Ze mogen studiefinanciering helemaal niet als je inkomen berekenen! Dat wordt normaal ook altijd buiten beschouwing gelaten bij mij als ik bijvoorbeeld kwijtschelding voor verscheidene belastingen aanvraag omdat ik sinds kort op mezelf zit (en ik ben student).
Dus hoe komen ze er ineens bij om dat nu wel als inkomen te handhaven
![]()
Want dan word je vast wel weer gekort op je zorgtoeslag...
Ik heb overigens ook nog geen formulieren ontvangen. Ik wacht het rustig af. Wou het via het internet doen maar dan moet je weer zo'n electronische handtekening hebben enzo. En die heb ik niet.. allemaal gedoe. Ik wacht wel netjes af.
Ik heb nog een stukje kunnen vinden op de site van de ib-groep:
Ben je 18 jaar of ouder dan moet je zelf een zorgverzekering afsluiten. De verwachte gemiddelde premie bedraagt circa ¤ 1100 per jaar. Onderdeel van de zorgverzekering is een no-claim teruggavenregeling, waarmee je maximaal ¤ 255 terug kunt krijgen als je geen of minder dan ¤ 255 zorgkosten maakt.
In de studiefinanciering komt de ziektekostentoeslag in de aanvullende beurs (¤ 450 per jaar) voor particulier verzekerden te vervallen. Ter compensatie wordt de aanvullende beurs in 2006 verhoogd met ¤ 400 per jaar. Dit is structureel ¤ 330 en - incidenteel in 2006 - ¤ 70.
Ben je jonger dan 18 jaar, dan moet een van de ouders een zorgverzekering voor je afsluiten. Je hoeft geen nominale premie te betalen.
De precieze studiefinancieringsbedragen voor 2006, inclusief aanpassing voor prijsstijging, volgen zo spoedig mogelijk.
Lees ik het nu verkeerd, of gaat een student die nu particulier verzekerd is er nu op achteruit indien ze in 2005 de volledige aanvullende beurs van ¤ 425 per jaar ontving?