vind het idd. nogal een gevaarlijk programma, als ik dat zo hoor. Het probleem met drugs is juist het drempelgedrag. Als je eenmaal iets hebt gebruikt is de kans groot dat je de 2e keer dat je mogelijkheid hebt die drugs te gebruiken, dat gewoon nogmaals doet. Mensen die de lichaamlijke schade die drugs aanricht negeren, lopen hierdoor veel kans op blijvende schade, mentaal&fysiek.quote:Op donderdag 22 september 2005 01:52 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
voor wat?
dat hij ervoor betaald krijgt? trieste TV, maar ik heb goede hoop op een overdozis, dit zit niet in , deze drugs komen niet van de straat, hoe nep...voor dat ik t gezien heb, de echte wereld, en t leed erachter laten ze toch niet zien.
Lieg niet.quote:Op donderdag 22 september 2005 02:11 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
vind het idd. nogal een gevaarlijk programma, als ik dat zo hoor. Het probleem met drugs is juist het drempelgedrag. Als je eenmaal iets hebt gebruikt is de kans groot dat je de 2e keer dat je mogelijkheid hebt die drugs te gebruiken, dat gewoon nogmaals doet. Mensen die de lichaamlijke schade die drugs aanricht negeren, lopen hierdoor veel kans op blijvende schade, mentaal&fysiek.
Dit programma komt op me over als drugspromotie.
Niet gedacht dat ik snel zo'n opa-standpunt in zou nemen wat betreft vrijheid van journalistiek, maar dit gaat echt wel tever, niemand zit te wachten op één of andere junk die lukraak LSD gaat likken (Waar zn moeder bij is, zozo! Hij is al een hele vent! ....), heroine & coke gebruikt en dat allemaal in het kader van "een realistisch beeld geven" . Flikker toch op.
Als je een realistisch beeld wil, ga maar naar de gemiddelde arbeiderswijk waar je tienermoeders van twitchende heroinebabies vindt, die scheel kijken van de hoeveelheid coke die ze weg hebben geploft, en die elke 1e vd maand 5 gram heroine halen van het geld wat wij op tafel leggen .
Ja precies, en als je harddrugs op nationale TV "realistisch brengt", dan heb je weer 300 000 mongooltjes erbij die opeens zoiets hebben van, Oh dus drugs gebruiken is okay, wat die gast daar allemaal zegt bevalt me wel, laat ik ook eens wat gaan expirimenterenquote:Op donderdag 22 september 2005 02:08 schreef CasB het volgende:
[..]
als je je eigen grenzen kent is er niks aan de hand. Een paar vrienden van me zaten zwaar aan de drugs en zijn nu weer op het goede pad. Dus het ligt echt niet aan de drugs, maar aan jezelf. Als je een mietje bent zul je idd wel verslaafd raken, en dat is slecht, net als roken en bier. ben je sterk dan is er niet zo heel veel aan de hand![]()
Nou kijk, dat is nu juist het enige waar je continu wél wat over hoort op televisie, en het verhaal wat iedereen wel kent. Dat clichébeeld hoop ik juist niet te zien bij dit programma.quote:Op donderdag 22 september 2005 01:49 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd of het breed maatschappelijke gevolg van coke wordt belicht.
Zouden ze ermee te koop gaan lopen dat je op den duur compleet paranoide wordt en je neusschot langzaam verdwijnt... of dat je van crack in één keer zo verslaafd bent als een deur... of dat de kostprijs van dure drugs je helemaal ten gronde richten... hoe de maatschappij je uitkotst als je afglijdt en je vrienden je opeens helemaal niet meer zo leuk vinden... enz enz enz...
Het zou BNN sieren als ze de oppervlakkigheid voorbij gaan en de diepere gevolgen van drugs (en drank) gebruik durven te tonen. Wat iemand van dat ene shot/snuif/blowtje vindt boeit me geenszins. Wat iemand van zijn derde jaar coke vindt als-ie het eigenlijk niet meer kan betalen en half verknipt begint te raken... dáár ben ik benieuwd naar. Nouja... Ik weet eigenlijk wel wat die er van vinden maar ben benieuwd of BNN zich eraan zal wagen de zelfkant van drugs/drank gebruik uit te lichten.
Knap 'gezegt'.quote:Op donderdag 22 september 2005 02:26 schreef Scarafax het volgende:
Presentators die 'live' drugs gaan gebruiken?![]()
Tssst van mij mogen ze zichzelf doodspuiten/snuiven/slikken... lekker belangrijk...
Yup, net als speed, xtc en paddo's. En ik vind mensen die onwijs dronken zijn nog steeds gevaarlijker dan mensen die zo stoned zijn als een kanarie...maargoed, dat is een andere discussiequote:Op donderdag 22 september 2005 02:38 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nou kijk, dat is nu juist het enige waar je continu wél wat over hoort op televisie, en het verhaal wat iedereen wel kent. Dat clichébeeld hoop ik juist niet te zien bij dit programma.
Hoe vaak krijg je nu iemand te zien die voor dat eerst een spuit in zijn arm zet, en vertelt wat 'ie ervan vindt? Ik bedoel, je kunt het ook allemaal wel zelf doen, maar ik vind het zeker boeiend om het eens te zien. Of ik ooit heroïne probeer moet ik nog maar eens zien.
Volgens mij heb jij echt geen flauw idee hoeveel mensen regelmatig hard drugs gebruiken, en niet op straat rondzwerven. Cocaïne is nu typisch zoiets wat veel gebruikt wordt door mensen in het kader 'lekker op een feestje, paar keer per jaar'.
Alcohol is ook gewoon een hard drug. Veel mensen vinden van niet, dat heeft iets met de wet te maken volgens mij, maar in ieder geval niet met de feiten.quote:Op donderdag 22 september 2005 02:49 schreef LaZZ het volgende:
Precies, een paddo'tje op z'n tijd is lachen, een pilletje tijdens een party is knallen en een jointje af en toe is relaxen. Alcohol daarentegen maakt in veel mensen het beest los en ze worden agressief, aanhankelijk, geil of wat dan ook. In ieder geval, alcohol vind ik vaak juist een slechter middel dan veel drugs.
Precies, het is inderdaad uiteindelijk wel zo, is ook bewezen etc. blabla, maar de wet zegt van niet en het is toegestaan dus is het geaccepteerd.quote:Op donderdag 22 september 2005 02:51 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Alcohol is ook gewoon een hard drug. Veel mensen vinden van niet, dat heeft iets met de wet te maken volgens mij, maar in ieder geval niet met de feiten.
Het is gewoon bizar hoe krom mensen redeneren. Vraag eens aan een politicus of 'ie wel eens een paar glazen wijn drinkt, en dan of hij wel eens een lijntje snuift. Da's pas goede televisie.![]()
Whehequote:Op vrijdag 23 september 2005 11:31 schreef LostFormat het volgende:
Met z'n ma erbij aan de lsd. Als ik ergens para van zou worden.
Dat heb ik welquote:Op donderdag 22 september 2005 02:38 schreef heiden6 het volgende:
Volgens mij heb jij echt geen flauw idee hoeveel mensen regelmatig hard drugs gebruiken, en niet op straat rondzwerven.
haha mn ma had ook dit over dit programma gehoord.quote:Op vrijdag 23 september 2005 11:31 schreef LostFormat het volgende:
quote:'Er kan niets misgaan bij Spuiten & Slikken'
In het nieuwe televisieprogramma Spuiten & Slikken gaan de verslaggevers Filemon Wesselink en Ties van Westing zelf ervaren wat het is om verschillende drugs tot je te nemen en seksueel te experimenteren (zie eerder).
"Wat ik tot me ga nemen is bijvoorbeeld heroïne, cocaïne, LSD, GHB, ecstacy, blowen en de gevaarlijkste drug: alcohol", aldus Wesselink in Boulevard. "Er is onwijs veel ophef over, maar er zit een arts bij, mijn hart is gecontroleerd, mijn gezondheid is gecontroleerd."
"Er kan eigenlijk niets misgaan, want BNN kan dat zich natuurlijk ook nier veroorloven. Stel, ik ga dood, dan stopt de omroep waarschijnlijk." Wesselink is onder meer te zien in een reportage waarin hij LSD probeert in het bijzijn van zijn moeder. Eindredacteur Sjoerd van den Broek van het nieuwe BNN-programma vertelde eerder: "Hij wilde dat graag onder moeders vleugels doen. Het is zeker geen shock-tv. We willen juist een keer goed en gedegen laten zien wat het met je doet. Voor de drugs en de seks zul je inderdaad mensen moeten hebben die je betaalt. Bovendien hebben ze de ervaring; weten zij hoe je een en ander het beste doet."
Laurens Drillich, voorzitter van BNN, stelde al eerder geheel achter het programma te staan. "Ik weet niet hoeveel men van drugs weet, maar van een snuifje coke of wat marihuana of LSD ga je niet dood. We willen niet drugsgebruik stimuleren, dat is de bedoeling helemaal niet. Het is niet de eerste keer dat er kamervragen gesteld worden naar aanleiding van een BNN-programma, dus dat zien we met vertrouwen tegemoet." Spuiten & Slikken is vanaf maandag 10 oktober te zien bij BNN.
quote:Op vrijdag 23 september 2005 16:30 schreef 2609 het volgende:
wie is die ties ook alweer
Vergis je niet... ik zou zoiets wsl wel trekken, met LSD is dat IMHO niet echt een probleem... bij een lage dosis zou ik het kunnen verbloemen. Paddo's daarintegen..quote:Op vrijdag 23 september 2005 11:31 schreef LostFormat het volgende:
Klopt.quote:Op donderdag 22 september 2005 01:22 schreef Captain_Chaos het volgende:
Het ligt helemaal aan de wijze waarop het gepresenteerd wordt.
Dat zou jammer zijn, ja.quote:Ik vrees een lacherig en stoer programma waarin plichtmatig op de gevaren wordt gewezen. Ik hoop eigenlijk dat niet alleen de test zal worden gepresenteerd waarbij het hilariteit troef is
Pfffrt. Drugs are bad, m'kay?quote:maar ook de blower met keelkanker en de hopeloos verrottende grafjunk een plaatsje krijgen. Ik hoop vooral dat BNN goed inschat hoe gevoelig en gevaarlijk de materie is waarmee zij zich inlaten.
Waarom heb je er zo'n verkeerd beeld van?quote:Op vrijdag 23 september 2005 12:32 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Dat heb ik wel
Ik beweeg mij dagelijks zowel aan de zelfkant als het gouden randje van de maatschappij.
Medische gevolgen en isolatie slaan willekeurig toe.
Net als bij excessief gebruik van alcohol overigens.
"Shoot Up and Swallow" showquote:Op vrijdag 23 september 2005 13:27 schreef patty het volgende:
Het staat ook op CNN
http://www.cnn.com/2005/W(...)heroin.ap/index.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |