abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30735850
Ik ben leraar in opleiding en werk sinds november vorig jaar op een middelbare school in Noord-Holland-Noord. De klassen die ik heb zijn 3- en 4vmbo-klassen. Het bevalt erg goed en heb daar na een stageperidoe dan ook een aanstelling gekregen. Het contact dat ik heb met leerlingen is over het algemeen erg goed. Ik ben 21 en heb m'n leeftijd dan ook mee natuurlijk.

Er is echter een 'kwestie' waar ik een beetje mee rondloop en waar ik maar niet zo makkelijk over uit raak. Hoe kijken leerlingen aan tegen een homo-leraar?
Ik heb wel degelijk al een aantal maal door laten schemeren dat ik niet op vrouwen val en dit zelfs rechtstreeks gezegd tegen een aantal jongens die ik in de klas heb. Gek genoeg kwam daar weinig respons op. Verder is daar eigenlijk ook niet meer over gesproken en het contact is nog hetzelfde, heb ik het idee. Toch ben ik nog wat huiverig als kinderen me vragen of ik een vriendin heb. Het liefste zeg ik dan meteen hoe het zit, maar op de een of andere manier houd ik me toch een beetje in. Iemand misschien tips of ervaringen of weet ik wat...? En wie zou het als leerling zijnde wat uitmaken als een leraar er voor uit zou komen dat ie homo was.
pi_30735897

[ Bericht 100% gewijzigd door JDude op 19-09-2005 20:40:35 (tief eens op) ]
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
  maandag 19 september 2005 @ 19:58:15 #3
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_30736041
Voor je houden. Jeugd van tegenwoordig zijn een stel botte kutkinderen, je zou het jezelf alleen maar lastig maken...
pi_30736067
Je hoeft het toch niet niet te vertellen, die leerlingen komen daar niet om over jou seksleven te praten.

Hetro seksuele leraren vertellen voor de klas toch ook niet dat ze op vrouwen vallen?
pi_30736124
Nee dat is inderdaad zo. Maar zelf vind ik het wel prettig om daar open over te kunnen zijn. Ga ook gerust niet een eerste les meteen me voorstellen en dat erachteraan zeggen. Maar als het gevraagd wordt wil ik daar wel gewoon antwoord op geven. Wat betreft de jeugd van tegenwoordig: zo ervaar ik dat absoluut niet...
pi_30736178
Ik heb op mijn middelbare school een docent gehad die homo was, hij was er vrij open over en iedereen vond het een topkerel!

Ik denk dat als de leerlingen je sowieso al mogen, dat het dan echt niet uitmaakt dat je op mannen valt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_30736190
Ik zou het toch voor me houden. Je staat voor vmbo klassen, met alle respect maar dat zijn wel de grootste herrieschoppers. Er hoeft maar een klojo tussen te zitten en je hebt een probleem.
Als ze vragen of je een vriendin hebt antwoord je gewoon met "nee, die heb ik niet ".

Jammer dat het zo moet, maar als je dus geen herrie wilt is het wel het beste. Jongeren zouden hun docenten moeten respecteren ongeacht hun geloof/afkomst/geslacht en dus sexuele geaardheid. Wat maakt dat in hemelsnaam uit.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
  Moderator maandag 19 september 2005 @ 20:03:28 #8
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_30736233
Euh?
Wat is je probleem?
Je bent toch een leraar? Ik heb ook een homo voor Engels, hij is een beetje anders maar best een goede leraar - niet anders dan anderen -
De eerste les zou wat lacherig kunnen gaan, maar als je eventjes daar overheen bent is 90% wel zo dat ze het accepteren, maar gewoon een paar die dom blijven doen, maar dat houd je toch.
*Giechel, hij is homooooo*

Je hoeft het niet te zeggen, waarom wel? Je bent een mens.
Zeggen ze, je bent homo!!! kan je het ontwijken gaan of gewoon zeggen "ja"
Maar zo direct zijn de meeste VMBO mensen niet, eerder best sneaky er op proberen uit te komen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_30736251
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:00 schreef -Petor- het volgende:
Nee dat is inderdaad zo. Maar zelf vind ik het wel prettig om daar open over te kunnen zijn. Ga ook gerust niet een eerste les meteen me voorstellen en dat erachteraan zeggen. Maar als het gevraagd wordt wil ik daar wel gewoon antwoord op geven. Wat betreft de jeugd van tegenwoordig: zo ervaar ik dat absoluut niet...
Dan heb je denk ik het mee dat ze je een toffe docent vinden. Als ze je een eikel gevonden hadden dan was je misschien al het bokje geweest.
pi_30736265
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:02 schreef Nietmachine het volgende:
Ik zou het toch voor me houden. Je staat voor vmbo klassen, met alle respect maar dat zijn wel de grootste herrieschoppers. Er hoeft maar een klojo tussen te zitten en je hebt een probleem.
Als ze vragen of je een vriendin hebt antwoord je gewoon met "nee, die heb ik niet ".

Jammer dat het zo moet, maar als je dus geen herrie wilt is het wel het beste. Jongeren zouden hun docenten moeten respecteren ongeacht hun geloof/afkomst/geslacht en dus sexuele geaardheid. Wat maakt dat in hemelsnaam uit.
Ach ik heb liever herrie dan dat ik niet eerlijk zou kunnen zijn eerlijk gezegd.....
pi_30736337
Leerlingen pakken je op dingen waar je onzeker over bent. Ze zoeken zwakke plekken en daar hebben ze vaak een neus voor. Wees zeker en zelfbewust en schaam je niet voor wie je bent, dan zul je wsch ook wel respect krijgen voor wie je bent. Als je er geheimzinnig over doet en ontwijkend en hiermee onzekerheid toont (al is het maar in de ogen van leerlingen) zal je er misschien eerder op gepakt worden. Denk ik dan he.
Unox, the worst operating system.
pi_30736376
Als je geen hoog stemmetje, strakke broeken en een wapperend handje hebt zou ik het gewoon vertellen aan degenen die het vragen.
pi_30736431
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:58 schreef BrauN het volgende:
Voor je houden. Jeugd van tegenwoordig zijn een stel botte kutkinderen, je zou het jezelf alleen maar lastig maken...
Helemaal met je eens Voor het eerst
pi_30736470
ik zou je belachelijk maken en het aan de rest van de shcool vertellen. als ik een van die jongens die e het hebt verteld was natuurlijk
:D
pi_30736497
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:08 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Helemaal met je eens Voor het eerst
Nee, ben absoluut niet vrouwelijk en niemand heeft ooit gezegd aan me te zien dat ik een homo ben. Wat die jeugd van tegenwoordig betreft, zo erg is het niet hoor....
pi_30736505
Je geeft zeker les op een ''witte'' school?
marokkaanse jongeren hebben het er over het algemeen wat meer moeite mee geloof ik. Dat ligt aan hun geloof.
verder hebben wij op school 2 of 3 leraren die homo zijn. Ik heb dan zoiets van naja boeie. Wel eens grappen over gemaakt als iemand een modeling had gehad maar verder niet.
iedereen weet het snel genoeg maak je daar maar geen zorgen over, dat gaat als een lopend vuurtje door de school. tenmiste dat is bij ons zo.
pi_30736561
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:10 schreef Lu_uK het volgende:
Je geeft zeker les op een ''witte'' school?
marokkaanse jongeren hebben het er over het algemeen wat meer moeite mee geloof ik. Dat ligt aan hun geloof.
verder hebben wij op school 2 of 3 leraren die homo zijn. Ik heb dan zoiets van naja boeie. Wel eens grappen over gemaakt als iemand een modeling had gehad maar verder niet.
iedereen weet het snel genoeg maak je daar maar geen zorgen over, dat gaat als een lopend vuurtje door de school. tenmiste dat was is ons zo.
Ik geef niet les op een witte school. Maar wel op een school waar inderdaad weinig Marokkanen zitten. Dat lopend vuurtje valt in mijn geval wel mee.....
pi_30736565
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:04 schreef -Petor- het volgende:

[..]

Ach ik heb liever herrie dan dat ik niet eerlijk zou kunnen zijn eerlijk gezegd.....
Als je daarmee om kunt gaan.
Schorpioen en de persoon die na hem post hebben ook volkomen gelijk imo.
pi_30736591
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:09 schreef nickvnb het volgende:
ik zou je belachelijk maken en het aan de rest van de shcool vertellen. als ik een van die jongens die e het hebt verteld was natuurlijk
En waarom....?
pi_30736620
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:12 schreef -Petor- het volgende:

[..]

Ik geef niet les op een witte school. Maar wel op een school waar inderdaad weinig Marokkanen zitten. Dat lopend vuurtje valt in mijn geval wel mee.....
hm.. ik denk dan dat meer mensen het weten dan je denkt. bij ons weet iedereen het van min duits leraar, alleen maar weinig weten het van hem zelf.
pi_30736649
Op de middelbare school waar ik op zat was een leraar, en de eerste les was het:
"Hallo ik ben Hermsen en ik ben homo"
Het enige was dat sommige zijn naam vergaten en hem daarom maar die homo gingen noemen..

Wel is het zo dat dat dan havo/vwo klassen zijn.. ik weet niet hoe dat op het vmbo zit.
pi_30736686
quote:
Ze doen het openlijker, kijk een beetje rond hier op Fok en je ziet dat ook de blanke jeugd er niet goed mee om kan gaan. En geloof? Ach, lees maar eens wat er in de Bijbel over staat.
Voer de vrede...
Fok needs you! Cybernations!
Boxxy ain't trollin'
pi_30736803
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:13 schreef -Petor- het volgende:

[..]

En waarom....?
zo zijn die middelbare scholieren nu eenmaal.. de meeste althans
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_30736840
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:16 schreef Tigertje het volgende:

[..]

Ze doen het openlijker, kijk een beetje rond hier op Fok en je ziet dat ook de blanke jeugd er niet goed mee om kan gaan. En geloof? Ach, lees maar eens wat er in de Bijbel over staat.
naja ik doel meer op een paar imams, en de meeste marokkanen leren het van huis uit. Ik ken eigenlijk niemand die blank is die thuis leert, dat homo zijn niet kan.
pi_30737173
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:21 schreef Lu_uK het volgende:

[..]

naja ik doel meer op een paar imams, en de meeste marokkanen leren het van huis uit. Ik ken eigenlijk niemand die blank is die thuis leert, dat homo zijn niet kan.
Ik (helaas) wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')