abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30787412
Ik heb al jaren lang elk jaar een nieuw toestel bij mijn mobiel telefoon abonnement. Ik zit er nu aan te denken om eens een keer een sim-only abonnement af te sluiten. Ik bel nogal veel en met rekeningen van 100 - 150 euro per maand kan ik om de 2 maanden een gloednieuw toestel halen wanneer ik niet zou bellen.

Mijn oog valt nu hier op:
T-mobile Relax 400 Sim-only
Kosten per maand ¤ 7.95
Maandelijk tegoed 400 min
Bellen (vast/mobiel p/m) ¤ 0.06
SMS berichten ¤ 0.22
Bellen buiten de bundel ¤ 0.22

Voor 7,95 per maand 400 belminuten. Sms bundeltje erbij voor 5,00 euro en klaar is kees. Alleen bellen buiten de bundel is prijzig. Maar dan ben ik volgens mij een stuk goedkoper uit en kan ik straks gewoon los een telefoon koop aangezien ik sterk in kosten omlaag ga per maand.

Nu heb ik een abonnement voor 35 euro per maand met maar 300 minuten en buiten de bundel 20 eurocent p/m geloof ik bij Vodafone.

Iemand anders ervaringen of tips met die sim-only abbo's? Of welke zijn momenteel slim om af te sluiten?
  woensdag 21 september 2005 @ 12:49:47 #2
18335 djdano
Eet meer shoarma!!!
pi_30788085
400 belminuten is veeeeeeeeel te weinig voor je. Pak gewooon 600 belminuten. Kost bijna niets extra maar bespaart je heeeel erg veel. Als je niet zoveel zou bellen zou je namelijk nooit op de 100 euro uitkomen
  woensdag 21 september 2005 @ 19:43:09 #3
32402 s0k
..............................
pi_30800308
ik ben dus ook opzoek naar een simonly abo. En op www.sim-only.nl zag ik dus een mooi overzicht etc. Maar iig, ik zag dus ook 2 verschillende vodafone aanbiedingen.
Vodafone simonly en
Vodafone supersimonly
Alleen kom ik er maar niet achter wat het verschil tussen de 2 is.
Iemand?
..................................................................................................................................................
pi_30800584
het verschil vind ik zeer duidelijk te zien tussen de sim only en super sim only

..................................... sim only ..................................................super sim only
.......................................22,50.......................................................27,50
belmin..........................150 min/150sms ................................ 200 min/200 sms
sms tarief ....................15 ct /sms ............................................14 ct /sms
beltarief ........................15 ct /min..............................................14 ct/min
abo................................5,95 p/m.................................................6,95 p/m

welk verschil is het dat jij niet ziet??

[ Bericht 29% gewijzigd door hilliebillie op 21-09-2005 19:53:13 (opmaak aangepast) ]
  woensdag 21 september 2005 @ 19:56:22 #5
32402 s0k
pi_30800760
ehm, dat zijn 2 verschillende soorten abo's hilliebillie.
gaat mij om Vodafone Supersimonly 22.50 en Vodafone 22.50 simonly.

bij de supersimonly staat dat sms'en 0ct kost. Lijkt mij opzich een typfout
..................................................................................................................................................
pi_30801061
ah nou zie ik het ook, dan zal waarschijnlijk daarin toch het verschil zitten
  woensdag 21 september 2005 @ 20:07:25 #7
32402 s0k
pi_30801165
Tsja, maar ik vind het toch vreemd. SMS'en voor 0ct. Dan ga je je toch afvragen op welke manier ze je dan naaien.
pi_30804187
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:49 schreef djdano het volgende:
400 belminuten is veeeeeeeeel te weinig voor je. Pak gewooon 600 belminuten. Kost bijna niets extra maar bespaart je heeeel erg veel. Als je niet zoveel zou bellen zou je namelijk nooit op de 100 euro uitkomen
400 minuten is de max met een sim-only. Anders was ik natuurlijk voor een hoger pakket gegaan. Ik moet een zo hoog mogelijk sim-only pakket voor een aantrekkelijke prijs. De beste en hoogste was 400 minuten voor 7.95.
pi_30808176
op de site www.sim-only.nl staat ook nog een sim only abo van 450 min voor 12,95 (Vodafone Supersimonly 50.00). aangezien je met de sim only die jij op het oog hebt buiten je bundel 22 ct betaald ben je met deze bundel goedkoper uit. En hier kost bellen buiten de bundel maar 11 ct
pi_30808778
quote:
Op woensdag 21 september 2005 23:04 schreef hilliebillie het volgende:
op de site www.sim-only.nl staat ook nog een sim only abo van 450 min voor 12,95 (Vodafone Supersimonly 50.00). aangezien je met de sim only die jij op het oog hebt buiten je bundel 22 ct betaald ben je met deze bundel goedkoper uit. En hier kost bellen buiten de bundel maar 11 ct
Die site klopt dus niet met die tarieven die staan vermeld m.b.t. bellen buiten de bundel. Die bedragen kloppen wel als je een normaal abbo afsluit. Maar met bij een Sim-only niet, daar zijn ze altijd hoger. Ga maar rond kijken op andere sites wanneer je het niet geloofd.

Edit:
Even nagevraagd aan een kennis. Hier informatie van een kennis die bij Vodafone werkt:
VODAFONE 50 1 JAAR SIM-ONLY
¤ 12,95 per maand
450 belminuten of sms-jes per maand
GEEN Entreekosten
GEBRUIKSKOSTEN
piek naar vast 0,25
dal naar vast 0,25
piek naar mobiel 0,25
dal naar mobiel 0,25
sms kosten 0,25

Zoals ik al dacht staat op de site van sim-only alle bedragen fout vermeld voor bellen buiten de bundel. Deze bedragen gelden alleen wanneer je het betreffende abbo afsluit met een toestel met het normale maandbedrag.

Het t-mobile pakket dat ik op het oog staat klopt ook al niet op die sim-only site. Volgens hen betaal ik na de bundel 11 cent wat gebruikelijk bij het betalen van het normale maandbedrag. Bij Sim-only is het in werkelijkheid beduidend hoger. Ik laat die site dus links liggen want daar klopt niets van.

[ Bericht 12% gewijzigd door Halfgedraaide op 21-09-2005 23:26:23 ]
pi_30810817
Als je nu rekeningen ven 150 euro per maand krijgt dan heb je niet genoeg aan een simonly. Als je echt veel goedkoper uit wil zijn zou ik 2 of 3 simonly's nemen. Is wel vervelend dat je 3 nummers hebt maar zo ben je wel voor 30 euro per maand klaar ipv 150.

Bij zowel Vodafone als KPN, T-mobile en nu sinds kort ook Telfort betaal je na je bundel (en het maakt niet uit of je simonly hebt of normaal) veel meer dan in je bundel. Het gaat om een vaste prijs. Bij vodafone 25 cent, bij telfort 22 cent, bij t-mobile ook 22 cent etc..
Met simonlys kan je eerste 200, 400 of max 450 minuten (en bij vodafone ook sms) inkopen tegen een miniprijsje.. dus bel je of smsje voor 2-3 cent... MAAR.. na je bundel reken je 22, 23 of 25 cent af. Bij KPN zelfs 30 cent geloof ik.

Bel je dus 600 of 700 minten in de maand en wil je dat voordelig doen, sluit 2 keer een 400 of 450 simonly.. veel goedkoper maar wel vervelend dat je 2 nummers hebt.

Wat je wel kan doen is 1 nummer gebruiken voor lange gesprekken (dat toestel laat je gewon thuis liggen als een soort vaste lijn) en andere heb je gewon altijd bij je en iedereen geef je dat nummer door om bereikbaar te zijn.

En die internetsites moet je niet naar kijken, ze zijn vol van fouten .. varierend van kleine typfouten tot grootste bullshit ever.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_30811008
quote:
Op donderdag 22 september 2005 00:18 schreef spooky1234 het volgende:
Wat je wel kan doen is 1 nummer gebruiken voor lange gesprekken (dat toestel laat je gewon thuis liggen als een soort vaste lijn) en andere heb je gewon altijd bij je en iedereen geef je dat nummer door om bereikbaar te zijn.
Dat is wel een goede tip. 2 X T-mobile 400 minuten abbo nemen. 1 als thuis telefoon en nummer op anoniem zetten. En de ander altijd bij hebben en iedereen het nummer geven. (raken mensen ook niet in de war daarom die ene tel op anoniem).
quote:
Op donderdag 22 september 2005 00:18 schreef spooky1234 het volgende:
En die internetsites moet je niet naar kijken, ze zijn vol van fouten .. varierend van kleine typfouten tot grootste bullshit ever.
Daar kwam ik straks ook achter ja.
pi_30811400
Waarom zou je trouwens via rare sites die sim-only pakketten bestellen? Het kan ook gewoon bij de officiele site van de provider precies dezelfde pakketten???
pi_30811618
Nadeel van 2 keer tmob is dat je losse smsbundels bij moet nemen.
Je kan beter een vodafone 50 supersimonly (dat super slaat op 75% korting ipv normaal 50%) dus je hebt voor 12,95 elke maand 450 min of smsjes.
Daarnaast neem je nog voor thuisgebruik als huisteleofoon dat standaard op anoniem staat, een telfort of tombile simonly met 400 min voor 7 euro.

En soms moet je wel via een extrerne site werken zoals gsmexpres. Vodafone geeft officieel alleen 50% korting dus een 50 bundel heb je voor 25 euro. Wil je het voor 12.95 dan moet je via zo een speciale dealer aansluiten.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_30811642
quote:
Op donderdag 22 september 2005 00:55 schreef spooky1234 het volgende:
Nadeel van 2 keer tmob is dat je losse smsbundels bij moet nemen.
Je kan beter een vodafone 50 supersimonly (dat super slaat op 75% korting ipv normaal 50%) dus je hebt voor 12,95 elke maand 450 min of smsjes.
Daarnaast neem je nog een telfort of tombile simonly met 400 min voor 7 euro.

En soms moet je wel via een extrerne site werken zoals gsmexpres. Vodafone geeft officieel alleen 50% korting dus een 50 bundel heb je voor 25 euro. Wil je het voor 12.95 dan moet je via zo een speciale dealer aansluiten.
Klopt ik had op vodafone gekeken en daar was het duurder dan op externe sites. T-mobile daartegen is dezelfde prijs als externe sites.

Ik ga er even over nadenken of ik 2 abbo's ga afsluiten. Is wel een hoop gedoe en met een 400 minuten abbo van 7,95 met 75 smsjes voor 7,50 bespaar ik al een berg kosten t.o.v. mijn huidige abbo.
pi_30811994
Ga anders eerst eens kijken hoeveel minuten je gemiddeld belt en hoeveel je smst. Je zegt dat je nu bij voda zit, dan kan je in een winkel grafieken van je laatste half jaar opvragen.. zie je zelf precies hoe je bel en sms gedrag is en wat slimmer is.. een gezamenlijke bel&sms tegoed of een losse bel en losse sms voorraad.
pi_30812056
quote:
Op donderdag 22 september 2005 01:16 schreef spooky1234 het volgende:
Ga anders eerst eens kijken hoeveel minuten je gemiddeld belt en hoeveel je smst. Je zegt dat je nu bij voda zit, dan kan je in een winkel grafieken van je laatste half jaar opvragen.. zie je zelf precies hoe je bel en sms gedrag is en wat slimmer is.. een gezamenlijke bel&sms tegoed of een losse bel en losse sms voorraad.
Kan je in de winkel grafieken opvragen? Dan ga ik morgen eens ff bij vodafone langs hier in de stad? Kunnen zij dat per direct en zitten daar kosten aan verbonden?
pi_30812177
je vraagt om je belanalyse te doen oftewel customer dashboard.. is gewoon gratis net als meeste service dingen.. je kan ook zelf je laatste facturen pakken en plotten maar dit is handig omdat je het in vorm van grafieken ziet en het is zo erg overzichtelijk.
pi_30812205
quote:
Op donderdag 22 september 2005 01:28 schreef spooky1234 het volgende:
je vraagt om je belanalyse te doen oftewel customer dashboard.. is gewoon gratis net als meeste service dingen.. je kan ook zelf je laatste facturen pakken en plotten maar dit is handig omdat je het in vorm van grafieken ziet en het is zo erg overzichtelijk.
Kunnen ze dit doen waar je bij staat? Of moet je er een paar dagen wachten op zo'n customer dashboard?
pi_30812387
dude.. het stelt geen ruk voor.. wat stel je je precies voor? Een uitgebreide aanvraag doen, dat per posduif sturen naar hoofdkantoor, daar een heel onderzoeksteam die je gegevens gaat onderzoeken en dan krijg je alles voor 50 euro teruggestuurd???

Ze voeren gewoon in de comp; je 06 en ter controle een paar persoonlijke gegevens (bijvb postcode) en al je gegevens verschijnen on the screen. Type abo, hoe lang je al klant bent, tot wanneer je contract loopt en alle gebruiksgegevens ingedeeld in bellen, sms, bellen naar buitenland, bellen in buitenland, premium sms, 0900 nrs, internet, etc etc.. en dan grafieken van alles per maand..

Ze mogen alleen nix voor je uitprinten omdat het concurrentiegevoelige info is. Maar je mag ook zelf kijken. En daaruit je conclusies trekken. Het is standaard procedure bij verlenging, zo kan klant zelf zien of hij/zij beter bundel hoger of lager kan nemen. Wel of geen smsvoordeel etc..
pi_30844817
Als je voor 100 a 150 euro belt, gebruik je grijze cellen dan, en sluit een stuk of 4 (of 6 t is maar wat je zelf liever heb) van die T mobile abo's aan.
Ik heb zelf ook die zelfde sim only abo, scheelt een boel geld...
Wat is de ware definitie van niets?
pi_30860038
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:28 schreef Ridvan het volgende:
Als je voor 100 a 150 euro belt, gebruik je grijze cellen dan, en sluit een stuk of 4 (of 6 t is maar wat je zelf liever heb) van die T mobile abo's aan.
Ik heb zelf ook die zelfde sim only abo, scheelt een boel geld...
rekenen is zeker niet je sterkste punt?

300 min = ongeveer 40 euro
stel hij belt 400 minuten overheen en stuurt 150 sms = 300 x 0.25 + 150 x 0.22 = 108 euro

totaal = 148 euro

en dat kan ie dus doen met slechts 2 keer een simonly. Bijvoorbeeld:
1 x 12.95 = 150sms + 300 min
1 x 7.95= 400 min
pi_30860232
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 15:43 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

rekenen is zeker niet je sterkste punt?

300 min = ongeveer 40 euro
stel hij belt 400 minuten overheen en stuurt 150 sms = 300 x 0.25 + 150 x 0.22 = 108 euro

totaal = 148 euro

en dat kan ie dus doen met slechts 2 keer een simonly. Bijvoorbeeld:
1 x 12.95 = 150sms + 300 min
1 x 7.95= 400 min
Maar wel en gedoe als je 2 sim-only hebt van T-mobile om bij te houden hoeveel minuten je van welke simkaart hebt verbeld.
pi_30878016
nee je neemt 1 van tmob voor 7.95 met 400 min en die laat je gewoon thuis, gebruik je als vaste lijn (anoniem) en je neemt een 12.50 van voda voof bellen en smsen. Met je 12.50 bel en sms je altijd tenzij je toevallig thuis bent (en dat is vast wel vaak genoeg, vooral met lange gesprekken)
pi_30886273
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 02:17 schreef spooky1234 het volgende:
nee je neemt 1 van tmob voor 7.95 met 400 min en die laat je gewoon thuis, gebruik je als vaste lijn (anoniem) en je neemt een 12.50 van voda voof bellen en smsen. Met je 12.50 bel en sms je altijd tenzij je toevallig thuis bent (en dat is vast wel vaak genoeg, vooral met lange gesprekken)
Idd bedankt voor de tip.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')