Stream 3
0.16 Buiten. Chantal : Als een hele groep geïrriteerd door me raakt zou ik het gesprek aangaan. Uitleggen wat er aan de hand is. Ik heb niet de indruk dat het heel erg boeit. Nathalie : Thuis is ze waarschijnlijk ook veel alleen. Dido : Ik was geïrriteerd dat ze niet mee wilde doen. Ik was echt pissig. Je weet toch als je je opgeeft aan zo'n programma dat je daar aan mee moet doen. Ik vind het echt irritant. Menno : Ik begreep het wel. Ik begrijp jullie ook wel. Dido : Ik snap wel dat het verkeerd is wat ze deden (ik neem aan BB m.b.t. het geslacht van de baby). Zoals met de kleren die ze krijgt. Dat vat ik dat niet. Nathalie : Ze is introvert. Menno : Ze heeft dingen meegemaakt vroeger. O.a. met haar broertje. Dido zegt weer dat ze het niet kan vatten. Nathalie : Dat komt omdat je zelf niet zo bent. Dat Tanja niet meedeed met de zwangerschapsgymnastiek komt ter sprake. Dido : Je snapt niet dat zo iemand in het BB huis gaat. Chantal : Ik zou er nooit voor kiezen hier zwanger te zijn. Ik vind dat wij haar best wel een beetje kunnen voorbereiden op wat gaat komen. Van dit wordt niks uitgezonden. Je helpt wel een hele productie naar de filistijnen. Dido : Dat is onze zorg niet. Chantal : Ik snap niet dat even pfff pfff doen zo moeilijk is. Menno : Ze vond het wel leuk maar ze deed niet mee. Chantal : Je weet dat als je hier zit dat je mee moet doen. Mag je het als medebewoners niet opmerkelijk vinden dat je er niet over nagedacht hebt ? Dido : Het geeft mij een irritatie. Dat is een gevoel. Dat gebeurt gewoon.
0.24 Chantal over Tanja : Ik denk, ik zou graag in je schoenen staan. Nathalie : Ik heb het een beetje te doen met die kleine. Die ziet het misschien later nog terug. Chantal : Ik kan niet zeggen, je moet het leuk vinden. Ik vind het wel moeilijk om te horen. Menno : Bestaan prenatale depressies ook ? Anderen : Ja. Chantal : Een psycholoog achter de schermen heeft het dan al lang gezien. Volgens mij heeft ze geen gesprek gehad met een psycholoog. Een ander zegt dat dat wel het geval is. Chantal zegt dat Rob tegen Tanja heeft gezegd, kun je even vragen of het (dat ze gegeten heeft tijdens de opdracht) gevolgen heeft voor de groep. Dat lijkt de aanleiding te zijn voor het gedrag van Tanja. Dido : Wij hebben haar niet gekend voor de zwangerschap. Chantal zegt dat het humeur van Tanja pieken en dalen heeft. Ze bespreken dat ze Tanja morgen willen vragen wat er aan de hand is. Chantal is bang dat iedereen dan zijn gal gaat spuien. Chantal : Ik denk dat ze gezegd hebben, je moet een beetje voor jezelf opkomen, als jij wilt eten moet je eten. Wij hebben niet voor een zwanger iemand gekozen. Wij hadden het contract al getekend. Dido : Zij ziet niet dat wij het niet begrijpen. Daardoor wordt ze pissig. Chantal : Ik vind niet dat wij moeten weten hoe het is om zwanger te zijn. Dido : Als ze alleen al zegt, ik heb honger. Als je ongesteld bent doe je dat ook. Ze gaat in haar ééntje op bed liggen en zegt laat Rob maar naar de dagboekkamer gaan. Menno : Ze heeft geen zin met iemand te praten. Gewoon koppig.
0.32 Chantal : Jij hebt met haar gesproken (in een eerder stadium) ? Menno : Ze merkte wel dat er irritaties ontstonden. Ik vroeg, hoe kunnen we dat goedmaken. Na de zwangerschapsgymnastiek. Ze is boos dat mensen het niet in haar gezicht zeggen maar achter haar rug. Ze zegt, je moet wel van verdomd goeden huize komen want je hebt het wel achter haar rug gezegd. Nu gebeurt precies hetzelfde als de vorige keer. Chantal : Ze zei, jullie hoeven niet meer te zeggen hoe jullie over me denken, dat weet ik al. Menno : Ik heb het er niet over gehad. Dido : Als je er niks over wil zeggen moet je niet zeiken. Neem vanavond, je kan er op wachten dat er over wordt gepraat. Menno : Ze weet dat ze fout zit. Dido : Ze ziet niet dat wij haar niet begrijpen.
0.37 Chantal : Met die boodschappen kwam Rikkert wel na een half uur naar mij toe. Ik heb gezegd tegen haar dat ze zich met een persoonlijk budget buiten de groep zet. Je maakt het jezelf verdomde moeilijk in de groep. Linda : Als je het vervelend vindt met mensen te praten moet je met ze praten zodat het niet helemaal uit de hand loopt. Chantal : Ik heb zoiets, ik kan tot op zekere hoogte met je mee gaan maar ik zit hier voor mezelf. Ze zijn het er over eens dat Tanja moet zeggen wat er aan de hand is. Linda : Ik heb het idee dat het soms expres de kont tegen de krib gooien is. Ze gaat met haar rug naar ons toe liggen slapen. Ik heb het al opgegeven. Ik heb het al vaak aan haar gevraagd. Joost komt er bij. Hij omhelst Chantal. Menno : Sommigen zijn geen praters. Dat kan je niet forceren.
Nathalie : Vanmiddag, die sfeer aan tafel. Wij dachten op een gegeven moment dat het aan ons lag. Dido : Omdat er twee mensen aan tafel zijn die het irritant vinden moeten we stil zijn ? Dido tegen de mannen : Wij hielden onze mond en toen gingen jullie zingen. Roel komt er bij. Het gesprek gaat over de werkzaamheden van vandaag.
0.56 Menno : Donderdag komt er na de nominaties weer een envelop. Wie pakt hem ? Niemand antwoordt. Menno : Ik pak geen envelop. Ik wil alleen op een eerlijke manier er uit, door het publiek. Roel : Volgens mij gaat er niemand naar huis. Ralph zit er ook bij, misschien zat hij er al eerder maar nu hoor ik hem voor het eerst.
[ Bericht 0% gewijzigd door Bus watcher op 21-09-2005 10:40:28 ]