaal gehoord dat ze kijken naar adresgegevens en niet naam...
Dat zou een hoop kunnen verklaren: Als student wonen wij in een studentenhuis en wellicht heeft op haar adres ooit iemand gewoont met schulden. Gevolg: Je wordt ten onrechte geweigerd!
Echt belachelijk, zeker als je weet dat ze al zoveel van iemand persoonlijk weten. Maar ja, je doet er geen kont aan, afgezien van de bedrijven te mijden die zo te werk gaan...quote:Op donderdag 22 september 2005 13:31 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
ik weet dat het een paar jaren terug wel gedaan werd door KPN, mijn zus wou namelijk toen een abbo via hun nemen, maar dat kon niet omdat iemand in onze straat (jaja zo breed word het gedaan) een betalingsachterstand had.
Risico analyse. Dat ze zo een aantal fatsoenlijke klanten mislopen, neemt men voorlief. Ze kunnen niet iedereen uitgebreid gaan controleren (dat zou het voordeel van minder dubieuze debiteuren ongedaan maken) Dus men hanteert de botte bijl.quote:Op donderdag 22 september 2005 13:50 schreef -moi- het volgende:
maar waarom zouden ze zo te werk gaan? dan lopen ze toch heel veel inkomsten mis.. want om nou te zeggen, die en die uit je straat staan negatief geregistreerd dus jij mag ook geen abonnement, dat slaat natuurlijk nergens op.
Je krijgt zelfs 20% korting per maand als student bij Orange.quote:Op donderdag 22 september 2005 13:52 schreef erikkll het volgende:
Bij orange kregen studenten zelfs korting!
ik ook, het eerste jaar 10% korting. Ipv daarvan heb ik nu een verzekering voor m'n gsm afgesloten.
ik heb ook geen bankafschrift moeten tonen, alleen m'n bankpasje
Ikkequote:Op donderdag 22 september 2005 11:39 schreef -moi- het volgende:
nou vraag ik me af of anderen wel geaccepteerd zijn, want een vriendin is dus pas geleden afgewezen, maar ze weet niet precies waarom. zijn er hier mensen die als student wel geaccepteerd zijn?
ben bang dat m'n aanvraag wordt afgewezen, en m'n oude nummer zo verloren gaat omdat m'n oude abonnement af loopt
idd, kreeg vandaag de rekeningquote:Op vrijdag 23 september 2005 11:38 schreef Joenes het volgende:
[..]
Je krijgt zelfs 20% korting per maand als student bij Orange.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |