Hoe oud zijn je banden, zijn de spanningen van de banden goed, hoe is je vering afgesteld (strak voor rechte stukken, minder strak voor het bochtenwerk)quote:Op woensdag 21 september 2005 11:02 schreef R2-D2 het volgende:
Ik wilde gisteren op een leeg stuk snelweg de topsnelheid van mijn motor (Kawasaki ZZR600 1994) uitproberen. De motor is altijd goed onderhouden geweest dus het was geen russisch roulette.
Bij ongeveer 220 Km/u begon de motor te trillen, dit heb ik een aantal seconden volgehouden maar de motor werd op een gegeven moment zo wild dat ik m'n gas moest dichtdraaien.
- Komt dit omdat ik zelf niet zo zwaar ben? (Ik ben een vrouw, 54 kilo 1,66 meter lang)
- Moeten de veren strakker afgesteld worden?
- Is het nodig dat er zo'n ding op het stuur komt net zoals veel racers dat hebben?
m.a.w. Wat kan ik eraan doen zodat de motor een stuk stabieler wordt?
Alvast bedankt!
Tips over bochtentechniek zijn ook welkom.
quote:
Misschien een stuurdemper, als het je stuur was wat trilde.
Het kan dus meerder oorzaken hebben. Ik heb pas nieuwe banden, uigebalanceerd etc, nieuwe ketting + tandwielen en vering laten controleren. Vandaar dus mijn poging om de topsnelheid te halen.quote:
Kan te maken hebben met de vering.. of banden/velgen misschien niet goed uitgebalanceerd? Ben zelf een leek op technisch gebied, maar dat denk ik
Lijkt me niet fijn met een 2-taktquote:Op woensdag 21 september 2005 11:13 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Hoe oud zijn je banden, zijn de spanningen van de banden goed, hoe is je vering afgesteld (strak voor rechte stukken, minder strak voor het bochtenwerk)
En als je denkt dat je te licht bent, je zou kunnen kijken of je iemand mee kan nemen 8terop. Misschien dat ie dan btr/prettiger reageerd... Weet iig dat mijn RS 250 (1995) boven de 205 helemaal in zijn element is en alleen maar harder wil gaan (vering wat strak afgesteld om zwabberen te voorkomen)
Gewoon standaard ZZR600 dingetjes en banden van Metzeler, kleur: zwartquote:Op woensdag 21 september 2005 11:10 schreef hollander172 het volgende:
Doe ven een opsomming van je setup.
Welke banden? Wat heb je aan de vering gedaan? Ooit gecrashed met dat ding? etc. etc.
quote:Op woensdag 21 september 2005 11:16 schreef Huukrion het volgende:
[..]
Beetje trager rijden, 220 km/u is wel érg snel, raak je je rijbewijs voor kwijt als je geflitst wordt en is levensgevaarlijk.![]()
Graag type enzo.quote:Op woensdag 21 september 2005 11:18 schreef R2-D2 het volgende:
[..]
Gewoon standaard ZZR600 dingetjes en banden van Metzeler, kleur: zwart
(Nog) niet gecrashed. Ik heb de motor gekocht met 6000 op de teller.
Je bent een die-hard of nietquote:Op woensdag 21 september 2005 11:14 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Lijkt me niet fijn met een 2-takt![]()
quote:Op woensdag 21 september 2005 11:16 schreef Huukrion het volgende:
[..]
Beetje trager rijden, 220 km/u is wel érg snel, raak je je rijbewijs voor kwijt als je geflitst wordt en is levensgevaarlijk.![]()
Pak liever bochtjesquote:Op woensdag 21 september 2005 11:26 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Je bent een die-hard of niet![]()
quote:Dit klinkt als een high speed weave. Dit kan veroorzaakt worden door de manier waarop gewicht over de motor is verdeeld of een niet goed uitgebalanceerd wiel al dan niet icm niet geheel identieke afstelling van je shocks. Als dit optreedt kan je eigenlijk maar 1 ding doen: gas terugnemen en hopen dat je erop blijft zitten.
Suc6
Waar kan ik dat zien?quote:Graag type enzo.
Hoe staat je veervoorspanning afgesteld?Misschien dat beide vorkpoten niet hetzelfde afgesteld staan?
Je lijkt m'n Ex-vriend wel...quote:Op woensdag 21 september 2005 11:16 schreef Huukrion het volgende:
[..]
Beetje trager rijden, 220 km/u is wel érg snel, raak je je rijbewijs voor kwijt als je geflitst wordt en is levensgevaarlijk.![]()
Snap je toch niet.. eindelijk eens een motorrijdende meid die van pittig rijden houdt.. krijg je dat soort gezeikquote:
Precies!! Verwijderen die post en juist een stimu geven om door te gaanquote:Op woensdag 21 september 2005 11:35 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Snap je toch niet.. eindelijk eens een motorrijdende meid die van pittig rijden houdt.. krijg je dat soort gezeik![]()
Wiel: uit de motor nemen en proberen te balanceren op de as. Moet volkomen horizontaal blijven staan.quote:
Da's minder, al blijf ik erbij dat snelheid niet altijd de hoofdoorzaak is. Op het moment dat je op een motor stapt ben je je ervan bewust dat je met een voertuig op 2 wielen te maken hebt die minder stabiel is.quote:Op woensdag 21 september 2005 11:38 schreef Billekoek het volgende:
Vorige week de pa van een vriend van me met zn motor tegen een boom verongeluk.
![]()
Inderdaad.. we worden meestal gewoon over het hoofd gezien door automobilistenquote:Op woensdag 21 september 2005 11:43 schreef R2-D2 het volgende:
[..]
Da's minder, al blijf ik erbij dat snelheid niet altijd de hoofdoorzaak is. Op het moment dat je op een motor stapt ben je je ervan bewust dat je met een voertuig op 2 wielen te maken hebt die minder stabiel is.
Daarom hebben ze in een China geen bomen maar alleen bonsai en bamboe.quote:Op woensdag 21 september 2005 11:38 schreef Billekoek het volgende:
Vorige week de pa van een vriend van me met zn motor tegen een boom verongeluk.
![]()
Klopt jah, vanmorgen nog bijna door een vrachtwagen met aanhanger de berm ingedrukt. 2 klikjes terug en gas erop. Het liefst had ik een Wheelie gemaakt en m'n middelvinger opgestoken maar dat kan ik (nog) nietquote:Op woensdag 21 september 2005 11:44 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Inderdaad.. we worden meestal gewoon over het hoofd gezien door automobilisten![]()
Miss moest ie het ff kwijt ofzow...quote:Op woensdag 21 september 2005 11:44 schreef BertV het volgende:
[..]
Daarom hebben ze in een China geen bomen maar alleen bonsai en bamboe.
Wat wil je nu dat ik zeg? Motorrijden moet verboden worden?
Vooral die vrachtwagens zijn idd vervelend... Je komt te vaak in hun dode hoel terecht ofzow waardoor ze je niet zien (en anderen kijken niet eensquote:Op woensdag 21 september 2005 11:47 schreef R2-D2 het volgende:
[..]
Klopt jah, vanmorgen nog bijna door een vrachtwagen met aanhanger de berm ingedrukt. 2 klikjes terug en gas erop. Het liefst had ik een Wheelie gemaakt en m'n middelvinger opgestoken maar dat kan ik (nog) niet.
quote:Op woensdag 21 september 2005 11:47 schreef R2-D2 het volgende:
[..]
Klopt jah, vanmorgen nog bijna door een vrachtwagen met aanhanger de berm ingedrukt. 2 klikjes terug en gas erop. Het liefst had ik een Wheelie gemaakt en m'n middelvinger opgestoken maar dat kan ik (nog) niet.
Blijft een tragisch ongeval, maar die link motoren- ongeluk is zo hardnekkig.quote:Op woensdag 21 september 2005 11:48 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Miss moest ie het ff kwijt ofzow...
Ziet er overzichtelijk uit, goeiequote:Op woensdag 21 september 2005 11:49 schreef Faithz het volgende:
Voor je bochtjes: http://www.luiemotorfiets.nl/tips/bochten/
Hier heb ik veel aan gehad.
Thanks!quote:Op woensdag 21 september 2005 11:49 schreef Faithz het volgende:
Voor je bochtjes: http://www.luiemotorfiets.nl/tips/bochten/
Hier heb ik veel aan gehad.
Ik heb net gekeken, 280 op de teller en tot 14.000 rpm.quote:Op woensdag 21 september 2005 11:51 schreef BertV het volgende:
[..]
Blijft een tragisch ongeval, maar die link motoren- ongeluk is zo hardnekkig.
Ik krijg op mijn werk voortdurend te horen als er een motorrijder is verongelukt.
Terug naar de TS. Een ZZR600 kan toch 240 op de teller halen? Ik ben niet technisch maar het lijkt me een uitbalanseer - vering probleem die alleen een dealer kan oplossen.
Ik heb die blauwe dingetjes niet, kan ik de voorvering niet afstellen?quote:
Oh... (dat was dom of niet?)quote:Op woensdag 21 september 2005 12:07 schreef BertV het volgende:
eh, ik bedoelde de maximale snelheid die je kan halen...
Dan zeg ik "op je teller" want de snelheden die jij afleest op de teller zijn te hoog. Die 220 die je zag zijn misschien 205 in het echt.
ik ben van plan om volgend jaar een andere motor te kopen. Ik denk dat ik tot die tijd maar gewoon niet moet proberen de top te halen.quote:Op woensdag 21 september 2005 11:41 schreef staaltje het volgende:
[..]
Wiel: uit de motor nemen en proberen te balanceren op de as. Moet volkomen horizontaal blijven staan.
Shocks: controleren of ze bij gelijke belasting even ver inveren. Hiervoor moet ook het wiel worden gedemonteerd omdat je anders de vering niet onafhankelijk kan testen.
Heb je geen ervaring met dit soort dingen: laat het bij een garage nakijken. Dit zijn nou net die dingen die je ook weer op de juiste manier terug in elkaar wil zetten.
Jawel.quote:Op woensdag 21 september 2005 12:07 schreef R2-D2 het volgende:
[..]
Ik heb die blauwe dingetjes niet, kan ik de voorvering niet afstellen?
Zoals ik al eerder had vermeld wil ik volgend jaar een andere (nieuwe) motor kopen. Heb jij tips waar ik op moet letten? Ik bedoel dan mijn gewicht en lengte. Zijn er motoren waarvan jij denkt: "niet doen" of "te zwaar"?quote:Op woensdag 21 september 2005 12:07 schreef BertV het volgende:
Ik haal zo'n 310 op de teller maar dat zijn er hooguit 290 in het echt.
Nou... 290 of 305... Als je een knal hoort rij je Mach1, dat heb ik geleerd bij discovery channel...quote:Op woensdag 21 september 2005 12:11 schreef BertV het volgende:
Neuh.
Maar het is vaak teleurstellend wat de snelheid in het echt is, omdat die tellers op topsnelheid zo overdrijven.
en daar zijn er toch niet echt veel van hoorquote:Op woensdag 21 september 2005 11:35 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Snap je toch niet.. eindelijk eens een motorrijdende meid die van pittig rijden houdt.. krijg je dat soort gezeik![]()
Dat moet je eens m'n 1e post lezen... Ik werd geknipt met 100 Km/u te hard, een paar maanden geleden.... Een hoop gedoe daarover op het forum, wordt je gewoon moe van.quote:Op woensdag 21 september 2005 12:20 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
en daar zijn er toch niet echt veel van hoor![]()
Wat jij prettig vind, gewoon veel proefritten maken.quote:Op woensdag 21 september 2005 12:16 schreef R2-D2 het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder had vermeld wil ik volgend jaar een andere (nieuwe) motor kopen. Heb jij tips waar ik op moet letten? Ik bedoel dan mijn gewicht en lengte. Zijn er motoren waarvan jij denkt: "niet doen" of "te zwaar"?
Mijn keus zou zijn de Hayabusa, echt een stoere motor. Ik heb er alleen nog niet op gezeten. Een italiaan, wel op gezeten maar niet op gereden. Was een beetje hoog voor mij (Aprillia en MV Agusta) of een engelse Triumph?
ik weet uit ervaring dat het extreem lang kan gaan duren.quote:Op woensdag 21 september 2005 12:26 schreef R2-D2 het volgende:
[..]
Dat moet je eens m'n 1e post lezen... Ik werd geknipt met 100 Km/u te hard, een paar maanden geleden.... Een hoop gedoe daarover op het forum, wordt je gewoon moe van.
Ik weet niet hoelang het duurt voordat de bon verstuurd wordt maar ik heb nog niets binnen en ik hoop dat dat zo blijft.
Voor het geluid een Twin, voor de souplesse een viertakt... Geen aan/uit-gashendel, ik wil graag in bochten goed kunnen doseren. Duurzaam en niet te duur in onderhoud aangezien ik voor elk wissewasje naar de dealer ga. Oh, ik hoef geen pasagier mee te nemen dus zo'n zadel met maar 1 zitpositie is goed genoeg.quote:Op woensdag 21 september 2005 12:27 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Wat jij prettig vind, gewoon veel proefritten maken.
Daarnaast verschilt het motorkarakter van sommige ook, ga je voor een twin of viertakt?
Hmmmm... ik was al blij dat ik na 2 maanden m'n sleuteltjes niet hoefde in te leveren. Daarom had ik vorige week groot onderhoud aan de motor laten plegen, ik dacht dat ik toch geen bon kreegquote:Op woensdag 21 september 2005 12:27 schreef BertV het volgende:
[..]
ik weet uit ervaring dat het extreem lang kan gaan duren.
Ik heb twee jaar met smart gewacht op een bekeuring, dan wel in Belgie, 45 km te hard.
Kost daar meer dan in nederland: 850,-...
Laat ze daar maar die arme franstaligen mee helpen
die heb ik gelezenquote:Op woensdag 21 september 2005 12:26 schreef R2-D2 het volgende:
[..]
Dat moet je eens m'n 1e post lezen... Ik werd geknipt met 100 Km/u te hard, een paar maanden geleden.... Een hoop gedoe daarover op het forum, wordt je gewoon moe van.
Ik weet niet hoelang het duurt voordat de bon verstuurd wordt maar ik heb nog niets binnen en ik hoop dat dat zo blijft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |