Ik gebruik gewoon* vershoudfolie * en die is nog nooit gesmolten hoor. Je moet er wel een paar gaatjes in prikken.quote:Op maandag 19 september 2005 18:03 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Aluminiumfolie mag niet in de microgolf (geeft vonken) en plastic folie is ook niet geschikt daar het gemakkelijk smelt bij hogere temperaturen.
Als je een goede magnetron hebt, kun je gewoon alu-folie mee 'verwarmen'.quote:Op maandag 19 september 2005 18:03 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Aluminiumfolie mag niet in de microgolf (geeft vonken) en plastic folie is ook niet geschikt daar het gemakkelijk smelt bij hogere temperaturen (van de eieren ofzo). Ben niet zeker maar 't lijkt mij in ieder geval niet gezond...
Gesmolten plastic is giftig ofzo...
Ik zou gewoon in een kom doen en er een bord omgekeerd over leggen... Houdt spatten tegen en zorgt dat de druk weg kan...
quote:Op zaterdag 11 juni 2005 14:50 schreef Hiflyer het volgende:
Nog meer magnetronleed?
Vorig jaar hadden we nog geen eierkoker en dacht ik slim te zijn door een magnetron te gebruiken.
Ik deed water in een glazen mok en daarin het ei.
Lekker de magnetron op vol vermogen en gaaaan maar.
Helaas......
Dat werkt dus niet. Na 25 seconde of zo ontploft dat hele ei!![]()
En ik zat op mn knietjes voor de magnetron (waarom? vraag je je later af) en krijg het deksel op mn hoofdDie was dus opengevlogen door dat ontploffende ei.
Mn zussieen mn ma
![]()
Achteraf wel hard om gelachen hoor. Maar wat een pestluchtverspreidt een ei zeg! Bleef ook een dagje of drie hangen.
quote:Op maandag 19 september 2005 19:06 schreef Hiflyer het volgende:
[En ik zat op mn knietjes voor de magnetron (waarom? vraag je je later af) en krijg het deksel op mn hoofd Die was dus opengevlogen door dat ontploffende ei.]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |