Dat zou niet verkopen. Mario is nu eenmaal een bekend figuur, zoals Sonic voor Sega was.quote:Op dinsdag 20 september 2005 10:57 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Dat ze leuk zijn om te spelen okay, dat klopt. De besturing is ontzettend goed en kwalitatief zit het allemaal goed in elkaar. Alleen het lijkt soms wel of Mario overal in moet zitten. Dat zei ik ook al in een eerdere post: het lijkt alsof Nintendo niet zoveel risico meer durft te nemen met nieuwe franchises of games zonder bekende franchises. Mario tennis bijvoorbeeld had best met een nieuwe cast gemaakt kunnen worden ipv de Mario cast.
Dit is eigenlijk het argument dat ik vaak gebruik dat Nintendo ook minder innovatief is geworden. Het voordeel van de Mario franchise is dat ze bijvoorbeeld been een tennis game de mogelijkheden vergroten qua moves, special moves etc. Het nadeel van deze approach is dat je de library niet vergroot. Stel je voor dat ze ook pokemon niet hadden bedacht of Pikmin en dat alles met mario gedaan zou zijn. 1080 met alleen maar mario figuren, of wave race (Mario wave race?)quote:Op dinsdag 20 september 2005 11:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Mwah, dat betwijfel ik. Nintendo fans (en daar zijn die games toch voor) willen gewoon Mario zien. Als Nintendo dezelfde game had gemaakt met andere characters was het minder verkocht denk ik.
Metroid 3, Mario 128, vast en zeker een zelda, het echte lef moet ik nog zienquote:Op dinsdag 20 september 2005 11:41 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Nintendo met de Revolution weer echt lef getoond.
Ik bedoelde eigenlijk qua besturing die nu hopelijk een geheel andere kant opgaat, dat je spellen krijgt die anders in elkaar zitten, waardoor je nieuwe genres krijgt en huidige games anders gaat spelen. Ik heb nl m'n buik vol van FPS games en race games en strategy games...quote:Op dinsdag 20 september 2005 12:08 schreef Pheno het volgende:
[..]
Metroid 3, Mario 128, vast en zeker een zelda, het echte lef moet ik nog zien
Waar, maar Nintendo wilt natuurlijk wel een zekere basis aan spellen hebbenquote:Op dinsdag 20 september 2005 12:10 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk qua besturing die nu hopelijk een geheel andere kant opgaat, dat je spellen krijgt die anders in elkaar zitten, waardoor je nieuwe genres krijgt en huidige games anders gaat spelen. Ik heb nl m'n buik vol van FPS games en race games en strategy games...
Understatementquote:Op dinsdag 20 september 2005 12:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het jammere is alleen wel dat Mario gehoereerd wordt waardoor mensen een aversie tegen hem krijgen.
Klinkt allemaal een beetje suf en saai. En dan dat gelul over die classic games die Nintendo marktleider zouden moeten maken, alsof behalve de echte Nintendo fans het grote publiek daar warm of koud van zou moeten worden?quote:Op dinsdag 20 september 2005 00:09 schreef Khadgar het volgende:
Stel je eens voor dat je dit principe toepast op oude en nieuwe klassiekers:
Pong: Tafeltennis is nog nooit zo leuk geweest
Space Invaders: Point n Shoot the aliens!
Monkey Ball: rustig het level balanceren om het einddoel te halen
Sam'n'Max: Ideaal om een adventure op je TV te spelen toch?
Wordt je eigen Graffitti artiest met Mario Spray Painter
Wrecking Crew: Ram met je hamer de blokken aan gort!
Pak eens twee van die zappers en ga gewoon een Mechwarrior besturen
Tetris. Grijp de blokken en smijt ze naar hun plek
Mario Kart: Nu ook voor de mensen die altijd hun controller bewegen in de richting die ze willen
Paint: Maak 3d beelden door gewoon te beeldhouwen
Pizza Tycoon: beleg je eigen pizza, snij je eigen pepperoni's
Zorro: The game, need i say more?
Voer nu zelf de Windwaker muziek uit!
Operation: nu prima incissies maken met de Nintendo Revolution Scapel
Ik verwacht logischerwijs wel een nieuwe Zelda, omdat die games vrijwel altijd toppers zijn... hoewel four swords adventures nou niet echt fijn was (nog steeds niet uitgespeeld - kutconcept). Maar zelfs Zelda begint al een beetje voorspelbaar te worden (hoewel Twilight Princess weer een paar erg interessante features heeft).quote:Op dinsdag 20 september 2005 12:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mario en Zelda en Pokemon zijn gewoon namen die altijd verkopen, net als Fifa en GTA. Het jammere is alleen wel dat Mario gehoereerd wordt waardoor mensen een aversie tegen hem krijgen.
Yup, onze God is bezig met een nieuwe franchise. Tevens ben ik benieuwd wat er nou met Stage Debut (oid) gebeurd is...quote:Op dinsdag 20 september 2005 12:28 schreef Pheno het volgende:
[..]
Understatement
Er zou een nieuwe franchise bij komen, heb ik begrepen, dus ik ben benieuwd.
Twilight Princess kun je wel zien als een compleet nieuwe stap in de Zelda wereld eigenlijk, dat hele wolfgebeuren is nieuw. Verder schijnt Zelda voor de Revolution compleet anders te worden.quote:Op dinsdag 20 september 2005 12:32 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ik verwacht logischerwijs wel een nieuwe Zelda, omdat die games vrijwel altijd toppers zijn... hoewel four swords adventures nou niet echt fijn was (nog steeds niet uitgespeeld - kutconcept). Maar zelfs Zelda begint al een beetje voorspelbaar te worden (hoewel Twilight Princess weer een paar erg interessante features heeft).
Mario pimping... precies
quote:Op dinsdag 20 september 2005 12:37 schreef speknek het volgende:
Ik vind wel dat ze nog een standaard microfoon in die controller moeten doen hoor..
En dat je dan kunt schreeuwen "Bulbasaur ik kies jou!!!!11!!one!" En zwiepen met je controller.
quote:
Misschien dat dat problemen oplevert als je met andere mensen gaat gamen? Dan moet je wel een headset gebruiken.quote:Op dinsdag 20 september 2005 12:37 schreef speknek het volgende:
Ik vind wel dat ze nog een standaard microfoon in die controller moeten doen hoor..
En dat je dan kunt schreeuwen "Bulbasaur ik kies jou!!!!11!!one!" En zwiepen met je controller.
Tuurlijk is het wolfgebeuren nieuw. Maar ik hoop dat er ook een nieuwe soorten puzzels zullen zijn en niet het standaard "alle fakkels aan en hup een schatkist", of "schuif item A naar plaats B"... Er is ook weer een alternatieve wereld (a la LOZ 3 en OOT).quote:Op dinsdag 20 september 2005 12:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Twilight Princess kun je wel zien als een compleet nieuwe stap in de Zelda wereld eigenlijk, dat hele wolfgebeuren is nieuw. Verder schijnt Zelda voor de Revolution compleet anders te worden.
Microsoft ook niet, in 1 generatie van een console 2x dezelfde FPS uitbrengen? (Halo 1+2)quote:Op dinsdag 20 september 2005 12:31 schreef devv05 het volgende:
maar op het gebied van games is Nintendo met Mario 2045, Wario 3421, Pokemon 134 en Zelda 678 en altijd dezelfde franchises niet echt vernieuwend te noemen.
GTA en FF zijn niet van Sony, maar van third partyquote:Op dinsdag 20 september 2005 13:06 schreef philipnorth het volgende:
[..]
Microsoft ook niet, in 1 generatie van een console 2x dezelfde FPS uitbrengen? (Halo 1+2)
Sony is ook niet vernieuwend met games verder, 3x GTA en tig x FF.
Het probleem ligt m bij de ontwikkelaars, die zijn niet zo creatief, (EA Sports reeks e.d.), het belangrijkste voor die bedrijven is gewoon dat t geld oplevert, en dat geld gebruiken sommigen om juist wel die creatieve juweeltjes te maken, maar die worden door de mainstream helaas niet altijd opgepikt....
quote:Koei has confirmed that they are definately supporting the Nintendo Revolution. While they didn't mention what games they are working on, or have ideas for, we should be seeing some great things from the company. Only a few days after TGS, and we have heard great things from a ton of developers out there. Keep the trend guys!
Ik denk dat ze eerder met iets als Bionic Commando gaan komen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 13:21 schreef ScienceFriction het volgende:
Waar ik eigenlijk op hoop is dat Capcom voor de Revolution "Dead Phoenix" gaat uitbrengen... Dat je met de analoge stick dus rond vliegt en beweegt en met de controller zwaardvecht, om je heen kijkt, schiet etc... Lijkt me geweldig!
Dead Phoenix - Resurrection
Mag ook... In dat geval kan Nintendo met Kid Icarus komenquote:Op dinsdag 20 september 2005 13:24 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik denk dat ze eerder met iets als Bionic Commando gaan komen.
Zie je het al voor je, 1 druk op de knop en je mikt je bionische arm ergens tegenaan. Nou ja, allemaal loze hoop, verwacht ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |