FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Vraag aan ervaren motorrijders (die van snelheid houden)
R2-D2woensdag 21 september 2005 @ 11:02
Ik wilde gisteren op een leeg stuk snelweg de topsnelheid van mijn motor (Kawasaki ZZR600 1994) uitproberen. De motor is altijd goed onderhouden geweest dus het was geen russisch roulette.

Bij ongeveer 220 Km/u begon de motor te trillen, dit heb ik een aantal seconden volgehouden maar de motor werd op een gegeven moment zo wild dat ik m'n gas moest dichtdraaien.

- Komt dit omdat ik zelf niet zo zwaar ben? (Ik ben een vrouw, 54 kilo 1,66 meter lang)
- Moeten de veren strakker afgesteld worden?
- Is het nodig dat er zo'n ding op het stuur komt net zoals veel racers dat hebben?

m.a.w. Wat kan ik eraan doen zodat de motor een stuk stabieler wordt?

Alvast bedankt!

Tips over bochtentechniek zijn ook welkom.
Fulcrum_Xwoensdag 21 september 2005 @ 11:05
Kan te maken hebben met de vering.. of banden/velgen misschien niet goed uitgebalanceerd? Ben zelf een leek op technisch gebied, maar dat denk ik
Tha_Flashwoensdag 21 september 2005 @ 11:08
Misschien een stuurdemper, als het je stuur was wat trilde.
hollander172woensdag 21 september 2005 @ 11:10
Doe ven een opsomming van je setup.

Welke banden? Wat heb je aan de vering gedaan? Ooit gecrashed met dat ding? etc. etc.
Whizkid_RaiLmAnwoensdag 21 september 2005 @ 11:13
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:02 schreef R2-D2 het volgende:
Ik wilde gisteren op een leeg stuk snelweg de topsnelheid van mijn motor (Kawasaki ZZR600 1994) uitproberen. De motor is altijd goed onderhouden geweest dus het was geen russisch roulette.

Bij ongeveer 220 Km/u begon de motor te trillen, dit heb ik een aantal seconden volgehouden maar de motor werd op een gegeven moment zo wild dat ik m'n gas moest dichtdraaien.

- Komt dit omdat ik zelf niet zo zwaar ben? (Ik ben een vrouw, 54 kilo 1,66 meter lang)
- Moeten de veren strakker afgesteld worden?
- Is het nodig dat er zo'n ding op het stuur komt net zoals veel racers dat hebben?

m.a.w. Wat kan ik eraan doen zodat de motor een stuk stabieler wordt?

Alvast bedankt!

Tips over bochtentechniek zijn ook welkom.
Hoe oud zijn je banden, zijn de spanningen van de banden goed, hoe is je vering afgesteld (strak voor rechte stukken, minder strak voor het bochtenwerk)
En als je denkt dat je te licht bent, je zou kunnen kijken of je iemand mee kan nemen 8terop. Misschien dat ie dan btr/prettiger reageerd... Weet iig dat mijn RS 250 (1995) boven de 205 helemaal in zijn element is en alleen maar harder wil gaan (vering wat strak afgesteld om zwabberen te voorkomen)
R2-D2woensdag 21 september 2005 @ 11:13
quote:

Misschien een stuurdemper, als het je stuur was wat trilde.
quote:

Kan te maken hebben met de vering.. of banden/velgen misschien niet goed uitgebalanceerd? Ben zelf een leek op technisch gebied, maar dat denk ik
Het kan dus meerder oorzaken hebben. Ik heb pas nieuwe banden, uigebalanceerd etc, nieuwe ketting + tandwielen en vering laten controleren. Vandaar dus mijn poging om de topsnelheid te halen.
Fulcrum_Xwoensdag 21 september 2005 @ 11:14
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:13 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:

[..]

Hoe oud zijn je banden, zijn de spanningen van de banden goed, hoe is je vering afgesteld (strak voor rechte stukken, minder strak voor het bochtenwerk)
En als je denkt dat je te licht bent, je zou kunnen kijken of je iemand mee kan nemen 8terop. Misschien dat ie dan btr/prettiger reageerd... Weet iig dat mijn RS 250 (1995) boven de 205 helemaal in zijn element is en alleen maar harder wil gaan (vering wat strak afgesteld om zwabberen te voorkomen)
Lijkt me niet fijn met een 2-takt
Huukrionwoensdag 21 september 2005 @ 11:16
offtopic

[ Bericht 98% gewijzigd door Tjabbo op 21-09-2005 13:19:49 ]
R2-D2woensdag 21 september 2005 @ 11:18
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:10 schreef hollander172 het volgende:
Doe ven een opsomming van je setup.

Welke banden? Wat heb je aan de vering gedaan? Ooit gecrashed met dat ding? etc. etc.
Gewoon standaard ZZR600 dingetjes en banden van Metzeler, kleur: zwart
(Nog) niet gecrashed. Ik heb de motor gekocht met 6000 op de teller.
staaltjewoensdag 21 september 2005 @ 11:18
Dit klinkt als een high speed weave. Dit kan veroorzaakt worden door de manier waarop gewicht over de motor is verdeeld of een niet goed uitgebalanceerd wiel al dan niet icm niet geheel identieke afstelling van je shocks. Als dit optreedt kan je eigenlijk maar 1 ding doen: gas terugnemen en hopen dat je erop blijft zitten.
Suc6
BertVwoensdag 21 september 2005 @ 11:18
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:16 schreef Huukrion het volgende:

[..]

Beetje trager rijden, 220 km/u is wel érg snel, raak je je rijbewijs voor kwijt als je geflitst wordt en is levensgevaarlijk.



Ik zie dat jij brommer rijdt, dit was een vraag aan ervaren motorrijders.
hollander172woensdag 21 september 2005 @ 11:20
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:18 schreef R2-D2 het volgende:

[..]

Gewoon standaard ZZR600 dingetjes en banden van Metzeler, kleur: zwart
(Nog) niet gecrashed. Ik heb de motor gekocht met 6000 op de teller.
Graag type enzo.

Hoe staat je veervoorspanning afgesteld? Misschien dat beide vorkpoten niet hetzelfde afgesteld staan?
Whizkid_RaiLmAnwoensdag 21 september 2005 @ 11:26
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:14 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Lijkt me niet fijn met een 2-takt
Je bent een die-hard of niet
Fulcrum_Xwoensdag 21 september 2005 @ 11:31
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:16 schreef Huukrion het volgende:

[..]

Beetje trager rijden, 220 km/u is wel érg snel, raak je je rijbewijs voor kwijt als je geflitst wordt en is levensgevaarlijk.
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:26 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:

[..]

Je bent een die-hard of niet
Pak liever bochtjes
R2-D2woensdag 21 september 2005 @ 11:31
quote:
Dit klinkt als een high speed weave. Dit kan veroorzaakt worden door de manier waarop gewicht over de motor is verdeeld of een niet goed uitgebalanceerd wiel al dan niet icm niet geheel identieke afstelling van je shocks. Als dit optreedt kan je eigenlijk maar 1 ding doen: gas terugnemen en hopen dat je erop blijft zitten.
Suc6
quote:
Graag type enzo.

Hoe staat je veervoorspanning afgesteld? Misschien dat beide vorkpoten niet hetzelfde afgesteld staan?
Waar kan ik dat zien?
R2-D2woensdag 21 september 2005 @ 11:33
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:16 schreef Huukrion het volgende:

[..]

Beetje trager rijden, 220 km/u is wel érg snel, raak je je rijbewijs voor kwijt als je geflitst wordt en is levensgevaarlijk.
Je lijkt m'n Ex-vriend wel...
100 km/uur op de harley en stoer kijken *bibber*
Fulcrum_Xwoensdag 21 september 2005 @ 11:35
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:33 schreef R2-D2 het volgende:

[..]

Je lijkt m'n Ex-vriend wel...
Snap je toch niet.. eindelijk eens een motorrijdende meid die van pittig rijden houdt.. krijg je dat soort gezeik
Billekoekwoensdag 21 september 2005 @ 11:38
Vorige week de pa van een vriend van me met zn motor tegen een boom verongeluk.

Whizkid_RaiLmAnwoensdag 21 september 2005 @ 11:38
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:35 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Snap je toch niet.. eindelijk eens een motorrijdende meid die van pittig rijden houdt.. krijg je dat soort gezeik
Precies!! Verwijderen die post en juist een stimu geven om door te gaan
hollander172woensdag 21 september 2005 @ 11:39
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:31 schreef R2-D2 het volgende:

[..]


[..]

Waar kan ik dat zien?
Kroonplaat.

staaltjewoensdag 21 september 2005 @ 11:41
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:31 schreef R2-D2 het volgende:

Waar kan ik dat zien?
Wiel: uit de motor nemen en proberen te balanceren op de as. Moet volkomen horizontaal blijven staan.
Shocks: controleren of ze bij gelijke belasting even ver inveren. Hiervoor moet ook het wiel worden gedemonteerd omdat je anders de vering niet onafhankelijk kan testen.
Heb je geen ervaring met dit soort dingen: laat het bij een garage nakijken. Dit zijn nou net die dingen die je ook weer op de juiste manier terug in elkaar wil zetten.
R2-D2woensdag 21 september 2005 @ 11:43
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:38 schreef Billekoek het volgende:
Vorige week de pa van een vriend van me met zn motor tegen een boom verongeluk.

Da's minder, al blijf ik erbij dat snelheid niet altijd de hoofdoorzaak is. Op het moment dat je op een motor stapt ben je je ervan bewust dat je met een voertuig op 2 wielen te maken hebt die minder stabiel is.
Fulcrum_Xwoensdag 21 september 2005 @ 11:44
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:43 schreef R2-D2 het volgende:

[..]

Da's minder, al blijf ik erbij dat snelheid niet altijd de hoofdoorzaak is. Op het moment dat je op een motor stapt ben je je ervan bewust dat je met een voertuig op 2 wielen te maken hebt die minder stabiel is.
Inderdaad.. we worden meestal gewoon over het hoofd gezien door automobilisten
BertVwoensdag 21 september 2005 @ 11:44
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:38 schreef Billekoek het volgende:
Vorige week de pa van een vriend van me met zn motor tegen een boom verongeluk.

Daarom hebben ze in een China geen bomen maar alleen bonsai en bamboe.


Wat wil je nu dat ik zeg? Motorrijden moet verboden worden?
R2-D2woensdag 21 september 2005 @ 11:47
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:44 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Inderdaad.. we worden meestal gewoon over het hoofd gezien door automobilisten
Klopt jah, vanmorgen nog bijna door een vrachtwagen met aanhanger de berm ingedrukt. 2 klikjes terug en gas erop. Het liefst had ik een Wheelie gemaakt en m'n middelvinger opgestoken maar dat kan ik (nog) niet .
Whizkid_RaiLmAnwoensdag 21 september 2005 @ 11:48
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:44 schreef BertV het volgende:

[..]

Daarom hebben ze in een China geen bomen maar alleen bonsai en bamboe.


Wat wil je nu dat ik zeg? Motorrijden moet verboden worden?
Miss moest ie het ff kwijt ofzow...
Whizkid_RaiLmAnwoensdag 21 september 2005 @ 11:49
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:47 schreef R2-D2 het volgende:

[..]

Klopt jah, vanmorgen nog bijna door een vrachtwagen met aanhanger de berm ingedrukt. 2 klikjes terug en gas erop. Het liefst had ik een Wheelie gemaakt en m'n middelvinger opgestoken maar dat kan ik (nog) niet .
Vooral die vrachtwagens zijn idd vervelend... Je komt te vaak in hun dode hoel terecht ofzow waardoor ze je niet zien (en anderen kijken niet eens )
Faithzwoensdag 21 september 2005 @ 11:49
Voor je bochtjes: http://www.luiemotorfiets.nl/tips/bochten/

Hier heb ik veel aan gehad.
Fulcrum_Xwoensdag 21 september 2005 @ 11:49
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:47 schreef R2-D2 het volgende:

[..]

Klopt jah, vanmorgen nog bijna door een vrachtwagen met aanhanger de berm ingedrukt. 2 klikjes terug en gas erop. Het liefst had ik een Wheelie gemaakt en m'n middelvinger opgestoken maar dat kan ik (nog) niet .
BertVwoensdag 21 september 2005 @ 11:51
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:48 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:

[..]

Miss moest ie het ff kwijt ofzow...
Blijft een tragisch ongeval, maar die link motoren- ongeluk is zo hardnekkig.
Ik krijg op mijn werk voortdurend te horen als er een motorrijder is verongelukt.

Terug naar de TS. Een ZZR600 kan toch 240 op de teller halen? Ik ben niet technisch maar het lijkt me een uitbalanseer - vering probleem die alleen een dealer kan oplossen.
Whizkid_RaiLmAnwoensdag 21 september 2005 @ 11:51
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:49 schreef Faithz het volgende:
Voor je bochtjes: http://www.luiemotorfiets.nl/tips/bochten/

Hier heb ik veel aan gehad.
Ziet er overzichtelijk uit, goeie
R2-D2woensdag 21 september 2005 @ 11:51
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:49 schreef Faithz het volgende:
Voor je bochtjes: http://www.luiemotorfiets.nl/tips/bochten/

Hier heb ik veel aan gehad.
Thanks!
R2-D2woensdag 21 september 2005 @ 12:05
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:51 schreef BertV het volgende:

[..]

Blijft een tragisch ongeval, maar die link motoren- ongeluk is zo hardnekkig.
Ik krijg op mijn werk voortdurend te horen als er een motorrijder is verongelukt.

Terug naar de TS. Een ZZR600 kan toch 240 op de teller halen? Ik ben niet technisch maar het lijkt me een uitbalanseer - vering probleem die alleen een dealer kan oplossen.
Ik heb net gekeken, 280 op de teller en tot 14.000 rpm.
BertVwoensdag 21 september 2005 @ 12:07
eh, ik bedoelde de maximale snelheid die je kan halen...

Dan zeg ik "op je teller" want de snelheden die jij afleest op de teller zijn te hoog. Die 220 die je zag zijn misschien 205 in het echt.

Ik haal zo'n 310 op de teller maar dat zijn er hooguit 290 in het echt.
R2-D2woensdag 21 september 2005 @ 12:07
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:39 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Kroonplaat.

[afbeelding]
Ik heb die blauwe dingetjes niet, kan ik de voorvering niet afstellen?
R2-D2woensdag 21 september 2005 @ 12:08
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:07 schreef BertV het volgende:
eh, ik bedoelde de maximale snelheid die je kan halen...

Dan zeg ik "op je teller" want de snelheden die jij afleest op de teller zijn te hoog. Die 220 die je zag zijn misschien 205 in het echt.
Oh... (dat was dom of niet?)
R2-D2woensdag 21 september 2005 @ 12:11
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:41 schreef staaltje het volgende:

[..]

Wiel: uit de motor nemen en proberen te balanceren op de as. Moet volkomen horizontaal blijven staan.
Shocks: controleren of ze bij gelijke belasting even ver inveren. Hiervoor moet ook het wiel worden gedemonteerd omdat je anders de vering niet onafhankelijk kan testen.
Heb je geen ervaring met dit soort dingen: laat het bij een garage nakijken. Dit zijn nou net die dingen die je ook weer op de juiste manier terug in elkaar wil zetten.
ik ben van plan om volgend jaar een andere motor te kopen. Ik denk dat ik tot die tijd maar gewoon niet moet proberen de top te halen.
BertVwoensdag 21 september 2005 @ 12:11
Neuh.

Maar het is vaak teleurstellend wat de snelheid in het echt is, omdat die tellers op topsnelheid zo overdrijven.
hollander172woensdag 21 september 2005 @ 12:14
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:07 schreef R2-D2 het volgende:

[..]

Ik heb die blauwe dingetjes niet, kan ik de voorvering niet afstellen?
Jawel.

Daaronder zit trouwens zo'n stuurdemper waar je het over had.
R2-D2woensdag 21 september 2005 @ 12:16
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:07 schreef BertV het volgende:

Ik haal zo'n 310 op de teller maar dat zijn er hooguit 290 in het echt.
Zoals ik al eerder had vermeld wil ik volgend jaar een andere (nieuwe) motor kopen. Heb jij tips waar ik op moet letten? Ik bedoel dan mijn gewicht en lengte. Zijn er motoren waarvan jij denkt: "niet doen" of "te zwaar"?

Mijn keus zou zijn de Hayabusa, echt een stoere motor. Ik heb er alleen nog niet op gezeten. Een italiaan, wel op gezeten maar niet op gereden. Was een beetje hoog voor mij (Aprillia en MV Agusta) of een engelse Triumph?
BertVwoensdag 21 september 2005 @ 12:19
Puur persoonlijk; maar een Hayabusa is net Erica Terpstra in een trainingspak.
Ik zou dan voor de ZX12R gaan, of m'n Blackbird, die ik niet voor niks heb gekozen.
Veel soepel, bruikbaar vermogen. Hiervoor had ik een Ducati die ik heb weggedaan om de hoge onderhoudskosten. Denk dan aan 2500,- de laatste twee maanden.

Ik ben weer terug gegaan naar Japans. Een hoge cilinderinhoud rijdt echt prettig ondanks dat ik altijd heb gezegd dat 600cc genoeg is.
R2-D2woensdag 21 september 2005 @ 12:20
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:11 schreef BertV het volgende:
Neuh.

Maar het is vaak teleurstellend wat de snelheid in het echt is, omdat die tellers op topsnelheid zo overdrijven.
Nou... 290 of 305... Als je een knal hoort rij je Mach1, dat heb ik geleerd bij discovery channel...
Ik heb de indruk dat je op de motor de "echte " snelheid beter wordt weergegeven dan in een auto.
(230 op de teller in een gele auto, leuke reclame)
Mercy_symbolwoensdag 21 september 2005 @ 12:20
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:35 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Snap je toch niet.. eindelijk eens een motorrijdende meid die van pittig rijden houdt.. krijg je dat soort gezeik
en daar zijn er toch niet echt veel van hoor
Mercy_symbolwoensdag 21 september 2005 @ 12:22
*doe nou niet*

[ Bericht 98% gewijzigd door Tjabbo op 21-09-2005 13:22:12 ]
R2-D2woensdag 21 september 2005 @ 12:26
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:20 schreef Mercy_symbol het volgende:

[..]

en daar zijn er toch niet echt veel van hoor
Dat moet je eens m'n 1e post lezen... Ik werd geknipt met 100 Km/u te hard, een paar maanden geleden.... Een hoop gedoe daarover op het forum, wordt je gewoon moe van.
Ik weet niet hoelang het duurt voordat de bon verstuurd wordt maar ik heb nog niets binnen en ik hoop dat dat zo blijft.
hollander172woensdag 21 september 2005 @ 12:27
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:16 schreef R2-D2 het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder had vermeld wil ik volgend jaar een andere (nieuwe) motor kopen. Heb jij tips waar ik op moet letten? Ik bedoel dan mijn gewicht en lengte. Zijn er motoren waarvan jij denkt: "niet doen" of "te zwaar"?

Mijn keus zou zijn de Hayabusa, echt een stoere motor. Ik heb er alleen nog niet op gezeten. Een italiaan, wel op gezeten maar niet op gereden. Was een beetje hoog voor mij (Aprillia en MV Agusta) of een engelse Triumph?
Wat jij prettig vind, gewoon veel proefritten maken.

Daarnaast verschilt het motorkarakter van sommige ook, ga je voor een twin of viertakt?
BertVwoensdag 21 september 2005 @ 12:27
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:26 schreef R2-D2 het volgende:

[..]

Dat moet je eens m'n 1e post lezen... Ik werd geknipt met 100 Km/u te hard, een paar maanden geleden.... Een hoop gedoe daarover op het forum, wordt je gewoon moe van.
Ik weet niet hoelang het duurt voordat de bon verstuurd wordt maar ik heb nog niets binnen en ik hoop dat dat zo blijft.
ik weet uit ervaring dat het extreem lang kan gaan duren.

Ik heb twee jaar met smart gewacht op een bekeuring, dan wel in Belgie, 45 km te hard.
Kost daar meer dan in nederland: 850,-...

Laat ze daar maar die arme franstaligen mee helpen
R2-D2woensdag 21 september 2005 @ 12:38
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:27 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Wat jij prettig vind, gewoon veel proefritten maken.

Daarnaast verschilt het motorkarakter van sommige ook, ga je voor een twin of viertakt?
Voor het geluid een Twin, voor de souplesse een viertakt... Geen aan/uit-gashendel, ik wil graag in bochten goed kunnen doseren. Duurzaam en niet te duur in onderhoud aangezien ik voor elk wissewasje naar de dealer ga. Oh, ik hoef geen pasagier mee te nemen dus zo'n zadel met maar 1 zitpositie is goed genoeg.
R2-D2woensdag 21 september 2005 @ 12:39
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:27 schreef BertV het volgende:

[..]

ik weet uit ervaring dat het extreem lang kan gaan duren.

Ik heb twee jaar met smart gewacht op een bekeuring, dan wel in Belgie, 45 km te hard.
Kost daar meer dan in nederland: 850,-...

Laat ze daar maar die arme franstaligen mee helpen
Hmmmm... ik was al blij dat ik na 2 maanden m'n sleuteltjes niet hoefde in te leveren. Daarom had ik vorige week groot onderhoud aan de motor laten plegen, ik dacht dat ik toch geen bon kreeg
Mercy_symbolwoensdag 21 september 2005 @ 13:07
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:26 schreef R2-D2 het volgende:

[..]

Dat moet je eens m'n 1e post lezen... Ik werd geknipt met 100 Km/u te hard, een paar maanden geleden.... Een hoop gedoe daarover op het forum, wordt je gewoon moe van.
Ik weet niet hoelang het duurt voordat de bon verstuurd wordt maar ik heb nog niets binnen en ik hoop dat dat zo blijft.
die heb ik gelezen en vandaar ook mijn opmerking
Fulcrum_Xwoensdag 21 september 2005 @ 13:09
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:26 schreef R2-D2 het volgende:

[..]

Dat moet je eens m'n 1e post lezen... Ik werd geknipt met 100 Km/u te hard, een paar maanden geleden.... Een hoop gedoe daarover op het forum, wordt je gewoon moe van.
Ik weet niet hoelang het duurt voordat de bon verstuurd wordt maar ik heb nog niets binnen en ik hoop dat dat zo blijft.
Trouw met me!
Mercy_symbolwoensdag 21 september 2005 @ 13:12
quote:
Op woensdag 21 september 2005 13:09 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Trouw met me!
R2-D2woensdag 21 september 2005 @ 13:21
quote:
Op woensdag 21 september 2005 13:09 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Trouw met me!
Nouja... *Blush*
Tjabbowoensdag 21 september 2005 @ 13:23
Beetje offtopic verwijderd.
De moraalridders mogen van mij wel wegblijven hier.
Metro2005woensdag 21 september 2005 @ 13:27
Wel eens foto's gezien van motorrijders die gevallen zijn? Dat is niet echt fijn om te bekijken hoor.

Maargoed als jij 220 wil rijden, geen idee wat het is. Misschien is je wiel niet goed uitgebalanceerd ofzo
R2-D2woensdag 21 september 2005 @ 13:30
quote:
Op woensdag 21 september 2005 13:27 schreef Metro2005 het volgende:
Wel eens foto's gezien van motorrijders die gevallen zijn? Dat is niet echt fijn om te bekijken hoor.

Maargoed als jij 220 wil rijden, geen idee wat het is. Misschien is je wiel niet goed uitgebalanceerd ofzo
En dankjewel voor je waardevolle bijdrage

Echt weer een opmerking van een l*l in een koekblik
Edit: Oh, het bericht is al aangepast
Metro2005woensdag 21 september 2005 @ 13:32
quote:
Op woensdag 21 september 2005 13:30 schreef R2-D2 het volgende:

[..]

En dankjewel voor je waardevolle bijdrage

Echt weer een opmerking van een l*l in een koekblik
Edit: Oh, het bericht is al aangepast
er stond ook wat anders maar dat aan de moderaties te zien wordt dat niet gewaardeerd
Fulcrum_Xwoensdag 21 september 2005 @ 13:33
quote:
Op woensdag 21 september 2005 13:32 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

er stond ook wat anders maar dat aan de moderaties te zien wordt dat niet gewaardeerd
Easy boy...
R2-D2woensdag 21 september 2005 @ 13:41
quote:
Op woensdag 21 september 2005 13:23 schreef Tjabbo het volgende:
Beetje offtopic verwijderd.
De moraalridders mogen van mij wel wegblijven hier.
i.d.d.
Mercy_symbolwoensdag 21 september 2005 @ 13:49
quote:
Op woensdag 21 september 2005 13:23 schreef Tjabbo het volgende:
Beetje offtopic verwijderd.
De moraalridders mogen van mij wel wegblijven hier.
helemaal mee eens altijd dat gezeik over motorrijders
Fulcrum_Xwoensdag 21 september 2005 @ 13:51
quote:
Op woensdag 21 september 2005 13:49 schreef Mercy_symbol het volgende:

[..]

helemaal mee eens altijd dat gezeik over motorrijders
Mercy_symbolwoensdag 21 september 2005 @ 13:54
maar ff ONtopic


het meest waarschijnlijke is dat jou vering niet goed afgesteld staat of dat je vering gewoon versleten is


ik heb ook bij mijn vorige motor van alles gedaan om de vering goed af te stellen wat me niet echt goed lukte omdat later bleek dat mijn vering achter gewoon versleten was


ik heb er verschillende motorbedrijven naar laten kijken maar er was er niet 1 die het kon vinden of goede tips had omdat het alleen op hogere snelheid naar boven kwam
R2-D2woensdag 21 september 2005 @ 13:57
Ik ga straks nog 1 keer proberen om over de 220 te gaan. Gaat het weer schudden en trillen dan was het mijn laatste poging op deze fiets. (moet 'm nog wel kunnen verkopen over een half jaar )
Fulcrum_Xwoensdag 21 september 2005 @ 14:00
quote:
Op woensdag 21 september 2005 13:57 schreef R2-D2 het volgende:
Ik ga straks nog 1 keer proberen om over de 220 te gaan. Gaat het weer schudden en trillen dan was het mijn laatste poging op deze fiets. (moet 'm nog wel kunnen verkopen over een half jaar )
Doe je wel voorzichtig?

Maarre veel plezier, het is lekker weer om ff te rijden
Wou dat ik dat ook kon
R2-D2woensdag 21 september 2005 @ 14:05
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:00 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Doe je wel voorzichtig?

Maarre veel plezier, het is lekker weer om ff te rijden
Wou dat ik dat ook kon
Ik moet ook nog eventjes werken (aanwezig zijn) en daarna ... Ik zal heel voorzichtig zijn en heel langzaam veel te snel rijden.
Fulcrum_Xwoensdag 21 september 2005 @ 14:13
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:05 schreef R2-D2 het volgende:

[..]

Ik moet ook nog eventjes werken (aanwezig zijn) en daarna ... Ik zal heel voorzichtig zijn en heel langzaam veel te snel rijden.
Goed zo

Veel plezier
BertVwoensdag 21 september 2005 @ 14:15
quote:
Op woensdag 21 september 2005 13:57 schreef R2-D2 het volgende:
Ik ga straks nog 1 keer proberen om over de 220 te gaan. Gaat het weer schudden en trillen dan was het mijn laatste poging op deze fiets. (moet 'm nog wel kunnen verkopen over een half jaar )
Met dat trillen zou ik dat niet doen maar gelukkig mag je dat nog zelf beslissen hier op fok.

Straks heb je een speedwobble, met een frisse fiets gaat 220 km/u als op rails.
Mikkiewoensdag 21 september 2005 @ 14:29
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 86% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:57:00 ]
R2-D2woensdag 21 september 2005 @ 14:34
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:15 schreef BertV het volgende:

[..]

Met dat trillen zou ik dat niet doen maar gelukkig mag je dat nog zelf beslissen hier op fok.

Straks heb je een speedwobble, met een frisse fiets gaat 220 km/u als op rails.
Ik weet nu wat ik kan verwachten. Het gaat eigenlijk ook "op rails" tot een bepaald punt. Motor blijft goed klinken maar het trillen komt gewoon ineens.
en wat is een speedwobble?
R2-D2woensdag 21 september 2005 @ 14:38
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:29 schreef Mikkie het volgende:
Leuk topic trouwens... van die snelheidsovertreding

Kijk wel uit straks met die top hè... echt veilig klinkt het niet .
Ik vond het minder, vooral die gastjes die melden dat ze het stuur ineens omgooien etc... Die gasten bestaan echt en dan zou ik willen dat ik met een groepje reed. Ik rij nou meestal alleen en af en toe met m'n broer.
hollander172woensdag 21 september 2005 @ 14:50
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:34 schreef R2-D2 het volgende:
en wat is een speedwobble?
"Dansend" frame.
Mikkiewoensdag 21 september 2005 @ 15:27
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:57:01 ]
Mercy_symbolwoensdag 21 september 2005 @ 18:36
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:38 schreef R2-D2 het volgende:

[..]

Ik vond het minder, vooral die gastjes die melden dat ze het stuur ineens omgooien etc... Die gasten bestaan echt en dan zou ik willen dat ik met een groepje reed. Ik rij nou meestal alleen en af en toe met m'n broer.
kijk eens hier
R2-D2woensdag 21 september 2005 @ 20:49
Okee, vanavond rond 19:00 de test gedaan.
Het schudden begint bij ca. 200 km/uur en wordt erger naarmate ik versnel. Ik ben dus niet zover gegaan.
Met de huidige motor volgend jaar de VRO-Basis doen en dan gaat 'tie weg.
Bedankt voor de tips en ik ga maar eens flink sparen.
BloodhoundFromHellwoensdag 21 september 2005 @ 22:30
de snelheid mag echt geen probleem zijn voor die motor, je postuur doet echt niet ter zake. Ik zou eens naar de dealer gaan om hem na te laten kijken, er is iets niet goed. Zelf heb ik op een cbr 260 gereden op de teller en op een k1200rs bmw 275, zonder dat er trillingen waren, als de motor sneller had gekund had ik voor mijn idee zo naar de 300 kunnen gaan zonder trillingen.

Trillingen duidt erop dat er ergens iets mis is met je motor.. (balancering oid?)
BertVdonderdag 22 september 2005 @ 09:22
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
de snelheid mag echt geen probleem zijn voor die motor, je postuur doet echt niet ter zake. Ik zou eens naar de dealer gaan om hem na te laten kijken, er is iets niet goed. Zelf heb ik op een cbr 260 gereden op de teller en op een k1200rs bmw 275, zonder dat er trillingen waren, als de motor sneller had gekund had ik voor mijn idee zo naar de 300 kunnen gaan zonder trillingen.

Trillingen duidt erop dat er ergens iets mis is met je motor.. (balancering oid?)
Gaaf, toen ik zag dat BHFH had gereageerd dacht ik dat het een bash-reply zou worden. Niet dus.

Mijn vader had een K1200RS en die kreeg 245 op de teller, mgoed dat is niet zo'n held.
omegaprojectdonderdag 22 september 2005 @ 09:40
Je zou eens kunnen proberen om met losse handen eens stukje rechtuit te rijden, trekt ie naar rachts/links dan is er echt iets niet goed met je motor.

suc6

yupdonderdag 22 september 2005 @ 09:46
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
de snelheid mag echt geen probleem zijn voor die motor, je postuur doet echt niet ter zake. Ik zou eens naar de dealer gaan om hem na te laten kijken, er is iets niet goed. Zelf heb ik op een cbr 260 gereden op de teller en op een k1200rs bmw 275, zonder dat er trillingen waren, als de motor sneller had gekund had ik voor mijn idee zo naar de 300 kunnen gaan zonder trillingen.

Trillingen duidt erop dat er ergens iets mis is met je motor.. (balancering oid?)
Was jij niet diegene die de benzine prijzen te laag vond
R2-D2donderdag 22 september 2005 @ 10:12
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:40 schreef omegaproject het volgende:
Je zou eens kunnen proberen om met losse handen eens stukje rechtuit te rijden, trekt ie naar rachts/links dan is er echt iets niet goed met je motor.

suc6

Ik heb net een afspraak gemaakt met de dealer die er nieuwe banden en kettingen onder heeft gezet. Voorheen kon ik heel makkelijk 200 pakken maar ik ben er gisteren achter gekomen dat dat niet meer zo is. Volgens de dealer (telefonisch) lag dat aan de banden, er zaten eerst bridgestone BT020 onder ofzoiets en nu Metzelers (MEZ4 of zoiets) en dat is het verschil. Ook het trillen van het stuur bij een bepaalde snelheid was te wijten aan de bandenkeuze.

Ik heb voor deze banden gekozen op aanwijzing van motorvrienden. Mijn broer heeft een Z1000 en metzelers en die "gaan op rails". Maargoed, vanmiddag weer langs gaan denk ik dan maar.
Fulcrum_Xdonderdag 22 september 2005 @ 10:50
quote:
Op donderdag 22 september 2005 10:12 schreef R2-D2 het volgende:

[..]

Ik heb net een afspraak gemaakt met de dealer die er nieuwe banden en kettingen onder heeft gezet. Voorheen kon ik heel makkelijk 200 pakken maar ik ben er gisteren achter gekomen dat dat niet meer zo is. Volgens de dealer (telefonisch) lag dat aan de banden, er zaten eerst bridgestone BT020 onder ofzoiets en nu Metzelers (MEZ4 of zoiets) en dat is het verschil. Ook het trillen van het stuur bij een bepaalde snelheid was te wijten aan de bandenkeuze.

Ik heb voor deze banden gekozen op aanwijzing van motorvrienden. Mijn broer heeft een Z1000 en metzelers en die "gaan op rails". Maargoed, vanmiddag weer langs gaan denk ik dan maar.
Tja.. het is natuurlijk niet zo dat als een type band op een andere motor goed rijdt, dat het bij jouw motor ook zo zal zijn