Wat mij betreft wel (zich toegang verschaffen tot in de breedste zin des woords).quote:Op woensdag 21 september 2005 18:14 schreef X-Phantom-X het volgende:
Ik trof dus een tuinslang aan die door een rooster naar binnen was geduwd. Wel zichtbaar, maar geen opengebroken deuren of zo. Is dat sporen van braak?
Jaquote:Op woensdag 21 september 2005 18:17 schreef X-Phantom-X het volgende:
En werk jij bij een verzekeringsmaatschappij?
Daarnaast vind ik persoonlijk dat men je zou moeten helpen, puur omdat je klant bent. Nu weet ik dat Interpolis geen agenten heeft buiten lopen (i.t.t. wij,zoals ikzelf), maar men zou ook kunnen overgaan op service en dat verhalen op de dader(s).quote:Op woensdag 21 september 2005 18:23 schreef X-Phantom-X het volgende:
Toch maar een officieel briefje sturen naar Interpolis dan
Vreemd verhaal. Normaal gesproken is de enige vereiste bij vandalisme dat er sprake moet zijn van 'wederrechtelijk binnendringen', sporen van braak zijn geen vereiste. Zo staat het overigens ook in de polisvoorwaarden van Interpolis (art. 3.1.h). Er staat letterlijk dat gedekt is schade door "vandalisme dat gepleegd is door iemand die wederrechtelijk het gebouw is binnengedrongen."quote:Op woensdag 21 september 2005 18:01 schreef X-Phantom-X het volgende:
Het valt onder vandalisme en daar zijn volgens Interpolis sporen van braak voor nodig.
Onzin. Vandalisme/vernieling is een onrechtmatige daad an sich; wel is het goed mogelijk dat een WA verzekeraar dit niet dekt (opzetclausule), maar dat ontslaat de aansprakelijke perso(o)n(en) zelf niet van een vergoedingsplicht.quote:Op woensdag 21 september 2005 18:01 schreef X-Phantom-X het volgende:
Het valt onder vandalisme en daar zijn volgens Interpolis sporen van braak voor nodig.
Dat maakt toch ook niet uit ? Alles wat jij van je eigen verzekeraar niet vergoed krijgt, moet de tegenpartij sowieso betalen. En voor het deel dat jouw verzekeraar wel betaald, wordt 'ie gesubrogeerd in jouw vordering op de (verzekering van) de tegenpartij.quote:Op donderdag 22 september 2005 09:46 schreef X-Phantom-X het volgende:
de WA van de tegenpartij dekt het wel (gedeeltelijk dan, zie Topic) Mijn eigen woonhuisverzekering doet aan struisvogelpolitiek.
Nee. Je kunt (één van) de (ouder van de) aansprakelijke(n) aansprakelijk stellen voor de schade; willen ze daar niets mee doen, dan zul je naar de rechter moeten en is het afhankelijk van de hoogte van de schade (wel of niet boven de 5000) of je verplicht bent een advocaat in te schakelen. Eén of andere vorm van juridische bijstand is daarbij eigenlijk altijd aan te bevelen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:31 schreef X-Phantom-X het volgende:
@javabean: voor dat vorderingsrecht, ik neem aan dat ik daar een advocaat voor nodig heb?
Hé. niets over paraplu's, hequote:Op woensdag 5 oktober 2005 00:03 schreef DennisMoore het volgende:
Verzekeraars... ze geven je een paraplu, maar als het begint te regenen, willen ze 'm terug..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |