abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30882011
Ik denk dat het aanstaande donderdag einde verhaal voor Lieske is.
  zaterdag 24 september 2005 @ 11:39:33 #52
16701 scanman01
Today's a good day
pi_30882079
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 11:36 schreef ThomasBerge het volgende:
Ik denk dat het aanstaande donderdag einde verhaal voor Lieske is.
En waarom denk je dat? In polls staat ze overal op de eerste plaats.
(deze op fok is helaas vannacht gemanipuleerd door iemand. Gisteravond was de stand nog precies andersom).
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_30882117
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 11:39 schreef scanman01 het volgende:

[..]

En waarom denk je dat? In polls staat ze overal op de eerste plaats.
(deze op fok is helaas vannacht gemanipuleerd door iemand. Gisteravond was de stand nog precies andersom).
Ik denk dat vooral het vrouwelijke deel van de kijkers fanatiek sms't en dan winnen de mannen het meestal van de vrouwen. Zie Idols bijvoorbeeld.
  zaterdag 24 september 2005 @ 11:44:28 #54
16701 scanman01
Today's a good day
pi_30882210
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 11:41 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Ik denk dat vooral het vrouwelijke deel van de kijkers fanatiek sms't en dan winnen de mannen het meestal van de vrouwen. Zie Idols bijvoorbeeld.
Vandaar dat Jeanette en Sandy en Bianca hebben gewonnen bij de laatste 3 BB's?
Ik verwacht dat mensen die op polls stemmen ook ongeveer de mensen zijn die smssen en bellen. De uitslag van de poll op fokl klopt vaak wel aardig met de totaaluitslag (als er niet mee gekloot wordt tenminste, zoals nu).
pi_30883004
Laat ik duidelijk zijn: ze is leuker dan Ralph en Roel.

Maar toch vraag ik me af waarom ze zo populair is. Het is niet omdat ze nou zoveel op TV is geweest met interessante dingen, sterker nog, op die uitbarsting van gisteren na kan ik me niet herinneren wanneer Lieske voor het laatst in een reguliere uitzending is geweest. Ze voegt nogal weinig toe, dus.
pi_30883991
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 12:14 schreef Tom_Tom- het volgende:
Laat ik duidelijk zijn: ze is leuker dan Ralph en Roel.

Maar toch vraag ik me af waarom ze zo populair is. Het is niet omdat ze nou zoveel op TV is geweest met interessante dingen, sterker nog, op die uitbarsting van gisteren na kan ik me niet herinneren wanneer Lieske voor het laatst in een reguliere uitzending is geweest. Ze voegt nogal weinig toe, dus.
Lieske is de enige die zichzelf in het huis is. Roddelt niet.. en doet zich niet anders voor. Het is geweldig om te zien hoe de andere dames (die zich allemaal zo goed mogelijk proberen te positioneren t.o.v. de kijker) hier niet mee om kunnen gaan. Verder is het de mooiste vrouw in huis.. en tsja voruwen zijn nu eenmaal jaloerse krengen! Ze doet me ook denken aan Bart de winnaar van de allereerste BB die was ook gewoon zichzelf, elke week zat ie weer op de bank, maar hij won wel!
Lieske the best!
  zaterdag 24 september 2005 @ 15:39:09 #57
16701 scanman01
Today's a good day
pi_30888597

pi_30891060
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 03:45 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ik vind haar ook helemaal geweldig, maar dat was vast al wel duidelijk.
Ook ik sluit me hierbij aan maar denk dat we de Lieske aanhangers er wel al beetje uit kunnen halen inmiddels
  zondag 25 september 2005 @ 11:29:55 #59
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_30910960
Waarom veinst zij een 'pindakaasallergie'??

Ze eet gewoon nootjes en zat gister zelfs van de pindakaas te snoepen. Dat kàn dus niet als je een dergelijke allergie hebt. Ook krijg je er niet een beetje exceem van maar raak je met een beetje pech gelijk in een anafylactische shock.

Interessant-doenerij oid?
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  zondag 25 september 2005 @ 12:12:28 #60
16701 scanman01
Today's a good day
pi_30911933
quote:
Op zondag 25 september 2005 11:29 schreef Rica het volgende:

Ze eet gewoon nootjes en zat gister zelfs van de pindakaas te snoepen. Dat kàn dus niet als je een dergelijke allergie hebt. Ook krijg je er niet een beetje exceem van maar raak je met een beetje pech gelijk in een anafylactische shock.

Ze had de eerste dag toen ze wel pindakaas móest eten overal exceem en heeft dat ook laten zien aan een paar bewoners. Ik ga er dus vanuit dat het wel degelijk klopt.
Het probleem is dat ze het wel heel lekker vindt.
  zondag 25 september 2005 @ 12:17:02 #61
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_30912022
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:12 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ze had de eerste dag toen ze wel pindakaas móest eten overal exceem en heeft dat ook laten zien aan een paar bewoners. Ik ga er dus vanuit dat het wel degelijk klopt.
Het probleem is dat ze het wel heel lekker vindt.
En hoe kan ze dan wel nootjes eten?
Your games are death
With every breath
  zondag 25 september 2005 @ 12:19:22 #62
49006 Glatze
The world is flat!
pi_30912064
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:17 schreef Rica het volgende:

[..]

En hoe kan ze dan wel nootjes eten?
Allergisch voor de kaas dan denk ik.
  zondag 25 september 2005 @ 12:27:27 #63
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_30912271
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:19 schreef Glatze het volgende:

[..]

Allergisch voor de kaas dan denk ik.
Your games are death
With every breath
  † In Memoriam † zondag 25 september 2005 @ 12:31:04 #64
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_30912355
quote:
Op zondag 25 september 2005 11:29 schreef Rica het volgende:

En als je galbulten o.i.d. krijgt als allergische reactie op pindakaas dan krijgt je histamine en geen hormoonzalfje

Ze wilde gewoon geen pindakaas en loopt nu ook te zeuren over het feit dat iedereen onbeperkt pindakaas kan eten terwijl zij alleen maar een beetje jam krijgt.
Mutsje nooit-tevree.
  zondag 25 september 2005 @ 12:45:17 #65
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_30912710
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:31 schreef Loedertje het volgende:

[..]

En als je galbulten o.i.d. krijgt als allergische reactie op pindakaas dan krijgt je histamine en geen hormoonzalfje
Plus dat het bloedlink is want zo een allergische reactie kan heel gemakkelijk verergeren naar levensgevaarlijke effecten. Dan kan je niet zomaar even een likje nemen, de hoeveelheid die je binnenkrijgt maakt namelijk ook nog eens niks uit.
quote:
Ze wilde gewoon geen pindakaas en loopt nu ook te zeuren over het feit dat iedereen onbeperkt pindakaas kan eten terwijl zij alleen maar een beetje jam krijgt.
Mutsje nooit-tevree.
Alsof bij BB ook niemand doorheeft dat het gelul is. Klein kind.

"Hier heb je 2 kuipjes jam en nu weer fijn gaan spelen"
Your games are death
With every breath
  zondag 25 september 2005 @ 12:48:11 #66
16701 scanman01
Today's a good day
pi_30912784
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:31 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Mutsje nooit-tevree.
Opnieuw gelul (het eten is ook nog steeds alleen voor Tanja). Ze heeft op alle aanmeldingsformulieren aangegeven allergisch te zijn voor pindakaas.
  † In Memoriam † zondag 25 september 2005 @ 12:51:14 #67
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_30912861
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:48 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Opnieuw gelul (het eten is ook nog steeds alleen voor Tanja). Ze heeft op alle aanmeldingsformulieren aangegeven allergisch te zijn voor pindakaas.
En ze liegt over haar allergie
quote:
Pinda allergie
Niet alleen zijn er negatieve gezondheidseffecten in verband met aflatoxinen, maar ook doordat het belangrijkste bestanddeel van pindakaas, de pinda, tot de allergenen behoort. Dit betekent dat pinda's (en dus ook pindakaas) eiwitten bevat waarop het afweersysteem onterecht reageert. Bij zo'n allergische reactie maakt het afweersysteem niet alleen antistoffen aan tegen schadelijke indringers, maar ook tegen de eiwitten in pinda's. Een allergische reactie kan ontstaan na het eten van een voedingsmiddel dat pinda's of sporen van pinda's bevat en in ernstige gevallen is huidcontact al voldoende. Sporen van pinda's zijn aanwezig in veel voedingsmiddelen zoals chocolade, bonbons, koekjes, en sauzen. Mensen met een allergie voor pinda's moeten hun hele leven lang erg kritisch omgaan met hun voeding. Ook cosmetische producten kunnen soms dergelijke eiwitten bevatten. In tegenstelling tot enkele andere allergieën lijkt pinda-allergie levenslang te blijven bestaan.

Bij een allergische reactie komt de stof histamine vrij. Histamine is de belangrijkste stof die verantwoordelijk is voor de verschijnselen die kunnen optreden bij pinda-allergie. Dit kan leiden tot eczeem of een anafylactische reactie, die bij elk volgend contact met pinda heviger kan verlopen. Anafylaxie is de meest extreme en gevaarlijke vorm van een allergische reactie; het hele lichaam is er bij betrokken. In zo'n geval is het belangrijk dat direct medische hulp geboden wordt. Bij snelle medische zorg kan de patiënt zonder blijvende schade genezen.
Iemand die daadwerkelijk een allergische reactie van bepaalde voedingstoffen krijgt laat het écht wel uit zijn hoofd om het te gebruiken. Zelfs *even proeven* zul je dan never doen.
  zondag 25 september 2005 @ 12:53:23 #68
16701 scanman01
Today's a good day
pi_30912907
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:51 schreef Loedertje het volgende:

[..]

En ze liegt over haar allergie
[..]

Iemand die daadwerkelijk een allergische reactie van bepaalde voedingstoffen krijgt laat het écht wel uit zijn hoofd om het te gebruiken. Zelfs *even proeven* zul je dan never doen.
Dit is zó vermoeiend om steeds op te reageren
Waarom zou ze daar in godsnaam over liegen. Zoals gezegd heeft ze het vantevoren al aangegeven. En allergieen heb je in vele verschillende vormen.
Maargoed, als je eenmaal iets tegen Lieske hebt zoek je blijkbaar alles om haar voor leugenaar of wat dan ook uit te maken
  † In Memoriam † zondag 25 september 2005 @ 12:55:45 #69
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_30912963
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:53 schreef scanman01 het volgende:

. En allergieen heb je in vele verschillende vormen.
Precies, lees de postings van Rica en mij nog eens door en hou je bij de feiten.
Lieske hééft al een aantal keren pindakaas gegeten en geen enkel verschijnsel gekregen die je aan een échte pinda(kaas) allergie kunt toeschrijven.

Feiten dus.
  zondag 25 september 2005 @ 12:56:38 #70
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_30912983
Interessantdoenerij dus.
Your games are death
With every breath
  zondag 25 september 2005 @ 12:59:08 #71
16701 scanman01
Today's a good day
pi_30913042
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:56 schreef Rica het volgende:
Interessantdoenerij dus.
Tuurlijk. Is ook zéér interessant.
Ik had jou iets hoger ingeschat eerlijk gezegd.
  † In Memoriam † zondag 25 september 2005 @ 13:01:04 #72
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_30913093
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:59 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Tuurlijk. Is ook zéér interessant.
quote:
Uit onderzoek in de Verenigde Staten en Canada blijkt dat iets meer dan één procent van de bevolking er allergisch is voor Kinderen met een allergie voor koemelk groeien daar vaak overheen. Dat geldt niet voor de pinda-allergie, die vaak levenslang is. Ook anderszins betreft het een vervelende kwaal, omdat men in een paar minuten tijd ontzettend ziek kan worden van zelfs een zeer minieme hoeveelheid pinda-eiwit. Sommigen sterven er zelfs aan . Probleem is ook dat niet altijd duidelijk is in welke producten pindameel zit, ook de drempelwaarden verschillen van persoon tot persoon. Menigeen met een pinda-allergie is ook overgevoelig voor noten. Toch is een pinda geen noot. Noten groeien als vruchten met een harde schil aan bomen of struiken, pinda's zijn eigenlijk peulvruchten. Ze groeien onder de grond, als onderaardse boontjes aan de pindastruik.
Bronnen
  zondag 25 september 2005 @ 13:03:10 #73
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_30913147
Er is een verschil tussen pinda's en pindakaas. Dat je allergisch bent voor pindakaas betekent niet dat je dus allergisch bent voor pinda's.
  zondag 25 september 2005 @ 13:06:00 #74
16701 scanman01
Today's a good day
pi_30913223
quote:
Op zondag 25 september 2005 13:03 schreef bankrupcy het volgende:
Er is een verschil tussen pinda's en pindakaas. Dat je allergisch bent voor pindakaas betekent niet dat je dus allergisch bent voor pinda's.
Ach, volgens sommigen zijn pindakaas allergieen allemaal hetzelfde en hebben altijd hetzelfde resultaat. Laat ze toch ..
  † In Memoriam † zondag 25 september 2005 @ 13:06:51 #75
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_30913247
quote:
Op zondag 25 september 2005 13:03 schreef bankrupcy het volgende:
Neen, als je allergisch bent voor pinda's (en pindakaas) hoeft dat niet altijd te betekenen dat je ook een allergie hebt voor noten.
Wél voor pinda's en sporen van pinda's in bepaalde dingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')