abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31218801
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 22:00 schreef calvobbes het volgende:

Vertel mij dan maar eens wat er zo duidelijk alleemaal aan ontbreekt.
Kom dan eens met die feiten en concrete voorbeelden ipv vermoedens.
Overtreding op Danny Buijs bij FC Groningen. Loopt een gebroken neus op, maar NIETS daarover bij Talpa.
pi_31218992
Zelfs het wedstrijdverslag van de site van FC groningen heeft het niet over een neus, laat staan een gebroken neus.

http://www.fcgroningen.nl/index.php?page=nieuws.php?ID=7532

Blijkbaar maken ze dan bij Talpa anders keuzes wat betreft het melden van dergelijke zaken.
Om dat dan maar gelijk censuur te noemen is wel heel erg overdreven.....

[ Bericht 14% gewijzigd door calvobbes op 05-10-2005 22:47:10 ]
pi_31219750
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 22:41 schreef calvobbes het volgende:
Zelfs het wedstrijdverslag van de site van FC groningen heeft het niet over een neus, laat staan een gebroken neus.

http://www.fcgroningen.nl/index.php?page=nieuws.php?ID=7532

Blijkbaar maken ze dan bij Talpa anders keuzes wat betreft het melden van dergelijke zaken.
Om dat dan maar gelijk censuur te noemen is wel heel erg overdreven.....
quote:
In de 84e minuut werd Buijs definitief geveld door Anouar Hadouir, die Buijs tot bloedens toe opving en daarvoor bestraft werd met de gele kaart. Twee minuten later werd Buijs per brancard van het veld gedragen en was Rasmus Lindgren zijn vervanger.
Verslag kwam vlak na de wedstrijd online, pas later werd duidelijk dat het een gebroken neus was.

'Andere keuzes', ok. Maar een aanslag zoals deze zou door de NOS in ieder geval wel in beeld komen.
pi_31219824
Mwah, ook bij de NOS werden lang niet alle gele kaarten in beeld gebracht, zeker niet bij de 'kleinere' wedstrijden...
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_31220478
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 23:01 schreef Suijk het volgende:
Mwah, ook bij de NOS werden lang niet alle gele kaarten in beeld gebracht, zeker niet bij de 'kleinere' wedstrijden...
Dit is toch niet zomaar een gele kaart voor een balletje wegtrappen of wat dan ook. Dit was een aanslag. Gezien de eerdere discussie tussen Calvobbes en SCH waarin ter sprake komt dat Talpa té negatieve zaken niet in beeld brengt, lijkt me dit een relevant voorbeeld.
pi_31220547
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 23:20 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Dit is toch niet zomaar een gele kaart voor een balletje wegtrappen of wat dan ook. Dit was een aanslag. Gezien de eerdere discussie tussen Calvobbes en SCH waarin ter sprake komt dat Talpa té negatieve zaken niet in beeld brengt, lijkt me dit een relevant voorbeeld.
Ik zou het niet weten, heb het niet kunnen zien.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_31220608
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 23:22 schreef Suijk het volgende:

Ik zou het niet weten, heb het niet kunnen zien.
Censuur dus!
pi_31222653
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 23:24 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Censuur dus!
Die gele kaart voor De Jong was ook een goed voorbeeld.
pi_31223906
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 23:00 schreef MaxPower het volgende:

Verslag kwam vlak na de wedstrijd online, pas later werd duidelijk dat het een gebroken neus was.

'Andere keuzes', ok. Maar een aanslag zoals deze zou door de NOS in ieder geval wel in beeld komen.
Als iets pas na de wedstrijd echt duidelijk is geworden, dan zou het net zo makkelijk aan de aandacht van de NOS ontsnapt kunnen zijn. Ze moeten namelijk redelijk snel de samenvatting klaar hebben aangezien de uitzending al ongeveer 2 uur later begint. Als er dan ook nog eens 4 wedstrijden tegelijk zijn zullen niet alle feitjes bij de redactie terecht komen.

Als de wedstrijd eenmaal voorbij is blijft er niemand meer naar de club kijken of er nog wat gebeurd, tenzij er al een vermoeden is dat er iets ernstigs aan de hand is.
pi_31224073
iemand die op een brancard het veld verlaat (en niet faket, want hij keert niet terug) is niet ernstig genoeg?
pi_31224271
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:28 schreef MaxPower het volgende:
iemand die op een brancard het veld verlaat (en niet faket, want hij keert niet terug) is niet ernstig genoeg?
Ik ben afgelopen weekend bij 2 wedstrijden geweest. Volgens mij werden in totaal een stuk of 4 mensen per brancard of zwaar strompelend van het veld afgevoerd, en daar was ook weinig gefaked aan.
Maar die kwamen allemaal na een tijdje weer terug in het veld.

Dus dat je per brancard van het veld af word gevoerd wil imo nog niet zoveel zeggen. Kan ook gewoon zijn dat iemand zich verstapt heeft of ongelukkig is neergekomen.

Maar goed. Er zijn afgelopen weekend weer 9 wedstrijden geweest. En er is maar één voorbeeld van wat Talpa bewust zou hebben achtergehouden?
Dan is dat wat mij betreft eerder een duidelijk voorbeeld van andere keuzes maken, dan van censuur....
pi_31224414
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:39 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ik ben afgelopen weekend bij 2 wedstrijden geweest. Volgens mij werden in totaal een stuk of 4 mensen per brancard of zwaar strompelend van het veld afgevoerd, en daar was ook weinig gefaked aan.

Dus dat je per brancard van het veld af word gevoerd wil imo nog niet zoveel zeggen. Kan ook gewoon zijn dat iemand zich verstapt heeft of ongelukkig is neergekomen.

Maar goed. Er zijn afgelopen weekend weer 9 wedstrijden geweest. En er is maar één voorbeeld van wat Talpa bewust zou hebben achtergehouden?
Dan is dat wat mij betreft eerder een duidelijk voorbeeld van andere keuzes maken, dan van censuur....
Hoe kunnen wij nou veel voorbeelden geven van wedstrijden die we niet bezoeken. Er zijn twee duidelijke voorbeelden gegeven uit 1 weekend, je mag aannemen dat er nog veel meer zijn. Je bent ook vaag: "een stuk of 4""- "of per brancard" - zijn die wel of niet uitgezonden?

Maar zoals de meesten hier misschien niet weten maar mensen die met jou in andere topics discussieren wel is dat jij nooit een millimeter van je standpunt zal wijken, hoe sterk de argumenten ook zijn.

Het is een eng argument om censuur af te doen met "andere keuzes maken"- zo wordt het wel vaak weggezet bij censuur.
pi_31224426
Ik ben alleen bij Heerenveen - PSV geweest, daarvan heb ik de samenvatting niet gezien, dus kan ik niet oordelen wat er wel of niet is achtergehouden. Voorbeeld van Danny Buijs haal ik van het Groningenforum, waar men zeer verbaasd was dat dat niet werd uitgezonden.
pi_31224642
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:45 schreef SCH het volgende:

Hoe kunnen wij nou veel voorbeelden geven van wedstrijden die we niet bezoeken.
Hoe kun jij dan oordelen dat er censuur zou zijn?

En die brancards die ik heb gezien, zijn in ieder geval wel allemaal op Versatel geweest. Het is dus in ieder geval niet zo dat men bij dat soort dingen alleen nog maar even publiekshots maakt of spelers die aan de andere kant vrolijk staan te doen.
In de samenvattingen daarvan heb ik meen ik 2 brancards gezien. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik toen ook met andere dingen bezig was.
In andere samenvattingen heb ik bijvoorbeeld wel duidelijke kritiek van de scheids gehoord. Iets wat volgens jou door Talpa niet uitgezonden zou worden.
quote:
Maar zoals de meesten hier misschien niet weten maar mensen die met jou in andere topics discussieren wel is dat jij nooit een millimeter van je standpunt zal wijken, hoe sterk de argumenten ook zijn.
Helaas voor jou zijn jouw argumenten zo slap als een vaatdoek
quote:
Het is een eng argument om censuur af te doen met "andere keuzes maken"- zo wordt het wel vaak weggezet bij censuur.

Die kan ik makkelijk pareren: Het is wel heel erg paranoïde om te zeggen dat iemand die andere keuzes maakt gelijk bezig is met censuur.
pi_31224681
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:56 schreef calvobbes het volgende:
Het is wel heel erg paranoïde om te zeggen dat iemand die andere keuzes maakt gelijk bezig is met censuur.
Dat gebeurt dan ook niet. We zijn er alert op omdat Eredivisie CV heeft aangegeven het vooral gezellig te willen maken, wat jij beaamde.

Jij daarentegen sluit iedere vorm van censuur bij voorbaat uit of noemt het andere keuzes maken.
pi_31224695
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:46 schreef MaxPower het volgende:

Voorbeeld van Danny Buijs haal ik van het Groningenforum, waar men zeer verbaasd was dat dat niet werd uitgezonden.
En hoe reageren ze bijvoorbeeld op het RKC of Roda JC forum dat hun club nu wel veel aandacht krijgt?

Het is makkelijk om aan de hand van één voorbeeld te roepen dat iets niet goed in beeld zou komen. Maar denk eens even na over alle dingen die wel in beeld komen.....
pi_31224773
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:39 schreef calvobbes het volgende:

[..]

En dat is dus het wezenlijke verschil met het voorbeeld van Buijs. Jouw voorbeelden beinvloeden het verloop van de wedstrijd nauwelijks omdat men weer terugkeert, Buijs werd gewoon de wedstrijd uitgeschopt. Lijkt me dat je dat wel moet uitzenden.
pi_31224777
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:58 schreef SCH het volgende:

Dat gebeurt dan ook niet. We zijn er alert op omdat Eredivisie CV heeft aangegeven het vooral gezellig te willen maken, wat jij beaamde.
Gezellig maken houd niet meteen in dat er dan meteen zware overtredingen buiten beeld worden gehouden.
Ik vind dat ze bij Talpa een goede mix hebben gevonden van de sfeer laten zien (dus bijvoorbeeld ook balende fans die in spanning zitten) maar ook meer dan genoeg ruimte laten voor het verloop van de wedstrijd en de belangrijke punten daaruit.

Ik noem dat gewoon keuzes maken. Jij gilt meteen dat dat censuur is.
pi_31224811
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:02 schreef MaxPower het volgende:

En dat is dus het wezenlijke verschil met het voorbeeld van Buijs. Jouw voorbeelden beinvloeden het verloop van de wedstrijd nauwelijks omdat men weer terugkeert, Buijs werd gewoon de wedstrijd uitgeschopt. Lijkt me dat je dat wel moet uitzenden.
Ik heb ook meegemaakt dat iemand verkeerd neerkwam en het veld uit moest.
Dat ook maar uitzenden in plaats van een paar mooie schoten op doel?
pi_31224827
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:59 schreef calvobbes het volgende:

[..]

En hoe reageren ze bijvoorbeeld op het RKC of Roda JC forum dat hun club nu wel veel aandacht krijgt?
Die clubs zeggen me niks dus die forums lees ik ook niet.
quote:
Het is makkelijk om aan de hand van één voorbeeld te roepen dat iets niet goed in beeld zou komen. Maar denk eens even na over alle dingen die wel in beeld komen.....
86 shots van kleine kinderen met een ijsje in hun hand, een gesprek met een lokale onverstaanbare boer etc.
pi_31224847
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:03 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ik heb ook meegemaakt dat iemand verkeerd neerkwam en het veld uit moest.
Dat ook maar uitzenden in plaats van een paar mooie schoten op doel?
Dat kan toch beide? En ja, ook iemand die zonder overtreding gewisseld moet worden is belangrijk voor het wedstrijdverloop en moet dus uitgezonden worden.

Overigens: zoveel mooie schoten op doel zijn er helemaal niet per wedstrijd. Je doet net alsof alle wedstrijden superspectaculair zijn, maar dat is natuurlijk onzin.
pi_31225036
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:05 schreef MaxPower het volgende:

Dat kan toch beide?
Nee. Een samenvatting van een wedstrijd van 90 minuten zal in veel gevallen niet op prijs worden gesteld.
Bij het maken van een samenvatting moeten keuzes worden gemaakt over wat wel en niet in beeld komt.
Met een aanleiding van een blessure en eventuele wissel ben je al gauw ruim 1 minuut verder.
En dat is best veel als het nog 3-2 word en je maar 8 minuten samenvatting mag maken.
quote:
Overigens: zoveel mooie schoten op doel zijn er helemaal niet per wedstrijd.
Zelfs in saaie kutwedstrijden heb ik al zat mooie acties gezien die imo veel leuker om naar te kijken zijn dan een wissel.
pi_31225122
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:14 schreef calvobbes het volgende:
Nee. Een samenvatting van een wedstrijd van 90 minuten zal in veel gevallen niet op prijs worden gesteld.
Een wedstrijd heeft maar 60 minuten effectieve speeltijd, ballen over de zijlijn etc wegknippen dus.
quote:
Bij het maken van een samenvatting moeten keuzes worden gemaakt over wat wel en niet in beeld komt.
Weg met die zinloze publiekshots dus!
quote:
Met een aanleiding van een blessure en eventuele wissel ben je al gauw ruim 1 minuut verder.
En dat is best veel als het nog 3-2 word en je maar 8 minuten samenvatting mag maken.
Dat geloof ik niet. Sliding = 10 seconden, wissel alleen even een shotje bij de zijlijn 10 seconden is voldoende. Je hoeft niet te laten zien dat ie zijn jackje uittrekt of dat iemand naar de zijkant loopt.
quote:
Zelfs in saaie kutwedstrijden heb ik al zat mooie acties gezien die imo veel leuker om naar te kijken zijn dan een wissel.
Dat is dus geen saaie wedstrijd.
pi_31225182
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:02 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Gezellig maken houd niet meteen in dat er dan meteen zware overtredingen buiten beeld worden gehouden.
Kom op zeg, zware overtredingen komen zelden tot nooit in de herhaling. Een vuile elleboogstoot of een aanslag op kniehoogte wil ik gewoon in de herhaling zien. Talpa doet dat dus mooi niet, itt tot de NOS...
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_31225236
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:18 schreef MaxPower het volgende:

Een wedstrijd heeft maar 60 minuten effectieve speeltijd, ballen over de zijlijn etc wegknippen dus.
Ook voor een samenvatting van 60 minuten is geen ruimte als je 9 wedstrijden moet behandelen.
quote:
Weg met die zinloze publiekshots dus!
Publiekshots van 2 seconden nemen heel wat minder ruimte in dan een complete wissel en de aanleiding daarvoor laten zien.
quote:
Dat geloof ik niet. Sliding = 10 seconden, wissel alleen even een shotje bij de zijlijn 10 seconden is voldoende. Je hoeft niet te laten zien dat ie zijn jackje uittrekt of dat iemand naar de zijkant loopt.
Geloof me maar. Er is wel wat meer tijd nodig om een wissel goed in beeld te brengen. En anders zouden andere mensen weer gaan klagen dat bepaalde zaken in een wedstrijd afgeraffeld worden
quote:
Dat is dus geen saaie wedstrijd.
Jawel hoor.
Een wissel is ook oersaai om naar te kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')