Vandaag zat ik in de trein op weg naar school, mij zoals gewoonlijk ergerend aan de meereizende onwelriekende onverlaten.
Tegenover mij zat een rare kwibus op ontzettend irritante toon een telefoongesprek te voeren, hij opende met "Hallo'tjes!" en sloot het gesprek af met "Doeidoei'tjes!". Daartussenin ging het over een nieuwe CD van Lange Frans en Baas B... :') . En de spreekwoordelijke emmer was bij mij al aardig gevuld aangezien de ringtone van de beste man "Candy Shop" was van 50 Cent...
Een bejaarde man naast mij die met gefronsde wenkbrauwen het tafereel ook aanschouwde wendde zijn blik af richting mij en zei quasi-opvallend tegen me: "Tis wa jongen...". Daarbij schudde hij meewarig het hoofd en liet hij een diepe zucht. Een halte later scheidden de wegen van de bejaarde man en mij zich, ik zag op zijn naamplaatje "Rinus Augurk" staan en vroeg hem uit beleefdheid waar hij zich naar begaf aangezien hij wederom diep zuchtte, zijn antwoord: "Kolen scheppen jonge, kole scheppe." Toen begon het me te dagen dat hij een mijnwerkerskostuum droeg. En al die 55+'ers maar zeuren om VUT, werken zal je, kolen moeten er geschept worden!
Toen ik bij mijn eindstation aankwam zag ik de dwaas al richting de schuifdeuren lopen, ik wilde ook net opstaan, maar zag dat de jongeman zijn tasje onder het tafeltje had laten staan. Ik wachtte dus even 20sec. of hij het in de smiezen zou hebben, maar toen ik hem door het raampje voorbij zag lopen wist ik genoeg: "Hebbes!". Ik wilde heb toen nog roepen maar hij was buiten geluidsbereik. In het tasje vond ik een digitale fotocamera.
Op google.com vond ik de camera, het is een Olympus C300 zoom met een winkelwaarde van zo'n 300 euro. Zal ik hem houden of niet?
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*