quote:Deze Maand in ELF: Nummer 09 / 2005
2005-09-15 00:14:14
Edwin van der Sar
Alweer 103 interlands staan er achter de naam van de vaste doelman van Oranje. Deze zomer kwam voor hem een volgende droom uit middels een transfer naar Manchester United. Tijd voor een interview.
ADO Den Haag
Hij dacht dit seizoen bij SC Heerenveen te spelen. Maar onder het genot van een bakje koffie kreeg Tomasz Rzasa te horen dat zijn aanwezigheid niet langer op prijs werd gesteld. In het Zuiderparkstadion zijn ze daar maar al te blij mee.
Willem II
Voor aanvang van dit seizoen kwam de Belgische jeugdinternational Moussa Dembele naar Tilburg. Een portret.
Ajax
Elke Tsjech kent aanpassingsproblemen wanneer hij in West-Europa arriveert. Zdenek Grygera vormde geen uitzondering. Nu etaleert hij wekelijks de vorm waar hij in eigen land om bekendstaat.
FC Utrecht
Darl Douglas praat niet graag over zijn priv&eactute;-leven. Voor ELF maakte hij een uitzondering.
FC Groningen
Het indrukwekkende levensverhaal van Evgeniy Levchenko. ,,We kregen niet eens genoeg voeding op het internaat.’’
Dossier Voetbalhandel
Voetbal is allang niet meer enkel een volkssport. Er lopen vele mensen rond die in het spelletje een manier vinden om hun centen te verdienen. ELF sprak met zaakwaarnemers Rodger Linse, Winnie Haatrecht en Ton van Dalen.
NEC
Ras-Nijmegenaar Rutger Worm zat boordevol plannen voor dit seizoen. Door een schouderoperatie staat hij nu even buitenspel.
FC Twente
Door de schouderbreuk van Sander Boschker promoveerde Remko Pasveer voor aanvang van het seizoen van tweede tot eerste doelman bij de Tukkers. ,,Hij stuurde direct een sms’je om me succes te wensen.’’
AZ
Stijn Schaars ontpopt zich tot de revelatie bij de Alkmaarders en houdt Mister AZ Michael Buskermolen uit de basis. De Jong Oranje-klant aan het woord.
Roda JC
Charlie van den Ouweland kon drie jaar lang rekenen op een basisplaats. Nu moet hij in Zuid-Limburg knokken voor speelminuten.
Feyenoord
Ali Boussaboun bekleedt dit jaar een ondersteunende rol in de aanval van de Rotterdammers. ,,Zolang Dirk Kuijt en Salomon Kalou scoren en we winnen, ben ik tevreden.’’
Heracles Almelo
ELF volgde doelman Martin Pieckenhagen met speciale ogen in het duel tegen FC Groningen. Tegelijk verklaart hij zijn vertrek bij Hamburger SV.
SC Heerenveen
Fernando Derveld is met gemengde gevoelens teruggekeerd in ons land. ,,Ik wilde juist laten zien dat ik niet meer dat spelertje ben dat van Co Adriaanse mocht vertrekken. In Denemarken speelde zelfs de discussie dat ik me moest laten naturaliseren.’’
RKC Waalwijk
De Brabanders zien in trainer Adrie Koster de ideale man om weer een mooi seizoen tegemoet te gaan. De liefde blijkt in een vraag-antwoord-gesprek wederzijds.
Sparta
De ‘Top ELF’ van... Ricky van den Bergh. De aanvaller van de Rotterdammers selecteerde de elf meest bijzondere voorwerpen uit zijn leven.
PSV
Vorig jaar had Mika Väyrynen al gehoopt op een transfer, maar SC Heerenveen bleef teveel geld vragen. ,,Ik moest me weer opnieuw motiveren.’’ Zijn intrede bij PSV is tot dusver niet bepaald gelukkig verlopen.
RBC Roosendaal
In Portugal speelt niet de beste, maar de oudste. Dus vervolgt balkunstenaar en rasvleugelspits Edgar Marcelino zijn carrière in een land waar leeftijd een minder belangrijke rol speelt en aanvallend wordt gedacht.
NAC Breda
Patrick Zwaanswijk is weer teruggekeerd in ons land. De verdediger schudt een aantal opmerkelijke anekdotes uit de mouw over zijn avontuur in Japan.
Vitesse
In de A1 en bij Jong Ajax vormden Etiënne Esajas en Tom De Mul een gevaarlijke aanval. Bij hun nieuwe club hopen ze die prestaties te herhalen.
Jan Kromkamp
Hij zou naar FC Porto gaan, naar Valencia. Net voor aanvang van het seizoen vertrok Jan Kromkamp alsnog. Naar Villarreal. De rechtsback aan het woord over zijn eerste ervaringen in Zuid-Spanje.
Cartoon Diego Maradona
Een portret van de legendarische Argentijn aan de hand van elf leuke feitjes.
Rafael van der Vaart
In zijn nieuwe omgeving leeft de aanvallende middenvelder weer op. Een open gesprek over Ajax, Ronald Koeman en zijn doelstelling bij Hamburger SV.
FC Thun
De meest verrassende deelnemer aan de Champions League. Ajax zal versteld staan als het naar het Zwitserse stadje afreist. ELF ging al op ontdekkingstocht.
Wie is hij dan?quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:41 schreef Yeahinho het volgende:
Een vriend van me schrijft sinds kort voor Elf. Is er als stageloper (sportgerelateerde journalistiek) ingerold en kan haast nergens anders meer over praten... ik was toen ik de topictitel zag al bang dat hij de weg naar Fok had gevonden.
Vind ik ook, ik heb ook al heel lang geen exemplaar meer gelezen. Het schijnt wel dat het blad stukken beter is geworden.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:31 schreef tong80 het volgende:
Al jaren niet meer gelezen.Knap dat het nog bestaat naast de VI.
Heb op beide een abonnement. Elf is vooral leuk voor erbij, komt dan ook maar 1 x per maand. En zeker als fan van een kleiner clubje is het leuk dat er elke keer minimaal 1 pagina over in staat.quote:Op maandag 6 maart 2006 15:08 schreef -Vaduz- het volgende:
Het blad pakt mij niet, al is de restyle wel positief. VI voldoet meer aan mijn eisen.
Hier kan ik me bij aansluiten. En alle ballen gingen ook nog naar de prestatie teamsquote:Op maandag 6 maart 2006 17:49 schreef Gollemrulez het volgende:
Ooit een abo genomen, zodat de club gratis (ontzettende kut) ballen kreeg. Na een jaar kwam ik erachter dat ik ze nog allemaal in plastic had.... Na 1,5 jaar toch maar het abo opgezegd... VI is voldoende voor mn leesgeneugten (ik weet het zelf toch allemaal wel)
Hij is momenteel zo goed als klaar met z'n opleiding en is nu in vaste dienst, in ieder geval t/m het WK aangezien ie daar elke maand e.e.a. over moet schrijven o.i.d.quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:41 schreef Yeahinho het volgende:
Een vriend van me schrijft sinds kort voor Elf. Is er als stageloper (sportgerelateerde journalistiek) ingerold en kan haast nergens anders meer over praten... ik was toen ik de topictitel zag al bang dat hij de weg naar Fok had gevonden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |