abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30757401
Een paar weken geleden is de nieuwe Winamp 5.1 uitgekomen. Nu met ondersteuning van 5.1 muziek (aacPlus) en inclusief een liedje met 5.1 kanaals geluid.

Nu vraag ik me af of er veel meer liedjes in 5.1 kanaals geluid zijn opgenomen en uitgebracht.
Ik zie wel af en toe bonus-dvd's met surround ondersteuning die ook wel goed klinken. Maar ik bedoel in dit geval echt mp3tjes of losse cd's ofzo.

Ik weet niet of dit nu in Muziek of in Dig moest, dus als het verkeerd staat, schopdit topic maar naar het goede forum.
pi_30757720
De bonusDVD van With Teeth (spreek uit "WIFFA TEEFFA!") heeft het hele album in 5.1 geluid, en ook echt met compleet nieuwe geluiden die uit de rear-speakers komen. Maar dat bedoel je dus niet........

Ik denk dat je dan echt naar ConcertCD's moet gaan zoeken. Super Audio is vaak ook in 5.1 geluid gemixt geloof ik.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_30770615
Als je 5.1 mp3'tjes wilt, zul je ze moeten rippen van bijvoorbeeld DVD-Audio's. En daarbij natuurlijk gebruik maken van een mp3-ripper die 5.1 ondersteunt, anders heb je nog steeds stereo.

Inderdaad ondersteunt SaCD ook 5.1 geluid, maar die kan je niet afspelen in de pc.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_30772219
DVD van linkin park - Reanimation schijnt een hele vette ervaring te zijn
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_30772774
Hier vind je een aantal 5.1 Streams (let ff op het logo...)

= 5.1

http://www.tuner2.com/

Je kan ook ff zoeken naar DVD-A's en die gewoon rippen...
pi_30773752
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 21:56 schreef Agiath het volgende:
DVD van linkin park - Reanimation schijnt een hele vette ervaring te zijn
Zo'n muziek bedoel ik dus. Ik heb em wel gehoord, de DVD. Maar zo'n liedjes zijn dus eigenlijk alleen op DVD te krijgen? .
Ik haat het om muziek-CD's en -DVD's te verwisselen :$, dus ik download ze meestal (waarna het origineel in een kast stof ligt te vangen )

Maar hoe rip ik zo'n muziek dan? Of nog beter: kan ik ze downloaden (ik heb niet geweldig veel verstand van die dingen).
pi_30774106
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 22:10 schreef Jonathon het volgende:
Hier vind je een aantal 5.1 Streams (let ff op het logo...)

[afbeelding] = 5.1

http://www.tuner2.com/

Je kan ook ff zoeken naar DVD-A's en die gewoon rippen...
Bij die streams zie ik alleen 2.0-streams staan. Het plaatje zie ik eerlijk gezegd nergens voor staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')