abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30758069
Stel hè, jij hebt een vriend(in) die een familie heeft die erg 'hecht' is, maar je vind jezelf er totaal niet bij passen.
Zij praten over ditjes en datjes, terwijl jij het daar nog nooit over hebt gehad en je daar ook niet in interesseert.
Ook praten zij over dingen waar jij helemaal niks van af weet (bijvoorbeeld over mensen die je niet kent).

En niet alleen het praten, ook het met elkaar omgaan is daar geheel anders dan dat jij kent.
En natuurlijk kun je niet verwachten dat het exact hetzelfde gaat als bij jou thuis, maar je ergert je eraan. Terwijl je dat bij andere mensen (zoals bij gewone vrienden thuis) niet hebt.

Wat doe je dan?

Probeer je zo min mogelijk tot helemaal niet daar te komen?
Probeer je je aan te passen?
Probeer je je er zo min mogelijk van aan te trekken?

Als het verhaal niet duidelijk is, even zeggen. Dan probeer ik het met verzonnen voorbeeldjes.
pi_30758179
Die 4 uur totaal in een jaar uit te zitten op verjaardagen...

Think of the happy place, think of the happy place.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2005 15:08:11 ]
  dinsdag 20 september 2005 @ 15:09:18 #3
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30758228
Herkenbaar .

Een combinatie van die drie mogelijkheden vrees ik, verder ben ik ook nooit gekomen.

Zo snel mogelijk een gemeenschappelijke interesse zoeken, maar daar moet je een beetje geluk bij hebben.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_30758239
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:07 schreef Aneurism het volgende:
Die 4 uur totaal in een jaar uit te zitten op verjaardagen...

Mwah, 4 uur is wel weinig.
Zoals ik al zei, hechte familie. Vriend woont bijvoorbeeld nog thuis .
Dus dat is minimaal 1 á 2 keer per week.
  dinsdag 20 september 2005 @ 15:09:45 #5
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30758246
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:07 schreef Aneurism het volgende:

.
pi_30758284
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:09 schreef Posdnous het volgende:
Herkenbaar .

Een combinatie van die drie mogelijkheden vrees ik, verder ben ik ook nooit gekomen.

Zo snel mogelijk een gemeenschappelijke interesse zoeken, maar daar moet je een beetje geluk bij hebben.
Gemeenschappelijke interesse.. hmm.
Het enige waar ik ze over hoor praten is "Ohhh de buren dit en dat". En zo gaan ze het gehele dorp af.
En ik ken dus totaal niemand daar in dat vage dorpje en het interesseert me ook niet veel tot helemaal niet eigenlijk.
pi_30758321
Het is een vervelende situatie...

Mijn schoonouders leven een ander soort leven dan mijn vriend en ik, en zijn ook niet geinteresseerd in wat wij doen...

Het is bij ons zoiets van ermee leren leven dat het zo moet, met hun meepraten, en daar dan maar interesse in proberen te hebben...
Maar het is een rotsituatie
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_30758347
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:09 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Mwah, 4 uur is wel weinig.
Zoals ik al zei, hechte familie. Vriend woont bijvoorbeeld nog thuis .
Dus dat is minimaal 1 á 2 keer per week.
SUCCES!!!!!!

Na 4 uurtjes begint bij mij toch het gevoel te knabbelen van:

"Hmm... ik moet iets vermoorden, jah, jah, dat lijkt me leuk..."

Dat is ook meestal het moment dat ik puppy oogjes opzet met een waterigrandje aan de onderzijde waar ik duidelijk mee maak:

"HAAL ME HIER GODVERDOMME VANDAAN!"

Werkt altijd.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2005 15:14:55 ]
  dinsdag 20 september 2005 @ 15:15:58 #9
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_30758445
Ik zou me proberen aan te passen.

Het is toch boeiend om te zien hoe anderen met elkaar omgaan? Het is even doorbijten, maar je kan van elkaar leren. Zij zullen misschien ook raar opkijken van jouw gespreksonderwerpen en gedrag. Gewoon positief proberen te benaderen.

(De familie van mijn vriendin is ook 'anders' dan mijn eigen familie. Ik vind het juist leuk om daar op hun manier dingen te doen en af en toe eens te confronteren met de gewoontes en dingen die ik van mijn opvoeding heb meegekregen.)
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_30758446
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:11 schreef teigan het volgende:
Het is een vervelende situatie...

Mijn schoonouders leven een ander soort leven dan mijn vriend en ik, en zijn ook niet geinteresseerd in wat wij doen...

Het is bij ons zoiets van ermee leren leven dat het zo moet, met hun meepraten, en daar dan maar interesse in proberen te hebben...
Maar het is een rotsituatie
Ja, ik heb ook zo'n idee dat bijvoorbeeld 1 neef mij ongelofelijk negeert ofzo.
Hij heeft nog nooit hallo tegen mij gezegd.
Als hij binnenkomt is het bijvoorbeeld zo dat ie "Hallo [insert vriend zijn naam]" zegt terwijl ik er gewoon naast zit.
Ook als ie mijn vriend uitnodigt terwijl ik er naast zit is het van "Kom jij ook op mijn verjaardag?".

Ik ben sindsdien ook niet meer naar zijn verjaardag geweest . Gewoonweg omdat ik hem dus absoluut niet mag.
Mijn vriend daarentegen verzint/verteld dan dat ie verlegen is.
Ik vind dat ie ook gewoon hallo kan zeggen, zodat het lijkt alsof ie het in het algemeen zegt waardoor ik ook eens hoi terug kan zeggen.

Maar goed, dit probleem is dus ongeveer al opgelost !
Nu de rest van de familie nog.
  dinsdag 20 september 2005 @ 15:18:13 #11
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_30758516
Uhm ijsmeis, waarom zeg jij niet gewoon als eerste hallo of hoi tegen hem? Dan moettie wel...

Het zal best zo zijn dat hij gewoon verlegen is.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  dinsdag 20 september 2005 @ 15:19:00 #12
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_30758545
Gewoon tóch hoi terug zeggen. Dan staat hij alsnog voor lul en als ie echt verlegen is zal ie de volgende keer wel wat zeggen om niet voor lul te staan
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 20 september 2005 @ 15:19:10 #13
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_30758549
Is dit een "tonks, je familie is nogal close" topic?
[KNE]-Mod
pi_30758556
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:15 schreef _Flash_ het volgende:
Ik zou me proberen aan te passen.

Het is toch boeiend om te zien hoe anderen met elkaar omgaan? Het is even doorbijten, maar je kan van elkaar leren. Zij zullen misschien ook raar opkijken van jouw gespreksonderwerpen en gedrag. Gewoon positief proberen te benaderen.

(De familie van mijn vriendin is ook 'anders' dan mijn eigen familie. Ik vind het juist leuk om daar op hun manier dingen te doen en af en toe eens te confronteren met de gewoontes en dingen die ik van mijn opvoeding heb meegekregen.)
Om eerlijk te zijn vind ik het totaal niet boeiend .
Als ik naar de gespreksonderwerpen luister heb ik soms het idee dat ze nooit iets meemaken.

Thuis heb ik dat totaal niet. Hier gaan we niet iedereen even aflopen om te zien wat die voor iets raars heeft gedaan.

En zoals ik al zei, ik kan alleen maar luisteren. Erover meepraten kan ik niet.
Ook gaan ze vaak ineens het 'plats' praten van hun dorp waardoor ik geeneens meer kan meeluisteren omdat ik er dus niks van versta !

Ik verveel me dus gewoon daar.

En ik probeer wel eens het onderwerp te veranderen, maar meestal gaan ze er dus gewoon niet op in omdat dat blijkbaar voor hun een vreemde wereld is.
pi_30758568
Tja, ik kan me goed voorstellen dat het wel erg lastig is. Maar zeker als je vriend het wel naar zijn zin heeft bij zijn familie, zal je toch maar beter kunnen leren hier mee om te gaan. Het is voor alle partijen een stuk fijner als je het gewoon een beetje gezellig kan maken. Over koetjes en kalfjes praten is misschien niet zo boeiend, maar je wordt er ook niet slechter van. Misschien hebben ze toch wel interesses die je nu nog niet kent? Het kan best leerzaam zijn om je toch wat in hun interesses in te leven, grote kans dat zij dat ook eerder bij jouw interesses zullen doen. En als je het echt belachelijk vindt (porcelein sparen, de privé uitgebreid bespreken ofzo), dan kan je je misschien nog wel inleven in het plezier dat het voor hen oplevert . Het zijn tenslotte wel mensen waar je vriend veel van houdt.

Zeker omdat je vriend nog thuiswoont lijkt het me heel moeilijk om je steeds maar weer te ergeren aan de manier waarop zijn familie in elkaar zit. Zij zullen niet zomaar veranderen allemaal, je eigen houding kan je wel beinvloeden.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  dinsdag 20 september 2005 @ 15:20:55 #16
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_30758611
Wat dacht je van je eens niet zo goed aanstellen en ook eens wat voor hem overhebben...?

- interesse tonen voor zijn ouders en hun verhalen.
- accepteren dat je niet al z'n vrienden leuk vind, maar voor hem mee gaan..

het draait niet allemaal om jou hoor..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_30758619
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:18 schreef _Flash_ het volgende:
Uhm ijsmeis, waarom zeg jij niet gewoon als eerste hallo of hoi tegen hem? Dan moettie wel...

Het zal best zo zijn dat hij gewoon verlegen is.
Okay, dat kon en kan ik doen.
Maar nu is er bijvoorbeeld weer een 'nieuw' familielid bij en daar kan ie wel gewoon hoi tegen zeggen.

Dus zó verlegen is ie dan ook weer niet .

Trouwens, niet de gehele familie is zo hoor, er zitten 3 á 4 mensen bij die ik wel kan waarderen en zij mij blijkbaar ook. Maar die zie ik dus alleen op verjaardagen.
  dinsdag 20 september 2005 @ 15:23:00 #18
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30758685
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:11 schreef teigan het volgende:

Vreemd genoeg lijkt mij dit wel prettig.

Ik heb altijd van die 'schoonouders' die juist altijd (maar dan ook altijd) uitgebreid van alles wilen weten over mn werk, onze relatie, wat er speelt in ons leven etc. etc.

Misschien ben ik een lul, maar ik heb helemaal geen zin om met die mensen dat soort gesprekken te voeren, laat staan elke keer.

Ik bedoel: ik heb HEN toch niet uitgekozen verdomme .
pi_30758738
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:20 schreef avotar het volgende:
Wat dacht je van je eens niet zo goed aanstellen en ook eens wat voor hem overhebben...?

- interesse tonen voor zijn ouders en hun verhalen.
- accepteren dat je niet al z'n vrienden leuk vind, maar voor hem mee gaan..

het draait niet allemaal om jou hoor..
Op een gegeven moment houd ik het gewoon niet meer vol. En dat is dus nu, na 3 jaar.
Interesse tonen? Ja hoe dan precies?
Ik lach als een boer met kiespijn om de verhaaltjes, ik zit er niet bij alsof het me niet kan interesseren.
Dus dat doe ik dan toch eigenlijk al?

En ik snap heus wel dat ik niet al zijn vrienden leuk kan vinden, maar het gaat hier om een gehele familie. Eentje die mij dus gewoon totaal niet ligt. En ik wilde even kijken wat jullie zouden doen.
pi_30758762
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:23 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Vreemd genoeg lijkt mij dit wel prettig.

Ik heb altijd van die 'schoonouders' die juist altijd (maar dan ook altijd) uitgebreid van alles wilen weten over mn werk, onze relatie, wat er speelt in ons leven etc. etc.

Misschien ben ik een lul, maar ik heb helemaal geen zin om met die mensen dat soort gesprekken te voeren, laat staan elke keer.

Ik bedoel: ik heb HEN toch niet uitgekozen verdomme .
Ik normaal ook niet. Als mijn ouders elke dag zouden vragen naar hoe het op school ging en dergelijke zou ik gek worden.

Maar aan de ene kant denk ik echt van "jee, waarom doen mijn 'schoonouders' dat niet eens een keertje".
Volgens mij weten ze amper wat ik doe.
  dinsdag 20 september 2005 @ 15:26:01 #21
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_30758779
Ontopic kan ik verdre zeggen; je hebt geen relatie met de familie. Natuurlijk is het in dit geval extra moeilijk/pijnlijk omdat ze blijkbaar nogal close zijn. (Ik bedoel; ik heb nog geen neefjes en nichtjes van mijn vriendin gezien...) Maar wat ik wilde zeggen; het is leuk als je goed met de familie om kunt gaan, maar in principe is door 1 deur kunnen al mooi genoeg.
[KNE]-Mod
pi_30758858
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:19 schreef Étoile het volgende:
Tja, ik kan me goed voorstellen dat het wel erg lastig is. Maar zeker als je vriend het wel naar zijn zin heeft bij zijn familie, zal je toch maar beter kunnen leren hier mee om te gaan. Het is voor alle partijen een stuk fijner als je het gewoon een beetje gezellig kan maken. Over koetjes en kalfjes praten is misschien niet zo boeiend, maar je wordt er ook niet slechter van. Misschien hebben ze toch wel interesses die je nu nog niet kent? Het kan best leerzaam zijn om je toch wat in hun interesses in te leven, grote kans dat zij dat ook eerder bij jouw interesses zullen doen. En als je het echt belachelijk vindt (porcelein sparen, de privé uitgebreid bespreken ofzo), dan kan je je misschien nog wel inleven in het plezier dat het voor hen oplevert . Het zijn tenslotte wel mensen waar je vriend veel van houdt.

Zeker omdat je vriend nog thuiswoont lijkt het me heel moeilijk om je steeds maar weer te ergeren aan de manier waarop zijn familie in elkaar zit. Zij zullen niet zomaar veranderen allemaal, je eigen houding kan je wel beinvloeden.
Mja okay, het praten dat kan ik nog wel volhouden !

Maar ook dingen als bij elkaar slapen. Daar wordt nog steeds (na 3 jaar!) wel eens moeilijk over gedaan.
En ook bijvoorbeeld met zijn tweeën film kijken boven, dat vind men daar 'raar'.
Ze zeggen het niet direct, maar ik merk het wel.
Er komt altijd wel een opmerking "Waarom kijken jullie niet beneden?" of iets in die trant.

Ook daar word ik een beetje 'moe' van. En mijn vriend heeft de ballen niet om er eens iets over te zeggen.
  dinsdag 20 september 2005 @ 15:31:53 #23
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_30758977
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:28 schreef ijsmeis het volgende:

Maar ook dingen als bij elkaar slapen. Daar wordt nog steeds (na 3 jaar!) wel eens moeilijk over gedaan.
En ook bijvoorbeeld met zijn tweeën film kijken boven, dat vind men daar 'raar'.
Ze zeggen het niet direct, maar ik merk het wel.
Er komt altijd wel een opmerking "Waarom kijken jullie niet beneden?" of iets in die trant.
Wel een familie met een beetje rare kijk op de werkelijkheid, als ik het zo mag zeggen dan.
Ik bedoel, dat voel je toch aan je water waarom iemand dat zou willen, al ben je nog zo sociaal incapabel..
quote:
Ook daar word ik een beetje 'moe' van. En mijn vriend heeft de ballen niet om er eens iets over te zeggen.
Tsja, maar dat ligt niet echt aan de familie natuurlijk.
[KNE]-Mod
pi_30759071
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:31 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Wel een familie met een beetje rare kijk op de werkelijkheid, als ik het zo mag zeggen dan.
Ik bedoel, dat voel je toch aan je water waarom iemand dat zou willen, al ben je nog zo sociaal incapabel..
Volgens mij is het daar echt een taboe.
Toen hij voor het eerst bij mij wilde slapen kwam zijn moeder met een vage opmerking "Ik wil niet dat je op je 19e al vader wordt!!!" en "Jullie slapen vast niet apart!!" .

En als het nu wordt gevraagd krijg je altijd zo'n 'zuchtend' okay antwoord.
quote:
Tsja, maar dat ligt niet echt aan de familie natuurlijk.
Hij wordt er al wat harder in !
  dinsdag 20 september 2005 @ 15:34:58 #25
128408 Henk-H
Life is a bitch
pi_30759076
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:11 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Gemeenschappelijke interesse.. hmm.
Het enige waar ik ze over hoor praten is "Ohhh de buren dit en dat". En zo gaan ze het gehele dorp af.
En ik ken dus totaal niemand daar in dat vage dorpje en het interesseert me ook niet veel tot helemaal niet eigenlijk.
Dus zorgen dat je daar wel iemand kent. Wat als je gaat samenwonen in dat vage dorp met je vriend??
Maar niet heus
pi_30759115
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:34 schreef Henk-H het volgende:

[..]

Dus zorgen dat je daar wel iemand kent. Wat als je gaat samenwonen in dat vage dorp met je vriend??
Sorry, maar ik wil daar absoluut niet gaan wonen .
En de mensen die er wonen zijn óf bejaard óf mensen die ik gewoonweg niet wil kennen .
pi_30759651
Herkenbaar, bij mijn vriend thuis kunnen ze het alleen maar over geld hebben en vooral op verjaardagen
Ik luister er niet naar en ga dan even zogenaamd even in de keuken wat hapjes klaarmaken voor de gasten
  dinsdag 20 september 2005 @ 15:52:08 #28
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30759721
Ik vind dat zijn ouders ook wel interesse mogen tonen in jou, ipv allerlei dingen te bespreken waar jij toch niks van weet

Hier precies hetzelfde overigens, mijn vriendin past totaal niet bij mijn ouders, enige verschil met jou is dat ik mijn ouders zelf ook niet echt aardig vind enzo.... dus dat maakt het voor mijn vriendin wel makkelijker Maar goed, ik zou anders gewoon eens praten met zijn ouders en je vriend... vraag eens of ze het ook over iets anders kunnen hebben omdat jij je niet op je gemak voelt. En als ze dat niet willen ofzo, dan is dat gewoon een teken dat ze je niet goed genoeg vinden.... mijn ouders vragen ook nooit naar mijn vriendin ofzo Als we gaan eten ergens, dan moet ik aan mijn moeder vragen of mn vriendin ook mee mag, ipv dat mijn moeder vraagt, gaan jullie mee. We hebben verdorie al 4 jaar een relatie
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_30760120
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:24 schreef ijsmeis het volgende:

Interesse tonen? Ja hoe dan precies?
Ik lach als een boer met kiespijn om de verhaaltjes, ik zit er niet bij alsof het me niet kan interesseren.
Dus dat doe ik dan toch eigenlijk al?
Je kunt proberen om de leiding te nemen (altijd goed!). Het gesprek naar je toetrekken dus. Mensen praten over het algemeen over 3 zaken:
1) mensen
2) dingen
3) ideeën

Mensen die voornamelijk over mensen praten, maken inderdaad niet zo gek veel mee, denk ik ("Tante Toos d'r heup... heb je het gehoord?" Enzovoort). Je doet deze mensen dus een plezier door ze te introduceren in de wereld van de Dingen & de Ideeën. Gooi een balletje op: "Hoe denken jullie over een hond als huisdier/de uitslag van de Duitse Bondsdagverkiezingen?"

Misschien leven ze wel helemaal op. Eerst maakten ze niets mee en hadden ze niks te melden, maar goddank: nu hebben ze JOU!

Zo niet, dan zou ik gewoon steeds vragen: "En wie is dat precies, Tante Toos? Hoe zit dat met die heup? Sinds wanneer heeft ze dat looprek? En de volgende operatie, wanneer kunnen we die verwachten?" Hiermee maak je op subtiele wijze duidelijk dat het onbeleefd is om in jouw gezelschap zo uitvoerig te praten over wildvreemde mensen.

Succes! (Maak ze gek!)
pi_30760166
Tip: leer de buren kennen...

Serieus: het is riskant om zelf iets te proberen te veranderen omdat je toch al niet zo'n heel goede band met ze hebt. Je vriendje kan dat echter wel een lans voor je breken want zelfs al zouden ze 'm dat niet in dank afnemen, zijn familie zal er makkelijker overheen kunnen stappen omdat hij nou eenmaal bij de familie hoort.

Ik zou niet zo'n punt maken van die verjaardagen, want die heb je toch niet in de hand met al die mensen. Maar het zou inderdaad wel lekker zijn als je je wat lekkerder in het gezin zou voelen. Misschien kun je zelf eens een initiatief nemen: zelf een onderwerp aansnijden waar zij ook wat mee kunnen, of nodig ze een keer uit voor een picknick of zo, zodat ze zich realiseren dat je iets voor hen over hebt.

Lijkt me echt super irritant en vervelend... succes ermee!
pi_30760242
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 16:03 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Je kunt proberen om de leiding te nemen (altijd goed!). Het gesprek naar je toetrekken dus. Mensen praten over het algemeen over 3 zaken:
1) mensen
2) dingen
3) ideeën

Mensen die voornamelijk over mensen praten, maken inderdaad niet zo gek veel mee, denk ik ("Tante Toos d'r heup... heb je het gehoord?" Enzovoort). Je doet deze mensen dus een plezier door ze te introduceren in de wereld van de Dingen & de Ideeën. Gooi een balletje op: "Hoe denken jullie over een hond als huisdier/de uitslag van de Duitse Bondsdagverkiezingen?"

Misschien leven ze wel helemaal op. Eerst maakten ze niets mee en hadden ze niks te melden, maar goddank: nu hebben ze JOU!

Zo niet, dan zou ik gewoon steeds vragen: "En wie is dat precies, Tante Toos? Hoe zit dat met die heup? Sinds wanneer heeft ze dat looprek? En de volgende operatie, wanneer kunnen we die verwachten?" Hiermee maak je op subtiele wijze duidelijk dat het onbeleefd is om in jouw gezelschap zo uitvoerig te praten over wildvreemde mensen.

Succes! (Maak ze gek!)
!!

Ik vraag me af of ik dat wel durf . Maar misschien kan mijn vriend ook eens 'roet in het eten gooien' door een heel ander onderwerp aan te kaarten waar ik ook iets van weet.
Zodat ik het niet alleen hoef te doen !
  dinsdag 20 september 2005 @ 16:09:24 #32
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30760354
Dat kan ja Vraag het hem eens....

Ik vind het heel erg dat mijn ouders niet aardig doen richting mijn vriendin en geen interesse tonen enzo, kan me voorstellen dat hij dat ook vindt!! Speel daar op in!!!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_30760431
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 16:09 schreef maniack28 het volgende:
Dat kan ja Vraag het hem eens....

Ik vind het heel erg dat mijn ouders niet aardig doen richting mijn vriendin en geen interesse tonen enzo, kan me voorstellen dat hij dat ook vindt!! Speel daar op in!!!
Nou, het is gelukkig niet zo erg dat ze mij niet vergeten wanneer ze gaan uit eten ofzo .

Maar mijn vriend verzint dus elke keer dingen van "Het valt volgens mij wel mee" en "hij is gewoon verlegen" etcetera.
Maar ik vind het dus niet meevallen, want ik vind het dus niet leuk.

Ik heb het er gisteren ook met hem over gehad, maar hij doet net alsof ik zijn familie 'aanval' en dat vind ie niet leuk.
Maar dan vind ik weer dat dat wel meevalt !
  dinsdag 20 september 2005 @ 16:15:38 #34
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30760566
Dus het valt allemaal wel mee?

Ik denk dat hij zelf niet weet wat hij ermee moet en dus zijn familie maar een beetje probeert te beschermen. Deed ik in het begin ook, maar ja... er is ergens een grens hoor... Bijv. je verjaardag vieren op de dag dat mijn vriendin zelf jarig is (dat deed mn pa dus), nou dan hebben ze dus mooi pech, dan is het ajuus en tot morgen

Maar vraag hem het nog eens, zeg dat je niet zijn familie aanvalt, maar dat je juist de band tussen jou en zijn familie wilt versterken. En geef hem een voorbeeld (van mijn situatie ofzo ). Dan wordt ie wel bang en dan zal ie je vast wel helpen
  dinsdag 20 september 2005 @ 16:18:11 #35
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30760658
Ow en ze kunnen 10x zeggen je hebt een relatie met zn vriend en niet met zn familie. Maar geloof me nu maar uit ervaring dat het gewoon 10x relaxter is als je wel een goeie relatie hebt, dus het is zeker wel waardevol om daar tijd aan te spenderen. Ik zie er nog van komen dat mijn ouders het zo gaan verpesten dat ik ze niet eens meer op mn bruiloft moet of bij de geboorte van een evt. kind
pi_30762822
Helemaal mee eens maniack28, het scheelt een hoop irritatie en ook strijd. (Schoon)ouders kunnen een behoorlijk probleem worden in een relatie. Zeker als je relatie met je ouders zelf wel goed is (of je denkt dit ), is het altijd moeilijk om kritiek op ze te krijgen.

Ijsmeis, als het je zo stoort moet je het misschien toch duidelijker aangeven aan je vriend. Hem aangeven dat het je echt erg dwars zit en dat hij smoesjes verzint die (volgens jou) onterecht zijn. Misschien kan hij er voor zorgen dat jullie wat minder verplicht hoeven mee te doen. Is je vriend net zo oud als jij? Is 'op kamers gaan' al een reële optie voor hem of jou? Daarmee kun je een hoop kleine irritaties vermijden en kan je de verplichte familiebezoekjes misschien ook beter aan.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  dinsdag 20 september 2005 @ 17:53:26 #37
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_30763891
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 16:18 schreef maniack28 het volgende:
Ow en ze kunnen 10x zeggen je hebt een relatie met zn vriend en niet met zn familie. Maar geloof me nu maar uit ervaring dat het gewoon 10x relaxter is als je wel een goeie relatie hebt, dus het is zeker wel waardevol om daar tijd aan te spenderen. Ik zie er nog van komen dat mijn ouders het zo gaan verpesten dat ik ze niet eens meer op mn bruiloft moet of bij de geboorte van een evt. kind
Idd, mijn schoonouders hebben het nu al voor elkaar dat ik daar alleen maar kom als het écht noodzakelijk is...Of ik het liever anders zou zien? Dat zeker, maar ik vind echt dat het probleem niet bij mij ligt.

De familie van mijn vriend is ook vrij 'anders' dan mijn familie maar dat brengt eigenlijk niet echt problemen met zich mee, het probleem wat ik wel met ze heb is dat ik het absoluut niet eens ben met bepaalde beredeneringen van ze...
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
  dinsdag 20 september 2005 @ 23:08:23 #38
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_30775308
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:13 schreef Aneurism het volgende:

[..]

SUCCES!!!!!!

Na 4 uurtjes begint bij mij toch het gevoel te knabbelen van:

"Hmm... ik moet iets vermoorden, jah, jah, dat lijkt me leuk..."

Dat is ook meestal het moment dat ik puppy oogjes opzet met een waterigrandje aan de onderzijde waar ik duidelijk mee maak:

"HAAL ME HIER GODVERDOMME VANDAAN!"

Werkt altijd.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_30776233
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 17:18 schreef Étoile het volgende:
Helemaal mee eens maniack28, het scheelt een hoop irritatie en ook strijd. (Schoon)ouders kunnen een behoorlijk probleem worden in een relatie. Zeker als je relatie met je ouders zelf wel goed is (of je denkt dit ), is het altijd moeilijk om kritiek op ze te krijgen.

Ijsmeis, als het je zo stoort moet je het misschien toch duidelijker aangeven aan je vriend. Hem aangeven dat het je echt erg dwars zit en dat hij smoesjes verzint die (volgens jou) onterecht zijn. Misschien kan hij er voor zorgen dat jullie wat minder verplicht hoeven mee te doen. Is je vriend net zo oud als jij? Is 'op kamers gaan' al een reële optie voor hem of jou? Daarmee kun je een hoop kleine irritaties vermijden en kan je de verplichte familiebezoekjes misschien ook beter aan.
Op kamers gaan mag ik niet van mijn moeder . En om eerlijk te zijn zie ik dat zelf ook nog niet zo zitten.
Vooral financieel niet.
Mijn vriend hetzelfde, alleen is hij dan wat ouder.

En dat verplicht meedoen is gelukkig al een heel stuk minder als 'vroegah'.
Nu móeten we niet meer mee bowlen en dergelijk soort dingen. Dus daar ben ik gelukkig wel vanaf.
Maar ik 'moet' er helaas nog steeds heen. Het zou ook wel oneerlijk zijn als we alleen nog maar bij mij afspraken.
Wel probeer ik als we daar zijn zoveel mogelijk iets te doen (met zijn tweetjes) of boven zitten (ook omdat ze honden hebben en ik daar flink allergisch voor ben).

Maar goed, ik moet eerlijk zeggen dat ik er vandaag een beetje de pest in had, vandaar ook het topic ! Al valt alles nog wel mee. Ik heb gelukkig geen ruzie met ze ofzo.
Alleen zijn vader deed gisteren een beetje flauw/raar tegen mij, dus ik moest het even eruit typen.
  dinsdag 20 september 2005 @ 23:32:10 #40
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_30776400
Ruzie krijgen met de broer van je vriendin...

ook zeer gezellig

Gelukkig verleden tijd
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')