Dat gaat toch ook helemaal nergens over, of zijn die kwaaltjes geografisch gebonden?quote:Op dinsdag 20 september 2005 17:04 schreef BloodyLotte het volgende:
In Canada is het net zo bekend als dyslectie hier is trouwens.
Tja, dat geldt voor zo ongelooflijk veel mensen. Zoals iemand hierboven ook al schreef: vooral vrouwen zullen zich hier gemakkelijk in kunnen herkennen.quote:Op zondag 25 mei 2008 16:51 schreef tja.... het volgende:
Ik persoonlijk kan nog geen rechte lijn trekken, laat staan dat ik de stelling van pythagoras begrijp. Geschiedenis, Duits, Frans, maatschappijleer en Engels kan (en kon ik op de middelbare school) altijd hartstikke goed.
Dit vroeg ik mij inderdaad ook af. Wanneer is een kind dan gewoon niet goed in bepaalde vakken, en wanneer verdiend zo'n kind die NLD stempel? hier ben ik wel benieuwd naarquote:Op zondag 25 mei 2008 16:17 schreef ShadyLane het volgende:
Hoe bepalen ze het verschil tussen een kind dat moeite heeft met rekenen, ruimtelijk inzicht, en die hele rits andere tekortkomingen in de OP, omdat het NLD heeft en een kind dat moeite heeft met die dingen omdat het daar gewoon niet zo goed in is?
Bij dyslexie kan ik me er nog wat bij voorstellen, dat je door middel van tests kunt vaststellen dat iemand wel degelijk best slim is, maar specifiek op taalgebied problemen heeft. Omdat de tekortkoming daar duidelijk op 1 gebied ligt. Maar hoe doe je dat bij NLD?
Anders gezegd, hoe overtuig je een advocaat van de duivel ervan dat NLD niet gewoon een moderne benaming is voor 'niet bovengemiddeld slim, maar wel gebekt'?
Helaas zal ik het antwoord nooit krijgenquote:Op woensdag 4 juni 2008 16:11 schreef LazyBones het volgende:
[..]
Dit vroeg ik mij inderdaad ook af. Wanneer is een kind dan gewoon niet goed in bepaalde vakken, en wanneer verdiend zo'n kind die NLD stempel? hier ben ik wel benieuwd naar
Het klinkt zo namelijk als iets wat gewoon ontzettend veel voorkomt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |