Mwah, 4 uur is wel weinig.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:07 schreef Aneurism het volgende:
Die 4 uur totaal in een jaar uit te zitten op verjaardagen...
Think of the happy place, think of the happy place.
quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:07 schreef Aneurism het volgende:
Think of the happy place, think of the happy place.
Gemeenschappelijke interesse.. hmm.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:09 schreef Posdnous het volgende:
Herkenbaar.
Een combinatie van die drie mogelijkheden vrees ik, verder ben ik ook nooit gekomen.
Zo snel mogelijk een gemeenschappelijke interesse zoeken, maar daar moet je een beetje geluk bij hebben.
quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:09 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Mwah, 4 uur is wel weinig.
Zoals ik al zei, hechte familie. Vriend woont bijvoorbeeld nog thuis.
Dus dat is minimaal 1 á 2 keer per week.
Ja, ik heb ook zo'n idee dat bijvoorbeeld 1 neef mij ongelofelijk negeert ofzo.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:11 schreef teigan het volgende:
Het is een vervelende situatie...
Mijn schoonouders leven een ander soort leven dan mijn vriend en ik, en zijn ook niet geinteresseerd in wat wij doen...
Het is bij ons zoiets van ermee leren leven dat het zo moet, met hun meepraten, en daar dan maar interesse in proberen te hebben...
Maar het is een rotsituatie
Om eerlijk te zijn vind ik het totaal niet boeiendquote:Op dinsdag 20 september 2005 15:15 schreef _Flash_ het volgende:
Ik zou me proberen aan te passen.
Het is toch boeiend om te zien hoe anderen met elkaar omgaan? Het is even doorbijten, maar je kan van elkaar leren. Zij zullen misschien ook raar opkijken van jouw gespreksonderwerpen en gedrag. Gewoon positief proberen te benaderen.
(De familie van mijn vriendin is ook 'anders' dan mijn eigen familie. Ik vind het juist leuk om daar op hun manier dingen te doen en af en toe eens te confronteren met de gewoontes en dingen die ik van mijn opvoeding heb meegekregen.)
Okay, dat kon en kan ik doen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:18 schreef _Flash_ het volgende:
Uhm ijsmeis, waarom zeg jij niet gewoon als eerste hallo of hoi tegen hem? Dan moettie wel...
Het zal best zo zijn dat hij gewoon verlegen is.
Vreemd genoeg lijkt mij dit wel prettig.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:11 schreef teigan het volgende:
Mijn schoonouders leven een ander soort leven dan mijn vriend en ik, en zijn ook niet geinteresseerd in wat wij doen...
Op een gegeven moment houd ik het gewoon niet meer vol. En dat is dus nu, na 3 jaar.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:20 schreef avotar het volgende:
Wat dacht je van je eens niet zo goed aanstellen en ook eens wat voor hem overhebben...?
- interesse tonen voor zijn ouders en hun verhalen.
- accepteren dat je niet al z'n vrienden leuk vind, maar voor hem mee gaan..
het draait niet allemaal om jou hoor..
Ik normaal ook niet. Als mijn ouders elke dag zouden vragen naar hoe het op school ging en dergelijke zou ik gek worden.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:23 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Vreemd genoeg lijkt mij dit wel prettig.
Ik heb altijd van die 'schoonouders' die juist altijd (maar dan ook altijd) uitgebreid van alles wilen weten over mn werk, onze relatie, wat er speelt in ons leven etc. etc.
Misschien ben ik een lul, maar ik heb helemaal geen zin om met die mensen dat soort gesprekken te voeren, laat staan elke keer.
Ik bedoel: ik heb HEN toch niet uitgekozen verdomme.
Mja okay, het praten dat kan ik nog wel volhoudenquote:Op dinsdag 20 september 2005 15:19 schreef Étoile het volgende:
Tja, ik kan me goed voorstellen dat het wel erg lastig is. Maar zeker als je vriend het wel naar zijn zin heeft bij zijn familie, zal je toch maar beter kunnen leren hier mee om te gaan. Het is voor alle partijen een stuk fijner als je het gewoon een beetje gezellig kan maken. Over koetjes en kalfjes praten is misschien niet zo boeiend, maar je wordt er ook niet slechter van. Misschien hebben ze toch wel interesses die je nu nog niet kent? Het kan best leerzaam zijn om je toch wat in hun interesses in te leven, grote kans dat zij dat ook eerder bij jouw interesses zullen doen. En als je het echt belachelijk vindt (porcelein sparen, de privé uitgebreid bespreken ofzo), dan kan je je misschien nog wel inleven in het plezier dat het voor hen oplevert . Het zijn tenslotte wel mensen waar je vriend veel van houdt.
Zeker omdat je vriend nog thuiswoont lijkt het me heel moeilijk om je steeds maar weer te ergeren aan de manier waarop zijn familie in elkaar zit. Zij zullen niet zomaar veranderen allemaal, je eigen houding kan je wel beinvloeden.
Wel een familie met een beetje rare kijk op de werkelijkheid, als ik het zo mag zeggen dan.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:28 schreef ijsmeis het volgende:
Maar ook dingen als bij elkaar slapen. Daar wordt nog steeds (na 3 jaar!) wel eens moeilijk over gedaan.
En ook bijvoorbeeld met zijn tweeën film kijken boven, dat vind men daar 'raar'.
Ze zeggen het niet direct, maar ik merk het wel.
Er komt altijd wel een opmerking "Waarom kijken jullie niet beneden?" of iets in die trant.
Tsja, maar dat ligt niet echt aan de familie natuurlijk.quote:Ook daar word ik een beetje 'moe' van. En mijn vriend heeft de ballen niet om er eens iets over te zeggen.
Volgens mij is het daar echt een taboe.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:31 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Wel een familie met een beetje rare kijk op de werkelijkheid, als ik het zo mag zeggen dan.
Ik bedoel, dat voel je toch aan je water waarom iemand dat zou willen, al ben je nog zo sociaal incapabel..
Hij wordt er al wat harder inquote:Tsja, maar dat ligt niet echt aan de familie natuurlijk.
Dus zorgen dat je daar wel iemand kent. Wat als je gaat samenwonen in dat vage dorp met je vriend??quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:11 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Gemeenschappelijke interesse.. hmm.
Het enige waar ik ze over hoor praten is "Ohhh de buren dit en dat". En zo gaan ze het gehele dorp af.
En ik ken dus totaal niemand daar in dat vage dorpje en het interesseert me ook niet veel tot helemaal niet eigenlijk.
Sorry, maar ik wil daar absoluut niet gaan wonenquote:Op dinsdag 20 september 2005 15:34 schreef Henk-H het volgende:
[..]
Dus zorgen dat je daar wel iemand kent. Wat als je gaat samenwonen in dat vage dorp met je vriend??![]()
Je kunt proberen om de leiding te nemen (altijd goed!). Het gesprek naar je toetrekken dus. Mensen praten over het algemeen over 3 zaken:quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:24 schreef ijsmeis het volgende:
Interesse tonen? Ja hoe dan precies?
Ik lach als een boer met kiespijn om de verhaaltjes, ik zit er niet bij alsof het me niet kan interesseren.
Dus dat doe ik dan toch eigenlijk al?
quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:03 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Je kunt proberen om de leiding te nemen (altijd goed!). Het gesprek naar je toetrekken dus. Mensen praten over het algemeen over 3 zaken:
1) mensen
2) dingen
3) ideeën
Mensen die voornamelijk over mensen praten, maken inderdaad niet zo gek veel mee, denk ik ("Tante Toos d'r heup... heb je het gehoord?" Enzovoort). Je doet deze mensen dus een plezier door ze te introduceren in de wereld van de Dingen & de Ideeën. Gooi een balletje op: "Hoe denken jullie over een hond als huisdier/de uitslag van de Duitse Bondsdagverkiezingen?"
Misschien leven ze wel helemaal op. Eerst maakten ze niets mee en hadden ze niks te melden, maar goddank: nu hebben ze JOU!![]()
Zo niet, dan zou ik gewoon steeds vragen: "En wie is dat precies, Tante Toos? Hoe zit dat met die heup? Sinds wanneer heeft ze dat looprek? En de volgende operatie, wanneer kunnen we die verwachten?" Hiermee maak je op subtiele wijze duidelijk dat het onbeleefd is om in jouw gezelschap zo uitvoerig te praten over wildvreemde mensen.
Succes! (Maak ze gek!)
Nou, het is gelukkig niet zo erg dat ze mij niet vergeten wanneer ze gaan uit eten ofzoquote:Op dinsdag 20 september 2005 16:09 schreef maniack28 het volgende:
Dat kan jaVraag het hem eens....
Ik vind het heel erg dat mijn ouders niet aardig doen richting mijn vriendin en geen interesse tonen enzo, kan me voorstellen dat hij dat ook vindt!! Speel daar op in!!!
Idd, mijn schoonouders hebben het nu al voor elkaar dat ik daar alleen maar kom als het écht noodzakelijk is...Of ik het liever anders zou zien? Dat zeker, maar ik vind echt dat het probleem niet bij mij ligt.quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:18 schreef maniack28 het volgende:
Ow en ze kunnen 10x zeggen je hebt een relatie met zn vriend en niet met zn familie. Maar geloof me nu maar uit ervaring dat het gewoon 10x relaxter is als je wel een goeie relatie hebt, dus het is zeker wel waardevol om daar tijd aan te spenderen. Ik zie er nog van komen dat mijn ouders het zo gaan verpesten dat ik ze niet eens meer op mn bruiloft moet of bij de geboorte van een evt. kind![]()
quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:13 schreef Aneurism het volgende:
[..]
SUCCES!!!!!!
![]()
Na 4 uurtjes begint bij mij toch het gevoel te knabbelen van:
"Hmm... ik moet iets vermoorden, jah, jah, dat lijkt me leuk..."
Dat is ook meestal het moment dat ik puppy oogjes opzet met een waterigrandje aan de onderzijde waar ik duidelijk mee maak:
"HAAL ME HIER GODVERDOMME VANDAAN!"
Werkt altijd.
Op kamers gaan mag ik niet van mijn moederquote:Op dinsdag 20 september 2005 17:18 schreef Étoile het volgende:
Helemaal mee eens maniack28, het scheelt een hoop irritatie en ook strijd. (Schoon)ouders kunnen een behoorlijk probleem worden in een relatie. Zeker als je relatie met je ouders zelf wel goed is (of je denkt dit), is het altijd moeilijk om kritiek op ze te krijgen.
Ijsmeis, als het je zo stoort moet je het misschien toch duidelijker aangeven aan je vriend. Hem aangeven dat het je echt erg dwars zit en dat hij smoesjes verzint die (volgens jou) onterecht zijn. Misschien kan hij er voor zorgen dat jullie wat minder verplicht hoeven mee te doen. Is je vriend net zo oud als jij? Is 'op kamers gaan' al een reële optie voor hem of jou? Daarmee kun je een hoop kleine irritaties vermijden en kan je de verplichte familiebezoekjes misschien ook beter aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |