abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30818759
ik vraag me af of je als student bij vodafone geaccepteerd wordt. Ik heb een abonnement via gsm.nl aangevraagd, maar daar vragen ze dus om een bankafschrift mee te sturen, maar daar kunnen ze niet precies uit opmaken wat mijn inkomsten zijn.

nou vraag ik me af of anderen wel geaccepteerd zijn, want een vriendin is dus pas geleden afgewezen, maar ze weet niet precies waarom. zijn er hier mensen die als student wel geaccepteerd zijn?

ben bang dat m'n aanvraag wordt afgewezen, en m'n oude nummer zo verloren gaat omdat m'n oude abonnement af loopt
Strawberry Flavour..
pi_30818829
Ja dat vraag ik me ook af, en bij welke provider word je als student wel aangenomen en bij welke niet?
pi_30818850
Bij Telfort geen problemen gehad hoor.
pi_30818946
Ze vragen toch geen bankafschrift om te kijken wat je inkomen is? Ze vragen een afschrift zodat ze zeker weten dat dat het juiste adres is. (waar de rekening heen moet).
GNU Terry Pratchett
pi_30818976
ik ben 2 jaar terug wel afgewezen bij telfort, toen was ik 18, zat in het eerste jaar van het WO.

maar wat zouden de criteria zijn? misschien ook de buurt waar je woont?
Strawberry Flavour..
pi_30819001
quote:
Op donderdag 22 september 2005 11:46 schreef Lod het volgende:
Ze vragen toch geen bankafschrift om te kijken wat je inkomen is? Ze vragen een afschrift zodat ze zeker weten dat dat het juiste adres is. (waar de rekening heen moet).
ok, waar houden ze dan verder rekening mee bij het wel of niet accepteren van iemand?
Strawberry Flavour..
  donderdag 22 september 2005 @ 11:49:15 #7
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_30819040
ik weet het niet precies maar ik zit nu al voor mijn derde jaar bij vodafone (sinds mijn 18e) en heb geen problemen gehad.
  donderdag 22 september 2005 @ 11:50:46 #8
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_30819085
quote:
Op donderdag 22 september 2005 11:47 schreef -moi- het volgende:
ik ben 2 jaar terug wel afgewezen bij telfort, toen was ik 18, zat in het eerste jaar van het WO.

maar wat zouden de criteria zijn? misschien ook de buurt waar je woont?
Telfort laat een derde partij toetsen (EDR), en die risico analyse is inderdaad mede op basis van je postcode/ buurt en je eigen schulden achtergrond.

Vodafoon vraagt een bankafschrift om zeker te weten dat jij een bankrekening hebt op jouw naam en het goede adres. Bedragen en tegenrekeningen/ kenmerken kun je gewoon onleesbaar maken.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_30819330
nouja, dat wordt dus even afwachten..

ze kijken dus niet naar het feit of je student bent of al werkt..
Strawberry Flavour..
pi_30819688
wtf? er is serieus een mogelijkheid dat men iemand niet accepteert als abonnementshouder van een mobiel abonnement? RAAR
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 22 september 2005 @ 12:11:16 #11
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_30819781
quote:
Op donderdag 22 september 2005 12:08 schreef JohnDDD het volgende:
wtf? er is serieus een mogelijkheid dat men iemand niet accepteert als abonnementshouder van een mobiel abonnement? RAAR
Hoezo raar? Ik neem aan de je snapt dat JIJ meebetaalt aan de schade die Telfort/Vodafoon/.... lijdt door klanten die niet betalen?
Minder dubieuze debiteuren = minder kosten = lager abonnementskosten voor jou.
Thucydides
  donderdag 22 september 2005 @ 12:12:34 #12
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_30819823
Telfort: Geen probleem
Orange: Geen probleem
Vodafone: Bij mij geen probleem, vriendin afgewezen (gek genoeg hebben wij dezelfde financiele 'status')
KNP: Geen probleem
  donderdag 22 september 2005 @ 12:17:34 #13
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_30819993

[ Bericht 100% gewijzigd door JDude op 22-09-2005 12:18:31 (lama :')) ]
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_30820023
Een GSM aanbieder heeft niets te maken met je inkomen.
Een recent giro (of bank) afschrift dient alleen ter controle van je adresgegevens (tenminste officieel dan)
Je kredietwaardigheid test men door bij het bureau crediet registratie te vragen of je schulden hebt of nog grote leningen hebt lopen etc.
Nou werkt dit ook niet altijd want er worden nog wel eens mensen afgewezen die verder totaal geen schulden of betalingsachterstand hebben lopen, maar men mag je dus nooit vragen naar het inkomen.

Als ik een bankafschrift moet laten zien dan maak ik ook altijd eerst een kopie en vervolgens streep ik alle bedragen door met een zwarte magic marker.
Men weet niets van mijn inkomen maar ik ben nog nooit geweigerd.
pi_30820418
quote:
Op donderdag 22 september 2005 12:12 schreef TeleluvR het volgende:
Vodafone: Bij mij geen probleem, vriendin afgewezen (gek genoeg hebben wij dezelfde financiele 'status')
ja precies! waar zou dat aan liggen... zal toch niet zo maar natte vingerwerk zijn ofzo?

ik sta gelukkig niet negatief geregistreerd bij het BRK dus daarop kunnen ze me niet afwijzen
Strawberry Flavour..
  donderdag 22 september 2005 @ 12:59:43 #16
98135 TeleluvR
pi_30821172
quote:
Op donderdag 22 september 2005 12:31 schreef -moi- het volgende:

[..]

ja precies! waar zou dat aan liggen... zal toch niet zo maar natte vingerwerk zijn ofzo?

ik sta gelukkig niet negatief geregistreerd bij het BRK dus daarop kunnen ze me niet afwijzen
Ik heb wel eens het maffe verhaal gehoord dat ze kijken naar adresgegevens en niet naam...
Dat zou een hoop kunnen verklaren: Als student wonen wij in een studentenhuis en wellicht heeft op haar adres ooit iemand gewoont met schulden. Gevolg: Je wordt ten onrechte geweigerd!
pi_30821265
nou lekker dan.. als ik afgewezen word zal ik zeker wel even navragen waar t aan gelegen heeft..

[ Bericht 0% gewijzigd door -moi- op 22-09-2005 13:24:08 ]
Strawberry Flavour..
  Moderator donderdag 22 september 2005 @ 13:03:37 #18
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_30821280
Hij is hier wat meer op zijn plaats

SES > WGR

[ Bericht 1% gewijzigd door Rene op 22-09-2005 13:09:45 (Typo :')) ]
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_30821339
quote:
Op donderdag 22 september 2005 12:11 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Hoezo raar? Ik neem aan de je snapt dat JIJ meebetaalt aan de schade die Telfort/Vodafoon/.... lijdt door klanten die niet betalen?
Minder dubieuze debiteuren = minder kosten = lager abonnementskosten voor jou.
ik weet niet, meestal is er toch gewoon een mogelijkheid om deurwaarders af te sutren op dat soort lieden
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_30821422
Op alle bankafschriften die je naar welke instelling dan ook moet sturen, moet je ook alle bedragen en namen van bedrijven/mensen waar je geld van krijgt of geld aan betaald wegstrepen. Het gaat ze alleen om je rekeningnummer en adres (wat al eerder gezegd is).
Ik denk trouwens ook niet dat een bedrijf de specifieke groep 'studenten' kan weigeren, het zou een vorm van discriminatie zijn die in veel gevallen onterecht is...
  donderdag 22 september 2005 @ 13:24:58 #21
98135 TeleluvR
pi_30821883
quote:
Op donderdag 22 september 2005 13:03 schreef -moi- het volgende:
nou lekker dan.. als ik afgewezen word zal ik zeker wel even navragen waar t aan gelegen heeft..
En dat is de grote truuk: Waarom je bent afgewezen krijg je dus nooit te horen...!
Ik ga gewoon niet naar een bedrijf dat mij -ooit- heeft afgewezen...
pi_30822080
quote:
Op donderdag 22 september 2005 12:59 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Ik heb wel eens het maffe verhaal gehoord dat ze kijken naar adresgegevens en niet naam...
Dat zou een hoop kunnen verklaren: Als student wonen wij in een studentenhuis en wellicht heeft op haar adres ooit iemand gewoont met schulden. Gevolg: Je wordt ten onrechte geweigerd!
ik weet dat het een paar jaren terug wel gedaan werd door KPN, mijn zus wou namelijk toen een abbo via hun nemen, maar dat kon niet omdat iemand in onze straat (jaja zo breed word het gedaan) een betalingsachterstand had.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  donderdag 22 september 2005 @ 13:44:26 #23
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_30822563
Dat bankafschrift gebruiken ze voor zowel de controle van de adresgegevens als de controle bij het BKR.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 22 september 2005 @ 13:46:28 #24
98135 TeleluvR
pi_30822635
quote:
Op donderdag 22 september 2005 13:31 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

ik weet dat het een paar jaren terug wel gedaan werd door KPN, mijn zus wou namelijk toen een abbo via hun nemen, maar dat kon niet omdat iemand in onze straat (jaja zo breed word het gedaan) een betalingsachterstand had.
Echt belachelijk, zeker als je weet dat ze al zoveel van iemand persoonlijk weten. Maar ja, je doet er geen kont aan, afgezien van de bedrijven te mijden die zo te werk gaan...
pi_30822786
maar waarom zouden ze zo te werk gaan? dan lopen ze toch heel veel inkomsten mis.. want om nou te zeggen, die en die uit je straat staan negatief geregistreerd dus jij mag ook geen abonnement, dat slaat natuurlijk nergens op.
Strawberry Flavour..
pi_30822857
Bij orange kregen studenten zelfs korting!

ik ook, het eerste jaar 10% korting. Ipv daarvan heb ik nu een verzekering voor m'n gsm afgesloten.

ik heb ook geen bankafschrift moeten tonen, alleen m'n bankpasje
  vrijdag 23 september 2005 @ 10:40:15 #27
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_30851541
quote:
Op donderdag 22 september 2005 13:50 schreef -moi- het volgende:
maar waarom zouden ze zo te werk gaan? dan lopen ze toch heel veel inkomsten mis.. want om nou te zeggen, die en die uit je straat staan negatief geregistreerd dus jij mag ook geen abonnement, dat slaat natuurlijk nergens op.
Risico analyse. Dat ze zo een aantal fatsoenlijke klanten mislopen, neemt men voorlief. Ze kunnen niet iedereen uitgebreid gaan controleren (dat zou het voordeel van minder dubieuze debiteuren ongedaan maken) Dus men hanteert de botte bijl.
Thucydides
pi_30853081
quote:
Op donderdag 22 september 2005 13:52 schreef erikkll het volgende:
Bij orange kregen studenten zelfs korting!

ik ook, het eerste jaar 10% korting. Ipv daarvan heb ik nu een verzekering voor m'n gsm afgesloten.

ik heb ook geen bankafschrift moeten tonen, alleen m'n bankpasje
Je krijgt zelfs 20% korting per maand als student bij Orange.
pi_30853426
quote:
Op donderdag 22 september 2005 11:39 schreef -moi- het volgende:
nou vraag ik me af of anderen wel geaccepteerd zijn, want een vriendin is dus pas geleden afgewezen, maar ze weet niet precies waarom. zijn er hier mensen die als student wel geaccepteerd zijn?

ben bang dat m'n aanvraag wordt afgewezen, en m'n oude nummer zo verloren gaat omdat m'n oude abonnement af loopt
Ikke
Alhoewel dat dan niet helemaal vodafone is, het is wel via hun netwerk en wordt na 2 jaar automatisch omgezet in een veel te duur vodafone abbonnement, maar voorlopig heet het anders en is maar 4,50 euro of zo per maand (voor 100 belminuten)
pi_30853519
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:58:27 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_30853621
Ik werd bij Telfort wel geweigerd. Geen foute buurt/postcode of schulden opgelopen. Ik heb geen zin om bij hun te gaan smeken of ik een abonnement mag afsluiten of een maand te wachten op antwoord van het EDR waarom ik ben geweigerd, dus ik zit nu bij KPN en geen problemen.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_30862804
En als je geweigerd wordt, gewoon nog eens aanvragen, heeft mijn vriendin ook gedaan en toen werd ze wel geaccepteerd (was niet bij vodafone trouwens).
  vrijdag 23 september 2005 @ 21:31:18 #33
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_30870348
Tevens kan je afgewezen worden als je (/jouw adres) de laatste tijd veel abonnementen hebt afgesloten. Dan worden ze voorzichtig.

Mijn huisgenote heeft een handje van rekeningen laat betalen (bij 2e herinnering of onmiddelijk na afsluiting). Gewoon omdat ze te lui is om giro`s naar de bank te brengen. Die wilde ook een nieuw gsmabo en kreeg ook een weigering.

En zo`n iemand op jouw adres kan ook voor jou een negatieve reactie van het telecombedrijf opleveren.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_30875547
Als student krijg je over het algemeen overal een abo hoor. Afwijzingen kan door meerdere oorzaken komen. Een zwart adres, bankrekening die niet wordt gebruikt etc. Vodafone heeft wel de strengste check, dus daar heb je sneller een afwijzing dan bij de rest.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_30875580
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 11:38 schreef Joenes het volgende:

[..]

Je krijgt zelfs 20% korting per maand als student bij Orange.
idd, kreeg vandaag de rekening
pi_30889127
ik heb net bij de vodafone winkel een check laten doen, en daar kwam ik gelukkig doorheen. hopelijk wijst gsm.nl me niet af, omdat die anders checken ofzo... je weet maar nooit
Strawberry Flavour..
pi_30893988
Ik ben ook student en bel sinds een maand met vodafone niks aan de hand dus! En ik woonde nog in een kutbuurt ook
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_30899611
Ja als je een BKR code 4 hebt houdt het natuurlijk op

[ Bericht 3% gewijzigd door Diederik_Duck op 24-09-2005 21:53:52 (Afzichtelijke spelfout) ]
pi_30965439
Ik heb zelf vodafone, kpn en telfort gehad. Met alle drie geen enkel probleem.
pi_31048529
T-mobile is ook haast nooit een probleem voor studenten geloof ik. De meesten die ik ken hebben in ieder geval T-mobile, waaronder ikzelf.

Voor abonnementen is het altijd nodig om of een bankafschrift of een bankpas te overleggen die gewoon als 2e identificatie dient naast je rijbewijs of paspoort.
pi_31048583
Als je ooit schulden hebt gehad of op een verdachte postcode woont kan je geweigerd worden.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')