quote:
verontschuldigen voor een feit? niet nodig
Als er visite langskomt kan ik geheid de vraag verwachten hoe ik die "grijze poezebeessies" uit elkaar kan houden
![]()
Julius heeft een spitser neusje, is kleiner, heeft meestal zijn bekje een millimeter open (hij kijkt altijd zo verwonderlijk) en is een tikkeltje donkerder dan zijn broer. Tevens is zijn vacht een slag zachter.
Caesar is een logge knuffelkater, tussen de 500-1000 gram zwaarder dan zijn broer, hangbuikje, lichter van kleur, korter breder hoofdje en een miniscuul klein wit befje
Natuurlijk kan ik ze ook nog uit elkaar houden aan de hand van hun stem (dat vinden mensen al helemaal knap, miauw is miauw en niet anders) En het karakter is totaal verschillend:
Julius de ondeugende jager, wil graag alles pakken wat beweegt, gordijnen zijn er om in te slingeren, gordijnstokken zijn er natuurlijk om overheen te lopen
![]()
en het hoofd van personeelszaken is hardstikke lief. Meneer wacht mij altijd op als ik thuis kom en/of de trap afloopt en hij moet altijd op mn schouder liggen (voel me soms net een taxi). Zodra ik aanstalten maak om te gaan slapen en ga liggen is meneer binnen 2 seconden op mijn buik/keel/hoofd om ook te gaan slapen.
Caesar daarintegen is de o zo vriendelijke knuffelkater... bij voorbaat al op zn rug gaan liggen zodra je langsloopt, gratis wasbeurten geven, spinnen als meneer snoep wil(tegenwoordig probeert hij het zelf wel te pakken, hij kan sinds een maand kastladen opentrekken, personeel steekt hier echter regelmatig een stokje voor). Zijn bijnaam is overigens "De doper" Hij zit altijd met zijn pootje in de cat-it en gaat vervolgens water rondsprenkelen op de vloer en/of langslopende broer/personeel